Skuterlerin arka amortisör helezonlarının alt tablasında kademeli/çentikli bir ayar var.. o nasıl yapılır ve yapılan yüksekliği mi değiştirir sertliği mi.. uzun virajda yoldan gidona yansıyan salınımları azaltır mı?
Skuterlerin arka amortisör helezonlarının alt tablasında kademeli/çentikli bir ayar var.. o nasıl yapılır ve yapılan yüksekliği mi değiştirir sertliği mi.. uzun virajda yoldan gidona yansıyan salınımları azaltır mı?
dostum. motoru orta sehpaya al. dondur degistir ayarini. elinle bile yapabilirsin. ama normalde motorla gelen ufak alet takimi icinde orak benzeri ufak bir alet ile yapilir.
suspansiyon konforu, ayni zamanda yol tutusu etkiler.
fizik kanunudur bu, birseyden kaybetmeden baska birseyden kazanamazsin.
yani konfor olsun dersen yol tutus duser, yol tutus olsun dersen konfor.
en ideali 5 kademeli suspansiyonsa 3. kademedir.
kolay gelsin.
Çentiklerin en yukarıda duranı(daha büyük olan)en yumuşak kademedir. En altta olan çentik en sert kademedir.Yukarıda arkadaşımızın da bahsettiği gibi ne kadar amortisör ser olursa viraj kabiliyeti artar konfor azalır. Artçılı kullanımlarda yada arkaya fazla yük yüklendiği durumlarda amortisörün bir tık sert tarafta olması sürüşü daha dengeli hale getirir. Marka ve model yazarsanız daha iyi fikir verilebilir.
Genelde honda scooterlerin amortisörleri yumuşaktır, Yamahalar biraz sert tarafta kalır, symler orta hallidir. Kymcolar da amortisör yok gibi bişeydir. Çok serttir.
bahsettiğin ayar amortisör sertliğini değiştirmez dolayısı ile konforu etkilemez , yolcu ve yükün varsa arkası çöken motoru kaldırmaya yarar , geometrisi düzelen motorun ön maşa açısı normale gelir ve salınım veya blokaj yapması engellenmiş olur..
sertlik ayarı o sıktıkça yayı yukarı basar yay daha az esner gevşettikçe yayı salar yay dahafazla esner. arabalara takılan coilover gibi düşün yayı sıktıkça esneme azalır gevşettikçe esneme artar. E yay sertleşince üstüne oturduğun zaman motor aşşağı fazla esnemeyeceği için sana yükselmiş gibi gelir. O iş senin dediğin gibi olsa kimse arabasına 3 cm -5 cm alçaltmak için kısa yay takmaz hop çevirir yayı basar arabayı yere.
Amortisör den kastımız yaylar(bu konuda arkadaşımızın sorduğu soru üzerine daha pratik bir anlatım için)preload ve rebound ayarları commuter sınıfındaki motosiklet ve socooterler de pek müdahale edilebilir (pratik müdahaleden söz ediyorum) bir özellik değil. Bu tip motosikletlerde arka amortisör lerden yapabilecegimiz tek şey yayın sertliğini kontrol etmek. Elbette arkadaşımızın scooterinin ön yükleme ve geri sekme ayarının pratik olarak elle veyahut elektronik olarak yapabilme özelliğine sahip süspansiyon lari olsaydı bu soruyu sormaya pek gerek duymayacak tı.
Dediğinizi anlıyorum, işleyişte çok ta yanlış değil aslında.
Ancak teorik olarak ön yükleme (preload) ayarı yayın sertliğini değiştirmez. Yayın sertliği, yani uygulanan belli bir gücün yayı ne kadar esnettiği, sabittir. Değiştirmenin tek yolu yayın kendisini değiştirmektir. Aslında en kritik süspansiyon ayarı da odur. Sürücü ağırlığına uygun olmayan sertlikte yayın, hiç bir süspansiyon ayarlarıyla (preload, rebound, compression) telafisi mümkün değildir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)