Sorsan bajajın servisi çok iyi 👊aha iyi. 150 nsler 10 binde krank kırmaya başladı kaçtanesine kullanıcı hatası dediler , her zıkkıma kullanıcı hatası , ayrıca parçaları da ucuz falan değil kim diyor ucuz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:39 ----------
Ben mesela forumda cbr 250 si bozulan, burda isyan eden bir insana rastlamadım böyle
Hocam çok geçmiş olsun size
Ekrem bey,
şahsi fikrim olarak söylemek isterim 2 pulsarım oldu ve 2. ile hala devam ediyoruz. Bajaj bir dünya markası bu konuda bir sıkıntı yok. Japon kalitesi vs. diyen insanlar aynı ücrete 2 tane Bajaj alıyorlar. Sizin şirketinizin 2 adet sorunu var. İlki servis ağındaki disiplin ve marka anlayışı eksikliği. Hala profesyonellik kendi gözlerimden ve sosyal medyadan göründüğü kadarıyla insanları küstüren ve soğutan bir anlayış var. Mondial markası kadar kötü değilsiniz ama büyük japon firmalarının servislerine de yaklaşamıyorsunuz. Satışların artmasıyla bu konuya olan ilginizin ilk günkü kadar olmadığını düşünüyorum (şirket olarak) . 2. sorununuz ise Türkiyede beyaz eşyadan tutun her sektörde olan müşteri hizmetleri sorunu. Anket vs. bunlar şirketin satışı için güzel şeyler lakin sorun yaşayan bir müşteriniz olduğu zaman çok hızlı ve etkili bir kanaldan sorunun çözülebilmesi gerekir. Emin olun Kuralkan olarak şu yazdığım iki sorunu çözmeyi vakit ve nakit ayırarak deneseniz çoğu sorunu aşarsınız.
Eklemek istediğim son nokta da biraz daha liberal ve düşük tondan bir şirket üslubu belirlemeniz. Dünyada sosyal medya ve özgür fikirlerin ifadesi gitgide hızlanıyor. Kuralkan ve buna benzer yapıdaki şirketler çağa ayak uydururken bu noktayı gözden kaçırıyor. Mesela rahmetli Barkın abi , bajaj için birkaç kötü özelliği vurgulamıştı. Siz dava açmayı düşündünüz. Duygusal tarafına girmiyorum. Siz bunu söylediğiniz an kaybedersiniz. İnsanlardan daha fazla tepki görürsünüz. O videodan 10 kişi etkilenicekse siz sert çıkıştığınız için 100 kişi etkilenir ve siz kötü olursunuz. Mesela dava açayı düşünmek yerine bir motor jantını sökersiniz 10. kattan atarsınız sağlamlığını gösterirsiniz.(örnek veriyorum)böylece insanlar size güven duyar sizden korkmazlar. Bu avrupadaki olayda arkadaşımız kendini ifade etmek istemiş paylaşımını silmişler mesela. Siz yapmadınız biliyorum ama bu tarz anlayışa devam eden bir yapılanma sizin şirketinize ve satışlarınıza büyük zarar olarak geri döner. Emin olun Pulsar şu satişlardan çok daha fazlasını hakeden bir motosiklet ama bu anlayışla yapamazsınız. Değişim her zaman iyidir.
Bir de fuardaki aksesuarlar ne zaman gelir acaba
Konu baya detaylaniyor , bende takipteyim. Aralık ayında dominara niyetlenmistim , yıllar sonra bir sıfır motosiklet i hak ediyorum diyordum kendime. Araştırıp servis ve kronik sorunları görünce kendime ödülden ziyade dert alacağıma kanaat getirdim ve 5 yaşında bir NC700S aldım . Pişman mıyım asla , doğru karar mı bence evet. Verdiğiniz para karşılığı sadece bindiğiniz motor değil , servis , marka değeri , global de bilinirlik vs vs.
Öncelikle geçmiş olsun.Bahsettiğiniz Bajaj Pulsar 200 ns facebook sayfasında 1 hafta gibi bir süre adminlik yaptım.Kemal Diner hariç diğer adminler sayfa ile ilgili hiçbir paylaşım yapmıyorlar ve hiçbirşeyle ilgilenmiyor.Yavuz Uğur denilen admin kendi koydukları kuralları kendisi çiğniyordu insanlara maç yorumu soruyordu.Diğer admin sayfada başka marka model motorsiklet satışı yasak olduğu halde kendi motorunun paylaşımını yapıyordu.Bütün adminlere durumu anlatmaya çalıştığım halde yaptıkların yanlış ve haksızlık olduğunu söylediğim halde adminliği benden aldılar.Bunlar böyle çıkarcı elemanlar.
