Işıklarda ağır motoru devirmeden durabilmek üzerine, yardım lütfen.
Reklamlar
-
07 Haziran 2018, 14:54
#1
Merhaba arkadaşlar,
Motosiklete geçen sene Temmuz’da başladım. 4000 km Cbf-150 ile 3000 km de MT-25 ile 7000 km vukuatsız yol yaptım (Yaz kış demeden kullanan bir motosiklet sürücüsüyüm). Sonrasında hayalim olan Tenere 660’a geçtim fakat hiç de hayalimdeki gibi olmadı.
Toplamda 3 kere bindiğim motoru, 2 kere kırmızı ışıkta beklerken sola devirdim. İlkinde bir şey olmadı ama ikincisinde sol omzumun üzerine düştüm ve omzumda kırık oluştu (1500 liralık Alpinestar monta selam olsun). Ameliyat gerektirmeyen ve 6 hafta askıda kalmasıyla düzelecek bir kırık ve ben 25 gündür kol askısıyla sol kolumu hareket ettiremeden duruyorum. Motordan da soğudum, hiç hevesim kalmadı.
Öncelikle kendimi tanımlayayım. 41 yaşındayım (40’ında başladık). 193 boy 125 kilo ile yolda görseniz ızbandut diyebileceğiniz birisiyim. Honda, Motto ve Yamaha’da 3 tane eğitim aldım. 6 ayda 1 eğitim almaya çalışıyorum.
Gidişte hiç bir sorunum yok, Tenere canavar gibi (Beni bu yaşta motosiklete başlatan da kendisi zaten). Fakat ışıklarda durunca bu boya rağmen parmak ucumda duruyorum (2. el aldım, alçaltma kiti vardı çıkarttırdım boyum uzun diye). Bu omzumu kırdığım düşüşümde, eğitimlerden ve videolardan edindiğim bilgiyle önüm bomboş olmasına rağmen arkadan gelen bir araba radyoyla falan oynarken beni biçmesin diye yolun en sağında kaldırıma sıfır yanaşıp kırmızı ışıkta durayım dedim. Yolun sağ tarafı yukarı doğru eğimliymiş, motor bütün ağırlığını direkman sola verdi. Ayağımı da yere koyduğumda eğimden dolayı sol ayağım havada kalınca sola devrildim.
Çok canım sıkıldı. İnsanlar 300 kiloluk motorları nasıl kullanıyorlar. Çoğu zaman benden daha kısa ve minyon kardeşlerimi görüyorum, çok kıvrak hareket ediyorlar, fakat ya durunca?
Eğitim derseniz aldım ve almaya devam ediyorum. Zaten kamera görüntüsünden de defalarca izledim, düşmemem imkansız gibi gözüküyor aynı yerde. Ben o ışıklarda 100 kere durayım, 100’ünde de deviririm. Devrilmemesi fizik kurallarına aykırı, 210 kilo sola yatıyor, ayak yere değmiyor ve ışıklarda duruyorsun.
Motoru satıp yine ufak motora mı geçsem diyorum ama altımda çok ufak kalıyorlar, hiç istemiyorum bunu. Hayalim uzun yola gitmek iken, kolum sayesinde 25 gündür kızımı kucağıma bile alamıyorum. Moralim sıfır, aletten soğudum.
Ağır motor kullanıcılarından tüyolar ve yorumlar bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler, tekeriniz düz bassın, selamlar.
Reklamlar
-
07 Haziran 2018, 15:00
#2
alacaksın bir maxi scooter keyfine bakacaksın. tenere tencere boş iş.
-
07 Haziran 2018, 15:00
#3
Yüksek oturma pozisyonu olan ağır motorla dururken ayağınızı koyacağınız yeri önceden planlamak önemli hale geliyor. Ayağınızın yere değmesini beklediğiniz yükseklikten 2 cm bile fark etse küçük bir kalp krizi geçirtmesi olası. Bu yüzden motorun yere dik konumunu hiç bozmamaya özen gösterip sıfır yükle ayağınızı yere koyacağınız şekilde bir konum belirlemeniz daha doğru olacaktır. Ben de 250 kiloluk ve 84 cm sele yüksekliğine sahip motorumu arkamda 90 kiloluk artçıyla ve 1.73 boyla kullanıyorum. Bir süre kullandıktan sonra alışkanlık meselesi haline geliyor zaten. Alıştıktan sonra çok sorun olmuyor.
-
07 Haziran 2018, 15:08
#4
benim ki full depo ile 200kg geliyor ışıklar tek ayağımı koymam yetiyor 300kg olsada sıkıntı yaşıycağımı sanmıyorum bacak kaslarım gelişir anca trafiktede yorar biraz selenin alçak olması yada bir ayağını motoru çok yatırmadan yere sağlam basabilmen önemli bence parmak ucuyla olucak iş değil
-
07 Haziran 2018, 15:14
#5
Aynı sorunu ben de yaşadım.
