Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100 km de 4.7L Yakan 150cc

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    Herkese iyi akşamlar arkadaşlar kendi topic'imizde konu açmıştım fakat henüz bir cevap bulamamakla birlikte birde buradan sorup hem sabırsızlığımı yenip hemde farklı fikirler olsun istedim şöyle bir durum var ki bugün motora binmeden önce depoyu doldurum ve biraz gezeyim dedim 90-100/km ortalama ile tam 106 km yaptıktan sonra tekrar doldurup ne yakmışız bir bakayım dedim tam 30Tl/4.7L benzin aldım yani km de 0.28 kuruş yakmış ki bu rakamlarda yakan arabalar var motor henüz 6300 km de buji 4000 km de değişti hava filtresi yeni karbüratör temizleyeli 1000 km olmamıştır sübaplara 6000 km de baktırdım subap kontrolünden önce ses vardı ayarlandıktan sonra uzunca süre olmadı bugün tekrar bu kadar aralıksız kullanınca sıcakken yani çok hafif bi ses var gibi geldi (emin değilim) ilk aldığımda rodajda olmasına rağmen bir depo yani 16 litre tam 435 km de yedeğe düştü ve sonra 10-15 km daha kullandıktan sonra tahmini 450 km de bitmeden benzin almıştım şu anki durum ilk başlardan çok uzak anlaşılan

    şimdiden herkese teşekkürler ve iyi forumlar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    mh drift sayfasınada bir bak orada yazmışlardır ne kadar yaktıklarını karşılaştır onlarla ama fazla yakıyorsun hesaplaman doğruysa benim dominar sakin kullanımda 3.5lt yakıyor 4 ü geçmiyor

  3. #3

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    Frankfurt am Main
    Motosikleti
    BMW g310r
    Bir hata var bu iste benim bmw g310r ile 360 km yolu hic durmadan 140-160 basarak gittim 4.3 litre yakti 100 km de. Subaplara baktir bence ayarsiz olabilir

  4. #4

    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Drift sayfasında ortalama 3.5 yakmış bir çoğu en fazla yakan 4 litreyi geçmemiştir sübap lara baktırdım 4000 km de sadece egzoz sübap ın biraz sıkı dedi usta onuda ayarladı zaten

  5. #5

    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa - Denizli
    Motosikleti
    660 Tenere
    Benim cbf 150 uzun yolda iki kişi tapa gaz 4.5 yakmıştı. Sıkıştırdıysan yakar, bunlar küçük cc ve güçsüz canını aldıysan makinenin o da deponun canını alıyor.

  6. #6
    stunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    honda -titan -twister
    Benim tivister 250 cc 1 lt ile 33 km gidiyor. Senin motorun maşallahı var. Fazla yakıt etken olan şeyler hava filtresi, sübab ayarları, karbiratör ayarı ve sürücü.

  7. #7

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    telefonumdan girdiğim için diğer hesabımdan cevap yazmak zorunda kaldım kusura bakmayın, evet biraz sıkıştırdım ama ne kadar sıkıştırsam da bana fazla geldi doğrusu sübaplar yakıta bu kadar etki eder mi ki? ve sübap sesi duymuyorum açıkcası yada herhangi bir ayarsızlık her şey normal gibi her zaman tek marşta çalışır düzenli bir şekilde aksırma öksürme tekleme olmaz çekişte gayet iyi yakıt dışında göze çarpan hissedilen hiç bir şey fark edemedim doğrusu gerçi 6000 km de sübap ayarının bozulacağını da sanmıyorum ya ben gene de baktırdım bi sıkıntı yoktu ..

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    arabamla aynı yakıyor

  9. #9
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Eğer egzosttan anormal duman atmıyorsa benzinde kaçak var galiba. Bu kadar yakmasına imkan yok.

  10. #10
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Karbüratörün tahliyesine baktınmı belki gevşektir ada yakıt hortumunda yırtık vs benzindepo musluğunada bi göz at oralardan sızıntınfalan oluyormu motora yaklaştığında benzin kokusu falan alıyormusun birde iki depoda ne kadar doldu tepelememi yoksa pompa atanakadarmı eğer bunlarda bir sıkıntı yoksa diper ihtimallere göz atabilirsin

  11. #11
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Ben de epeydir bu konudan muzdaribim. Motorumda sübap ayarı yapılı olmadığından ve buralarda sağlam usta olmamasından motorum deli yakıyor. 4 litre yakıtı 70-75 km olmadan bitiriyor. En son 35 liralık yakıt aldım 5.6 litre civarı ediyor. Onla da 100 km oldu ama bitmek üzere. Kullanım şeklim agresif ve yollar şehirler arası olduğundan gaz hep dipgaz.
    HONDA

    #BZ3082

  12. #12
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Yakın arkadaşımın Duke 125 motoru 4,5 litre yakabiliyor. Benim 500 cc'den fazla... Çünkü adam sıkıldı, motor gitmiyor ve dip gaz kullanıyor.

  13. #13
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Benim dominar ile daha 4 lt görmedim ben. 3.3-3.7 lt arası harcıyor.

  14. #14

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    Karbüratör tahliye vidası sıkı hortumlarda da yırtık çatlak vs. yok motordan da herhangi bir benzin kokusu yada sızıntı damlama görmedim, depoyuda tabanca attıktan sonra bi 10tl daha dolduruyorum her benzin almamda da bu şekilde benzin aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------

    Alıntı Riptalon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakın arkadaşımın Duke 125 motoru 4,5 litre yakabiliyor. Benim 500 cc'den fazla... Çünkü adam sıkıldı, motor gitmiyor ve dip gaz kullanıyor.
    bende dip gaz kullanıyorum ama yinede bence mantıklı bir rakam değil çünkü bir çok gez okuyoruz motor full dolu olmasına rağmen, artçı ile olmama rağmen veya sıkıştırmama rağmen en fazla şu kadar yaktırabildim diye

  15. #15
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    O motorla 4 litre/km değerinin üzerine çıkman mümkün değil.

