Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorum çok yakmaya başladı.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Değerli arkadaşlar 2012 cbr 250 henüz 17 bin km de. İridyum buji, yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişip bakımları yapılalı 300 km kadar oldu. Yağ seviyesi normal motorun gidişi güzel zorlanma yok. Fakat özellikle ilk çalıştırmalarda benzin kokusunu çok veriyor. Bununla birlikte 120-140 km hız bandında 100 km de 4,4.5 litre civarı yakıyor. Kimileri yakıtın az yakması ve benzin kokusunun gitmesi için enjeksiyonu, boğaz kelebeğini, filtrelerini yani ıvır zıvır ne varsa temizlet diyor. (Pekte anlamıyorum.) Kimi würt enjektör ve yakıt temizleyici katkısını dök yakıtın geçtigi her yer temizlensin diyor. Siz degerli üstadlarıma danışmak istiyorum;

    -Benzin kokusunu nasıl giderebilirim?
    -Litre bazında yakıt sarfiyatı normal midir? Nasıl düşürebilirim?
    -Enjeksiyon, Bogaz kelebeği, yakıt filtreleri temizliği olur mu?
    -Enjektör ve yakıt temizleyici katkı maddesi katmalı mıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mart 2018
    120-140 kmh ile gayet normal bence düşürmek istiyorsan daha sakin kullan
    06Serhat bunu beğendi.

  3. #3
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Benzin kokusu ve diğer sorularına bişey diyemiyorum, o kadar çok bilmiyorum ama 120 - 140 gibi sürat ile yakar diyebilirim.

    2012 model var bende gayet memnunum ama benim üst limitim 120, zaten bu hızdan sonra zevki kalmıyor bence..

    Bayram tatilinde 1100 km yaptım ortalamam 3-3.5 lt karışık kullanım.
    Şunuda söyleyeyim 17bin km deki motorun enjeksiyon mekanizması bence kolay kolay sorun çıkarmaz, buda kendi fikrim.

    Yardımcı olacak anlayan biri belki yazar, kal sağlıcakla.
    06Serhat bunu beğendi.

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    nedendir bilmiyorum ama bende ducatiyi bakım yaptırdıktan sonra çok yakmaya başlamıştı ama 5 bin km kadar kullandıktan sonra eski haline döndü.
    çok anlamam hatta hiç anlamam ama aklıma şöyle bişey geldi.
    hava filtresi değiştiği için içine çok hava aldığından benzinide çok alıyor olabilir mi.
    çünkü bazı videolarda izlediğime göre nekadar çok hava alırsa okadar çok benzin alır falan filan cart curt bişeyler vardı

  5. #5
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nedendir bilmiyorum ama bende ducatiyi bakım yaptırdıktan sonra çok yakmaya başlamıştı ama 5 bin km kadar kullandıktan sonra eski haline döndü.
    çok anlamam hatta hiç anlamam ama aklıma şöyle bişey geldi.
    hava filtresi değiştiği için içine çok hava aldığından benzinide çok alıyor olabilir mi.
    çünkü bazı videolarda izlediğime göre nekadar çok hava alırsa okadar çok benzin alır falan filan cart curt bişeyler vardı
    Hocam bir önceki bakımını 2 bin km önce yapmıştım. Hava filtresi dahil herşey temizdi. Ama bakımdan sonra benzin kokusu bariz gelmeye başladı. Çok ilginç bir durum cözemedim.

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    4,5 gayet normal bence 120 altına düşmedim diyorsun

  7. #7
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Sen motosikletle neredeyse top speed git ondan sonra çok yakıyor de bizim milletimiz az yaksın ama çok kaçsın güzel dursun ama ucuz olsun oldu kardeşim tekerine taş değmesin varsın mnotosiklet yaksın

  8. #8

    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250C
    motor aynı yakıyorda benzın 6.28 olunca öyle geliyor... tüp taktırmayı düşünüyorum yürüyen çernobil nagazaki hiroşima gibi gezicem.

  9. #9
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı md054 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor aynı yakıyorda benzın 6.28 olunca öyle geliyor... tüp taktırmayı düşünüyorum yürüyen çernobil nagazaki hiroşima gibi gezicem.
    Tüp işi sakat iş aman diyeyim aklından bile geçirme.

