XMAX 250 2. el alırken nelere dikkat edilmeli.
Reklamlar
-
21 Haziran 2018, 10:48
#1
Herkese Merhaba,
2. El XMAX 250 ABS almayı düşünüyorum. (yaklaşık kasımdan beri halen alamadım bu sefer alacam ama ) 2. el bir motor alırken özellikle XMAX alırken nelere dikkat edilmeli sizce. İlanlardan gördüğüm kadarıyla bazılarında yedek anahtar kırmızı anahtar falan var. Mesela bunlar olmazsa çalınma riski mi var almamam mı lazım? Daha önce motor kullandım fakat öyle eşin dostun motoru 2 tur zevk aldım sadece deneyim 0 yani. Üzerine bindiğimde veya yakından incelediğimde neye dikkat etmeliyim. Egzozun pası önemli bir etken midir? Hangi servis güvenli sizce götürsem göstersem de kime diye düşünüyorum.
Birde ben Şişli'de oturuyorum. Gebze'de de çalışıyorum. Her gün git gel 120 km yapacağım. NMAX 155 ler var ABS'li modeli. Bir yanımda ona gidiyor ama çok küçük geliyor. O yolu kaldırırmı bilemedim. NMAX 155 ABS'li kullanan varsa önerir misiniz?
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
21 Haziran 2018, 11:09
#2
-
21 Haziran 2018, 11:11
#3
scooterlarda çoğu parça kapalı olduğu için tecrübende yoksa dışarıdan anlaman zor. kendi servisine götürmen mantıklı olabilir. bunun dışında motorun başında yapabileceğin kontrollerden bazıları;
rahat marş alıyor mu?
kavrama anında titreşim var mı?
kırık parça var mı?
tüm kumandalar doğru çalışıyor mu?
frenaj anında motorda sağa sola çekme var mı?
ön frene asıldığında ön amortisör yeteri kadar sert mi?
freni bırakınca amörtisör eski haline dönüyor mu?
ön ve arka teker rulmanlarında yataklarında boşluk var mı bakabilirsin.
-
21 Haziran 2018, 11:14
#4
-
21 Haziran 2018, 12:22
#5
NMAX ın deposu 6.6 litre. Günde 120km yolun varsa 2 günde bir benzin alman gerekli. Ben her gün 50km yol yapıyorum konforu kurtarıyor ama 120km o motorda yoracaktır. Büyük seleli XMAX daha uygun gibi.
-
21 Haziran 2018, 16:04
#6
ulkerhan adlı üyeden alıntı
scooterlarda çoğu parça kapalı olduğu için tecrübende yoksa dışarıdan anlaman zor. kendi servisine götürmen mantıklı olabilir. bunun dışında motorun başında yapabileceğin kontrollerden bazıları;
rahat marş alıyor mu?
kavrama anında titreşim var mı?
kırık parça var mı?
tüm kumandalar doğru çalışıyor mu?
frenaj anında motorda sağa sola çekme var mı?
ön frene asıldığında ön amortisör yeteri kadar sert mi?
freni bırakınca amörtisör eski haline dönüyor mu?
ön ve arka teker rulmanlarında yataklarında boşluk var mı bakabilirsin.
teşekkür ettim
-
22 Haziran 2018, 18:02
#7
2. el xmax 250 abs sizce km gider kaça kadar bakmalıyım ?
-
22 Haziran 2018, 18:07
#8
CagrioneTR adlı üyeden alıntı
2. el xmax 250 abs sizce km gider kaça kadar bakmalıyım ?
1yil 2015 modelini kullandim ve sattım,1.6 otomobille ayni yakiyor,kasa ağır,şehir içi pratik degildi,bakim yedek parca pahali.suspansiyon kazik gibi bobrek taşi döker..zemindeki tum hissiyati sana verir.ufak taşlarda dahil.120-130 gidince 6 litrleri gorursun
-
22 Haziran 2018, 18:23
#9
Vitesli düşünmelisin bence ktm duke 250 felan iyi olur.