Boyum uzun sayılmaz 175 falan, NC750X ilk yüksek motorum oldu.
Ayaklarımın sadece ucu yere değiyor.
Başlarda sorun oldu ama alıştım.
Verebileceğim en büyük tüyo şu olur;
Ben biraz sağa ya da sola kaykılarak tek ayakla ama sağlam basıyorum.
Ayrıca durmadan önce duracağım yeri hızlıca gözden geçiriyorum.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
07 Haziran 2018, 15:19
#6
Hala acemisin. O yüzden düşüyorsun. Yanlış zamanda yanlış yere ayak koyuyorsun. Boş bir alanda bol bol dur-kalk çalış. Aynı şekilde yavaş dönüşlerde, ağır motoru takatsiz bırakırsan külçe gibi yıkılırsın. Zamanla düzelir. Alışana kadar, dururken her iki ayağını da yere koy. Sonra zamanla tek ayağa geçersin. Geçmiş olsun.
-
07 Haziran 2018, 15:23
#7
Hocam ben de 40 ından sonra başlayanlardanım ama siz biraz hızlı gitmişsiniz, hedefi büyük motorlara çevirmişsiniz. 1 yılda 10000km üzeri yapıp 3 motor değiştirmişsiniz. Bence bu çok fazla, eğitimler vs ler aşırı yükleme olmuş size. Km yapmışsınız ok ama tecrübe o kadar hızlı edinilen bir şey değil bence. Bakın ben 2013 te ehliyet aldım 125cc scooter ile başladım 10000km olunca 2 yıl sonra 250cc maxi scooter aldım hedefim zaten bu kadardı. Benim her türlü ihtiyacımı şu an gideriyor. Üzerini hedeflemiyorum elbette o motorları görünce bir istek oluyor ama ihtiyacım olmadığından bir adım bile atmıyorum bu yaştan sonra vitesli motora geçip dertsiz başıma dert almak istemiyorum, sizinki biraz bu olmuş sanki. Bundan sonraki hedefim de büyültmek değil aksine küçültmek 125-150cc scootera dönüp şu fahiş yakıt fiyatından bir miktar tasarruf etmek istiyorum. Sizin kullanım tarzınız ve alışkanlıklarınızı bilemem ama o motorlar ile şehir içi dur-kalk trafik eziyettir. Siz zevkiniz için bu eziyete katlanmışsınız ve ne yazık ki zararını da görmüşsünüz. Benden tavsiye maxi scootera geçin ve rahatlığın keyfine varın. Ya da aynen devam edin ama bu moral bozukluğunu atmak kolay değildir. İnsan 3 kere düşürdüğü motordan ister istemez soğur. Geçmiş olsun.
-
07 Haziran 2018, 15:28
#8
tenerede 193 boyla ayağınızın yere değmemesine imkan yok hocam. arkadaşım var 1.78 civarı ayak ucunda duruyor ve binlerce km kullandı, hala kullanıyor. motorun amortisörlerini yumuşatın, geçici süreyle alçaltma kiti varsa onu da kullanabilirsiniz.
ben vstrom kullanıyorum ıslak ağırlığı yaklaşık 300 kg. artçı +50 kg yükler +20 kg buna rağmen dur kalk yalpalama sorunu yaşamıyorum ama ben 10 seneden fazla süredir motosiklet tepesindeyim. boyum 1.84 70 kiloyum :D
-
07 Haziran 2018, 15:32
#9
Daha acemisin başkan. Tenere'nin sele yüksekliği 86 cm 193 boy ile nasıl ayakta duramıyorsun anlamadım. 130 cm falan gövde mi?
-
07 Haziran 2018, 15:33
#10
Zamanla alisicaksiniz. Zaten vicudunuzu en iyi siz bildiginiz icin nerde duracaganizada siz karar vericeksiniz.
-
07 Haziran 2018, 15:45
#11
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Daha acemisin başkan. Tenere'nin sele yüksekliği 86 cm 193 boy ile nasıl ayakta duramıyorsun anlamadım. 130 cm falan gövde mi?
Cevap verenlere teşekkürler. Biraz hızlı gittim sanırım ben de farkındayım. 7000 km de hemen 660'lığa geçtik. Günde 75 km iş-ev arası yolum var, full otobandan. Şehir içine daha hiç girmedim desem yeridir. Maxi scooter en mantıklısı ama heves işte. Biraz uzun uzun kilometreler yapmak gibi bir hedefim de var.
Motorda ayağım basıyor ama tam değil, yarım. Tam parmak ucu sayılmaz. Belki amortisör yüksektedir ama kesinlikle tam basmıyor ayağım.
-
07 Haziran 2018, 15:49
#12
hakohako adlı üyeden alıntı
Cevap verenlere teşekkürler. Biraz hızlı gittim sanırım ben de farkındayım. 7000 km de hemen 660'lığa geçtik. Günde 75 km iş-ev arası yolum var, full otobandan. Şehir içine daha hiç girmedim desem yeridir. Maxi scooter en mantıklısı ama heves işte. Biraz uzun uzun kilometreler yapmak gibi bir hedefim de var.