  10. #10
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    4 litre az bence, hava filtreni biraz kirletmelisin.

  11. #11

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    bir depo ile işe 3 gün git- gel yapıyorum.

    1 gün 110 km, toplam 330 km oluyor.

    ortalama 10 lt benzin alıyorum.

    her ölçümüm 100 km'de 3.1 ile 3.4 arası değişiyor.

    yolum otoban, dur-kalk fazla yok hatta hiç yok. max hızım 120 oluyor ama çok nadir. ortalama 90-110 arası gidiyorum.

    24k'da bujiyi değiştirmiştim, yakıtta çok hafif bir azalma olmuştu.

    mayıs ayında çanakkale yapmıştım, ortalama 4 lt yakmıştı ama hızım sürekli 120-140 bandındaydı.

    biraz sakin kullanırsan yakıt 3.5 lt/100km civarına düşer.

    eyyorlamam bu kadar.

  12. #12
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir depo ile işe 3 gün git- gel yapıyorum.

    1 gün 110 km, toplam 330 km oluyor.

    ortalama 10 lt benzin alıyorum.

    her ölçümüm 100 km'de 3.1 ile 3.4 arası değişiyor.

    yolum otoban, dur-kalk fazla yok hatta hiç yok. max hızım 120 oluyor ama çok nadir. ortalama 90-110 arası gidiyorum.

    24k'da bujiyi değiştirmiştim, yakıtta çok hafif bir azalma olmuştu.

    mayıs ayında çanakkale yapmıştım, ortalama 4 lt yakmıştı ama hızım sürekli 120-140 bandındaydı.

    biraz sakin kullanırsan yakıt 3.5 lt/100km civarına düşer.

    eyyorlamam bu kadar.
    Tesekkurler hocam yakıt degerleri normal o zaman. Peki bu benzin kokusunu ne yapacağız. Senin motorda da oluyor mu?

  13. #13

    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüp işi sakat iş aman diyeyim aklından bile geçirme.
    Arabayla aynı mantık olmuyor mu

  14. #14
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı kygsz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabayla aynı mantık olmuyor mu
    Şöyle düşünelim birde. Hadi tankı topcaseye uydurdun. Peki ya tesisat ne olacak. Koltuğun altından şaseye bağlanıyor evet ama bu kadar tehlikeli bir yakıt ne kadar güneş ışığına maruz kalabilir? Bir kaçak birşey olsa mazallah gidersin. Kaza anında tankın bir yana tesisatın bir yana fırlamasını söylemiyorum bile. Araçlarda bunlar sabit kalıyor. Bence motosiklette lpg daha tehlikeli.

  15. #15

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler hocam yakıt degerleri normal o zaman. Peki bu benzin kokusunu ne yapacağız. Senin motorda da oluyor mu?
    benzin kokusu bende yok dostum.

    acaba bir yerlerde kaçak mı var ?

    güzelce bir incelemek lazım kanımca.

  16. #16
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Benzin kokusu için önce depo kapağının tam oturduğundan emin olmalısın.
    Benzin deposundan motora kadar iletim yapan tüm elemanların bağlantı noktalarını kontrol edin.
    Bir kaçak göze çarpmaz ise muhtemelen ısınan havadan dolayı tahliyeden çıkan benzin buhar kokusudur o.
    Aklıma bir de depo kapağı geliyor.
    Onunda contalarını kontrol ettirin bence.

  17. #17
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı sdt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin kokusu için önce depo kapağının tam oturduğundan emin olmalısın.
    Benzin deposundan motora kadar iletim yapan tüm elemanların bağlantı noktalarını kontrol edin.
    Bir kaçak göze çarpmaz ise muhtemelen ısınan havadan dolayı tahliyeden çıkan benzin buhar kokusudur o.
    Aklıma bir de depo kapağı geliyor.
    Onunda contalarını kontrol ettirin bence.
    Servise bir kontrol ettireyim o zaman. Pek mekanikten anlamıyorum. Teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)