-
22 Haziran 2018, 19:33
#10
levend84 adlı üyeden alıntı
1yil 2015 modelini kullandim ve sattım,1.6 otomobille ayni yakiyor,kasa ağır,şehir içi pratik degildi,bakim yedek parca pahali.suspansiyon kazik gibi bobrek taşi döker..zemindeki tum hissiyati sana verir.ufak taşlarda dahil.120-130 gidince 6 litrleri gorursun
Yakıtı cidden fazla ama canını almama rağmen 120/130 4,2 litre yi geçiremedim. Sizin sattığınız motor da sıkıntı var sanırım. Şehir içinde ağırlığı beni yormadı. Bence sıkıntı yaratmaz. Süspansiyon konusunda arkadaş haklı. günde 120 km için ideal alınabilir al. Beğenmezsen aldığın paraya 1 ay sonra satarsın.
-
22 Haziran 2018, 19:49
#11
Deneyim sıfır, mesafe uzak ve e5 güzergahı. 125 cc bir Scooter ile kısa mesafe ile başlanmalı. Xmax başlangıç motoru değildir ağır gelir, sele de yüksektir hakimiyet zordur acemi için.
-
22 Haziran 2018, 19:53
#12
moonspell07 adlı üyeden alıntı
Yakıtı cidden fazla ama canını almama rağmen 120/130 4,2 litre yi geçiremedim. Sizin sattığınız motor da sıkıntı var sanırım. Şehir içinde ağırlığı beni yormadı. Bence sıkıntı yaratmaz. Süspansiyon konusunda arkadaş haklı. günde 120 km için ideal alınabilir al. Beğenmezsen aldığın paraya 1 ay sonra satarsın.
Dostum ben 4.2 yi 90km sabit hizda gordum.
100km yi geçtigin an yakiyor alet.
Motoru 14bin km de aldim kondisyonu duzgun bakimli sorunsuz motordu.
Karadeniz batum turunda,sahil şeridinde 6litreleri gordum.hizim max135 di.
120-130 hizlarda 4.2 yakiyorsan cidden iyiymiş.
Tuketim sayfasinda 6.5 litreyi goren kullanicilar var.
-
22 Haziran 2018, 20:46
#13
Xmax 250 abs iyidir. 2014 modelini almıştım, 1 yıl kullandım, enduro almak için ilana koydum, 3 günde satıldı.
Şehir içi kısa mesafe ve dur kalk trafikte biraz fazla yaktığı doğru (4 - 4,5lt civarı). Uzun yol sakin kullanımda (90km/h civarı sabit hızda) 3 - 3,5lt civarı bir tüketimim vardı. Max hız olarak (topcaseli ve topcasesiz) yokuş aşağı ibrede 148 gördüm, daha üstünü göremedim. Arkasına rüzgarı da alıp 155 yaptığını iddia edenler var, ben 148 üstünü görmeyi başaramadım, bilemiyorum
Amortisör sertliği dışında büyük bir sıkıntısı yok. Bagajı büyük, göstergeleri şahane, yol tutuş iyi, frenler ve abs sistemi çok iyi.
Gelelim 2. elde nelere dikkat edeceğine. İlk önce sahibine bak. Şaka yapmıyorum, bir motoru almadan önce ilk sahibine bakacaksın. Tipini ve konuşmasını gözün tutmadıysa hiç pazarlığa girme, o motoru alma, başka motorlara bak.
Sahibi efendi birine benziyor ve konuşması da güven verdi diyelim. Motorun etrafında bir dolaş, çizik, çatlak kırık vs birşeyler varmı bak. Motor tek marşta kolayca çalışıyor mu? bunlara bak. Servis kitapçığını kontrol et, bakımlarına zamanında eksiksiz girmiş mi kaydı olması lazım. Her şey iyi gözüküyorsa yakınlardaki yetkili bir yamaha servisine ekspertiz yaptırmaya götürün. Sahibi vaktim yok, uğraşamam, ustanla gel vs diyerek bahane üretip yetkili serviste ekspertiz teklifine yanaşmazsa yine o motoru alma, başka motor bak.
