O yaptığınız hareketleri kısa süre sonra yeni alacağınız motosiklette de yapacaksınız. Değişiklik motosiklette değil sizde olmadıkça aynı karakteristik devam eder emin olun engellemenin yolu motosikleti değiştirmekten geçmiyor.
Madem ki bu kadar boğdu, neden burada yanıt arıyorsunuz ki? Sanki "biri çıksın da, beni desteklesin de, satayım bunu da, yeni birşeye bineyim" imajı oluştu bende. Değiştirmek istiyorsanız elbette ki kimsenin onayına ihtiyacınız yok, motosiklet sizin. Değiştirmek istiyorsanız değiştirin, ama bazı noktalarda kendisini aratacağını siz de farketmişsiniz.
"Üniversite" dendiğinde olay açıklığa kavuşuyor sanki. Motosikleti beğenmeyen siz değilsiniz de çevrenizdekiler ve onların laflarından bakışlarından boğuluşunuz gibi.
Eğer ki gerçekten de ihtiyaç nedeni ile değiştireceğinize emin olduysanız nacizhane tavsiyem; yeni çinlidense beşinci el japonu tercih edin derim...
Veya sorunlarıyla onu sevecek ve ikinci el satamamayı, kenarda çürümeye bırakmayı dahi göze alıyorsanız bir çinli de alabilirsiniz. Forumda da çinli ve japon kullananların büyük çoğunluğu çinli alma diyecektir, yine de zevk sizin.
Zevkle süreceğiniz, imkanlarınızın yettiği en iyi motosikleti alın. Tadına varın
Sizin de yazdığınız gibi çevremdekilerin biraz da lafları boğdu açıkcası. Şöyle örnek vereyim.
Yozgatta akşam iş/okul çıkışı 6 motor yola çıktık. Benim cbf, k1200r, xvs1300, harley sportster diye birşey, shadow ve vulcan s olmak üzere çay içmeye gittik. O kadar zaman okula gittim 1 Allahın kulu yanımıza gelmedi, o motorları görünce abartısız diyorum 5 kız soru manyağı yaptı beni. Açıkçası büyüklüğünden çok chopper cruiser tarzı daha çok dikkat çekiyor. Halbuki orada sadece gariban cbf benimdi
(yanlış anlaşılma olmasın 2 sene para biriktirme sonucu aldım ben motoru. Peder bey oara ver motor alacaz diyerek değil. Bunu deme nedenim zengin şımarık çocuklarından olmadığımı göstermek.)
Cbfi alırken 5-6 ay araştırdım ettim. Bu motoru da almak için epeydir araştırıyorum. Ama çinli olmasından dolayı tedirginim. Çok şey okudum. Çok olay da gördüm bu çinli motorlarla ilgili. Ama bu motorun kullanıcıları çok memnun ve sizin de dediğiniz gibi birisi sat oğlum şu motoru dese diye bekliyorum.
Sorularım da ilk yazdığım metinde yeterince açıktı aslında ancak konu dağıldılça dağıldı ve başka motor önerilerine kadar gitti iş.
HONDA
#BZ3082
Bence tip olarak da ses olarak da dikkat çekicilik olarak da superlight 200 iyi bir seçim zaten motorda çok fazla bozulup can sıkacak bir şey yok sanırım bir kaç ufak tefek problem çıkarır ama genelde kullananlar memnun çünkü bütün çin malları aynı değil bu motoru keeway firması ürettiği için nispeten kaliteli bir motor parçaları da çok ucuz zaten kırıp döksen bile canın yanmaz ve insanların da ilgisini ve dikkatini çeker :D zaten o saydığın motorların yanına koyunca herhangi bir kız gelip bu kubaymış ya boşver demez farkına varmazlar bile o arada sen de istediğin ilgiyi görürsün :D bana kalırsa taş devrinden kalma görüntüsü olan cbf 150 den çok daha iyi bir motordur görünüş açısından
2.el lifan roadster 250, bence size en uygunu hem güçlü ,hem de v motor bloğu daha dikkat çekici. Kuba superlight motor bloğu standart cg motoruna benziyor.
rks cafe 152 diye bir model de çıktı eğer o tarzları beğeniyorsan
Bence eli yüzü düzgün 250cc'ye geçilmediği takdirde Cbf'i değiştirmek çok gereksiz aksiyon olur. Şahsen öyle yapacağım, para birikince 250 cc alacağım bende. Kuba sl 200 için değmez.
Weak are prey
Dostum, ben cbf 150yi sadece Honda eğitiminde sürdüm 3. Vitese çıktığımı dahi hatırlamıyorum pek kıyaslayamayacağım. Fakat cbf bana çok rahat ve ilginç bir şekilde sıfır titreşimli gelmişti.
