DOMİNAR 400 İLE 5 HAFTA, 10 ÜLKE, 10. 000 KM
Reklamlar
-
28 Haziran 2018, 08:23
#1
Harun Urban bey bir rapor gönderdi. Hiç bir kelimesine dokunmadan yayınlıyorum.
Kendisi profesyonel bir motosiklet kullanıcısı. Alman vatandaşı olmakla beraber 2012 yılından beri değerli eşi Dora hanım ile beraber Türk vatandaşı olarak Antalya’da yaşıyor. Aynı zamanda iyi bir mühendis.
Dominar 400 kullanıyor. Seyahatinden Avrupa’da iken haberim oldu. Dönüşte İstanbul’da buluştuk. Memnuniyetini ifade ile beraber bir rapor yazacağını beyan etti.
Bu bir gezisi yazısı değil. Tamamen ürünü anlatan bir yazı. Uzun olmakla beraber Dominar 400’ü bugüne kadar en iyi analiz eden raporlardan biri. Motoru merak edenler için iyi bir referans olabilir.
Kendisini dinleyince şunu gördüm. Bakış açısı ve motordan ne bekledikleriniz çok önemli. Tamamen fayda ve verimliliğe dönük bir anlayış. Belki bizde eksik olan bilinç bu.
Kendilerine çok teşekkür ediyorum.
Raporu takdirlerinize sunuyorum.
‘Türkiye Avrupa Turu.
5 hafta – 10 ülke- 10. 000 km
En son söylenecek olanı en baştan söylemek istiyorum; bu tur hayatım en güzel turuydu, hatta hayallerimin bile ötesindeydi. Tamı tamına kırk yıldır eşimle birlikte hastalık derecesinde motosiklet kullanıcısıyız. 250 cc’ den 1000 cc’ ye kadar, 130 hp’li turer, enduro (kros), yarış motosikletleri; marka olarak da Suzziki’den Yamaha’ya, Guzzi’ den Ducati’ye kadar her türlü motoru kullandım. Uzun motosiklet turları yaptım, ancak bu tur en uzunu ve en güzeli olmasını istiyordum.
Bu yazımda, turumuz boyunca görme, gezme imkânını bulduğum ülkeler, muhteşem şehirler ve doğal güzellikler ile candan-sevgi dolu insanlar hakkında değil, bu tur için özel olarak aldığımız motor ile ilgili tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
Uzun aramalar sonucunda tek silindirli, sağlam sürücü düzenli, çok iyi fren sistemlerine, ABS ve beklenti ötesi güçlü farla sahip, KTM’ nin modifize edilmişi olan tek silindirli Hindistan markası Bajaj Dominar’da karar kıldık.
Motosikleti aldığımız ilk gün, yapacağımız turun, bagaj ve yan çantaları da dahil tüm yüküyle 500 km’ lik bir test sürüşünü yaptık. Test sürüşünün 200 km’ sini bol ve keskin dönemeçli sahil yolu üzerinden Antalya’dan Kuşadası’na geri dönüşü ise daha düz şehirlerarası yollardan yaptık. Bajaj motosikleti tabiî ki, virajlarda daha fazla keskinlik, gücüne güç isteyen agresif bir Ducati değil ama bunun yerine aynı virajları problemsizolarak ve güven vererek almaktaydı. Yumuşak virajlı daha düz şehirlerarası yollarda ise Bajaj keyifli, güvenli konforlu bir sürüş sağlamakta ve insana daha fazla gaz verse de bu güvenli, konforlu sürüşten taviz vermeyecekmiş hissini vermekteydi. Müthiş bir güven hissi.
İlk bakımından sonra ise hayalini kurduğumuz Avrupa turuna çıktık.
Boyayı ve bezin deposunu korumak için gerek yan çantaların altını ve tutturduğumuz tutaçların etrafını lastik ile korumaaltına aldık. Bunun sonucunda ise 5 hafta çantalı yolculuğa rağmen boyada çizik veya aşınma oluşmadı. Motosikletimize 15 litre hacimli yumuşak yan çantalar, 12 litrelik depo üst çantası ve 40-60 litreli alüminyum- topcase taktık. Zincir, alet edevat ve yapışkan şerit gibi denge bozabilecek her turun almazsa olmaz ağırlıklarını tabii ki benzin deposu üstü çantasına yerleştirdik.
