Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Binlerce İkilem Yardım :( İsyan edicem.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bahsettiğiniz yolda 250cc scooter kullanılabilir ancak yetersiz de kalabilir, bazı arkadaşlar ise CBF150 demiş. O yol için CBF150 kesinlikle önermiyorum. Bahsettiğiniz güzergahta haftanın belli günleri bende yol yapıyorum (Beşiktaş/Gebze-Şekerpınar-Kocaeli) ve CBF150 ile yolda sıkıntı yaşıyorum, MT-07 ile çok daha konforlu hissediyorum.

    İlk olarak genel hesap yapalım:

    Motosiklet alım satımı ve sigortası için toplam genel bütçeye kabaca: 500TL

    İlk alım bakım maliyeti (+250 cc için)+(motor yağı, hava filtresi, buji, yağ filtresi ve küçük onarım-değişim fazlasıyla yazalım):1000 TL

    Lastikleri yenilemeyi de ihmal etmemeliyiz, motosikletin ve lastiklerin marka modele göre: 650/1600TL aralığı

    Ekipman için o yolda ortalama hızınızın 125 km/h olacağını da varsayarsak ve iş/ev arası uzun yol olduğunu düşünürsek;
    1. Üzerinizdeki ekipman kaza anında tam koruma verebilmeli,
    2. Üzerinizdeki ekipman görsel olarak çevrece sırıtmamalı,
    3. Fiyat performans oranı makul olmalı,
    4. Kış için kullanmayacağınıza göre 3 mevsimi kaldırabilmeli(Baharlık ve Yazlık),
    5. Acemi kabul edersek görünülürlüğünüz önem taşımalı,

    Bunlara göre bir liste yapmak gerekirse;
    Kask: AGV K5(1400TL) veya NEXX SX100 (1016TL)
    Mont: Riderdenim Karayel File Mont (590 TL)
    Pantolon: Riderdenim modelleri (ortalama 470TL)
    Bel-Böbrek koruma: Prosev Bel-Böbrek koruma (110TL)
    Bot: Prosev(433TL) veya YDS DIABLO 11(590TL)
    Eldiven: VENOM D2 Uzun (230TL)
    Yelek: Fosforlu sarı yelek (50-200TL aralığı)
    Kamera(artık olmazsa olmaz): EKEN H9R 4K (280TL)

    O yolda gerektiğinde kaçış yapabileceğiniz, ancak keyiften öte sürekli kullanılacağı ve uzun yol (günde 60km git-gel) yapılacağı, otobanda hız faktörü de işin içine gireceği, ikinci el ve parça/servis hizmetleri de düşünüldüğünde sorun yaşatmayacağı, yeni başlayana uygun sayılabileceği için;

    1. Honda CBR250R: 8.500 / 14.500 aralığı
    2. Yamaha R25: 14.500 / 17.500 aralığı
    3. Yamaha MT-07 (yeni başlayana önermem, sizin tercihiniz): 25.000 / 32.000 aralığı
    4. Honda VFR 800X Crossrunner (yeni başlayana önermem, sizin tercihiniz): 27.000 / 35.000 aralığı

    Diğer arkadaşlardan da bolca fikir geleceğine, yukarıda belirttiklerime alternatifler üretileceğine ve eleştirileceğine eminim. Benim önerilerim bu yöndedir. İyi değerlendirin, Bütçenize alacağınız eğitimleri de ekleyin, gereksiz borca girmeyin ekipmanı eksik etmeyin, mümkünse kaskoyu ihmal etmeyin. Şimdiden Keyifli sürüşler dilerim
    CagrioneTR ve sdt bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Xmax 250, ABS'li olmak şartı ile işini görür kanımca. Scooter'da ABS bana göre elzem bir detay. Latiklerinide değiştireceksin haliyle, daha güzel tutan bişey alman gerek. Dizlik yerine pantolon almak daha akıllı ve koruyucu bir detay. Birkez kask, eldiven, bot, mont, pantolon alacaksın. Onlarda bütçeni vuracak. Çinden bir intercom alıp kaska takacaksın. Yolun uzun her şekil o intercom şart. Kaskın kaliteli ve pinlock takılabilen model olacak ve pinlock içinde takılı olacak. Güzel bir eğitim alıp, yavaş yavaş trafikte zaman harcayıp birden tem'e çıkmayacaksın. Yoksa o sarı damperli tırlar gelmese bile birbiri ile yarışan yavşaklar üstüne basar geçer. Yani 1ay ayna kontrolü sağa sola ufak tefek gideceksin. Bu da demek oluyorki Ağustos'ta motor ile geziye çıkacaksın. Madde madde sıralarsak şöyle:


