bence çok fazla eğitim aldığın için devriliyor olabilirsin :D yahu dik duran motor niye devrilsin boyunda maşallah değil ayağını dizini bile yere dayayabilirsin
bence çok fazla eğitim aldığın için devriliyor olabilirsin :D yahu dik duran motor niye devrilsin boyunda maşallah değil ayağını dizini bile yere dayayabilirsin
Doğru çok fazla eğitim almaktan da olabilir 91 santim sele boyu olan dakarla ışıklarda 80kg artçıyla tek ayakla duruyorum ama neredeyse 40 bin km 150cc 10-15 bin kmde scooter tecrübem ve sayısız 600rr, mt7, ktm 1090, v-strom gibi motorlara binmişliğim var. Biraz tecrüben olsa tenere menere hikaye goldwing olsa bisiklet gibi gelir.
Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkasına yapma.
Geçmiş olsun. Boyunuz kullandığınız motor için uygun. Sorun, "tebrübe" eksikliği. Aldığınız eğitimler sizi bilgilendirir, tecrübe ise yaşayarak edinilir. Kendinize biraz zaman tanıyın. Yeni araçlardaki "rodaj" durumu, yeni kullanıcılar için de geçerli. Kısaca rodajınızı doğru yapın.
İlk aldığınızda var olan alçaltma kitini tekrar taktırın. Otoban kullanımı, şehir içi kullanımı ve benzer normal sürüşleriniz için Tenere'nin yüksekliğine ihtiyacınız yok. Tenere'nin yüksekliği size arazide lazım olacak. Gereksiz yükseklikten kurtulup, "tecrübeli" bir arkadaştan temel teknikler konusunda uygulamalı yardım alın.
Standart duruş pozisyonunda motor 1nci viteste, debriyaj çekili, sağ ayak arka frende sol ayak yerde, bakışlar (aynalar da dahil olmak üzere) kendi güvenliğinizi alacak şekilde dolaştırılır vaziyette olacak şekilde alışkanlık edinin. Bu duruş pozisyonunun, özellikle rampa duruşlarında (artçılı iseniz mutlak olarak) sizi asfalttan uzak tutacağını unutmayın.
Sorununuzun çözümü için fiziksel bir eksik yok. Basit bir kaç tedbir ile kolayca aşarsınız. Bunun için 2nci baharınızda motordan soğumanıza da gerek yok.
Motorum 292Kg, ben 103, artçım 70kg. Boyum 1.73. Sele yüksekliğim 805mm. Hiç motoru yatırdım mı? Evet, henüz gözleri bile açılmamış kedi yavrusunu ezmektense motoru feda ettim. Yine olsa yine yaparım. Motordan soğumadım. Siz de soğumayın.
Motor dik değildi, onlarca kere ışıklarda sorunsuz durdum kalktım ama bu durduğum yer, kaykay rampasını düşünün, yani onun gibi sağa yukarı kavisliydi. Motor orada durunca direkman kendini sola yatırdı, ben de ayağımı koyamayınca eğimden dolayı devrildim.
Yani asıl düz yoldan ziyade eğimli yollarda nasıl durulacağı ile ilgili tecrübe kazanmam lazım. Sanırım durmadan önce durulacak yeri iyi belirlemek lazım.
Omzum bir iyileşsin, bayramdan sonra site içinde günlerce çalışacağım.
Bir de, "CBF + MT25" ile 7000 değil 70.000 de yapsam, bunların vereceği tecrübe bir yere kadar. Hatta hafif ve küçük motora fazlasıyla alıştırdığı için, ağır ve yüksek motora geçmekte daha çok zorlanılır gibi geliyor bana.
Ilave olarak,
Boy1.90,kilom 90
Tenere kullanmadim ama africayı şehir içinde ilk kez kullanma firsati bulmuştum resmen d..şşağimla ezdim motoru,
Öncesinde,nc750,pegaso,transalp kullanmişliğim var.
Yüksek motosikletleri bir türlü sevemedim.