Günlük olarak 450 ile 600 km arasında yol katlettik. Amortisör ve düz sürüş özelliği insana gerçek bir rahat sürüş keyfi sunmakta. Motosiklet 6 vitesiyle 110-120 km/h bandında rahat sürüş sağlayacak şekilde ama sollamalarda yıldırım hızıyla 135-140 km/h çıkabilecek şekilde ayarlanmış hissi vermekte.
Yolculuğumuz boyunca dik ve uzun yokuşlarda dahi 2 kişi ve onca yüke rağmen ortalama 120 km/h lık hızımızı sabit tutmak için hiçbir zaman gazı köklememiz gerekmedi. Bu püskürtmeli sistemi karbüratör sistemi ve tek bujililerle kıyaslayacak olursam bahse konu motosiklet sahip olduğu 400 cm3 göre çok fazla güç sunmakta. Özellikle saatlerce süren uzun yollarda motorun ne kadar sakin olduğunu ve ihtiyaç halinde rezervinde daha ne kadar güç barındırdığına şahit olabilirsiniz.
Turumuz boyunca Türkiye, Yunanistan, Makedonya, Sırbistan, Slovenya, Avusturya Almanya, Belçika ve Hollanda gezdiğimiz ülkelerdi. En büyük endişemiz ise eşimin arka koltukta rahat olamayacağı idi. Bu endişemiz de yersiz çıktı. Yoldaki tümsekleri, darbeleri ve bozuk yol satıhlarını ise alt düzenler mükemmel bir şekilde adeta emmdi. Arka koltuk gayet rahat ayak dayanakları ise optimal yükseklikte. Sürücü oturuşu gayet rahat, omuzlar ve kollar sarkık durmakta ve oturak yeterli büyüklükte ve rahatlığa sahip. Transalp ile kıyaslandığında dahi bence daha rahat.
5.000 km yolculuk sonunda yağ ( Castrol 10 W 50) ve filtre değişikliği gerçekleştirdik. Yolculuk boyunca motorumuz yağ ve su eksiltmedi. Aynada oluşan hafif bir gevşeme haricinde onca yol ve katettiğimiz kilometreye karşı hiçbir teknik arıza meydana gelmedi.
Bajaj ile yaptığım bu tecrübe bana, dünya seyahatlerinin efsanesi bozulmaz – arızalanmaz Yamaha 500 XT’ yi hatırlattı. Ama Bajaj ilaveten gayet agresif ve sportif bir sürüş imkanı da sunmakta. İstendiği takdirde motosiklet adeta mahmuzlanıp gayet spor sürüş keyfi yaşatabilmekte. 6500 devirden itibaren motor adeta kükremekte ve inanılmaz bir hız oluşturma gücüne sahip.
Bazı diğer itibarlı motosiklet markalarında dahi şahit olduğum vites boşlukları bulunmamakta ve vitesler arası geçiş ile vites aralıkları mükemmel ayardadır. Debriyaj ise gayet iyi ve özellikle vites küçültmelerde konforunu göstermektedir. Ortalama yakıt tüketimi 3.4 litre, çok hızlı sürüşlerde ise 4 litre idi. Zinciri her 400 km’ de bir yağladık ve Antalya’ya dönüşümüze kadar hiç germemizi gerektirmedi. Bu konuda alışık olmadığım kadar iyi bir kalite sağlanmış.
Genel olarak motor, yüksek kaliteye hitap edebilecek kadar, sağlam ve kusursuz imal edilmiştir. 4.000 devirde az bir ses çıkartan bir-iki plastik parça eleştirilebilir. Ancak bu durumun da az bir plastik bant ile üstesinden gelmemiz kolay oldu.
Biz, aslında mümkün olmayan, birbirinden farklı birçok beklentimize cevap verecek, bir motosiklet arayışındaydık. Ancak Dominar gerçek bir çok yönlü araç; uzun yolculuklarda gayet rahat ama yine de günlük kullanım için ideal ve istendiğinde ise hızlı ve sportif sürüş imkânı sunmaktadır.
Dominar sağlam, iyi işçilikle imal edilmiş ve az yakıt harcamaktadır.
Bir yönüyle bozulmaz – arızalanmaz Yamaha 500 XT’ ye veya Transalp’e rakip olabiliyor diğer yönüyle ise daha atik ve sportif; yani sportif bir tur aracı. Genel olarak ise dünya seyahati ve günlük kullanım için de kullanılabilecek, sportif sürüş zevki veren bir araç.