    *Motor
    *Lastik
    *Kask, eldiven, bot, mont, pantolon, pinlock, intercom vs
    *İyi bir eğitim
    *Gerekli tecrübe

    Bunları sağladıktan sonra iş sende bitiyor. Şimdiden hayırlı olsun.
    doruks ve CagrioneTR bunu beğendiler.

  3. #23
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz yolda 250cc scooter kullanılabilir ancak yetersiz de kalabilir, bazı arkadaşlar ise CBF150 demiş. O yol için CBF150 kesinlikle önermiyorum. Bahsettiğiniz güzergahta haftanın belli günleri bende yol yapıyorum (Beşiktaş/Gebze-Şekerpınar-Kocaeli) ve CBF150 ile yolda sıkıntı yaşıyorum, MT-07 ile çok daha konforlu hissediyorum.

    İlk olarak genel hesap yapalım:

    Motosiklet alım satımı ve sigortası için toplam genel bütçeye kabaca: 500TL

    İlk alım bakım maliyeti (+250 cc için)+(motor yağı, hava filtresi, buji, yağ filtresi ve küçük onarım-değişim fazlasıyla yazalım):1000 TL

    Lastikleri yenilemeyi de ihmal etmemeliyiz, motosikletin ve lastiklerin marka modele göre: 650/1600TL aralığı

    Ekipman için o yolda ortalama hızınızın 125 km/h olacağını da varsayarsak ve iş/ev arası uzun yol olduğunu düşünürsek;
    1. Üzerinizdeki ekipman kaza anında tam koruma verebilmeli,
    2. Üzerinizdeki ekipman görsel olarak çevrece sırıtmamalı,
    3. Fiyat performans oranı makul olmalı,
    4. Kış için kullanmayacağınıza göre 3 mevsimi kaldırabilmeli(Baharlık ve Yazlık),
    5. Acemi kabul edersek görünülürlüğünüz önem taşımalı,

    Bunlara göre bir liste yapmak gerekirse;
    Kask: AGV K5(1400TL) veya NEXX SX100 (1016TL)
    Mont: Riderdenim Karayel File Mont (590 TL)
    Pantolon: Riderdenim modelleri (ortalama 470TL)
    Bel-Böbrek koruma: Prosev Bel-Böbrek koruma (110TL)
    Bot: Prosev(433TL) veya YDS DIABLO 11(590TL)
    Eldiven: VENOM D2 Uzun (230TL)
    Yelek: Fosforlu sarı yelek (50-200TL aralığı)
    Kamera(artık olmazsa olmaz): EKEN H9R 4K (280TL)

    O yolda gerektiğinde kaçış yapabileceğiniz, ancak keyiften öte sürekli kullanılacağı ve uzun yol (günde 60km git-gel) yapılacağı, otobanda hız faktörü de işin içine gireceği, ikinci el ve parça/servis hizmetleri de düşünüldüğünde sorun yaşatmayacağı, yeni başlayana uygun sayılabileceği için;

    1. Honda CBR250R: 8.500 / 14.500 aralığı
    2. Yamaha R25: 14.500 / 17.500 aralığı
    3. Yamaha MT-07 (yeni başlayana önermem, sizin tercihiniz): 25.000 / 32.000 aralığı
    4. Honda VFR 800X Crossrunner (yeni başlayana önermem, sizin tercihiniz): 27.000 / 35.000 aralığı

