Misal otobanda gidiyorum yağmur başladı diyelim.Yağmur suyu sıcak motora değiyor.Soruncada bu motorlar 4 mevsim kullanıma uygun üretiliyor diyorlar.
Ee o zaman motoru yıkamakta aynı mantık değil mi ? Su değiyor sonuçta.
Misal otobanda gidiyorum yağmur başladı diyelim.Yağmur suyu sıcak motora değiyor.Soruncada bu motorlar 4 mevsim kullanıma uygun üretiliyor diyorlar.
Ee o zaman motoru yıkamakta aynı mantık değil mi ? Su değiyor sonuçta.
Şöyle dusun. Bir motosikleti satin alacaksin.
Ama adami ger gordugunde motorun uzerine sguk su dokuo ve casssss diye ses gelio.
Surekli bunu yapio
Icine siner mi o motosiklet.
Tamam dgrudur cep telefonuda su gecirmez diolar ama surekli muslugun altina sokup yikamiyoruz.
Yağışlı havada , hava sıcaklığı düşük olsa gerek değilmi.
90'lı yıllarda motor blok çatlaması yaşamış birkaç motorcu biliyorum , bu motor camiasında "arketip" haline gelen bir durum , şuan olur/olmaz bilemiyorum , nezaman bi tesis vb yere gitsem yıkama yapan arkadaşa tembihliyorum "lütfen yıkama/aman bloğa su gelmesin " gibi , onlarda biliyoruz merak etmeyin diye konu hakkında bilgili olduklarını söylüyorlar.
Hasılı kelam , kış/yaz sıcak yahut yol tepmiş motoruma asla su tutturmam/yıkatmam , maceraya gerek ykk test etmeye hiç gerek yok , olur/olmaz ben bu şekilde düşünüyorum.
Esasen motor sıcakken yıkanır, ancak soğuk değil ortam sıcaklığında veya mümkünse sıcak su tercih edilmelidir. Böylelikle su daha hızlı buharlaşarak motordan uzaklaşıp sudan kaynaklı elektrik ve ateşleme sorunları/arızaları en aza inecektir.
Ancak özellikle su soğutmalı bir motosikleti yıkarken özellikle radyatöre basınçlı su tutmamanız çok önemli. Aksi halde su radyatörünün o incecik sacları kıvrılıp hava kanallarını kapatacak ve hava geçişini azaltacak, ardından su soğutma performansı düşen radyatör nedeni ile hararet sorunları ortaya çıkacaktır. Zaten birçok motosikletin radyatörü özellikle ön teker hizasında çamur ve kirle tamamen tıkanmakta. Bunun üzerine birde geri kalan kanalcıkları basınçlı suyla biz kapatırsak radyatör işini tam yapamayacaktır.
Soğuk bir bardak al, içine aniden kaynar su dök yada tam tersi farketmez, bak bakalım ne olacak. Tam olarak o nedenden yıkamıyoruz.
100 dereceye yakın çalışma sıcaklığında ki motora direk 25 derecelik musluk suyunu vurursak genleşme nedeniyle yan kapaklar şeklini milimetrik bozarak aradan yağ kaçma sorununun başlamasına sebep olabilir. Yıllar önce Cg tipi motorumun bloğunu bu şekilde çatlatmistim.
Sen bir dene daha sonra blok kaynak tutar mı diye konu açarsın
sen yıka sorun değil plakanı ver satarsan bilelim
Motosikletiniz SS yani motor Bloğunun coğunu kapayan bi grenaja sahip. Fren Diskleri ve Motorun iç kısmına doğru (Grenajın aralığından) Birebir dibinden tutmazsanız sorun yok. Yıkayablirsiniz.
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
yıllar önce amcam tarlayı sürüp eve gelip direkt traktörün üzerine su sıkmış. sonuç: motor bloğu çatlamış.
Sıcakken yıkamayın şu motoru anlamıyorum bu fantezi neden ?
Motorsikletimiz ile giderken düzenli bir hava akışı ile karşılaşırız. Yağmura yakalansak bile motorumuzun her tarafına hava akımı ile yağmur düzenli yayılır. Ani bir şekilde su tutarsak motorumuzun bir tarafına su gelirken öbür tarafına aynı oranda su gelmez veya hava akımı olmadığı için su yayılmaz. Kısacası düzensiz şekilde su yayıldığı ve soğuduğu için blokta çatlama veya deformasyon olma ihtimali yüksektir.
Ayrıca sıcak egzoza da su tutulunca bence daha çabuk paslanıyor.. sanırım çeliğin özelliği değişiyor ya da üzerindeki kaplama yıpranıyor.. hatta sıcak fren disklerinin formu bozuluyormuş
Tam yeri gelmişken;
Motor bloğu gibi eksoz ve özellikle DİSK FRENLERe sıcakken, soğuk su uygulagınca yamuluyor yahut buz gibi dağılıyor.
Japonlarda dağılma görmedim ama çinlilerde diskler yamulduğunu bizzat yaşadım.
Velhasıl, accuk sabredin..
Valla 1 senede cbfin diski yamuldu. Neden? Sıcakken yıkadım. Salak gibi suyu vurdum. Şuan doğal abs li oldu. Basıp basıp salıyo birden
HONDA
#BZ3082
Tekrar yazıyorum;
Motor sıcakken sıcak suyla yıkanır. Sıcakken
Anlamamış arkadaşlar için...
Tabi ki fren diskine su tutarsanız yamulur, soğuk suyu (köy musluğundaki tüm sular genellikle yazın dahi buzdolabından çıkmış gibi serin akar) motora uygularsanız karpuz gibi yarılabilir. Sonuç değişmez.
Motor soğukken değil sıcakken yıkanır. Özellikle ısıtılarak yıkanır. Motorun kısa ve uzun vadede sorun çıkarmasını engellemek için sıcakken yıkanmalıdır.
Şimdiye kadar sıcak motoruna soğuk su geldi diye blok çatlatan duymadım. Defalarca da sıcakken motor yıkattım. Hiçbir sorun olmadı. Kuryeler hava soğutmalı cbf 150 leri ile kar suyuna giriyorrlar kışın. Kaç tanesi blok çatlatmış ? Belki sıcak egzos suyu yiyince renk değiştirebilir. Yine de 20 dakika soğumasını beklemekten bir zarar gelmez.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (1 üye ve 1 misafir)