Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

NGK Buji vs GM Buji

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    3 gün önce BWS100 bujisi diye NGK BP5HS buji aldım. 3 gündür kullanıyorum düşük devirlerde gaz verince ateşlemenin kesilmesi, yüksek devirde anlık yığılma sorunları ortadan kalktı. Şimdiye kadar çoktan kurum bağlamıştır demiştim ama gayet temiz çıktı. Tırnak aralığını göz kararı kendi motorumda tecrübe ederek öğrendiğim kadar açtım. Şimdiye kadar almadığıma pişmanım, sıra karbüratörü değişmekte.NGK'nın orta elektrotu daha ince gibi belki o yüzden mi bu güçlenme bilmiyorum. Resimlerini ekliyorum, bujinin önemini hatırlatır, resimler hakkında yorumlarınızı bekliyorum.

    http://hizliresim.com/mo78g4
    http://hizliresim.com/ED6EWg
    http://hizliresim.com/j61YrW
    http://hizliresim.com/2aNQWE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Tırnak aralığı çok açmışsınız 0.7 0.8 mm olmalı sentil çakısı veya buji tırnak aralığı ölçen aletle ölçmelisiniz.Düşük devirde kullanılan motorun bujisi normalde erken kurum bağlar, düşük devirden kastım şehir içi trafikte dur kalk gibi.Bu bujinin tam iç kısmında omaj değeri üretir ve ark kıvılcım düşer karbon atığı yani kurum kısa devre yaptırır veya bazen ateşleme yapmaz.Bazen buji başlığınıda söküp değiştirmek gerekir orasıda küf ve oksit yapabiliyor içi ve kablo vidalanan yeri.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:34 ----------

    İki zamanlı motorda yağla benzin yandığı için 4 zamanlılara oranla kurum etkisi daha fazla görünür.Arasıra egzosttada tıkanma yağ birikintisi olmasın diye tam gazla gazlamak gerekir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:37 ----------

    Ayrıca normal en son rolantide çalışmış veya bir yerden gelipte motoru stop ettirio buji sökülürse görünen kurum normaldir çünkü o kurum orta ve yüksek hızlarda bujide görülmez.Buji okuma işi uzun iş sizinki modifiyeli olmadığından (sanırım) standart değerde buji takmanız yeterli olacaktır.Buji okuması karbüratör ana jetinün memesinin doğru olup olmanasındada kullanılıyor.
    maktama ve zeynelhazan bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)