    Diğer arkadaşlardan da bolca fikir geleceğine, yukarıda belirttiklerime alternatifler üretileceğine ve eleştirileceğine eminim. Benim önerilerim bu yöndedir. İyi değerlendirin, Bütçenize alacağınız eğitimleri de ekleyin, gereksiz borca girmeyin ekipmanı eksik etmeyin, mümkünse kaskoyu ihmal etmeyin. Şimdiden Keyifli sürüşler dilerim
    Üstadım değerli paylaşımın ve emeğin için çok teşekkür ederim. Yalnız bir konuda sorunum var. Scooter almak zorundayım vitesli model şuan kullanabileceğimi sanmıyorum keza 0 deneyim acemiyim. Trafikte uzun zaman bisiklet kullandım bütün İstanbul'u gezmişimdir bisikletle ama bisikletle motor bir değil tabi. Normal trafik deneyimimde fazla. Trafiği okuyabiliyorum ama motordaki fren gaz tepkilerine alışmam gerek. Bunun için eğitim alacam. Buna şüphe yok da ekstra çıkan malzemeler oldukça alacağım motorun parası düşmek zorunda oluyor. Ekipman olabildiğince kaliteli ve ucuz olmalı ki allah korusun bir düşme anında sağ çıkayım. Düşmeyeceğimin de garantisi olmadığından öncelik ekipmanı almak, sonra kalan parama göre motoru almak. Fakat edindiğim bilgilere göre XMAX 250 bile yetersiz kalabilirmiş ki piyasası çok yüksek bir motor. 2013 model bir xmax alsam 12 13 bin tl ama km si 50.000 30.000 arasında. Bende binecem 120 km yol yapacam günde ayda 22 gün çalışıyorum toplam 2.640 KM yol yapar. 2013 model bir xmax ı da 80.000 km de satarken zorlanırım. O yüzden 2015 den aşağısını alamam.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  4. #24
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım değerli paylaşımın ve emeğin için çok teşekkür ederim. Yalnız bir konuda sorunum var. Scooter almak zorundayım vitesli model şuan kullanabileceğimi sanmıyorum keza 0 deneyim acemiyim. Trafikte uzun zaman bisiklet kullandım bütün İstanbul'u gezmişimdir bisikletle ama bisikletle motor bir değil tabi. Normal trafik deneyimimde fazla. Trafiği okuyabiliyorum ama motordaki fren gaz tepkilerine alışmam gerek. Bunun için eğitim alacam. Buna şüphe yok da ekstra çıkan malzemeler oldukça alacağım motorun parası düşmek zorunda oluyor. Ekipman olabildiğince kaliteli ve ucuz olmalı ki allah korusun bir düşme anında sağ çıkayım. Düşmeyeceğimin de garantisi olmadığından öncelik ekipmanı almak, sonra kalan parama göre motoru almak. Fakat edindiğim bilgilere göre XMAX 250 bile yetersiz kalabilirmiş ki piyasası çok yüksek bir motor. 2013 model bir xmax alsam 12 13 bin tl ama km si 50.000 30.000 arasında. Bende binecem 120 km yol yapacam günde ayda 22 gün çalışıyorum toplam 2.640 KM yol yapar. 2013 model bir xmax ı da 80.000 km de satarken zorlanırım. O yüzden 2015 den aşağısını alamam.
    Scooter sizi o yolda yoracaktır. İlk motosikletlerimin maxiscooter sınıfında olduğunu bilmenizi isterim. Commuter ve aslen gerçek bir R serisi olmasa da CBR250R benim rahatlık açısından favorilerimdir. Bagaj konusunda emsalsiz olsa da scooter genellikle daha küçük lastik ebatları ve amortisör kursu (çalışma alanı) ile belirli durumlarda sıkıntı yaratabilir.

    Tereddütünüzün farkındayım ancak önce örneğin Honda güvenli sürüş eğitiminin en azından 1. kurunu alıp ardından vitesli motosikleti tekrar düşünmenizi öneririm.

    not: En büyük kazamı yine bir scooter ile yapmıştım. Güvenlik olarak daha iyi görünse de bazı teknik zayıflıklar nedeni ile o güvenliğin düştüğü aşikar. Uzun yol için scooter sınıflarını şahsen önermiyorum. Elbette ki uzun yol yapılır, yapan birçok insan var lafım yok ancak alacağınız motosikletin ani ivmelenme gereksinimini göz ardı etmemenizi şiddetle hatırlatırım. O güzergahta buna sıklıkla ihtiyaç duyabilirsiniz.

