Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motoru neden sıcakken yıkayamıyoruz ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    fizik kurallarından dolayı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Ayrıca fren diskleri de eğilebilir.
    Gözle görülemeyen eğiklikler frene basınca zangır zangır titretir.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  3. #23

    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Bazı küçük detaylar sonucu eykiliyor olabilir. Yağmur suyu buz gibi değil motor hareket ederken belki aşırı sıcak değil. Basınçla ve aşırı miktarda gelmiyor yağmur. Şıp şıp geliyor gibi... ayrıca kaçınamadığın kadarı zaten mecbur. Onun etkisine razı olmak şart. Ama öbürü kasten oluyor. Kaçınabiliyoruz. Madem 1 sigara içtim 1 paket içeyim aynıdır da diyemeyiz.
    yürekçe bunu beğendi.

  4. #24
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    kardeşim denizlide bir akrabam var, blok kaynak işi yapıyor. çok temiz çalışır. haber ver bloğun çatlayınca, ben yardımcı olurum.

  5. #25
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Eskiden hava soğutmalı motor blokları döküm demirdi. Özellikle iki zamanlı olanlar. Bunlarda çatlama olayları felan sık oluyormuş. Fakat güncel motorlarda bu durumun çok sık yaşanacağını sanmıyorum. Tavsiye edilmez elbet ama yeni nesil alüminyum alaşım bloklar bu tür ekstrem şartlara dayanıklı üretiliyorlar. Bence Motor haralet halinde iken su boca edilmediği sürece sıkıntı olmaz.

    Tavsiye illaki motor sıcakken yıkanacaksa ve Fan açmış kadar sıcaksa motor çalışık iken yıkayın. Ha zaten biraz soğumuş ise yıkamaya motor arkasından başlayın. Ben öyle yapıyorum. Motor iyice soğuyuncaya kadar bir süre geçer ve arka kısımları yıkarken motor baya bir soğuyacaktır. Aynı zamanda bloğa doğrudan su gelmeyecektir.

    Bir diğer görüşe göre eğer motor çok sıcak ise motor çalışıyorken bloğa su tutup motorun soğumasını sağlamak daha iyidir deniliyor. Aslı astarını bilmiyorum.

    Mantıken su soğutmalı motorlarda motor bloğu genel olarak hiç bir zaman 100 dereceyi aşmaz. İçeride soğutma sıvısı olduğu için bloğa su tutulduğunda hava soğutmalı bir motorda olduğu gibi şoklama sayılabilecek bir ani sıcaklık düşüşü yaşanmaz. Bu yüzden genel olarak birşey olmaz diyebilirim.

    Yinede çok zorlamayın.
    Kural [ Z ] ve erdemsuslu bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    11 Mayıs 2018
    Motosikleti
    VFR 800
    Biraz soğuma başladıktan sonra yıkayın, ulaşabildiğiniz kısımları kurulayın ve yıkama bittikten sonra mutlaka çalışma sıcaklığına gelene kadar rölantide kalmasını sağlayın veya mümkünse bir tur atın.

  7. #27

    Üyelik
    10 Haziran 2018
    Şehir
    Erzurum
    Alıntı Kavuklu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle dusun. Bir motosikleti satin alacaksin.
    Ama adami ger gordugunde motorun uzerine sguk su dokuo ve casssss diye ses gelio.

    Surekli bunu yapio

    Icine siner mi o motosiklet.

    Tamam dgrudur cep telefonuda su gecirmez diolar ama surekli muslugun altina sokup yikamiyoruz.
    Allah var ben yıkıyom
    yürekçe bunu beğendi.

  8. #28
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Sıcakta kalmış bir metal parçasını soğuk su ile soğutmaya kalkarsan eğer, o metal parçası hızlı bir şekilde ısı değişiminden dolayı fiziksel değişim tepkimesi verecektir. İşte bu sebeple sıcak motor bloku sıcak disk gibi metalin sürtünme ile ısınan parçalarına soğuk tutmamak gerek.
    Verdiğin yağmur örneğinde ise ısı değişimi aniden gerçekleşmiyor.
    Noktasal etkiler ile her defasında farklı noktalara temas etmesi ve mevcut ısıyı yumuşatması söz konusu olduğundan yağmurda yol aldığımızda herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz. (Uzun vadede yaşamayacağımızı da bilemeyiz ama.)

    Yolda giderken girdiğimiz su birikintilerini de lastiklerimizin etkisi ile savuruyoruz.
    Aslında minimum ıslaklık ile yol alıyoruz.
    Ama motoru yıkamak ile yağmurda ıslanmanın aynı şeyler olmadığını bilmek lazım.