Eğimli yolda eğime dik olarak duracağınız zaman eğimin yukarı yönündeki ayağınız üzerinde durunuz. Genelde alışkanlığımız motor durduğunda sağ ayağımız frende sol yerde olacak şekildedir. Ancak eğime dik şekilde duracağımızda eğer yukarı yön sağ tarafımızsa sol ayağı yere koyduğumuzda eşik aşabilir be gücümüz yetmesse eğer motor devrilir.
merhaba,
öncelikle umutsuzluğa kapılmayın ve pes etmeyin. gözünüzde büyüttüğünüz gibi bir sorun yok. kısa zamanda alışacaksınız.
boy 1.75 olduğu için kendime enduro motor almadım. arkadaşımın nc750x'ini ve bir başkasının f-650'sini bu boyla kullanabiliyorum ve kim ne derse desin, enduro motorlar o dik ve yüksek oturma pozisyonundan dolayı yola ve motora daha hakim, daha güvenli bir kullanım imkanı sunuyor.
motorun ağırlığını siz taşımaya kalkmayın. kendinizi gereksiz yere yormayın. bırakın lastikler ve fren bu işi görsün. ayak parmağınızın ucu yere değse yeter. sağ ayağınızı sürekli frende tutun, motor hafifçe sola yatık halde sol ayağınızı yere basın tamamdır.
düşmeyen motorcu yoktur, henüz düşmemiş motorcu vardır. olur da motorun devrileceğini sezerseniz sakın ha tutmaya veya kaçmaya kalkmayın. ayaklar peglerde, eller gidonda, dizler depoya yapışık bırakın motor kütük gibi yere devrilsin. motoru tutmaya veya kaçmaya çalışmadıkça kolay kolay size bir şey olmaz.
Bence alçatma kitini taktırın. ayağın yere tam basması bence gerekli. Evet tecrübeli olanlar degmeden sürüyorlar kilo fark etmiyor ama yine de ilk başlar için degsin derim.
Bende devirmiştim motoru ufak bi tümsekde durur gibiyken. O an kaldır falan derken soğudum biraz ama sonradan sürdükçe motoru geçiyor o duygu. Sizdede öyle olacaktır. Mümkün olduğunca duracağınız yer öyle dar köşeler olmasın. Varsın bi arabanın arkasında bekleyin 1 dak. geç kalın, sonuçta motor diye de her araya girmemek gerekli. Birde eğerki yolu bilmiyorsanız ışıklara gelmeden yavaşlayıp duracağınız yeri kararlaştırıp bakın. Tümsek vs olmasın diye.
İyi sürüşler dilerim.
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
Aynen işte bana olan buydu. Bu da gerçekten eğitimde bence yanlış anlatılan bir konu. Aldığım 3 eğitimde de hep "sağ ayak frende, sol ayak yerde" deniliyor. Halbuki yol şartına göre bazen sağ ayağı yere koymak gerekebiliyor. Benim bu durumumda sağ ayağı yere koysam motoru devirmezdim.
hocam yas ve tecrube olarak benzer durumlardayiz, benimde butun tecrubem otoban ve uzun yol oldu, yasadigim yer ve kullanma amacim yuzunden boyle oluyor.
neticesinde sehir icinde dar alanlarda tecrube kazanamiyoruz.
kapali alan egitimlerine devam etmek cok onemli.
onun disinda rahatlayana kadar su sokturdugunuz alcaltma kitini geri takin derim, kafaniz biraz daha rahat olsun.
Alçaltma kitini tekrar takıp öyle kullanın bence... zamanında bir polisin kırmızı ışıkta durmak için kaldırıma yanaşıp ayağının ucuyla kaldırıma bastığını gördüğümde, kısa boyuna rağmen nasıl bir cesaretle koca motoru kullandığını düşünüp dehşete düşmüştüm.
aşağıdaki videodaki arkadaş kullanabiliyorsa herkes kullanabilir.
170 im 810 mm sele yükseklikli cbr650f kullanıyorum benim bile boyum yetiyorsa 193 birinin diziyle sürmesi gerekir bence🙂. Kısalar için taktiklerden bahsedeyim, yol düz duracağınız yerde çukur, çakıl birşey yoksa sağ ayak fren, sol ayak yerde olayına devam, yokuş iniyor veya çıkıyorsanız eğim tek yöndeyse sol ayak olayına devam ama eğer kavisli ise kavise göre ayağı seçmek zorundasınız... ezcümle kısaysanız diğerlerinden daha plancı olmak zorundasınız
Geçmiş olsun öncelikle. Aynı yaşta ve aynı km tecrubesine sahibiz 184 boy 90 kiloyum. Ben de 150 cc den başladım ve devam ediyorum. Üst cc ye gecersem 250 cc ya da max. 500 cc düşünüyorum. Tenere V-strom gibi makineler biraz daha tecrube istiyor kesinlikle
vitesli motosiklet kullandığına göre; sağ alt taraftaki ayak freni ile değil; sağ taraftaki yukarıdaki manet ön freni ile durmaya çalışacaksın. Hızın düşükse eğer; her türlü ön fren seni durdurur. Anladığım kadarıyla sen scooter fren prensibine çok alışmışsın. Durma zorluğun bu yüzden. Durmaya yakın vites küçült ve sağ maneti hafifçe sık. Sorun çözülür. boş bir arazide buna çalışmalısın.Düşük hızlarda ayak freni ile durmaya çalışırsan eğer ve bunu prensip edersen dengeni kaybedip, DÜŞERSİN.