    Ve daha şimdiden motosikleti iki sene sonra satmayı düşünmeyin, daha uzun vadede zevkle bineceğiniz birşey için plan yapın derim. İlk motosiklet önemlidir, ilk göz ağrısı unutulmaz unutmayın

  5. #25
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Ev işi arası 45 km. ve tamamen otoban olan biri olarak bir süre sonra işe gidip gelmeyi çok seyrekleştirdim. Açıkçası yakıt masrafı ve daha kötüsü sık sık bakım masrafı çok artıyor. Bir de sürekli yoğun trafikte ve çok ağır bir motor kullandığımdan ardışık günlerde yorgunluk oluşturabiliyor. İlk motorumu 2016'da aldığımda İstanbul'da yaklaşık 100.000 km. trafik tecrübem vardı. İlk başta gözüm çok korksa da çıktıktan sonra otobanda trafik tecrübemin çok işime yaradığını gördüm. Araçların hareketlerini okumak - tahmin etmek, önünüz ve arkanızın sürekli farkında olmak çok çok önemli. Zaten bir süre sonra bunlar içselleşiyor. Yalnız ben 200cc 24 beygir motorumu otobanda yetersiz bulmuştum. Çok güvende hissettirmiyordu. Şu anda 500cc kullanıyorum çok daha iyi hissettiriyor. Lastik dahil olmak üzere güvenlik ekipmanlarınızda çok özenli seçim yapın. Ayrıca ilk motoru ABS'siz olan biri olarak kesinlikle ABS'li motor alın derim.
    CagrioneTR, sdt ve schumacher__ bunu beğendiler.

  6. #26
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter sizi o yolda yoracaktır. İlk motosikletlerimin maxiscooter sınıfında olduğunu bilmenizi isterim. Commuter ve aslen gerçek bir R serisi olmasa da CBR250R benim rahatlık açısından favorilerimdir. Bagaj konusunda emsalsiz olsa da scooter genellikle daha küçük lastik ebatları ve amortisör kursu (çalışma alanı) ile belirli durumlarda sıkıntı yaratabilir.

    Tereddütünüzün farkındayım ancak önce örneğin Honda güvenli sürüş eğitiminin en azından 1. kurunu alıp ardından vitesli motosikleti tekrar düşünmenizi öneririm.

    not: En büyük kazamı yine bir scooter ile yapmıştım. Güvenlik olarak daha iyi görünse de bazı teknik zayıflıklar nedeni ile o güvenliğin düştüğü aşikar. Uzun yol için scooter sınıflarını şahsen önermiyorum. Elbette ki uzun yol yapılır, yapan birçok insan var lafım yok ancak alacağınız motosikletin ani ivmelenme gereksinimini göz ardı etmemenizi şiddetle hatırlatırım. O güzergahta buna sıklıkla ihtiyaç duyabilirsiniz.

    Ve daha şimdiden motosikleti iki sene sonra satmayı düşünmeyin, daha uzun vadede zevkle bineceğiniz birşey için plan yapın derim. İlk motosiklet önemlidir, ilk göz ağrısı unutulmaz unutmayın
    İlk göz ağrısı unutulmaz tabi ki fakat bir gerçek de var scooter bu illaki satılıp vitesli bir modele geçeceğim.

    Bu geçiş süreci de planlarıma göre 3 yıl (maximum). 2013 model bir XMAX 250 ABS alsam 10.000 TL'ye 2021 de 8 yaşında olacak. 5 e satamam oda sağlam olursa.

    Kurslarla görüşüyorum. Hem eğitim veren hemde ehliyet sınavına sokan bir kaç güzel yer var. Onun dışında güvenli sürüş eğitimlerini de alacağım. Bunların maliyetini hesaplıyorum yazıyorum bir excel oluşturdum. Bir bitsin yazarım buraya da.

    Trafikte serilik önemli bilirim. Çoğu kazamı seri arabalar kullandığım için yada arabaları seri kullandığım için (hızlı değil) atlatmışımdır. Yaptığım en büyük kazada 4 yol azından sola dönerken sağdan gelen araca bakmak o bana çarpmasın diye hızlanmak ama solda müşteri görünce aniden duran taksiciyi göremeyince güümmmmmm diye arkadan vurmak Ben alın yazısına çok inanırım benim alın yazımda motorda ölmek varsa kim ne yaparsa yapsın ben binecem o motora ve kazamı da yapacam. Bu ya kendi motorum da olur yada bir tur versene diye aldığım arkadaşın motorunda olur.