Önümüz yıl için ise yine uzun bir tur planımız var; ya İran, Pakistan üzerinden Hindistan’a ulaşacağımız uzun ama relaks bir tur veya bir Karadeniz turu. Bu turlar hakkında da sizleri bilgilendireceğim.
Dominar ile harika bir tur.
2 kişi, 5 hafta, 10.000 km, 10 ülke.
Antalya’dan başlayıp Yunanistan, Makedonya, Sırbistan, Hırvatistan’ dan Belçika ve Hollanda’ya kadar harika bir tur.
Dominar bu tür uzun turların problemsiz, yorulmadan, teknik arızasız, kusursuz üstesinden gelmektedir. Gerek sürücü, gerek arkada oturan kişi için oturuş gayet rahat ve konforlu. Hareket tarzı, bir yönüyle efsanevi XT 500’ e benzemekte diğer yönüyle Transalp’i anımsatmakta, ama yine belirgin bir şekilde sportifçe sürüş imkanı vermektedir.
Ortalama, yüz kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimi hakkında bir şey söylemeye dahi gerek yok.
Güven veren, rahat sürüşlü, iyi huylu harika bir motosiklet.’
Reklamlar
-
28 Haziran 2018, 09:57
#2
Bu şekilde motosikletle gezilere çıkanları gerçekten tebrik etmek gerekiyor. Ben şahsen şu yaşımda cesaret edemiyorum inşaAllah ilerleyen zamanlarda bizde böyle anılar maceralar yaşayabiliriz. Dominar'da çok kıyak duruyor her ne kadar ben sevemesemde
-
28 Haziran 2018, 10:20
#3
Moderatör
Keyifli bir gezi olmuş belli ki.
Eğer okuyor iseniz, eşiniz ile birlikte nice gezilere
-
28 Haziran 2018, 10:20
#4
Çok güzel bir motivasyon oldu bu rapor. Gerçi geçen sene Mardin-Tiflis seferi yaparak Dominarı test etmiş notunu vermiştim ama yinede daha bi cesaret verdi bu yazı. Seneye Allah nasip ederse bundan daha büyük bir tur yapacağım inşallah. Kimbilir belki bu vatandaşlarla yolda karşılaşırız benimde rotam o tarafa doğru.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
28 Haziran 2018, 10:46
#5
Tebrik ediyorum .Servisi olmayan coğrafyalarda seyahat edebilmek, ayrıca yürek ister. Helal olsun ...
-
28 Haziran 2018, 10:47
#6
Merak ettiğim konu çok küçük olan arçı koltuğunda 10.000 km nasıl oldu? 10.000 lik bir seyahat için bu motor seçimi hatalı. Sport Naked bir motorla arçılı 10.000 km aklı selim bir durum değildir. Özellikle iki kişinin de kilolu olduğunu düşünürsek. Bu kadar motor kullanımış olan birinin hint mali bir naked motorla bu işi yapmasının arkadında bir sponsorluk olduğu açık. Gezinin başta reklam amacı ile yapıldığına inanıyorum. Yazıldığı gibi böyle tecrübeli ise bu motorla böyle bir seyahat yapılmaz. Bajaj'ın touring motoru olmadığı için naked'la reklam yapalım durumu olmuş. Ayrıca bir almanın bu kadar akıcı bir türkçe ile yazı yazması mümkün değil. 30 yıldır türkiyede yaşayan alman arkadaşım bile böyle metin yazamaz.
Forumda böyle şeyler görmekten sıkıldım artık. Suziki'den yamaha'ya kadar hatta dukati bile kullanmış olan birinin 10.000 km artçılı olarak bu seyatinin kendi kararı olduğuna inanmıyorum.
Yapın gerçekten CF'nib yaptığı gibi verin motorları bilgili youtuber'lara, yapın lansmanınızı bizde izleyelim.
Bu kadar ünlü marka kullanmış bir kişinin, Türk plakası ile türkiye'den bir sürü vergi ile bu motoru alıp çıkması da bir almanın yapacağı iş değildir. Almanya'da bu fiyata bmw gs310 alabilir. Ha hint üretimi arıyorsa o da hindistanda üretiliyor.
Cevap vs vermeyin. Kendi görüşüm. Sadece inanmıyorum o kadar.
