Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Köşe Yazısı : Motosiklet Zevki Yarım Kaldı..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    2006'da uygulanmaya başlanan ÖTV ve motosiklet başına 300 dolara ulaşan koruma fonu, sektöre derin darbe vurdu



    EKONOMIK, ÇEVRECI ve pratik bir ulaşım aracı olan motosiklet, dört tekerlekli araçlara göre tüketiciye şehir içinde hayli avantajlar sunsa da motosiklet sektörü büyümek için teşvik bekliyor. KPMG Türkiye’nin, motosiklet araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Kentlerdeki mobilite seviyesindeki artışla birlikte çarpık kentleşme nedeniyle mekan ve hizmetlere erişim giderek zorlaşıyor. Araç kullanımının maliyetindeki artış, esnek, hızlı, uygun fiyatlı ulaşım çözümlerinden biri olan motosiklete olan talebi artırıyor. İki tekerlekli araç üretiminin dünyada 2021 yılında 160 milyon araca çıkması öngörülüyor.
    Türkiye’de ise durum farklı. 2017 Haziran itibariyle Türkiye’de trafikte 3 milyon motosiklet var. Yani her 100 kişiden 4’ü motosiklet sahibi. Bu sayı İtalya’da 14, İspanya’da ise 10. KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Hakan Ölekli, “Türkiye’de 2006 yılında 390 bin adet satış seviyesini yakalayan sektör, bir daha 200 binin üzerine çıkamadı. Çünkü 2006’da uygulanmaya başlanan ÖTV ve motosiklet başına 300 dolara ulaşan koruma fonu, sektöre derin bir darbe vurdu diyor.
    Türkiye’nin genç nüfusu ve benzin fiyatlarında yaşanan artış gibi faktörler, otomobile alternatif olarak motosikleti tercih nedeni yapmasına karşılık vergi ve kurdaki artış, Türkiye pazarında daralma beklentisine neden oluyor.
    Türkiye motosiklet pazarında Honda son 10 yılda pazar payını yüzde 6 seviyesinden yüzde 21’e yükselterek pazar lideri konumuna yerleşti. Yamaha, son 10 yılda pazar payını iki katına çıkararak yükselten ikinci marka oldu.
    2017 yılında uygulanmaya başlanan yüzde 20 ek gümrük vergisine ek olarak kurlarda yaşanan yüzde 27 oranındaki artış ile motosiklet pazarının ciddi anlamda etkilendiğini söyleyen Yamaha Motor Türkiye Genel Müdürü Bora Berker Cansever, 2018 yılında motosiklet pazarının yüzde 15-20 aralığında daralacağını öngörüyor. Honda Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve MOTED Başkanı Bülent Kılıçer, 2017 yılını 146 bin satışla kapatan motosiklet pazarının, bu yıl artan vergilerin etkisiyle 130 ila 140 bin aralığında kapanacağını tahmin ediyor.
    Sektörün içinde bulunduğu darboğazı (?) aşmak için motosiklet üreticileri satışları artırmanın yollarını arıyor. Honda, piyasaya sürdüğü yeni modelleriyle birlikte 2018 yılında da düşeceğini tahmin ettiği pazara rağmen, satış rakamlarını korumayı planlıyor. Yamaha ise Nisan ayında başlattığı ‘Yamaha Yolda’ projesiyle farklı şehirlerde, kullanıcılarla bir araya geliyor. Şirket, proje kapsamında farklı şehirlerde gerçekleştirdiği test sürüşü etkinlikleriyle kullanıcılara ürünlerini test etme fırsatı yaratıyor.


    fortuneturkey
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    2. el bir motosiklet ile motosiklete başlayan birisinin motosikletin parası haricinde giderlerini sıralayayım dilim döndüğünce;

    - Ehliyet 1300-1400
    - Alım satım masrafı 180
    - Sigorta 400-500
    - Muayene 100
    - Total ekipman 2000
    - Motorun olası eksikleri(yağ,filtre,lastik vs) 1000
    - İstanbul için Hırsızları caydırmak şart(kilit-branda vs) 500

    görüldüğü gibi yuvarlak hesap motosikletin parasının yanında 5 bin TL gibi bir paraya ihtiyaç var.(ortalama yazmaya çalıştım) Sadece motosikletlere gelen ek vergiler ve kur artışı değil diğer bütün girdileri düşününce mantık işinden çıkıyor artık motosiklet.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    motosiklet ihtiyaç değil lüx

  4. #4
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı burak burk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet ihtiyaç değil lüx
    Türkiye'de lüks muamelesi yapılan ihtiyaç diyelim ona.
    burak burk bunu beğendi.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  5. #5
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Hepsine bir seferde 5.000 TL verilmiyor ama, sırası geldiğinde yapılıyor bu masraflar. Araba'da aynı şekilde 10 bin tl masrafın çıkıyor ama periyodik. Bunlar olası masraflar malesef. Ama hiçbir şey bu sevdanın önüne geçeöez. Adam yanaşıyor, "FULLE BABA" diyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)