Kısa sürede olsa bir kaç Harley, bir kaç ktm Yamaha Honda Aprilia sürdüm. Cbf eğitim alanında hız yapamadığımdan ötürü mü bilmiyorum cbf sanki çalışmıyor o kadar titreşimsiz .
Superlightta ise ben sesi daha tok olduğu için alt devirlerde sürüyorum titreşim hissedilmeyecek kadar az, fakat devir yükseldi mi alet horon tepiyor. Uzun yolda 90 100 dersen hissetmiyorsun bir tarafları, 80 90 biraz daha rahat. Bu arada sesi tok dediğime bakma tek silindire göre tok yoksa 5000-6000 yukarısı pancar motoru.
Şuana kadar çok şükür bana bir kaç kere arka park ışığı gidip gelmesi dışında hiç sorun çıkarmadı. Sıfır aldım 5500 km kadar geldik.
Görünüşe çok yorum yapamayacağım kişisel bir şey. Fakat herkes sana gelip soru sormayacak herkesin dikkatini çekmeyecek yukarıda saydığın motosikletlerin hiçbirisi superlight ile kıyaslanamaz. Ha, genelde çok beğenilecek o ayrı ama kimse vay be bu neymiş demeyecek. Midnightstar sporster shadow bunlar gerçek cruiserlar. Senin alacağın motosiklet ise sadece cruiser görünümlü, ne krom ne v motor, ne gür tok sesli, ne torklu, ne de uzun yolda rahat.
Bu kadar yere batırdın da neden cbf almadın dersen. Ailem cruiser motosikletlere daha sıcak baktığı için gönülleri olsun diye özellikle cruiser almıştım. Benim için iki tekerlek ve bir motor bloğu yeterliydi zaten gerisi önemsizdi. ( Tabiki de ailem motosiklete bir kuruş yardım etmediler cruiser almama rağmen :D ) Sağolsunlar eğitim ekipmana destek çıktılar az çok.
Sonradan sonraya sevmeye başladım diğer motosikletleri denedikçe cruiser ne demek anladım. Her ne kadar gerçek bir cruiser olmasa da ufaktan o tadı vermesi çok hoştu, alt devirde kullanmak, gaza gelmemek, etrafı seyretmek ve en önemlisi de verilen selamlar ve trafikteki az da olsa oluşan saygı, şuan cruiser aşığıyım bir şekilde para birikirse cruiserdan yürüyeceğim.
Uzun bir yazı oldu telefondan yazdım umarım hata olmamıştır aklında kalan bir yer olursa özel mesajdan da cevaplayabilirim. Kal sağlıcakla.
Bence tip önemli. Bizim apartmanda birinde falcon 250lik var bu tipte. Hanım gördükçe ondan al diyor. Tipi güzelmiş. Ktm satılıp falcon alınmaz. Ama tipi güzelmiş. :D
Cbfyi sat git o motora bin. Görüntüsü güzel. Cbf halk arasında kurye motoru diye geçiyot malum. Bide öğrenci adamsın. Okula bi cbf ile giriş yapmak var birde o motor ile yayıla yayıla oturup giriş yapmak var. Kızların bi bölümü böyle şeylere bakıyor. Ha öyle kızlar bi işe yaramaz o ayrı konu.
Çinlinin parçası ucuz. Sıkıntı çıkarsada halledilir.
O bahsettiğim falconu bugün arkadaş takasta kullanacak. Bi yaşında motor çok temiz. Eğer alan kişi satmayı düşünürse buraya yazarım. 6 bine motoru sayıp üste para alarak cbf1000 ile takas edecekler.
Hocam cbf dediğin gibi sıfır titreşim bir motor. Superlıght da gidiş olsun yakıt olsun görüntü olsun bi tık daha iyi gibi düşündüm. Ama 90 100den sonra horon tepiyo diyosunuz. Ben cruiser sevdalısı değilim. Sadece biraz da bu motora binmek istedim. Ancak görünüşe bakılırsa bu iş peknde mantıklı değil. Yazınız için çok teşekkür ediyorum. Kazasız sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
Abi dediklerin mantıklı ama kullanıcıların yoruma bakılırsa pek benlik değil. Gönül ister 690la pata pata gideyim okula ama malesef bütçe
HONDA
#BZ3082
Öncelikle çok sorun çıkartabilen bi motor, bi yerini yapıyorlar başka yerinden sorun çıkıyor, ayrıca cbf'e göre bile çok hantal gelecektir motor sana, top speed olarakta cbf'ten farkı yok geçen sene uzun yola çıktığımızda tapa gaz 90-100 anca gidiyodu motor, biraz eğimli yerlerde 110'a anca çıkıyordu, tek iyi yanı görsel
Evet abiler kararımı verdim. Motoruma aksesuar takıp bakımlarını yapıp binmeye karar verdim.
HONDA
#BZ3082
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)