-
28 Haziran 2018, 10:50
#7
Ridefornat adlı üyeden alıntı
Merak ettiğim konu çok küçük olan arçı koltuğunda 10.000 km nasıl oldu? 10.000 lik bir seyahat için bu motor seçimi hatalı. Sport Naked bir motorla arçılı 10.000 km aklı selim bir durum değildir. Özellikle iki kişinin de kilolu olduğunu düşünürsek. Bu kadar motor kullanımış olan birinin hint mali bir naked motorla bu işi yapmasının arkadında bir sponsorluk olduğu açık. Gezinin başta reklam amacı ile yapıldığına inanıyorum. Yazıldığı gibi böyle tecrübeli ise bu motorla böyle bir seyahat yapılmaz. Bajaj'ın touring motoru olmadığı için naked'la reklam yapalım durumu olmuş. Ayrıca bir almanın bu kadar akıcı bir türkçe ile yazı yazması mümkün değil. 30 yıldır türkiyede yaşayan alman arkadaşım bile böyle metin yazamaz.
Forumda böyle şeyler görmekten sıkıldım artık. Suziki'den yamaha'ya kadar hatta dukati bile kullanmış olan birinin 10.000 km artçılı olarak bu seyatinin kendi kararı olduğuna inanmıyorum.
Yapın gerçekten CF'nib yaptığı gibi verin motorları bilgili youtuber'lara, yapın lansmanınızı bizde izleyelim.
Bu kadar ünlü marka kullanmış bir kişinin, Türk plakası ile türkiye'den bir sürü vergi ile bu motoru alıp çıkması da bir almanın yapacağı iş değildir. Almanya'da bu fiyata bmw gs310 alabilir. Ha hint üretimi arıyorsa o da hindistanda üretiliyor.
Cevap vs vermeyin. Kendi görüşüm. Sadece inanmıyorum o kadar.
Bu raporun yalan olduğunu, düzmece olduğunu yazın. Sonra da cevap yazmayın deyin. Olmadı... Hiç bir noktasına dokunulmamış bir rapordur. İsterseniz telefon veririm, kendisi ile görüşürsünüz. Niçin bu ön yargılar???
-
28 Haziran 2018, 11:12
#8
tek korkum servis olmaması olur pek becerikli değilim zincir atsa bile yapamam motoruma güvensemde ne olucağı belli değil
-
28 Haziran 2018, 12:01
#9
Moderatör
Toplum olarak kandırmaya ve kandırılmaya o kadar alışmısız ki, gerçekleri yalan, yalanlar gerçek olarak algılamak zorunda hissediyoruz kendimizi bazen.
Geçen haftalarda eşimle birlikte 50 cc scooter ile yaklaşık 250 km'lik yol gitmek zorunda kaldım. Gittik ve ertesi gün döndük. Çünkü halihazırdaki 30 yaşında olan arabamızla geçen sene yaptığımız Yalova-Antalya yolculuğumuzda akislerinde problem olduğundan eve zor ulaşmıştık.
50 cc scooter ile şehirler arası maksimum 75 km (yokuşlarda 50/40 km) hız ile yaptığımız yolculuğu fotoğraflayıp bir de marka belirtse idim reklam olarak algılayacak çok üyemiz olabilirdi sanırım. Rahat bir yolculukmuydu elbette değildi. Ama gidip geldik mi gittik ve döndük Allaha şükür kazasız belasız. Izdırap mı çektik yoo hayır dinlene dinlene keyifle gidip geldik.
Velhasıl, size imkansız gözükenler kimileri için imkansız değil ama zordur, size keyifsiz gelen bir rota veya motor kimileri için keyif içerir.
Bu birazda bizim konfor ve keyiften ne anladığımıza bağlı sanırım.
-
28 Haziran 2018, 12:11
#10
bu yaşta böyle bir gezi için öncelikle genç çiftimize tebrikler.
ben de artçı kısmına takıldım açıkçası. Artçı giden yengenin de yorumlarını alsak iyi olur. Zira NC700 X modeliyle bile eşimle 2500 km'lik tur yaptık. Ben eşime biraz daha fazla yoruldum,çünkü sürekli arkada biri olunca ister istemez size yükleniyor ve daha fazla yoruluyorsunuz. Eşimin altına da minder koyduğumuz için o da kısmen rahat etmişti.
Yani en azından konfor açısından herhangi bir ek yapıldı mı motora , bu açıklansa iyi olur. Motorun orjnal haliyle bu tur yapıldıysa valla tebrik etmekten başka bişey diyemem.