    Allah kimseye o günleri yaşatmasın...
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  7. #27
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk göz ağrısı unutulmaz tabi ki fakat bir gerçek de var scooter bu illaki satılıp vitesli bir modele geçeceğim.

    Bu geçiş süreci de planlarıma göre 3 yıl (maximum). 2013 model bir XMAX 250 ABS alsam 10.000 TL'ye 2021 de 8 yaşında olacak. 5 e satamam oda sağlam olursa.

    Kurslarla görüşüyorum. Hem eğitim veren hemde ehliyet sınavına sokan bir kaç güzel yer var. Onun dışında güvenli sürüş eğitimlerini de alacağım. Bunların maliyetini hesaplıyorum yazıyorum bir excel oluşturdum. Bir bitsin yazarım buraya da.

    Trafikte serilik önemli bilirim. Çoğu kazamı seri arabalar kullandığım için yada arabaları seri kullandığım için (hızlı değil) atlatmışımdır. Yaptığım en büyük kazada 4 yol azından sola dönerken sağdan gelen araca bakmak o bana çarpmasın diye hızlanmak ama solda müşteri görünce aniden duran taksiciyi göremeyince güümmmmmm diye arkadan vurmak Ben alın yazısına çok inanırım benim alın yazımda motorda ölmek varsa kim ne yaparsa yapsın ben binecem o motora ve kazamı da yapacam. Bu ya kendi motorum da olur yada bir tur versene diye aldığım arkadaşın motorunda olur.

    Allah kimseye o günleri yaşatmasın...
    Ölmeye değil binmeye odaklanın. Bilmenizi, biliyorsanız da hatırlamanızı isterim; Motosiklette baktığınız yöne gidersiniz. Aman diyeyim.

    Her gün gireceğiniz yolu ve trafik şeklini bildiğimden scooter önermiyorum. Tabi ki sizin tercihiniz. Eğer scooter olmasında ısrarcıysanız seri ve max hızı 145 olabilen, 100-130 hızlanması makul bir model bulmanızı öneririm. O konuda malesef yeterli bilgim yok, fiyat performans oranında bunu karşılayabilecek motosikletler konusunda tecrübeli arkadaşlar fikir verecektir.

    Siz kimseyi dinlemeyin, kendi beğendiğinizi alın. İnanın ki istemediğiniz motosiklete binmek, istemediğiniz biriyle zorla evlendirilmeye benziyor. Mecbur kalan arkadaşlar hak verecektir. O nedenle derim ki, neyi kullanmak istiyorsanız hedefiniz ona sahip olmak olsun. Ehliyetten önce eğitimlere başlamanızı da şiddetle öneririm.

    Ekipman konusunda tavsiyeleri rastgele değil, tecrübe ederek verdiğimi de belirtmek isterim. Bu ekipmanlar ile düşüp kalkmalarım sonrası tekrar aynılarını almışlığım vardır. Özellikle son kaza videomda eşimle beraber 110 km/h ile yandan bir aracın bizi itme şeklinde çarparak düşürmesi ile o hızda sürüklenmiş ve ayağa kalkıp yolun kenarına geçip sürüklendiğimiz mesafenin bir o kadarı daha ileride duran motosikletin yanına gidip kontak kapatmışlığımız, iki üç morluk haricinde hiçbir sorun hasar almadan kazayı atlatmışlığımız var.

    Önce eğitim, sonra ehliyet ve ekipman, sonra diğerleri diyor ve motosikletinizle Zevk ile (bir arkadaşın da dediği gibi) Mototerapi sonrası işe ve eve gitmenin ayrıcalığını yaşamanızı temenni ediyorum. Zevkli ve güvenli sürüşler dilerim

  8. #28
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir

  9. #29
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu geçiş süreci de planlarıma göre 3 yıl (maximum). 2013 model bir XMAX 250 ABS alsam 10.000 TL'ye 2021 de 8 yaşında olacak. 5 e satamam oda sağlam olursa.
    Sadece aylık giderin (2400km)650TL benzin, 250TLbakım ve ekstralar(lastik vs) 100TL desen... 1.000TL yapar. Ve bu fiyat şuan için geçerli, dolar(4.7tl). Bu yükü kaldırabiliyorsan neden olmasın ?

