Mt07'den cb650f'e geçmek ne kadar mantıklı?
Reklamlar
-
07 Haziran 2018, 03:22
#1
Merhabalar
Mt07'min kmsi 35000e yaklaştı, zincir dişlisiydi, lastiğiydi genel bakımlarıydı yapıldı. Bi 20 bin km daha sorunsuz binilcek halde. Piyasasının bi tık hızlı olması sebebiyle cb650f sahibi bi arkadaş takas teklif etti.
2015 model 8000km de motosikleti, piyasa değeri 30-32000tl civarı. 150 - 200km Cb650f kullandım mt07 kadar keyifli değil ancak ses olarak ve son hız olarak 07 ye üstün.
Aslında amacım mt07 yi bi kaç sene kullanıp 09 a geçmekti fakat bu teklif kafamı epey karıştırdı 😊
Sizce üzerine 4-5 bin verip takaslamaya değer mi?
Reklamlar
-
07 Haziran 2018, 03:36
#2
Alacağin motorun km si düşük olması güzel.4 silindir olması dahada güzel.
Senin mt de abs var miydi?
Yoksa 650f te abs artisida var.
Fakat Mt7 den bir tık fazla yakar,tripde gördüğün 4.0 lar 4.5 ler yerini 5.5-6.0 lara birakir.
He alınırmı alınır.zira 4-5bin tl ciddi rakamlar değil..
-
07 Haziran 2018, 04:00
#3
Sakin kullanırsan 4.5 litreleri çok eahat görürsün.
-
07 Haziran 2018, 06:08
#4
levend84 adlı üyeden alıntı
Alacağin motorun km si düşük olması güzel.4 silindir olması dahada güzel.
Senin mt de abs var miydi?
Yoksa 650f te abs artisida var.
Fakat Mt7 den bir tık fazla yakar,tripde gördüğün 4.0 lar 4.5 ler yerini 5.5-6.0 lara birakir.
He alınırmı alınır.zira 4-5bin tl ciddi rakamlar değil..
Benim motorda absli, cb650f mt09 düşüncemi epey erteletir, onun kadar atik olmasada son hız ve ses olarak daha iyi. Tek sıkıntısı ağır olmasın, naked bi motora göre fazla ağır bence 😊
-
07 Haziran 2018, 06:33
#5
Ben kesinlikle almazdım. MT07 çok daha iyi bir naked bence. Naked dediğin hafif ve yüksek torklu olmalı. Anlamsız bulduğum dört silindir fetişinden başka bir sebep göremiyorum CB650F tercih etmek için.
-
07 Haziran 2018, 07:14
#6
hasmet adlı üyeden alıntı
Ben kesinlikle almazdım. MT07 çok daha iyi bir naked bence. Naked dediğin hafif ve yüksek torklu olmalı. Anlamsız bulduğum dört silindir fetişinden başka bir sebep göremiyorum CB650F tercih etmek için.
Düşününce bende göremiyorum açıkçası hocam. Yakıt, hafiflik, gaz tepkisi sokak motorunda aranması gereken özellikler bunlarda mt07de var. Yinede teklif gelincen heyecanlanmadım diyemem 😊
-
07 Haziran 2018, 07:34
#7
Yani 2 silindir vs 4 silindir sorusu olmuş. bana sorarsanız şehir içinde kullanıyorsanız 2 silindir çok daha zevkli düşük devirlerdeki torku sayesinde. yani şehir içinde mt07 tercihim olur. fakat viraj yapmaya otobana falan filan çıkıyorsanız yüksek devirde gerçekten güçlü bir makina. tamamen kullanım tarzı meselesi. 4 silindir gerçekten alt devirlerde 250cc motosiklet gibi oluyor
-
07 Haziran 2018, 09:41
#8
hiç düşünme al burda her kafadan farklı bir ses çıkar önemli olan senin ne istediğin motosiklette ne aradığın
-
07 Haziran 2018, 10:03
#9
Sırf bu adam sürekli motor değiştiriyor die kendi motorumu değiştirmeyi düşünüyorum. 2dk rahat dursa ne güzel kafamda en güzel motora sen sahipsin algısı oluşuyor. Lakin rahat durmuyor
Al ki 4 silindirde var de. Lakin 4,2lt/100km verilerine uzaklardan bakış atarsın.
-
07 Haziran 2018, 10:31
#10
Farklı bir açıdan bakıyorum belki ama
bence MT serisi çok daha yakışıklı.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
07 Haziran 2018, 10:34
#11
Sen değiştirmeye bahane arıyorsun zaten bir süredir. Değiştir kurtul
-
07 Haziran 2018, 10:52
#12
hasmet adlı üyeden alıntı
Ben kesinlikle almazdım. MT07 çok daha iyi bir naked bence. Naked dediğin hafif ve yüksek torklu olmalı. Anlamsız bulduğum dört silindir fetişinden başka bir sebep göremiyorum CB650F tercih etmek için.
Haşmet Beycimmmm, 4 silindir fetiş olunası bir şey ama lütfeeeen! Kurban olurum 4 silindire yaaa mistir, candır bi tanedir.
Arkadaşın sorusuna gelirsek, KM düşürmek için belki değişebilirsin. Toplam tecrübeni bilmiyorum ama eğer yeteri kadar varsa bence oyalanma CBF ile, MT 09'a geçersin direk daha iyi olur.
Hayatı güzelleştiren mekanikler.
-
07 Haziran 2018, 11:19
#13
Amaç MT 09 sa araya cb 650 sokmak mantıksız bence. İkinci eli çok daha iyi mt7 nin. Şartlar olgunlaştığında mt7 i satıp 9 a geçmek daha mantıklı bence.
Şöyle de bir durum var, biz motorcular mantıktan çıkıp duygularımızla hareket ediyoruz bazen. 4 silindir insanın aklını çelmiyo değil tabi
Mantıken alma derim ama muhtemel kaybedeceğim 2-3 bin dokunmaz bana ben bunun tadına bakmak istiyorum diyorsan yapıştır gitsin
-
07 Haziran 2018, 11:36
#14
Ankara bozkırında cb650f fan açtığında neler hissedeceğini düşün 4 silindir kullanan arkadaşlar havalar ısındığından beri 15-20 km den kısa mesafeye kontak çevirmez oldular. Kaldı ki Mt ile 160 ın üstü hızlarda yolculuk etmenin rüzgar sebebiyle konforsuzluğunu da iyi biliyorsundur. Bu yüzden maksimum hız da çok önemli değil aslında. E ara hızlanmalarda zaten MT daha iyi. 4 silindir sesine karşı özel bir ilgin yoksa bence çok da tercih edilesi değil. Bir 07 kullanıcısı olarak ekonomi rayına oturduktan sonra "az daha koyup" 09 almayı düşünüyorum.
-
07 Haziran 2018, 11:54
#15
Düşük km li bi motorun olmuş olur mt09 a geçiceksen boşver bence bide şekli var yalnız görünüş olarak 650f çok hoş geçen serviste gördüm yakından bakıyım dedim millet toplandı abi motor seninmi diye yok kardeşim nerdeee dedim
-
07 Haziran 2018, 12:20
#16
Kardeş tekrar söylüyorum düşünmene gerek yok git al o motoru 9 alma süreni çok fazla uzatırsın şöyle düşün yani cadelerde böğür böğür böğüren bir motosiklet mi yoksa hızlandıkça sesi tatlılaşan bir o kadar sert aralarda tebriyaj tokatlandığında nağme yapan 4 silindir bir motosiklet mi ?
çok fazala düşünecek birşey yok aslında bana kalırsa her türlü mt'den üstün bir motosiklet
-
07 Haziran 2018, 12:40
#17
MT7 > MT9 yerine MT7 > CB650F > CB1000R
-
07 Haziran 2018, 12:56
#18
Sırf km si ve 4 silindir sesi için takas edicem sanırım
-
07 Haziran 2018, 13:01
#19
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Al bak keyfine,4-5 bin tl fark koymaz sana...
Sıfır ayarında makina...
İç sesine kulak ver..
Kimsenin lafina bakma,bende dahil...
-
07 Haziran 2018, 13:13
#20
İnsanların 4 silindirden duyduğu ses ile benim 4 silindirden duyduğum ses farklı anlaşılan ki ilk 4 silindirli motosikletimi alalı 10 seneyi geçti.
Bence alım gücü sınırlı bir ülke olduğumuzdan 4 silindirli modellere ulaşmak zor, ve onun için statü sembolü haline getirilip gereksiz yere büyütülüyor.
Yanlış anlamayın, avantajları yok değil. Kıvrımlı dağ yolları ve pist için 600cc SS şahsen ilk tercihim. Ancak naked kullanımı için 600cc 4 silindir çok kötü bir tercih. Uygun viteste olmazsanız hızlanmıyor bile alet. Hesap kitap gerekiyor sürekli. Çünkü çim biçme makinası kadar torku var. 900cc ve 1000cc'ler fena değil, çünkü en azından torkları var. Ama 4 silindir 600cc'ler acaip cılız motorlar. Paso yüksek devirde bağırtmanız lazım dişe dokunur güç üretmesi için.
Ses olayina gelince, anladığım kadarıyla çoğumuz hiç yüksek performanslı V2 veya V4 sesi duymamışız herhalde... Dört silindir motosiklet sesine burada "dikiş makinesi" diyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)