Unutma, piyasada kazalı olup da sonradan sıfır gibi toplanmış birçok 2. el motor var. Bunu sen kolay kolay anlayamazsın, iyi bir serviste ekspertize sokmanı öneririm.
Şimdiden hayırlı olsun.
-
22 Haziran 2018, 22:01
#14
levend84 adlı üyeden alıntı
1yil 2015 modelini kullandim ve sattım,1.6 otomobille ayni yakiyor,kasa ağır,şehir içi pratik degildi,bakim yedek parca pahali.suspansiyon kazik gibi bobrek taşi döker..zemindeki tum hissiyati sana verir.ufak taşlarda dahil.120-130 gidince 6 litrleri gorursun
6 litre yakan ve böbrek taşı döktüren X max mı olur ya x max ayağına KTM 640 falan satmış olmasınlar size?
Bu arada bir arkadaşım 2016 model absli 10k km de satıyor. İlgilenirseniz özelden numara yazabilirsiniz.
-
22 Haziran 2018, 22:06
#15
ya arkadaşlar yanlış anlamayın lütfen. ciddi ciddi merak ediyorum. ben 3 yıldır xmax kullanıyorum 40 bin km oldu. ne kadar agresif bile kullansam 3.0 lt'nin üstüne çıkamıyorum. motor 40'bin de ben hala 2.9 üstüne çıktığını görmedim. bir depo benzin ile (yedek depo dahil) rekorum 379 km. daha geçenlerde 372 km gittim.
benzin olayı; yağ, trafik durumu, kullanıma bağlı bir şey. sen şu kadar yakıyorsun diye herkes o kadar yakacak diye bir kaide yok.
siz nasıl 4 ve üstünden bahsedebiliyorsunuz? ben bursa trafiğinde kullanıyorum. filtresiz günüm geçmiyor. hani böyle boş moş değil yollar.
-
22 Haziran 2018, 23:50
#16
aLoneman adlı üyeden alıntı
ya arkadaşlar yanlış anlamayın lütfen. ciddi ciddi merak ediyorum. ben 3 yıldır xmax kullanıyorum 40 bin km oldu. ne kadar agresif bile kullansam 3.0 lt'nin üstüne çıkamıyorum. motor 40'bin de ben hala 2.9 üstüne çıktığını görmedim. bir depo benzin ile (yedek depo dahil) rekorum 379 km. daha geçenlerde 372 km gittim.
benzin olayı; yağ, trafik durumu, kullanıma bağlı bir şey. sen şu kadar yakıyorsun diye herkes o kadar yakacak diye bir kaide yok.
siz nasıl 4 ve üstünden bahsedebiliyorsunuz? ben bursa trafiğinde kullanıyorum. filtresiz günüm geçmiyor. hani böyle boş moş değil yollar.
Dostum,
Bu konu üzerine motoru sattigim kisiyi aradim,adam 55 yaşinda bildigin kelli felli,motoru sakin kullanan birisi,motoru satmiş 4 litrenin altina kesinlikle inemedim dedi,nasil oluyorda 3 litre yakiyor birde filtrelemeden bahsediyorsun anlik devirli ve kompresyon demek.372 km cidden çilgin menzil.
Iyice uyuz oldum bu yakit mevzusuna,motoru kullandigim zaman gruptan arkadaslarla gorustum yakit olayinda ayni sikayetler vs.hadi diyelim benim motor sorunlu,diger kisilerindemi sorunlu.
Bende eski kasa 2012 modelinden alma dusuncelerim var sırf bu yakit olayindan endiseliyim.