Konunun içinde çok fazla bir detay yok. Bajaj marka motosikletin bozulduğunu söyleyip servis ismi vermişsiniz. Farklı forumlarda karalama gibi algılanıp silinmesi çok normal diye düşünüyorum. Size söz veren tamircinin sözüne güvenip bunu dile getirmeniz bile normal değil. Bu şehir efsanesinden öteye gitmet. Altınızdaki motosiklet 180 milyarlık BMW GS Adv bile olsa bozulmayacağının garantisini almanız buna garanti vermek imkansız bir durum ki yaşadığınız durumu sizin gibi farklı markalarla yaşayan yüzlerce motosiklet kullanıcısı var. Çok yumuşak motosiklet kullanıyor olabilirsiniz fakat yurt dışına bu motosikletle çıkmak belli başlı mekanik ve teknik bilgileri bilmeniz gerekir. Motosikletiniz kaç kmde bakımlarını yolda düzenli olarak yaptınız mı ettiniz mi kaç kmde yola çıktınız arıza kaç kmde başladı ?? bunlardan açtığınız ve satırlarca yazdığınız yazınızda hiç bahsetmemişsiniz. Yaşadığınız problemi aynı şekilde kullanımla farklı motosikletlerdede yaşamanız normal bir durum. En önemlisi hala yaşıyorsunuz ve hayat devam ediyor.. Size tavsiyem bukadar şikayetçi olacağınıza kendinizi teknik ve mekanik konusunda eğitmeniz ve böyle durumlara hazırlıklı olmanız. Bu ileriye yönelik ve uzun süreli kullanımlarda hepimizin yapması gereken birşey. Yaşadığınız şey problemden çok size tecrübe olsun. Geçmiş olsun.
Yazılanlar çok amatörce.
Duygusal ağırlıklı bir yazı.
Biz duygusal milletiz o da ayrı bir mevzu.
insanlar gün geçtikçe kalitesizleşmeye başladı.
şu yazılanlara bakın.
adam motor satın aldı diye tüm markayı satın aldığını, her an her dakika hizmet geleceğini sanıyor.
kendini öyle bir yere koymuş ki dağ başında bile kalsa gelip bulup elinden tutup motorunın sıfırlanacağını sanıyor ; elizabeth'in oğlu ya adam.
vizyon yok, kafa yok,el becerisi yok. ne bokuma geziye gidiyorsun kardeşim. ne sanıyorsunuz siz gezmeyi.
kendin bir bok yemişsin, suçu niye bajaj'a atıyorsun. görende sanacak ki altında honda olsa, yamaha olsa adamlar koşa koşa yardıma gelecek.
onlarca kişi takip ediyorum dünyayı gezen. honda motoru piston dağıldı adamın, adam tuttu kendi yaptı. hiç "hondo bono yardam otmoyor tomom mıııııı ühüühhühühüh" diye ağlamadı, zırlamadı aq.
bu yeni nesil hem tembel, hem beceriksiz, hem de kendini bir bok sanıyor.
ekrem bey;
bir çift laf ta size ; lütfen bu tipleri kaale alıp cevap vermeyin.
Rahmetli de sevmezdi.
Bajaj'ım yok. Seni tanımıyorum. Sadece sorununa üzüldüm ve eklemek istediğim birşey var.
Ülkemizde 2 tip tura çıkan insan var. 1 batıya doğru (Avrupa ve Balkanlar işte), 2 doğuya doğru (Hindistan, Nepal, İran v.s.) her zaman söylenir. Doğuya gidecekseniz BMW lerden KTM lerden inin. Çıkarsınız yola bir Multistrada ile, bozulduğunda Hindistan'da ne arar Ducati, kim tanır GS'i. Adamlar 2 zamanlı YBR nin 20 yıl gerisinde motorlara bindiğinden ustalar hep salaş motorlarda ustalaşmış. Gidersen KTM le kimse anlamıyor 2 ay parça bekliyorsun. Ha Yeni Delhi'de merkez KTM servisi vardır bilemem. Oraya nasıl erişeceksin ayrıca?
Bunun gibi Avrupaya'da Hero, TVS, Minsk motorlarla gidersen orada da bilen eden yok. Bajaj ile Avrupa turu biraz baştan riskli. Türkiye turu yapanlar İstanbul-Antalya arası yola çıkanlar bile güzergahta bulunan servislere bir göz atıyorlar, bu forumda yol üzeri güvenilir usta bilgisi soruyorlar çoğu aman. Nordkapp falan çok iddalı olmuş. Yiyemeyeceğin lokmanın altına girmişsin biraz.