-
28 Haziran 2018, 12:18
#11
İyi o zaman GS almayalım Afrika da almayalım tenere almayalım , 250 CC MT25 ile aynı güçte 400 CC dominar mı alalım neden çift silindir 400 NK varken bu tamam 2 kişi için dominar daha uygun tek esprisi budur başka hiçbir motordan üstün değildir abartmayın dominarı
-
28 Haziran 2018, 12:23
#12
Yıldırım hızıyla 130 km he
-
28 Haziran 2018, 13:06
#13
Sayın Ata,elbetteki temsilcisi olduğunuz markanın satışı için reklam yapacaksınız,ancak iyi firma olmak demek sattığı malın peşinde olmaktır.Bu güne kadar Bajaj ile ilgili kronik problemlerin meydana geldiği aşikardır.Sizler temsilcisi olduğunuz ve satışını yaptığınız Bajaj ile ilgili gelen şikayetlerin hiçbirini görmüyorsunuz.Motor nasılsa satıyor diye problemleri görmemezlikten gelmek markanıza uzun vadede zarar verecektir.
Bir kerede sorunları tek tek ele alıp bunlarla ilgili araştırma yapılacağını ve sonucun genel olarak bildirileceğini açıklamadınız.Eğer mühendislik departmanınız(Tabi varsa) bu sorunlarla ilgili bir araştırma yapacak ve sonuçlarını Bajaj üreticisine bildirerek giderilmesini talep edecek olsa herhalde üretim sorunları daha kolay çözülür.Neticede,sizde bedava almıyorsunuz bu motorları.Giden parada sonuçta ülkemizin parası.Tabi bunun sonucunda üretici hatası varsa problemli motorların ücretsiz onarım için servislere geri çağrılmasıda söz konusu.Bu ceremeyide yaptığınız anlaşma gereği üreticimi yoksa sizmi çekersiniz bilemem.Lütfen birazda,tüm birikimini,aşık olduğu bu motorlara yatıran tüketiciye hak verin.Ferdi olarak iyi niyetli yaklaşımlarınız gördüğünüz gibi yeterli olmuyor.
Saygılarımla....
-
28 Haziran 2018, 14:01
#14
Geçen sitede eski doğu bloku ülkelerinde bajajla yolda kalan, o ülkede servisi olmadığı için motoru Ukrayna'ya çektiren bir öğrenci vardı, alıntı yapılan kişi iyi cesaret etmiş...
-
28 Haziran 2018, 14:14
#15
Beklenti ile alakalı, ama dominar ile artçılı bu kadar uzun tur yapmak epey fedakarlık ister.Yapılır mı, bisiklet ile yapıyorlar tabiki de yapılır.Dediğim gibi beklenti ile alakalı birazda.
-
28 Haziran 2018, 14:54
#16
Yani abiyle abla gezmiş etmiş yolların gittikleri yerlerin hayatlarının keyfini sürmüşler bizim milletimizde her zamanki gibi burayı panayır yerine çevirdi tartışıyor
-
28 Haziran 2018, 15:02
#17
harika, tebrik etmek lazım, tek takıldığım nokta kıyafetler oldu ama neyse ki ihtiyaçları olmamış, umarım iyi ekipmanlarla daha güzel yolculuklara devam ederler.
-
28 Haziran 2018, 15:04
#18
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
Yıldırım hızıyla 130 km he
Bunu duyan yıldırım; çarpmayı bıraktı ,köye yerleşti ,tarımla uğraşıyor
-
28 Haziran 2018, 15:19
#19
Her türden motosikleti kullanmış ama 10 bin km gezmek icin onca japon ve avrupai motosiklet dururken gidip hint malı nasıl bir motosiklet olduğu belirsiz dominar 400 u almış, güzel reklam.
-
28 Haziran 2018, 15:19
#20
Test ve veri elde etmek için çok ciddi rakamlar ve km ler bunlar
Fakat sürücünün profesyonel bir motosiklet kullanıcısı olması ifadesini anlayamadım.
Çünkü test driver olma konusu çok ciddi bir iştir ve belgelendirilmesi gereken bir konudur (eğitim, sertifika vb.)
Testi yapan kişi bu konuda çok bilgili değilse elde etiği sonuçları yanlış yorumlayabilir.
Bu arada marka ve modelle ilgili olumlu veya olumsuz herhangi bir düşüncem de yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)