Merhabalar, Kalp kapak hastalığım var(Aort kapak orta derece hasarlı, mitral kapak orta düzey hasarlı).Bu durum A ya da A2 ehliyet almama engel olur mu?
Merhabalar, Kalp kapak hastalığım var(Aort kapak orta derece hasarlı, mitral kapak orta düzey hasarlı).Bu durum A ya da A2 ehliyet almama engel olur mu?
Bu herhangi bir engel değil fakat bu iş sana kalmış kalp diyorsun ve motor kullanmak istiyorsun hastalığın ne gibi reaksiyon veriyor bilmiyorum ama sağlığın için gerekeni en iyi sen bilirsin
Sağlık raporu alirken sağlığımıza bakmıyorlar, sen söylemedikçe kimse sormaz, ilk önce sağlik raporu almayı dene kafan rahat etsin bu arada geçmiş olsun inşallah sağlığıniza kavuşup uzun yıllar motosiklet kullanabilirsiniz.
Kendi sağlık ocağımdaki doktorum biliyor rahatsızlığımı peki başka sağlık ocağından almak istesem sistemden bu hastalığımı görmezler mi?Ayrıca %55 engelli raporum var bu durumlarla ilgili...
dünya kadar kalp ameliyatı geçirmiş insan araç kullanıyor.Bence bir sorun çıkarmaz.
ALLAH sağlık versin neyi kullanmak istiyorsan git kullan
Özel hastaneden 50 tl karşılığında alabilirsiniz. Sağlık sorunun varmı dediğinde yok diceksin ve alıcaksın raporu
Mevzuata bakar bu iş. Önemsizmiş görüken bir sorun mevzuatta önemli olabilir. Veya önemli olacağı düşünülen bir sorundan mevzuatta bahsedilmeyebilir bile. Mevzuatı bilen birine danışmanız faydanıza olur. Öte yandan, bir de mevuattan bağımsız olarak bu hastalık motosiklet sürmenize engel olur mu, olmaz mı, onu bir doktorla görüşün derim. Mevzuat izin verse, buna karşılık sağlığınız için riskliyse bence vazgeçmeyi düşünün. Veya ehliyet alın ama çok sınırlı ve dikkatli kullanın.
Hastalığınız hakkında bir bilgim yok fakat % 55 engelliyim diyorsunuz. Kanunlar izin verse bile bir doktorla konuşun sağlığınız izin vermiyorsa hiç kendinizi ve başkalarını tehlikeye atmayın.
teşekkür ederim hocam zaten B sınıfı ehliyetim var ve engelli sağlık raporumda da şu ibare var mesela ağır efor gerektirmeyen işlerde çalışaibilir.Ben kendime güveniyorum sağlık yönünden motor sürme konusunda, zaten sürekli süren biri değilim evden işe işten eve o kadar, hafta sonu da ailemle arabayla dolaşıyorum.Ben öncelikle bir sağlık ocagındaki doktoruma bir danışayım.Daha sonrası için duruma bakarız.
O zaman tamam. Sonuçta sağlığınız mevzuattan önemli olduğu için söyledim. Sağlık elveriyorsa gerisi mevzuata bakıyor.
Şu kapak gevşekliği zımbırtısı bende de var ve ağır efor gerektirmeyen .... falan filan. Uygulamaya gelirsek Ehliyetim var ve kalp ile ilgili ne zaman bana sıkıntı çıkartacağını bunca yıl onunla beraber yaşayarak öğrendim. Aksi bir durumu hissettiğim an nerede nasıl olursam olayım en ferah olan yerde mümkün olan yerde oturup geçmesini bekliyorum. Çeşitli yollarla bu çarpıntı olayını da ekarte edebiliyorum fakat çok uzun sürdüğünde kullanmak üzere küçük bir hapım da vargel gör ki yanımda bile taşımıyorum
Sonuç: Kendini hastalığının sana yaşattıklarını ve yaşatacaklarını biliyorsan ve önlemini alabiliyorsan sorun yok
Mevzuat açısından motor ile araba arasında bir fark yok.
B ehliyet varsa zaten muayene de çok yüzeysel geçiyor.
Benim de biküspit kalp kapakçığı hastalığım var yani kapakçılar 3 lü olması gerekirken 2 li.
Aourtum normalin iki katı genişlikte ve kapakçıklar kireçlenmiş.
Bu nedenle hipertansiyon ilacı kullanıyorum.
Yüksek efor gerektiren sporlar tırıvırısı yasak, zaten yapmıyorum da.
Ama motorda iken şimdiye kadar bir zararı olmadı.
Arada bir sancı oluyor, ya da ağrı gibi bir şey durup dinlenince geçiyor.
Ayrıca tansiyon ilacının etkisi ile bazen sersemlik oluyor,
o durumda durup dinlenmek ya da hiç kullanmamak gerekiyor.
Kendinize ya da başkalarına zarar verme ihtimali varsa iki kere düşünün,
aksi durumda ise hayat devam ediyor,
Sonuçta yaşamadan ölmek de mantıklı değil.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Evet arkadaşlar bugün gidip sağlık ocagından raporu aldım A sınıfı ehliyet için sürücü kursuna kayıt olup başvurumu yaptım.
Atriel fibrilasyon denilen çarpıntı bana da oluyor nadir de olsa ve gözümü bile karartıyor bazen, nabız 150 den aşşağı düşmüyor ve çarpıntını geçmesi için mutlaka uzanmak gerekiyor ama geçmezi biraz sıkıntı corasprin kan sulandırıcı mutlaka kullanmak gerekli ve ayrıca ritim düzenleyici.....
Doktorunuz daha iyi bilir fakat bence en kötü durumu düşünmek zorundasiniz. Örneğin bir viraj dönerken gözüniz kararsa ne olur? Ya da kırmızıya yaklaşırken olursa? En ufak bir risk varsa bile kendinizi ve diğerlerini tehlikeye atmayın bence.
Lad distalimde fibrokalsifik plak var bunu dert edip motorsikletimden vazgeçemem.
Sevgili Erkan bu ağabeyin 63 yaşında. Ve son üç yıl içinde üç büyük operasyon atlattı . Sonuncusu , tıkalı olan üç damardan ikisinin
değiştiği bypass ameliyatı. Şükür Rabbime ki kalp ameliyatımdan 3 ay sonra tekrar motoruma binebilmeye başladım . Yine operasyonun 8. ayında
atladım motoruma Bursa'dan , ver elini Çeşme -İzmir 2017 de . 450 km , bir ay sonra aynı yolun tekrar geri dönüşü. Bu sene ise 20 gün önce yine
demir atımla Bursa - Çeşme. Şu an Çeşme'de tatilime devam ediyorum. 2 ay sonra motorumla Bursa'ya dönmek niyetim. Ha bu arada 5 - 6 Bursa İstanbul ve İzmit gezilerimi önemsemiyorum bile. Her gün 4 şeker hapı + 2 tansiyon hapı bir de koraspini düzenli aldığım sürece no problem.
Diyeceğim o ki Sen kendi durumunu kendin bilmen gerek. Hiç bir doktor Seni Senden daha iyi tanıyamaz. Kendi raporunu realist bir şekilde kendin yaz. Haydi kolay gelsin. Saygılarla.
Kronik kalp hastaları yada ileri derecede kalp hastaları ehliyet alamaz tabi derecesini ben bilmem doktor bilir zaten ehliyet için sürücü olur raporu aldığınızda yapılan üstün körü muaynede gözden başka birşeye bakmıyorlar belki size sorarlar siz söylerseniz ona göre rapor düzenlerler söylemezseniz rapor alma evresinde sorun olmaz aldığınız rapor ilede ehliyetinizi alabilirsiniz bir çok özel sağlık kuruluşlarından alabilirsiniz.Ama şunuda unutmamak lazın öncelikle sizin yada sizin ile birlikte olacak kişilerin hayatını yada diğer kişilerin riske atmaya değecekmi ( hastalığınızın boyutu nedir bilgim yok genelleme olarak düşünün ) burada karar merci sizin insiyatifinizde
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)