Yahu hırsızın hiç mi suçu yok? Var ama adam orada bu motoru satmıyorum, servis hizmeti de vermiyorum diyebilir. İnsanlık görmemek ise tamamen firmanın insanlığına kalmış. Adamlar, adam değilse ona da birşey yapamayız.
Geçmiş olsun dostum. Yine akıllı bitirim birisisin ki dağ başlarından motorunu biryerlere götürüp dünyanın başka yerinden parçalar bulup sonunda yaptırmışsın. Başkası olsa motorunu bir daha bulamaz kendi de akbabalara yem olurdu. Bravo.
Hayatta en pahalı şey tecrübedir. İster parayla, ister bedelle ödensin...
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Arkadaşı savunan da olmuş yeren de. Herkes bi açıdan haklı.
Bajaj servislerinin kalitesi, yedek parça fiyatları ortada... Neredeyse kurumsal ve yaygın japonlar kadar fiyatlı. Servis olanakları, organizasyonu için bakımlardaki ücretler belirleniyor ve bunların karşılığın olmadığı aşikar.
Bir ceo genel müdür vs. kurumsal firmalarda bu şekilde iletişime geçmez. Ben ford aldım mesela ali koç ile iletişime geçerek mi çözülen sıkıntı mi? Bu durum bile firmanın vizyonunu servislerinin hep böyle olacağını alanların da bunu bilerek yatırım yapması gerektiğini gösteriyor.
Genç arkadaşımız sinir ve bunalmışlıkla sert ve dağınık yazmış ama anlatmış derdini...
Yeri gelince reklamını yap, ama iş kurumsal organizasyona gelince topalla, bakkal işinden öteye geçeme... haklı.
Bütün hatalarına ve vizyon yanlışlığına rağmen ekrem bey de haklı, haberi yoksa ya da o kadar işin arasında bunları unutması da normal. Ama yeni yöneticilik her işten sorumlu olmak değil, sorumluluk dağıtıp yönetmektir.
Bir de "toynak" lafı hoş değil arkadaşım, haklıyken haksız olma... Düşmek istemediğin seviyeye yaklaşıyorsun böyle.
İnşallah en yakın zmaan da, daha fazla sorun yaşamadan çözersin.
Biz burada yazarlık yapmıyoruz, edebiyat dersinde de değiliz, makale veya kompozisyon da yazmıyoruz. Bir olay yaşadım ve bu olayla birlikte zincirleme bir şeyler daha yaşadım. Bu yaşadıklarımı kendi perspektifimden eksiksizce anlattım. Neyin amatörce yazısından bahsediyorsunuz?
Bir sayfada paylaşım yapmak istediğimde, paylaşımım sebepsizce silinip, engelleniyorsam ve bunu dile getirmek benim duygusal olduğumu mu gösterir? Motorum bozuldu ve Türkiye'de aktif olan, kullanıcıya destek olan, ufak bakım vs. hediyeleri veren Bajaj yetkilileri yurt dışında gezen amatör ruhla profesyonel birşey yapmaya çalışan bir motorsikletli gezgin arkadaşa hiç bir destekte yardım da bulunulmadı, hem de iki kez talepte bulunmama rağmen. Bajaj motorsiklet ile yurt dışı turu yapmayı düşünen arkadaşlara tecrübelerimi ve yaşadıklarımı anlatarak fikir vermek benim duygusal bir milletin ferdi olduğumu mu gösterir?
Konumuz yazı içeriğinin amatörlüğü, duygusallık, duygusal millet olmamız değil. Böyle içi boş yorum yapacaksanız hiç yazmayın lütfen.
Kendi hataların yüzünden seni yargılayacak değiliz. tercihin doğrultusunda bu motosikleti almış ve yurt dışında olman sebebiyle patlamışsın. kimse senin durumunda kalmak istemez ancak yazdıkların manasız...
Nasıl manasiz? Sosyal medyada manipülasyon var, gerçekleri saptırma var. Kurumsallık iddiasındaki bir kurumun ve ona göre ücretlendirme yapan bir kurumun hatalı davranışı var. Arkadaşın da var hatası ama çocuk zaten bu noktalardan şikayet etmiş, hatasını olayı bütünlemesene anlattığı için belirtmiş. Biraz okuyun anlayın yorumlayın objektif olup öyle değerlendirin.