    -Benzini ilk doldurmanda depoda hava kalmış ve tam doldurmamış olabilirsin. 200. kilometrede tekrar fulle yine o kadar yakmış mı bak.

    -Hava ayarın bozuk olabilir. Boğulma, çekiş kaybı oluyor mu?

    -Subap ayarın bozuk olabilir.

    -Benzin hortumunda ufak bir yırtık olabilir.

  16. #16

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motorla 4 litre/km değerinin üzerine çıkman mümkün değil.

    -Benzini ilk doldurmanda depoda hava kalmış ve tam doldurmamış olabilirsin. 200. kilometrede tekrar fulle yine o kadar yakmış mı bak.

    -Hava ayarın bozuk olabilir. Boğulma, çekiş kaybı oluyor mu?

    -Subap ayarın bozuk olabilir.

    -Benzin hortumunda ufak bir yırtık olabilir.
    -benzin alırken tabanca atana kadar doldurup sonrasında 10tl daha doldurduktan sonra yola çıktım ve dönüşte de aynı şekilde benzin aldım
    -hava ayarı ile hiç oynanmadı boğulma veya çekiş kaybı hiç yok diyebilirim iki kişi ile bile neredeyse aynı sürate çıkıyorum
    -subap ayarına baktırmadan önce ses vardı emme sübapı normal dedi usta ve sadece egzoz subabı ayarladım dedi sonrasında da ses kesildi gerçekten
    - benzin hortumu,tahliye hortumu hava filtre tarafında ki hortumlar ve katalizör hortumu dahil göz önündeki tüm hortumlara baktım yırtık veya çatlak yok hiç bir yerde..

  17. #17
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı süleyman5808 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -benzin alırken tabanca atana kadar doldurup sonrasında 10tl daha doldurduktan sonra yola çıktım ve dönüşte de aynı şekilde benzin aldım
    -hava ayarı ile hiç oynanmadı boğulma veya çekiş kaybı hiç yok diyebilirim iki kişi ile bile neredeyse aynı sürate çıkıyorum
    -subap ayarına baktırmadan önce ses vardı emme sübapı normal dedi usta ve sadece egzoz subabı ayarladım dedi sonrasında da ses kesildi gerçekten
    - benzin hortumu,tahliye hortumu hava filtre tarafında ki hortumlar ve katalizör hortumu dahil göz önündeki tüm hortumlara baktım yırtık veya çatlak yok hiç bir yerde..
    O tabancaların hepsi aynı seviyede atmıyor. Ölçüyü alırken benzinin depo kapağının altından ne kadar aşağıda olduğuna bakarak ölçersen daha sağlıklı olur. Ayrıca 100 kilometre yerine 200 kilometrelik menzilde ölçüm yapmak 2 kat hassas sonuç verecektir.

  18. #18

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O tabancaların hepsi aynı seviyede atmıyor. Ölçüyü alırken benzinin depo kapağının altından ne kadar aşağıda olduğuna bakarak ölçersen daha sağlıklı olur. Ayrıca 100 kilometre yerine 200 kilometrelik menzilde ölçüm yapmak 2 kat hassas sonuç verecektir.
    Buna dikkat etmemiştim ama o kadar etkiler mi bu küçük ayrıntılar? şuan 180 km civarındayım bunu göz önünde alarak 200 km de bir daha deneyip sonucu tekrar buraya yazacağım..

  19. #19

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    Tekrar dan hayırlı akşamlar arkadaşlar bahsettiğim gibi bugün 220 km de depoyu tekrardan doldurdum ve tam 60₺/9.5Litre yakıt aldım anladığınız değişen bir durum olmadı konuyla ilğili fikirleri olan arkadaşları bekliyorum, şuna bi el atalım arkadaşlar şimdiden hayırlı bayramlar

  20. #20

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    karbüratorden olabilir.genelde fabrikasyon hatası çıkıyo mondillerde.karbürator değiştirmende yada söküp iğne ayarına bi bak eğer anlıyosan.yani iğne var karbüratorlerde,benzin ayarını sağlıyor.seninkinde iğne biraz açıksa fazla benzin çekiyor olabilir.başka bişey gelmiyor aklıma.ben tüm bakımlarımı kendim yaparım mesela.benim cbf 150 1 litre ile 40 km gidiyo her defasında hesapladım hiç şaşma yok + - 1-2 km olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de epeydir bu konudan muzdaribim. Motorumda sübap ayarı yapılı olmadığından ve buralarda sağlam usta olmamasından motorum deli yakıyor. 4 litre yakıtı 70-75 km olmadan bitiriyor. En son 35 liralık yakıt aldım 5.6 litre civarı ediyor. Onla da 100 km oldu ama bitmek üzere. Kullanım şeklim agresif ve yollar şehirler arası olduğundan gaz hep dipgaz.
    elin anahtar falan tutuyosa kendin yap.çok zor bişey değil inan.sadece üst kapak vidalarına dikkat et fazla sıkma yalama olmasın. ben yalama yaptım ilk seferinde sonra gidip helicoil attırdım.sende de aynısı olmasın. kolay gelsin
    Stock Sever bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)