Motorda ayağım basıyor ama tam değil, yarım. Tam parmak ucu sayılmaz. Belki amortisör yüksektedir ama kesinlikle tam basmıyor ayağım.
hocam ışıklarda yavaşça durdun mesela hangi ayağın güçlüyse ayağını yere tam bas korkma sağlam basarsan o motor hayatta devrilmez dengelersin tabi dediğin gibi parmak ucun değiyorsa yap bunu fazla mesafe varsa motoru baya yatırman gerekiyorsa tamamen değmesi için sıkıntı olabilir hafif motor yatınca ayağının tamamen basması lazım
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
07 Haziran 2018, 15:58
#13
Sıkışık trafikte,dur kalk,manevra vb.durumlarda motorun ataletini kademeli arttirarak dengeli ve kontrollu bir şekilde duraklayin.hafif gaz vererek aracın ağırlığini üzerinizden(bacaklardan)yola atmaniz lazım.aksi halde tekrar devirmeniz yuksek ihtimal
Zamanla taşlar yerine oturur gözünüzde buyutmeyin.panik ve heyecan yapmadiginiz surece bu durumun ustesinden gelirsiniz.
-
07 Haziran 2018, 16:01
#14
İlave olarak yaptığınız hata kaldırıma yanaşmak. Yol kenarları her zaman tehlikelidir, taş olur, çamur olur, su olur, tümsek olur, çukur olur. Işıklarda en önde iseniz veya öne geçerseniz iki şeridin ortasında ve mutlaka biraz ilerde durun ki yandaki araçlar sizi farketsin. Eğer arkadan gelen araç ışığı geç farkederse yine kaldırım tarafına kaçar ve size çarpar.
-
07 Haziran 2018, 16:03
#15
benim tek önerim size, boş bi alanda motoru dengede tutmaya alışmanız, çok düşük süratle gidin önce, 3-4 kmh hızla gidin, sonra baktınız gidebiliyosunuz, sonra yavaş yavaş tamamen durun ayaklarınızı yere koymadan (ama tetikte olun) sonra tekrar ilerleyin, bunu defalarca yapın,
böylelikle ışıkta tamamen durduğunuzda size +2 sn kazandırıp yere çok daha sağlam basmanızı ve motoru tam dengede tutmanızı sağlayacaktır. denerken düşseniz bile düşmeyi öğrenirsiniz. sonunda başarırsınız merak etmeyin.
-
07 Haziran 2018, 16:15
#16
Boyla kiloyla alakası yok.
165 boy 55 kilo olan kardeşim benim kuru 190 full her şeyiyle 220 kilo olan 650cc dakarı ayakları yere değmeden kullanıyor, nasıl ? Tecrübe..
Tenere dediğiniz motor 7 bin km'lik tecrübeyle hele ki İstanbul'da kullanılacak motor değil, acilen satın daha ufak bir şey alın.
-
07 Haziran 2018, 16:23
#17
başkan, ben ışıklarda motoru 5-6 saniye ayağımı koymadan tutabiliyorum. kırmızıyı görünce yavasliyorsun. ondeki araca gelene kadar 1-2 km hizla ilerliyorsun. tam öndeki araca gelince yesil yaniyor zaten.
nasıl anlatsam, aranızda bunu yapan, beni anlayan vardır muhakkak.
bir ikincisi motorla kaldırım, köprü, yol kenarı, banket gibi yerlere kesinlikle yanasmayin. acayip tehlike arz eden bolgelerdir bunlar.
-
07 Haziran 2018, 16:26
#18
Ben enduro hiç kullanmadım ama dururken yan ayağı koyup beklesen? Bir nevi el frenini çekiyormuşsun gibi düşün arabada. Lakin o da tehlikeli. Mecburen bol bol pratik yapmak gerekecek. Neyseki yaz geldide bol bol çalışabilirsin.
-
07 Haziran 2018, 16:29
#19
yürümeden koşmaya çalışıyorsun maalesef
-
07 Haziran 2018, 16:36
#20
hemen hemen herkes yazmış zaten.. tecrube ile önüne gecilecek bir olay... yuksek motosiklete binmek ve hakim olmak en cok rampa da manevra yaparken ve dururken sıkıntı cıkartır... agırlıktan ziyade yukseklikten dolayı yasıyorsunuz bu sorunu...
ben kendimce nerede neler yapabilecegimi tecrube edip (bir cok defa motoru yatırarak) ona göre sürmeye devam ettim..
örnegin düşük hızda yokusta manevra yapmam gerekiyorsa yapmayıp ileriden daha rahat bir alan bulup oradan döndüp hep.. belli süre sonra da alısıyor vücud buna...
herkesin dedigi sonuç "tecrube"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)