Duran motoru devirmek? Bence biraz bacak kası çalışın
185/75 tenere , stok Çanakkale'den Hatay'a 1600 küsür km , şehir içleri ve onlarca uygulama ve yüzlerce trafik ışık duruşu , kitsiz idi , şuan kitli ve 9000 kmdir şükür devirmedim.
Ancak ilk günler nerede ise 4-5 defa yatırıyordum , evvelden Apachi supermoto/kros tecrubem buna mani oldu diyebilirim
Çevirme ışık , durmaya salise kala hangi tarafa ayak konacak ise göz/eğim kestirme ile anlık karar verip uygulama essstır , bankete dayamak mübahtır , şuan düz spor potin giysem derhal yapışacağım kit olsa bile , bundan dolayı daimi outdoor bot ile kullanıyorum , ancak kurtarmakta , vd kesinlikle yere daha iyi tutunmakta
Motor pantolonu giydiğimde bariz 2-5 cm çekme yaşatıyor , buna göre davranıyorum.
Hasılı kelam , tecrube bu yüzden gerekli , geçmiş olsun.
Bu kadar basit...
Mümkünse de; en engebeli arazide bile durmak için kendinize mümkün olan en düz bölümü seçin.
Yine başa dönelim. Neden orada durmaya çalıştınız? Tavsiye verenlerin hiçbiri orada durmaya çalışmazdı. (Tecrübe????)
En azından artık biliyorsunuz. Tecrübe puanı +1
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
Eğim nedeniyle arkadaşın ayağı yere değememiş bile. Yani kasla ilgili bir konu değil.
Madem değişik kuruluşlardan eğitim aldınız, oralarda (biraz da show amaçlı) hocalar motorun ayna demirini ya da manet ucunu iki parmaklarıyla tutup “bak ben hiç efor sarfetmeden motoru devirmeden tutabiliyorum” der. Burada verilmek istenen mesaj motoru motora taşıtacaksın. Yanlış hatırlamıyorsam rahmetli Barkın’da aynı şeyi söylüyordu.
Velhasılı kelam bunlar birkaç saatlik eğitimlerle değil tecrübeyle kazanılan yeteneklerdir.
Uzun bir aradan sonra motorculuğa tekrar başlayınca otomobilin beni ne kadar körleştirdiğini farkettim. Şimdi hayatta kalmak için yol kenarındaki tozla, asfaltın bir anda kalitesinin değişmesiyle, rögar kapaklarıyla, yolda oluşan drenaj hatlarıyla ve daha birçok detayla öyle bir haşır neşir oluyorum ki daha önce hiç farketmediğim şeyleri farkediyorum.
Size önerim gözlem ve planlamayı en ön sıraya almalısınız. Yoksa arkadaşların dediği gibi makine 200 kg ya da 500 kg inanın hiç farketmiyor.
Ben motoru hep dimdik tutuyorum bu şekilde o kendini taşıyor zaten ben sadece sağa veya sola eğilmesini engelliyorum.
Doğrusu bu mu bilmiyorum ama ben böyle çok rahat ediyorum.
Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun.
1. olarak: Motorun düşeceğini hissettiğinizde motoru tutmaya, motorla bir olmaya kalkmayın, bırakın düşsün. Tenere katır gibi bir şey olmaz ona. Sağlığınız daha önemli.
2. olarak: Kağıt üzerinde boyunuz fazlasıyla yeterli, ben 180`im rahatlıkla ayaklarım yere değiyor, belki bacak boyunuz biraz kısa olabilir.
3. olarak: Tecrübeniz idare eder aslında, ama çok farklı karakterli motordan Tenere`ye geçmişsiniz. MT25 ile ilgisi yok Tenere`nin. Alışma süreci daha uzun zaman alabilir. Ben CRF250L den geçmiştim sıkıntı olmamıştı.
4. olarak: Tenere ağır ve yüksek bir motor, duracağınız yeri önceden kafanızda oluşturun. Biraz da kas yapın bence
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)