Ben o grubu aktif olarak kullanmadğım için sayfa adminlerinin tutumlarını, gerçek yüzlerini bilmiyordum. Sadece geziler yaptıkça paylaşım yapıyordum ve bu paylaşımlarım çok beğeniliyordu. Son kez paylaşım yapmama izin verilmemesi ve paylaşımı silen admin tarafından engellenmem ile birlikte anladım ki bu facebook grubu yandaş medya
İlk motorum olan Bajaj Pulsar 200NS'i sıfır alıp 5500 km. kullanmıştım. İlk olduğu için ikinci ele bulaşmak istememiş ve fiyat / performans oranını iyi bulduğumdan almıştım. Lakin teknik konularda bilgisiz değilim. Elim anahtar da tutar. Açıkçası üst kapak contasının yarılıp dışarı yağ fışkırtması dışında büyük bir sorun yaşamadım. Bunun da tamiri kolaydı ve hızlıca yapıldı. Ama inanması zor olsa da contanın parası benden alındı. O anda servise notu vermiştim. Serviste, "Çok şükür bir conta parası verebilirim ama bana açık açık söyleyin, bu sorunun benden kaynaklı olduğunu mu söylüyorsunuz?" diye açık açık sordum. Hayır dediler. Parayı verdim ve çıktım. Motoru ilk alırken girdikleri rollerin de farkındaydım ama umursamadım. Sonrasında satana kadar olan süreçte de bazı sorularıma ve taleplerime bilgiden çok uzak, tamamen kandırmaya yönelik cevaplar almıştım. Bilirsiniz, karşınızdaki size iyi bildiğiniz bir konuda göz göre göre yalan söylüyordur ve içinizden ona acıyarak boş boş bakarsınız. Ben bu durumda çok kaldım.
Neticede motorumda başka büyük bir sorun yaşamadım. Stop da etmezdi, aküsü de sorunlu değildi. Sadece kışın bir iki kere gösterge resetledi. Onu da dert etmedim. Neticede parasının karşılığını aldım. Fakat Türkiye'de Bajaj'dan teknik ve müşteri ilişkileri konularında bir profesyonellik beklememenizi öneririm.
Sizin yerinizde olsaydım bir yurt dışı gezisinde destek anlamında kimseye güvenmezdim. Bu tür tabiri caiz ise "işkembeden sallayıp" her türlü garantiyi ve sorunsuzluğu vaadetselerde bunlar suya yazı yazmak gibidir ve malı satana, parayı alana kadardır. Yanlış anlaşılmasın, başka markalara da güvenmem. O ülkede servis var mı buna bakarım. Gerisinin umrunda olmadığımı da bilirim.
Bajaj'ı çinlilerden daha kaliteli ve iyi buluyorum ama elbette belli başlı markalar kadar tutarlılık ve kalite bekleyemem. Servis güvensizliği nedeniyle de tercih etmem.
Sizi haksız bulduğum tek nokta yüksek beklentileriniz. Sizin durumunuzda açıkçası kimsenin bana yardım etmeyeceğinden emin olarak başımın çaresine bakardım. Neticede bu kurumların amacı kâr etmekten başka bir şey değil.
@Gouranga sana güzel bir cevap vermiş, ben de ufak bir ekleme yapayım.
Başımdan geçenleri anlattım. Bu motorun bakımlarının her zaman eksiksiz yapılmasına, hor kullanılmamasına rağmen daha 30.000 km'deyken motor bloğunun arızalanabildiğini, insanların bu motorsiklet hakkında bilgi aldığı pulsar 200 ns facebook sayfasının objektik değik yandaş olduğunu, Bajaj'la yurt dışında arıza yaşandığında Bajaj Türkiye'nin ilgisinin, tutumunun ne olduğunu, Bajaj'ın değil yurtiçinde, yurt dışında, distrübütörün olmadığı bir ülkede müşkül duruma düşseniz bile yeterli destek sağlanmadığını, bu müşkül durumu motosiklet.net 'de yazana kadar hiç bir Bajaj yetkilisinin duruma el atmadığını ancak burada bir şeyler yazdıktan sonra muhattap bulabildiğimi, Bajaj'ın Türkiye'de servis ağından dolayı kullanılabilecek bir motor olduğunu fakat Avrupa, Balkanlar, dünya turu yapmak için servis ağı, yedek parça erişimi konusundan dolayı uygun olmadığını yaşayarak tecrübe etmiş bir motorcu arkadaşınız olarak, böyle turlar yapmayı düşünen diğer arkadaşlara yaşadığım tecrübe ve deneyimi aktarmaya çalışıyorum. Eğer bunlar size manasız geliyorsa diyecek bir şey diyemeyeceğim.
Bagajı satana kadar herkes sana iyi davranıyor sonrasında seni kaale almıyorlar. Bunun öbür tarafı da var Ekrem Ata! Kul hakkı en büyük günahtır
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)