  10. #30
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Konu ile belki tam alakalı değil ama hazır her gün bu kadar uzun yol yapmayı planlayan biri varken sorayım.Motosiklet kullanmak arabadan daha çok dikkat ve performans gerektiriyor bunda hemfikirizdir.Şimdi benim gibi gece uykusu az olan bazende uyku tutmayıp saat 3 lere kadar yatakta dönüp duran biri sabah o kısacık uykuyla nasıl yol yapar.

  11. #31
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    İkilemde kalınacak bir durum göremedim, sorunun cevabı mantıklı insanlar için Xmax 250, gerisi kendiliğinden gelir.

  12. #32
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    -İlerde vitesli ye geçmek istediğini belki büyütmek istediğini söylemişsiniz.
    - Uzun sayılabilecek bir yol yapacaksınız ve yüz üzeri hızlarda gideceksiniz, acemiliğinizi neden yüz üzeri hızlarda atıp fazladan risk almayı düşünüyorsunuz.

    Tercih sizin elbette fakat scooterdan belki de memnun olmayacaksıniz, yüksek hızlarda ben de daha riskli bulanlardanim (hızlanma, hakimiyeti, frenaj, kompresyon,küçük tekerlek, amortisor) , ayrıca bu yol yorucu olur mu bunu da görmek gerek bence. Şoyle ki şuan çıksam besyüz km molasiz giderim gibime geliyor, yormuyor beni,dinlendiriyor, iyi geliyor. Fakat bazı tanıdıklarım çok daha kısa mesafede şöyle yoruldum v.s diyorlar. Kendinizi bir tartın derim daha kısa mesafede, ayrica işe gitmek haftasonu gezisine benzemeyecektir..Bunun için de motosiklet için bütçenin tamamını kullanmamış olursunuz en baştan.

    Ben ilk motorumu daha büyük bir yaşta aldım, scooter niyetindeydim önce rahatlık, bagaj, iş kiyafeti v.s. düşüncelerle; pcx, sym symphony falan derken bir bindim scootera (satin almadan) ne motosiklet keyfi aldım ne güvenli buldum şimdi en iyisini dörtte bir paraya verseler almam kendi namıma..Mecbur olmadikça kullanmam.Demek istediğim bosuna en baştan scooter hayali kurmuşum, motosiklet arastirmisim falan ustelik..Honda eğitimine katıldım sonra ,dördüncü motordur vitesliden gidiyorum.Ehliyet almadiysaniz bence bir vitesli kullanın, eğitim alın, scooter deneme imkanınız varsa deneyin ordan beğeninize göre yürürsünüz, belki ne tür bi deneyim olacak görmek için commuter den başlarsınız, yol yormuyorsa hem tecrübe edinir hem yükseltirsiniz. Bence o yolun ilacı cb500f, fakat şu an değil..Scooterda kararlı olacaksanız, yine bütçenin bir kısmını kullanmak daha iyi olur gibime geliyor, duruma göre yükseltirsiniz pek zarar etmeden..

    Kararsizliginizi, incelemek yerine motosiklet kullandığınızda atarsınız bence, ekipman konusunda (bol olmasin), orta seviye ve en onemlisi eksiksiz almanızı öneririm.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  13. #33
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Eğitim konusunda honda veya bmw eğitimlerini düşünüyorum. Ehliyet için temmuz 10 a kadar vaktim varmış. Bu hafta sonu kısmetse gidecem. Sadece direksiyon sınavına girecem. Öyle A1 A2 değil direk A alacam. Bir daha uğraşamam. Belki orada verecekler mt07 falan hoşuma gider de vaz geçerim xmax dan bilmiyorum ama acemiliğimi vitesli bir makinede atamam düşer bir yerimi kırarım diye korkuyorum. Benim en büyük handikapım ailem istemiyor. (karım o motoru aldığın gün seni boşarım diye tehtit bile etti. İnşallah boşamaz)Benimse hayalim. Düşünün yanlışlıkla elim şişse sen motordan mı düştün sat onu sat sat sat diye başımın etini yiyecekler. Arkadaşın BAJAJ 150 NS model motorunu denedim ellerim ağrıdan koptu o debriyajı ayarlayacam diye. Birde abart egzos takmış bağırıyorda bağırıyor bende kaldıracam diye gaza alışık değil tabi el bağırtıyorumda. İşin özü elim koptu çok zevkliydi ama bana eziyet oldu. O yüzden scooter alayım kasmayayım acemiliğimi atayım sonra kasarım dedim. Dediğiniz gibi aslında scooter daha tehlikelidir belki bütçem olsa HONDA nın DCT şanzımanlı 750x veya 750 s almak çok istiyordum ama ona bütçe ayıramıyorum. Belki xmaxdan sonra ki motorum o olur sonra da o tarz bir vitesli modele geçerim.

