Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Kazası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Merhaba,

    Bir arkadaşım geçenlerde bir kaza geçirmiş haberini yeni aldım sol kaburgadan bariyere girmiş 50 60 la. Göğüs ön arka omuz dirsek diz ayak bunları koruyacak ekipman var. Peki kaburganın solundan arkadaşım gibi darbe alırsak fullbody koruyacak bir ekipman yok mu? Arkadaşımın üzerinde revit deri 4 mevsim mont vardı. Kaburgaları kırıldı. Bir kırık kaburga akciğere saplamış sol ayak kırılmış. 2 ay kalkamaz demiş doktorlar. 50 60 la gidiyor ya 50 60. Ben ekipmana onca para harcamayı düşünüyorum bu kadar basit bir kaza da oram buram gidecekse harcamaya ne gerek var. Bir kaska harcayayım. gerisi o kadar da mühim değil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Basit kazamı ? , 50-60 gibimi ?

    5-7 km bile yoktu ki fren ile sıfıra düştüdiye hesab ettiğim sola yatmada , sol kaburgam kırıldı , bende korumasız gezmem , tabii başlıca etken mont iç cebte bulunan cuzdan ruhsat tabii sigara zıkkımı ve çakmak tekme efekti yapmış , neyseki mudahelik durumum oluşmadı .

    Hasılı kelam , motosiklet kullanıyorsanız , sineği bile hesab edeceksiniz , yoksa...
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  3. #3
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Bildiğim kadarıyla ekipmanlar bariyere girince pek bir işe yaramıyor. Ama bir yere çarpmadan düşme ve sürtünmelerde etkililer. Yani Üzerinde ekipmanların tamsa 60la bariyere gireceğine 150 ile asfaltta sürüklen daha iyi. Çünkü aniden durmanın ivmesinden korunmak için hava yastığı gibi bişey lazım. Bariyerlerin giyorin etkisinden kurtulmak içinse çelik gibi sert bir koruma lazım.

  4. #4
    Carlsberg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YZF R25
    Bariyere girersen üzerinde tulum bile olsa işin Allah'a kalıyor maalesef.
    Ekipmanlar, yerde yuvarlanmak gibi durumlarda hayatını kurtarır.
    Taklitler Aslını Yüceltir!

  5. #5
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Ben şimdi sırtıma sırtlık almayayım o zaman. Sadece böbrekleri korusun diye Bellik alayım kısalardan. Bi dizlik bi yazlık mont kışa kışlık mont bot kask. bunlar sürtünmede zaten korur.

    Şöyle bişeyle bile korumaz yani https://urun.gittigidiyor.com/otomob...-145818-2357-0
    Allah hepimizin yardımcısı olsun.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şimdi sırtıma sırtlık almayayım o zaman. Sadece böbrekleri korusun diye Bellik alayım kısalardan. Bi dizlik bi yazlık mont kışa kışlık mont bot kask. bunlar sürtünmede zaten korur.

    Şöyle bişeyle bile korumaz yani https://urun.gittigidiyor.com/otomob...-145818-2357-0
    Allah hepimizin yardımcısı olsun.
    Almayayım ne'demek yahu , alacaksınız tabii , bilinmesi gereken şu ; Motosikleti terminatör değil , rafadan kırılgan bi yumurta , bir tas şekli verilmiş jöle , ve çubuk kırakerden yapılma bir organizma kullanıyor , buna göre davranılacak.

  7. #7

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    50 60 km ciddi bir hizdir. Uzerinde oldugunuz arac bu hizi yaparken size az gelse de, siz duruken yaninizdan 60 km ile gecildiginde bu hizin cok oldugunu daha rahat anlayabilirsiniz. Bunun yaninda motosiklette kaportanin siz oldugunuzu hic unutmamak gerek.

    50 60 km ile kaza yapip bir de duragan bir cisme carptiginizda olusan kinetik enerji direkt olur vucudunuza aktarilir. Korumalar da bu enerjinin cok az miktarini emebilir.

    Kucumsediginiz bu hiz ile bir cismi duragan diger bir cisme atin bakalim neler oluyor. Yinde de bu durumda korumalar gorevini yapmis ve arkadasiniz cok sukur hayatta.

    Insan vucudu cok narin ve maalesef bu tur guclere uzun sure dayanacak bir yapisi yok. Herseyi gectim dis kisim full celik ya da monokok govde dahi olsa bu hizlarda yapilan kazada ic organlar da ayni hizda yer degistirir ve buyuk zarar almaniza neden olabilir.

    Insan vucudunun dayanacagi max hiz, kosarken ulsatigi hizdir. Bunun uzerindeki her hiz bir kaza aninda hayati tehlike olusturur.

    Kisacasi korumasiz kalmayin ama korumanin sizi olumsuz yaptigini da sanmayin.

  8. #8
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Sonuç olarak Bi dizlik bi yazlık mont kışa kışlık mont bot kask yeter yani. 950 liraya sırtlığa, 900 liraya kelvar kot pantolona, yada body armora gerek yok. Kaskı daha iyi alırız o zaman.

  9. #9
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bir arkadaşım geçenlerde bir kaza geçirmiş haberini yeni aldım sol kaburgadan bariyere girmiş 50 60 la. Göğüs ön arka omuz dirsek diz ayak bunları koruyacak ekipman var. Peki kaburganın solundan arkadaşım gibi darbe alırsak fullbody koruyacak bir ekipman yok mu? Arkadaşımın üzerinde revit deri 4 mevsim mont vardı. Kaburgaları kırıldı. Bir kırık kaburga akciğere saplamış sol ayak kırılmış. 2 ay kalkamaz demiş doktorlar. 50 60 la gidiyor ya 50 60. Ben ekipmana onca para harcamayı düşünüyorum bu kadar basit bir kaza da oram buram gidecekse harcamaya ne gerek var. Bir kaska harcayayım. gerisi o kadar da mühim değil.
    bu kafayla hiç ekipman dahi almayın siz. Ekipman biyere kadar.. Gerisi allahın takdiri. Sonra gidip 15 milyarlık tulum alınca kendinizi ölümsüz falan hissedersiniz duvarı delersiniz.

    Montlar kasklar eldivenler ... Hepsi motosiklette belli düşme koşullarını öngörerek tasarlanır. Sizin hatalarınızı tölere etmek için değil. Belli sürtünmeleri ve yaralanmaları minimuma indirmek için. Dünyanın en iyi ekipmanını kullandığınızda bile bir tır size yandan vurduğunda sonuç tabiki kaçınılmazdır. Burada ekipmanın cinsi ve niteliğide çok önemlidir. Deri mont yüksek süratlerde oluşabilecek ısıl sürtünmeyi engellemek amacıyla tavsiye ediliyor. Siz onu kemikler kırılmasın diye pahalı sanıyorsanız yanlışınız var. Aynı ısıya kumaş montla yakalanırsanız muhtemelen sürtünme başladığı anda parçalanır ve deriniz soyulmaya başlar.

    Linkini gönderdiğiniz scoyco body armor arazi kullanımları için anlık düşmelere karşı eklem yaralanmalarını önlemek için tasarlanmış oyuncak plastiğinden yapılmış bir malzeme. Asalt üzerinde sizi korumayacaktır.

    Sonuç olarak herzaman bütçeniz neye yetiyorsa okadar kuvvetli ve motosikletinize uygun ürünler alın. Sakın 500 liralık montla 1500 liralık montun aynı koruyuculuğa sahip olduğunu düşünmeyin.

    Motosiklet ekipmanları bir bütün olarak görev yapar. Üzerinizde 10 milyarlık mont kafanızda 20 milyarlık kask olabilir fakat altınızda 200 liralık kot olmadığı için bi taraflarınız ciddi zarar görebilir. Gerçekten bu işi bukadar kolay mı sanıyorsunuz yoksa trol olabilirmisiniz ?

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    "motosiklette düşmekten korkma, çarpmaktan kork" diye bir laf vardır. Üzerinde hangi ekipman olursa olsun yüksek hızlarda bariyere, arabaya, duvara herhangi birşeye çarparsan sonun olur. Ama full ekipman ile asfaltta yüzlerce metre sürüklenip sapasağlam ayağa kalkabilirsin

  11. #11
    Gürkan05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2017
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    Suzuki GW 250 INAZUMA
    Göğüs çarpmalarına karşı sırtlık gibi satılan göğüs korumaları var.

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    koruma bir yere kadar

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Herşeyden önce arkadaşınıza büyük bir geçmiş olsun diyorum, herşeye rağmen ucuz atlatmış.

    Diğer arkadaşların da belirttiği gibi ekipman sizi doğrudan çarpma etkisinden kısmen koruyabilir, esas etkisi düşme esnasındaki ilk darbeyi emmek ve sonrasındaki sürtünmeden kaynaklı hasarı enaza indirmektir.

    Bir sene kadar önce otomobil ile yaptığım 35km/h hızda gerçekleşen kazada 11800 TL' lik hasar oluşmuştu. 65 km/h hızı küçümsemeyin, doğrudan darbe etkisi oldukça yüksek bir hızdır.

    Siz alabileceğiniz en iyi ekipmanı alıp üzerinizden hiçbir bahaneyi kabul etmeyip eksik etmeyin. Hava sıcak, acelem var, geç kaldım, gerek yok, o da eksik olsun, olmasa da olur gibi bahanelerle o an kullanmadığınız ekipman zincirin en zayıf halkasıdır ki kopacak nokta orasıdır hatırlatırım.

  14. #14
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    2 sene önce otobanda yağmurda 100 km/s hızla düşüp yaklaşık 50 metre sürüklendim. Su kaydırağındaymış gibi kaydım sadece hatta baya eğlendim. Ekipmanlarım bile zarar görmedi. Geçen ay ise evde yürürken(yaklaşık 1 km/s) kolum dolabın köşesine çarptı, yaranın iyileşmesi 1 hafta sürdü.
    Kural [ Z ] ve blk_pasa bunu beğendiler.

  15. #15
    Albertorun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla-Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha xt660r+xtz660+honda cy50+monkey z50+mobylet
    Revit’in şişme lifevest’i var ve muadili ürünleri bulabilirsiniz kaza anında şişip koruma sağlıyor

  16. #16
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Değişik ürünler. Motorun bir yerine kancasını takıp motordan fırladığında şişiyor. Fakat bir kaç marka var ve çok farklı fiyatlar var. Ama darbelere karşı yırtılmaz ise güzel koruyacağını düşünüyorum.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yırtılmadan öte bu ürünlerin testlerinde çok sık karşılaşılan ortan bir sorun var.

    Hava yastığını kontrol eden, kaza esnasında açılmasını sağlayan elektronik kartın da olduğu donanım kaza esnasında monttan ayrılıyor (kopuyor, sürtünme ile ilgili değil. üretimden kaynaklı bir hata) ve mont asla şişimiyor. Düşük hızlarda ise kart doğru çalıştığından mont da bekleneni yapıyor ve şişiyor. Yüksek hızlardaki kazalarda (70km/h ve üzeri diyeyim) kart sorunu nedeni ile işiniz şansa kalıyor.

    O nedenle Bu tip "geliştirme aşamasında" olan ekipmanları önermiyorum. Ne zaman ki MotoGP' de bir pilotun üzerinde görmeye başlarım, o zaman paraya kıyar alırım. Yoksa kendime kobay muamelesi yaptırmayı planlamıyorum.

    Bu ürün ilk kez seneler önce yurt dışı tv programlarının birinde sponsorluk yarışmasında görülmüştü. O zamandan bu zamana aynı sorun devam ediyor ve hala çözüme ulaşamadılar. Almak isteyen arkadaşların bilgisine...

  18. #18
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yırtılmadan öte bu ürünlerin testlerinde çok sık karşılaşılan ortan bir sorun var.

    Hava yastığını kontrol eden, kaza esnasında açılmasını sağlayan elektronik kartın da olduğu donanım kaza esnasında monttan ayrılıyor (kopuyor, sürtünme ile ilgili değil. üretimden kaynaklı bir hata) ve mont asla şişimiyor. Düşük hızlarda ise kart doğru çalıştığından mont da bekleneni yapıyor ve şişiyor. Yüksek hızlardaki kazalarda (70km/h ve üzeri diyeyim) kart sorunu nedeni ile işiniz şansa kalıyor.

    O nedenle Bu tip "geliştirme aşamasında" olan ekipmanları önermiyorum. Ne zaman ki MotoGP' de bir pilotun üzerinde görmeye başlarım, o zaman paraya kıyar alırım. Yoksa kendime kobay muamelesi yaptırmayı planlamıyorum.