-
23 Haziran 2018, 00:05
#17
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,
Bu konu üzerine motoru sattigim kisiyi aradim,adam 55 yaşinda bildigin kelli felli,motoru sakin kullanan birisi,motoru satmiş 4 litrenin altina kesinlikle inemedim dedi,nasil oluyorda 3 litre yakiyor birde filtrelemeden bahsediyorsun anlik devirli ve kompresyon demek.372 km cidden çilgin menzil.
Iyice uyuz oldum bu yakit mevzusuna,motoru kullandigim zaman gruptan arkadaslarla gorustum yakit olayinda ayni sikayetler vs.hadi diyelim benim motor sorunlu,diger kisilerindemi sorunlu.
Bende eski kasa 2012 modelinden alma dusuncelerim var sırf bu yakit olayindan endiseliyim.
eski kasalar karbüratörlü, enjeksiyonlu alabiliyorsan bütçeyi ona zorla bence.
-ben motoru aldığımdan beri servis bakımlı gidiyor.
-3 yıldır aynı yağı koyduruyorum. yamalube 4r performans yağı
- kilo faktörü de var. 75 kiloyum.
-benzini 2.5 yıldır aynı marka aynı yerden alıyorum. total'den. ilk 5 ay opet kullandım. daha fazla yaktığını gördüm. bizim buradaki opet komple bakıma girince totale gitmek zorunda kalmıştım. bunu kullanmaya başlayınca motor daha uzun km gitmeye başladı.
-benim el gaz ayarım komple gaz kolunu sarma şekilli değil. avuç içiyle açıyorum gazı. (bence bunun da etkisi var.)
aklıma şimdilik bunlar geliyor. dediğim gibi motor 40'bin de hala 3 litre yakıyor. maşallah :D
-
23 Haziran 2018, 00:09
#18
aLoneman adlı üyeden alıntı
eski kasalar karbüratörlü, enjeksiyonlu alabiliyorsan bütçeyi ona zorla bence.
-ben motoru aldığımdan beri servis bakımlı gidiyor.
-3 yıldır aynı yağı koyduruyorum.
yamalube 4r performans yağı
- kilo faktörü de var. 75 kiloyum.
-benzini 2.5 yıldır aynı marka aynı yerden alıyorum. total'den. ilk 5 ay opet kullandım. daha fazla yaktığını gördüm. bizim buradaki opet komple bakıma girince totale gitmek zorunda kalmıştım. bunu kullanmaya başlayınca motor daha uzun km gitmeye başladı.
-benim el gaz ayarım komple gaz kolunu sarma şekilli değil. avuç içiyle açıyorum gazı. (bence bunun da etkisi var.)
aklıma şimdilik bunlar geliyor. dediğim gibi motor 40'bin de hala 3 litre yakıyor. maşallah :D
2012 ler enjeksiyonlu.
Kayış ve bagalar yeni mi?
Onde tur cami var mi?
Lastik basinçlari ve durumu nasil?
-
23 Haziran 2018, 00:10
#19
aLoneman adlı üyeden alıntı
ya arkadaşlar yanlış anlamayın lütfen. ciddi ciddi merak ediyorum. ben 3 yıldır xmax kullanıyorum 40 bin km oldu. ne kadar agresif bile kullansam 3.0 lt'nin üstüne çıkamıyorum. motor 40'bin de ben hala 2.9 üstüne çıktığını görmedim. bir depo benzin ile (yedek depo dahil) rekorum 379 km. daha geçenlerde 372 km gittim.
benzin olayı; yağ, trafik durumu, kullanıma bağlı bir şey. sen şu kadar yakıyorsun diye herkes o kadar yakacak diye bir kaide yok.
siz nasıl 4 ve üstünden bahsedebiliyorsunuz? ben bursa trafiğinde kullanıyorum. filtresiz günüm geçmiyor. hani böyle boş moş değil yollar.
372 km şehir dışı bile zor, neyi ispat derdindesin, o motorun 3 lt altı şehir içi yakması mümkün değil. 3.5 - 4lt normal.
-
23 Haziran 2018, 00:19
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler