Ben de konuyu seslerle ve konuşmalarla anlatayım biraz. Gücü bol olan motorlardan karşılaştırdım. İki kategoriye ayırıyorum.
Kategori 1: Gazı açınca
Tek Silindir: Bam, bam, bam, bam, ba ba ba bab ba bbb bbb
Hissettiğin şey: Laaan laan laan lan bu nasıl gidiyor laaaan!
Mola verdiğinde: Oy anam ellerim oy parmaklarım oy birisi şu telefona şifreyi yazsın, ben dokununca elektrik çarpıyor oyy!
Çift Silindir: Tır tır tır tır tı tı tı tı t t t t t
Hissettiğin şey: Aaaa, ooo iyi gidiyor alet yaaa
Mola verdiğinde: Azcık ellerim uyuşmuş mudur nedir ya biraz çay içsek.
Dört Silindir: Ciyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvvv
Hissettiğin şey: Uçak gibi ses oooohhhh, araba gibi de rahatmış hmm; aaaaaaaaaaaa koptu gidiyor lan bu alet noluyorr laaa buna
Mola verdiğinde: Ohh be ne güzel bir hayat, haydi hemen devam edelim yola..
Bir de 3 silindir olayı var. Ona tam olarak 4 ve 2 silindirin ortası diyemiyorum. Sürdüğünde diyorsun yaw bu tam 4 silindir gibi bir şey değil biraz titreşim farkından anlıyorsun, ama hissi 4'e yakın. Bence bariz farkı sesinde. Çok karakteristik enteresan sesi oluyor.
Kategori 2: Gazı Kapatınca
Tek silindir: Ani bir öne yığılmanın ardından; Lan frene mi bastık yanlışlıkla noluyor balatalar diske mı değiyor neden noluyor yaw
Çift silindir: Ufak ufak arka frene basar gibi bir yavaşlama mı var sanki
Dört silindir: Bu alette gaz takılı mı kaldı, aynı hızda gidiyor olum bu şey lan neden yavaşlamadı aaa hatta hızlandı ya la