    Forzalara hiç kanım ısımdanı XMAX 300 lere tapıyorum resmen ama ona da param yetmiyor. Bu gidişle NMAX 155 e bile düşebilirim. Emniyetten tın tın gideriz artık gebzeye kadar napalım. Arabayla gider gelirken çok görüyorum yolda PCX ler XMAXlar Nmaxlar. Bende giderim herhelde...

  14. #34
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    ehliyet olayını bir halledin. motosiklet konusunda isim yapmış ehliyet kurslarında önce düşük cc scooter ile eğitime başlarsınız. sonra vitesli motora, sonra daha yüksek cc'ye geçip eğitime devam ederler. burada herkesten farklı yorumlar okursunuz ama hepimizin motosiklet kullanmaya yatkınlığı farklıdır. kurs aşamasında muhtemelen kendinize uygun motor tarzını bulacaksınız. olmadı, size uymayan tarzları bulup seçeneklerden elersiniz.

    sonrasında, aklınız yatar "ben bu motoru kullanırım arkadaş" derseniz x-max bu yol için bence en uygun seçenek olur. bütçe elverirse abs'li modellere bakın. eğer basamakları birer birer çıkmaya ve daha hafif bir motosikletle başlamaya karar verirseniz bu defa scooter yerine vitesli, commuter tarzı bir makine öneririm. küçük cc + scooter vites sisteminin güç kayıpları bir araya gelince o mesafede sizi zorlar.

  15. #35

    Üyelik
    25 Haziran 2018
    Honda Forza 250 // 300 Scooter çıkıyor fiyatlarına bi bak 22-24 arasi olacak galiba

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Nmax155 ile dominar400 ; 3 aşağı 5 yukarı aynı fiyatlarda. Ikinci el iyi bir xmax250 ise onlardan da pahalı. Motor piyasası öyle celiskili ki insan birkaç saat degil birkac sene baksa istediği motoru bulamıyor. İşiniz zor valla.

  17. #37
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    en az 250 cc lazım. kymco felan da düşünebilirsiniz.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #38
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    her gün kavacık - gebze arası bende 2006 cbf250 ile gidip geliyorum. yağmurlu ve karlı havalar hariç. tem yolunu kullanıyorum.
    benim gibi giden gelen bir kaç motor sürücüsü de var, biri nmax 250 , bir-iki 150cc , gerisi 250 den büyük cc de . her kez rahat rahat gidip geliyor, kartal sonrası gebzeye kadar hafif sıkışsa da genelde 90 altına çok nadir düşüyorum trafiğe ve hangi şeritten gideceğini bir kaç seferde öğreneceğini düşünüyorum. devamlı emniyet şeridinden 90 km altında hızlarla fiti fiti gidebileceğin gibi, 120-130 bandında orta şeritten boşluğa göre şerit değiştire değiştire gidebilirsin , senin secimine kalmış.
    ekipmanda çok yukarı cıkmadan prosev mont, bell kask , korumalı bir pantolon ve eldiven 1500 tl gibi toparlayabilirsin .
    motoru zevkine göre al japon veya kore malı olsun , bütcen düşük ise mondial haricinde pek bakma derim.

  19. #39
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Bu kadar yüksek km yapacak isen ve sorunsuz motor istiyorsan bütçen dahilinde Honda NC serisini tavsiye ederim. Dct şanzıman alırsan gayet kolay kullanırsın..

    💯 bin km ye kadar rutin(zincir dişli, bakım) masraflar dışı da sorun çıkmaz ve değerinde satabilirsin.

  20. #40
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    İyi ki 30 bin liran var ha... 3-5 binin olsaydı herşey kolaydı. İsyanlık da birşey yoktu. Hep şükür hep şükür. Demek ki insanın motor bütçesi 30 bin olunca isyan sınırına gelebiliyor. Demekki neymiş şükür şükür şükür
    CagrioneTR bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler