(Bu paylaşımı Bajaj Pulsar 200 NS grubunda da paylaştım. Sayfa admini paylaşımımı sildi. Silme sebebini öğrenmek için yazdığım mesajlara cevap vermediği gibi beni engelledi... Yorum yok!)
Selam ballı bademlerim.
Size Avrupa'da Pulsarımın bozulması ve akabinde yaşadığım süreci anlatacağım.
2017 Eylül ayında erasmus değişim programını için motorumla yurt dışına çıkmıştım. 10 aydır yurt dışındayım. Bu süreçte Balkanlar ve Avrupa'da toplamda 15 ülkeyi Pulsar'ımla gezdim. Avrupa ve Balkanlar'da Bajaj markası, servisi, yedek parçası olmadığı için motorumun bozulması en büyük korkumdu fakat korktuğum başıma geldi. Geçenlerde Polonya'nın Lüblin şehir merkezine 50 km uzakta, etrafta yol ve ağaçlar harici hiçbir şeyin olmadığı bir yol kenarında motorum bir anda yavaşladı, durdu ve bir daha çalışmadı. Polonya'da dağ başında bir yoldasınız, yardım etmek için kimse durmuyor, size yardım için duran bir kişi oluyor ve o da ingilizce bilmiyor, siz de lehçe bilmiyorsunuz. Google'dan çekici bulup aradığınız kimse de ingilizce bilmiyor. Zaten birkaç aramanın ardından arama süreniz de bitiyor... Tahmin edin hislerimi
O an stresle baş edebilmek, sakin kalıp içinde bulunduğum durumdam kurtulmak için çözüm bulmak hiç kolay değildi.
Bir şekilde motorumla kendimi 250 km mesafedeki yaşadığım şehir Bialystok'daki bir motorsiklet servisine getirttim. Yaklaşık bir hafta sonra motoru açıp problemli parçaların neler olduğunu tespit ettiler. Beni tanıyanlar motoruma nasıl baktığımı, nasıl kullandığımı bilir. Motorumu neredeyse hiçbir zaman yüksek devirlerde kullanmamama, periyodik bakımlarını, değişmesi gereken parçaları arıza çıkarıp yolda bırakmasın diye zamanından önce değiştirmeme rağmen daha 30bin km'deki motorumun sübap üst kapağı, sübap, egzantrik, egzantrik zinciri, rulmanları dağılmış!
Başka marka motorsikletlerin parçaları uyumlu olmayan Pulsar'a özel spesifik parçalar olduğu için parçaları hangi ülkeden ve nasıl en ucuza tedarik edebileceğimi araştırmaya başladım. Bir şekilde Bajaj Ukrayna'nın Kiev'deki yedek parça tedarikçisine ulaştım. İhtiyacım olan parçaların stoklarında olduğunu fakat silindir üst kapağının Ukrayna stoklarında olmadığını, iki hafta sonra Hindistan'dan geleceğini söyledi! Polonya'daki motor servise durumu anlattım ve yalvar yakar silindir üst kapağını torna işi yaparak halletmeye çalışacağı sözünü verdiler. Kiev'deki bir arkadaşıma rica ettim ve parçaları Ukrayna'dan Polonya'ya gelen bir otobüse ile gönderdi ve elime ulaşan parçaları dün motor servisine verdim. Motorumun onarılması için en az 3-4 gün daha beklemek zorundayım...
Planladığım Nordkapp turumu; Avrupa'da Bajaj'ın, Bajaj yedek parçasının olmaması yüzünden boşa giden 2 haftam ve aptal motorsikletin durduk yere bana 3 milyarlık masraf çıkarmasından dolayı iptal etmek zorunda kalmak, sınavlarımın en yoğun olduğu dönemde bu stresli şeylerle uğraşmak üzücü, yorucu oldu. Bu süreçte Bajaj Türkiye olmak üzere tüm Bajaj yöneticilerinin vizyonlarının ve cimrilik seviyelerinin ne seviyede olduğunu anladım. Benim gezilerim dahil, yurt dışında yapılan gezileri kendi sayfalarında bedava reklam olarak paylaşmayı çok iyi biliyorlar fakat paylaşımlarından dolayı beni önceden beri tanımalarına, müşkül durumda olduğumu bilmelerine rağmen erişemediğim üç beş yedek parça konusunda yardım, sponsorluk talebimi bile kabul etmediler. Global bir markanın, distrübitörünün olmadığı bir ülkedeki son kullanıcının yaşadığı soruna destek olmak, yardım etmek markanın prestiji açısından çok önemlidir fakat bu yönetici kadrosunun bu vizyonda olmadığını yaşayarak öğrenmiş olduk. Kendi deneyimlerimden yola çıkarak Bajaj'la yurt dışına çıkmayı düşünen arkadaşlara birkaç şey söylemek istiyorum. Eğer yurt dışında özellikle Avrupa ve Balkanlar'da bir problem yaşarsanız Bajaj markası ve Bajaj yedek parçası bulamayacağınızı, yedek parçaya erişmenin kolay olmadığını, arkanızda duran, destek olan hiç kimsenin olmadığını, bitmeyen problemlerle ve çözülmeyen kronik sorunlarla dolu (gruptaki paylaşımlara bakın) her an bir arıza çıkarıp yolda bırakabilecek, konforsuz, bol titreşimli bir motorsiklet kullandıklarını bilsinler.
Geçen eylül ayında yurt dışına çıkmadan önce İstanbul'da her zaman bakım için yanına gittiğim, çok popüler bir bajaj servisinin "ben senin motoruna nasıl baktığını, nasıl kullandığını bildiğim için rahatlıkla söylüyorum ki yurt dışında motorunla ilgili bir sorun yaşarsan motoru orada at, ben sana motorunun parasını vereceğim" diye yemin edip, söz verip ve bugün sözünde durmamasını, Pulsar facebook sayfasinda paylaşmak istediğim gonderimi markaya zarar gelmesin diye silinmesini (daha nice paylaşımlar vardır silinen), çağrılarıma cevap vermeyen distribütorü, Avrupa ve Balkan ülkelerinde yaptığım geziler ve fotoğraflarım benden izinsizce paylaşarak üzerimden bedava reklam devrişip sıkıntı yaşadığımda cevap vermeyen Bajaj yöneticilerini ve tüm bu olayı ört pas etmeye çalışmalarını unutmayacağım. Bir motorcu arkadaşınız olarak sizin de canınızın yanmaması için Bajaj markası, Bajaj yöneticileri, Pulsar 200 NS facebook sayfası ve bu sayfanın adminleri hakkında uyarmak boynumun borcudur.
Hepinizi öpüyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=wxJM0h8Ds8M
* Paylaştığım fotoğrafta kırmızı renkli alan Balkanlar ve Avrupa bölgesi oluyor. Bu alan içerisinde Bajaj markası, servisi, yedek parçası yok. Bajaj'ınınız varsa mavi alandan çıkmamanızı tavsiye ediyorum
https://photos.app.goo.gl/S1F25Xb1qpQrMcmv6
*Pulsar 200 NS facebook sayfası admini Kemal Diner Bey'e paylaşımımın neden silindiğini sorduğumda kendisi; sonradan admin olduğunu, asıl adminin ve yöneticinin Semih Karaağaç isimli şahıs olduğunu, paylaşımımı silen kişinin ve sonradan silinme sebebini öğrenmek için mesaj attığımda beni engelleyen kişinin Semih Karaağaç olduğunu söyledi. Pulsar 200 NS facebook grubunda benim gibi belki günde 10 kişi bu tarz büyük problem yaşıyordur fakat %1'ini paylaşıyorlardır, kim bilir. 3-5 kuruş para için insanların doğru bilgiye ulaşmasını engelleyerek büyük bir vebal altına giriyorlar. Çok yazık...
https://photos.google.com/share/AF1Q...1TMnFkbHREczdB