    Bu ürün ilk kez seneler önce yurt dışı tv programlarının birinde sponsorluk yarışmasında görülmüştü. O zamandan bu zamana aynı sorun devam ediyor ve hala çözüme ulaşamadılar. Almak isteyen arkadaşların bilgisine...
    Üstadım bunu çözmek bu kadar zor bir şey olmamalı ya bence. Uğraşılmıyordur kesin. Kurtarmıyordur.

    İnternette izlediğim videolara ve okuduğum yazılara göre böyle bir kartdan bahsetmiyorlar. Bir tüp var o tüpe bağlı bir ip o ipi de bir kanca ile motora takıyorsun. Motordan fırladığında tüpün azını açıyor ve yelek şişiyor. Birde ducati miydi hatırlamıyorum ama onun geliştirdiği bir model var. Oda wifi gibi birşey ile motora bağlı. Kablo ip falan yok. Onda varsa vardır diye düşünüyorum bu kart.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  19. #19
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kafayla hiç ekipman dahi almayın siz. Ekipman biyere kadar.. Gerisi allahın takdiri. Sonra gidip 15 milyarlık tulum alınca kendinizi ölümsüz falan hissedersiniz duvarı delersiniz.

    Montlar kasklar eldivenler ... Hepsi motosiklette belli düşme koşullarını öngörerek tasarlanır. Sizin hatalarınızı tölere etmek için değil. Belli sürtünmeleri ve yaralanmaları minimuma indirmek için. Dünyanın en iyi ekipmanını kullandığınızda bile bir tır size yandan vurduğunda sonuç tabiki kaçınılmazdır. Burada ekipmanın cinsi ve niteliğide çok önemlidir. Deri mont yüksek süratlerde oluşabilecek ısıl sürtünmeyi engellemek amacıyla tavsiye ediliyor. Siz onu kemikler kırılmasın diye pahalı sanıyorsanız yanlışınız var. Aynı ısıya kumaş montla yakalanırsanız muhtemelen sürtünme başladığı anda parçalanır ve deriniz soyulmaya başlar.

    Linkini gönderdiğiniz scoyco body armor arazi kullanımları için anlık düşmelere karşı eklem yaralanmalarını önlemek için tasarlanmış oyuncak plastiğinden yapılmış bir malzeme. Asalt üzerinde sizi korumayacaktır.

    Sonuç olarak herzaman bütçeniz neye yetiyorsa okadar kuvvetli ve motosikletinize uygun ürünler alın. Sakın 500 liralık montla 1500 liralık montun aynı koruyuculuğa sahip olduğunu düşünmeyin.

    Motosiklet ekipmanları bir bütün olarak görev yapar. Üzerinizde 10 milyarlık mont kafanızda 20 milyarlık kask olabilir fakat altınızda 200 liralık kot olmadığı için bi taraflarınız ciddi zarar görebilir. Gerçekten bu işi bukadar kolay mı sanıyorsunuz yoksa trol olabilirmisiniz ?
    verdiğim cevap yetersiz kalmış olmalı Üzerinizde komple şişen bir tulum da olsa komple robocop bile olsanız her ekipman belli öngörümlere göre üretilir. İşte vurduğunuz zaman veya düştüğünüz zaman sürtünmeye öncelikli bölgelerde koruma olur. Çok çok gelişmiş bir ekipman kullansanız bile buda belli öngörümler için üretilmiş olacaktır. Şişme montlarda bu şekilde yerde sürüklenirken kaburga kırlmalarını engellemek için tasarlanmıştır. Eğer öngörüm dışında sert ve keskin tampon iç demirine veya normal bir bariyere denk geldiğinizde o şişme montlar kolay bir şekilde patlayabilir. Bunun emsali yüzlerce kaza var tulum giymiş motosiklet kullanıcıları kaza sırasında kolu veya belden altı kesilip kopup biryere fırlayabiliyor. Motogpdeki ekipman arazide arazideki ekipman motogpde hiçbir anlam ifade etmez Öyle bir kaza yaparsınızki üzerinizde iron man kostümü olsa bile ölürsünüz. Bu yüzden daha fazla kendinizi yormayın. Bütçenizi zorlayarak en iyi ekipmanı alın ve artık bu işin yakasını bırakın :D
    tiawern bunu beğendi.

  20. #20
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    https://www.feyizoglu.com/Bot-Ayakka...01][32]=32

    bu ürünler hakkında ne dersiniz.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)