vırajlarda hafif motormu yoksa ağır motormu daha güvenli
Reklamlar
-
24 Haziran 2018, 15:51
#1
iyi günler arkadaşlar kafama bir sorun takıldı racing motorlar yenilendıkce hafifliyor buda hız yol tutuş kontrol acısından avantaj sağlanıyor
diye duyumlar alıyorum bir kaç belgesel izledim şimdi 170 kg makina 200 kg makinadan daha temiz bir virajmı alır yani ağır makina daha kolaymı
kayar
Reklamlar
-
24 Haziran 2018, 16:00
#2
bilimsel değil kendi gözlemime göre ben ağır motor daha güvenli
-
24 Haziran 2018, 16:02
#3
Viraj kabiliyetleri aslında ağırlıkla değil, makinelerin yapılarıyla alakalı.
-
24 Haziran 2018, 16:21
#4
Sert süspansiyonlu, daha kalın ve küçük ön tekerlekli bir motor virajı daha rahat döner.
-
24 Haziran 2018, 16:30
#5
bunun cevabını rossi marquez falan verir.sürücüden sürücüye ciddi değişir.hayabusa ile japonyada yapılan slalom testini izle ağzın açık kalır.kazma diye bilinen hayabusa neler yapıyor.ama hafif motor çok daha çevik ve sanırım daha yüksek derecelerde yatırılabiliyor bence.250 400cc lerde yapılanları 1000cc ile yapanları çok görmedim dar alanda daire çizme vs.r25 var bende sanırım 160 kilo kabaca üst baş 85 kiloda ben desek yinede hafif sayılmaz bence 250 kilo gibi bir rakam az değil.100 kilo olsaydı eğer işte o zaman cevabını bulmak çok da zor olmazdı sanırım
-
24 Haziran 2018, 16:37
#6
Hafif olan daha kolay yön değiştirir,ağır olan daha stabil düz gitmek ister
-
24 Haziran 2018, 16:38
#7
ağır motor hatayı affetmez toparlayamazsın.
-
24 Haziran 2018, 16:53
#8
Kaliteli lastik hangisindeyse o daha iyi viraj alır, tabi birde süspansiyon mevzusu var. Kendi motorum ıslak 206kg bende üstündeyken 275kg oluyoruz, kelebek gibi dalıyorum virajlara
-
24 Haziran 2018, 16:56
#9
1. Faktör : At'ın jokeyi
2. Faktör : At'ın nalları
At bunlara göre kişner , arab ingiliş fark etmez , bunlar bence'dir.
-
24 Haziran 2018, 16:56
#10
Daha fazla ağırlık virajlarda lastiğe yanal olarak daha fazla yük bindirir.
-
24 Haziran 2018, 17:06
#11
Fizik kuralları gereği motosiklet ne kadar ağır ise maruz kalacağı merkez kaç kuvveti de o kadar artacaktır. Dolayısı ile hafif motosikletler daha iyi viraj alma potansiyeline sahip olmalı.
-
24 Haziran 2018, 17:15
#12
-
24 Haziran 2018, 17:17
#13
Süspansiyon yapısı çok önemli bir faktör, nispeten yumuşak amortisörlü bir motosiklet veya otomobil virajlarda çok daha güvensizdir o yüzden konfordan ödün verip sert süspansiyonlu motosiklet kullanmak bana göre daha mantıklı
-
24 Haziran 2018, 17:50
#14
Motorun ağırlığı,aerodinamik yapısı,süspansiyonun davranışı,lastikler,motorun tekerleklere gönderdiği güç,rüzgarın durumu,kullanıcının oturuş pozisyonu,yolun malzeme yapısı vs vs bunlar hep etkiler viraj olayını sadece ağırlık tek başına bir etken değil.Sakın videolara bakıp aldanma,altındaki 4 teker değil :D
-
24 Haziran 2018, 18:34
#15
Bu sorunun öyle tek cümlelik cevabı olamaz. Adam gibi cevap vermek için bir sürü grafik çizip uzun uzun açıklamalar yapmak lazım ki hiçkimse forum köşelerinde kaybolup gidecek bir soruyu cevaplamak için bu kadar büyük bir amme hizmeti yapmaz.
Yine de kısa bir cevap istiyorsan diyeceğim şudur;
Ağırlık viraj güvenliğinde fark yaratmaz. Lastiğin sürtünme katsayısı, Taban genişliği, süspansiyon kalitesi, şase rijitliği, gidonun yere temas açısı önemlidir. Motora ağırlık yükleyince viraj dengesinin bozulmasının sebebi lastik ve süspansiyonların hafif motosiklete göre ayarlı olmasıdır.
-
24 Haziran 2018, 18:52
#16
Çok profosyenel kullanmayacaksanız,lastikleriniz iyi olsun yüreğin ve bileğin saglam olsun yeter.
-
24 Haziran 2018, 18:57
#17
O virajlara girince 120-130 ile girip hafiften kararsız kalıp hafiften bariyerler ile uzaktan aşk yaşamaya başlayınca o duyguya yürek dayanmaz :D
-
24 Haziran 2018, 20:15
#18
keskin virajlarda süpermoto daha uzun virajlarda racing motorlar dan hızlısı yok.
bunların amortisörleri yarış için modifiye edilmiş olanları standart olanlardan çok daha iyidir.
profesyoneller muhakkak amortisörleri modifiye ettiriyor.
çok iyi viraj almanın yolu mx parkuru ve yarış pistinden geçer.
viraj için pistlerde yarışmak şart değil ama eğitim almak sürüşü çok geliştirir.
bizde genelde herşey motordan beklenir , onun için bu dandik motor viraj da beni nasıl geçti durumları çok olur
-
24 Haziran 2018, 20:58
#19
biraz aydınlanma yaşadım. viraj öncesi konumlanma ve ardından contra ya devam
-
24 Haziran 2018, 21:03
#20
eray123 adlı üyeden alıntı
biraz aydınlanma yaşadım. viraj öncesi konumlanma ve ardından contra ya devam
Aman dikkat et daha geçen 3 arkadaş marmarise gidiyorduk daha sakarın ilk virajında motor ile bariyerler arasında vals yaptı dikkat edin lütfen
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)