  9. #29

    Üyelik
    25 Haziran 2018
    Alıntı sdt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcakta kalmış bir metal parçasını soğuk su ile soğutmaya kalkarsan eğer, o metal parçası hızlı bir şekilde ısı değişiminden dolayı fiziksel değişim tepkimesi verecektir. İşte bu sebeple sıcak motor bloku sıcak disk gibi metalin sürtünme ile ısınan parçalarına soğuk tutmamak gerek.
    Verdiğin yağmur örneğinde ise ısı değişimi aniden gerçekleşmiyor.
    Noktasal etkiler ile her defasında farklı noktalara temas etmesi ve mevcut ısıyı yumuşatması söz konusu olduğundan yağmurda yol aldığımızda herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz. (Uzun vadede yaşamayacağımızı da bilemeyiz ama.)

    Yolda giderken girdiğimiz su birikintilerini de lastiklerimizin etkisi ile savuruyoruz.
    Aslında minimum ıslaklık ile yol alıyoruz.
    Ama motoru yıkamak ile yağmurda ıslanmanın aynı şeyler olmadığını bilmek lazım.

    eski bloklar için dediğin bu yorum doğru ancak bildiğim kadarıyla artık aliminyumdan üretim oluyor ve çok daha dayanıklı bir yapısı var. Yani hızlı ısı değişimi çatlama yapmaz diye düşünüyorum. Saygılar.

  10. #30

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alaşım bloklar ısı transferinde oluşabilecek sorunları en aza indirebilecek yapıdadır. Yani sorun olmaz. Yinede sıcakken mecbur değilsek yıkamamak iyidir.

    (Alaşım blok ekstrem şartlara her gün uğrarsa sonuç hüsran olabilir.)

  11. #31

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    kim demiş yıkanmaz diye ya ole bişey yazıyor mu kullanma klavuzunda yıka sen yıka boşwer adamlar yazmamış ki

  12. #32
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam hamama almıyorlar, hır çıkıyor...
    Cinsiyete göre farklı saat uygulaması vardır belki...
    Ama ben küçükken kadınlar hamamına gitmiştim. Motorun km si düşükse alırlar belki 😛
    drtayfun bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  13. #33

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Sıcak olan bir metale aniden soğutursanız çarpılma olur ve hatta çatlaklar oluşur.

  14. #34
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şuanlık Yok
    Sadece merakında bu soruyu sorduğunu ve böyle bir şey yapmıyor olduğunu düşünerek yazıyorum. Çünkü; sıcak motora soğuk su zarar verir. Bu kadar basit bu. Yağmurlu hava da da sürüyoruz evet ama motor hareket halindekeyden motor bloğunun üstünde çok duramadan rüzgar yardımıyla atılıyor zaten.

  15. #35
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı MFTaşkıran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece merakında bu soruyu sorduğunu ve böyle bir şey yapmıyor olduğunu düşünerek yazıyorum. Çünkü; sıcak motora soğuk su zarar verir. Bu kadar basit bu. Yağmurlu hava da da sürüyoruz evet ama motor hareket halindekeyden motor bloğunun üstünde çok duramadan rüzgar yardımıyla atılıyor zaten.
    Temel fizik kurallarına göre, rüzgar yardımıyla suyun daha hızlı buharlaşması sebebi ile suyun üzerinde bulunduğu alanda daha hızlı bir ısı düşümü gerçekleşmiyor mu peki?

    Arkadaşlar yukarıda yazdım, motor sıcakken sıcak su ile yıkanır. Zaten sıcakken yıkanır. Soğukken motor yıkama önerilmez. En basit nedeni sıcak ortamda suyun hızlıca buharlaşarak istenmeyen yerlere girmesi durumunda ortamdan hızlıca bertaraf edilmesi gereğidir. O yüzden motor sıcak su ile ve sıcakken yıkanmalıdır. Tercihen yıkamadan önce gaz yağı veya motor yıkamada kullanılan temizleyici sıvılardan uygulanarak kısa süre beklenmesi önerilir. Böylelikle yağ ve kir daha hızlıca ortamdan uzaklaşabilecek, sıcak su ve sıcak motor ise uygulanan kimyasalın tepkimesini arttıracak ve daha iyi sonuç alınmasına yardımcı olacaktır (bazı kimyasalların motor soğukken uygulanması önerilebilir, hiçbirinin ise egzoz manifold ve susturucusuna uygulanmaması tavsiye edilir).

    Merak edilecek veya büyütülecek birşey yok, tam ısınmış veya hararet yapmış bir motorun üzerine soğuk su dökmedikçe(mesela bir kovayı boca etmek, veya hortumla suyu sürekli aynı noktaya tutmak) sorun yaşamazsınız. Motor yıkarken dikkat edilecek olan asıl şey elektronik ve soketlere doğrudan su uygulamamak ve mümkünse torba poşet v.s ile izole etmek, motosikletin özellikle gösterge ve selesine yakından basınçlı su uygulamamak, radyatörlere basınçlı su uygulamaktan kaçınmaktır.

  16. #36
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şuanlık Yok
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temel fizik kurallarına göre, rüzgar yardımıyla suyun daha hızlı buharlaşması sebebi ile suyun üzerinde bulunduğu alanda daha hızlı bir ısı düşümü gerçekleşmiyor mu peki?

    Arkadaşlar yukarıda yazdım, motor sıcakken sıcak su ile yıkanır. Zaten sıcakken yıkanır. Soğukken motor yıkama önerilmez. En basit nedeni sıcak ortamda suyun hızlıca buharlaşarak istenmeyen yerlere girmesi durumunda ortamdan hızlıca bertaraf edilmesi gereğidir. O yüzden motor sıcak su ile ve sıcakken yıkanmalıdır. Tercihen yıkamadan önce gaz yağı veya motor yıkamada kullanılan temizleyici sıvılardan uygulanarak kısa süre beklenmesi önerilir. Böylelikle yağ ve kir daha hızlıca ortamdan uzaklaşabilecek, sıcak su ve sıcak motor ise uygulanan kimyasalın tepkimesini arttıracak ve daha iyi sonuç alınmasına yardımcı olacaktır (bazı kimyasalların motor soğukken uygulanması önerilebilir, hiçbirinin ise egzoz manifold ve susturucusuna uygulanmaması tavsiye edilir).

    Merak edilecek veya büyütülecek birşey yok, tam ısınmış veya hararet yapmış bir motorun üzerine soğuk su dökmedikçe(mesela bir kovayı boca etmek, veya hortumla suyu sürekli aynı noktaya tutmak) sorun yaşamazsınız. Motor yıkarken dikkat edilecek olan asıl şey elektronik ve soketlere doğrudan su uygulamamak ve mümkünse torba poşet v.s ile izole etmek, motosikletin özellikle gösterge ve selesine yakından basınçlı su uygulamamak, radyatörlere basınçlı su uygulamaktan kaçınmaktır.
    Yahu siz motosikletlri nereden yıkıyorsunuz da motoru sıcak suyla yıkayın diyorsunuz :D Ben evden çıkıyorum motoru yıkamak için benzinliğe gidene kadar cayır cayır oluyor zaten motor gidip direk su tutamam ayrıca sıcak su sağlanan bir benzinlik ben görmedim siz gördüyseniz dediğiniz gibi yıkamaya devam. Ben giderim benzinliğe beklerim motor biraz soğusun diye ki biraz uzun sürüyor o süreyi de zinciri temizlerken kullanıyorum sonra motoru yıkıyorum. Tartışmak için söylemiyorum dediğiniz doğru ama garajı olmayan ve motorunu benzinlikler de yıkayan bizler için söylediğin zor .:D

  17. #37
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı MFTaşkıran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu siz motosikletlri nereden yıkıyorsunuz da motoru sıcak suyla yıkayın diyorsunuz :D Ben evden çıkıyorum motoru yıkamak için benzinliğe gidene kadar cayır cayır oluyor zaten motor gidip direk su tutamam ayrıca sıcak su sağlanan bir benzinlik ben görmedim siz gördüyseniz dediğiniz gibi yıkamaya devam. Ben giderim benzinliğe beklerim motor biraz soğusun diye ki biraz uzun sürüyor o süreyi de zinciri temizlerken kullanıyorum sonra motoru yıkıyorum. Tartışmak için söylemiyorum dediğiniz doğru ama garajı olmayan ve motorunu benzinlikler de yıkayan bizler için söylediğin zor .:D
    Benzinlik demedim ki
    Oto yıkamacılardan bahsediyorum. Aksi halde benzincide 1TL' ye sıcak su aramak... Benzincide yıkamaktan bahsediyorsak egzoz manifolduna suyu boca etmeyin ve özellikle kışın motor sıcakken yıkamaktan kaçının. Aksi durum fazlasını beklemek olurdu

  18. #38
    MFTaşkıran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şuanlık Yok
    Hee okey o zaman :D Bence motorlarını oto yıkamaya da götürmemek lazım. En azında ben götürmüyorum çünkü çevremde dikkatli bir şekilde düzgün yıkacayak oto yıkamacı da yok zaten :D

  19. #39

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ben 2 kere sıcakken yıkadım bir şey olmadı ama kesin olmaz da diyemem tabi :D
    Coss ettikçe içim gitti ama acelem vardı.
    MFTaşkıran bunu beğendi.

  20. #40
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Arkadaşlar bu sıcak soğuk mevzusu gerçekten kanıtlı doğru yani ben ön fren diski yamuk olduğu için değiştirmek zorunda kaldım herhangi bir vuruk kırık çizik yok motosiklet zaten sıfıra yakın daha 5-6 aylık motosikletti servisteki arkadaşlarda aynısını söyledi sıcak soğuk mevzusundan oluyormuş atıyorum disk sıcakken böyle bir su birikintisine hızlı girdildiği zaman bile olabiliyormuş
    MFTaşkıran bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (1 üye ve 1 misafir)