Uber ve Scotty Yasağından Sonra Kullananlara Ceza Yağdı..
Reklamlar
-
taksilere karşı ön yargım asla kırılmıcak
örnek 1 : hamile kadın taksiyi durdurup binmek ister. taksici nereye der daha kadın binmeden. kadın gideceği yeri söyleyince oraya 10 dk yürürsün beni meşgul etme demiş ve çekmiş gitmiş. (not)kadın 8 aylık hamile (dipnot)kadını tanıyorum eski çalıştığım yerdeydi.
örnek 2 : yaşlı bi kadın hastaneye gitmek için duraktan taksi çağırır. taksi gelir. kadın tam taksiye binecekken şöförün sigara içtiğini görür. sigara dumanı bana dokunuyor dedikten sonra şöför tamam diyip yaşlı kadını almadan gider. (dipnot) yaşlı kadın benim annem
bunun gibi bir çok örneklerle doldururum ben burayı.
o yüzden bunlara ne yapsak haktır. aralarında iyi olanlar illaki varlar ama çok azlar.
Reklamlar
-
Mavzeri ben Bursa'da 1988 ve 89 yıllarında yaklasık 2 yıl taxi şoförlüğü yaptım . Hiç kimseyi gereksiz
dolaştır madım . Mümkün olduğunca her kezi gideceği yerin en yakınına götürmeye uğraştım. Yalniz diğer
taksicilerden , senin bahsettiğin şekilde şuistimali normal olarak değerlendirene çok şahit oldum. Sırf
bu yüzden o meslekten soğudum ve bir daha yapmadım.
-
Ben karşının taksisiyim orayı bilmem. Yağmur var almam, arabayı teslime gidiyorum. bla bla bla.. Bence özel taksi şirketi kurulabilmeli, en az 50 adet araçtan oluşan filo olmalı. İş kurumsallaştırılmalı.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
örnek 2 : yaşlı bi kadın hastaneye gitmek için duraktan taksi çağırır. taksi gelir. kadın tam taksiye binecekken şöförün sigara içtiğini görür. sigara dumanı bana dokunuyor dedikten sonra şöför tamam diyip yaşlı kadını almadan gider. (dipnot) yaşlı kadın benim annem
Soru 1: Böyle bir durumda ne yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Soru 2: Ne yaptınız?
-
sallami adlı üyeden alıntı
Ben karşının taksisiyim orayı bilmem. Yağmur var almam, arabayı teslime gidiyorum. bla bla bla.. Bence özel taksi şirketi kurulabilmeli, en az 50 adet araçtan oluşan filo olmalı. İş kurumsallaştırılmalı.
Hocam tamamen ayni fikirdeyim, sirket/kooperatif en mantiklisi, hatta kurabilmeli degil, sirket kurulmasi zorunlu olmali, bir tuzel kisilik sahibi olmali. Hem kullanan, hem sofor hem de devlet icin. Bizim icin yeri/yurdu/ismi belli olur, sofor icin sigorta/sosyal guvence olur, devlet icin ise vergi geliri olur.
Su an taksi plakasi sahibi biri bana ne kadar vergi verdigini bir soylesin. Bordrolu olarak calisan benim gibi bir calisanin 1 aylik gelir vergisi, bu heriflerin verdigi 1 yillik vergiden daha fazla cikacaktir. Adamlar gunde bilmemkac TL kazaniyor ama verdigi vergi inanilmaz dusuk. Bir de agliyorlar, kavga yapiyorlar, insanlari tehdit ediyorlar.
-
bende aynı fikirdeyim, kurumsal süreç olmalı. para verip bindiğim taksiciden 20 tl tuttu diye trip yemek zorunda kalıyoruz :D
sirketleşmeli hatta gerekirse puanlama sistemine kadar gitmeli bu durum.
valla yalan yok, motora basladıgımdan beri motor ve iş yeri servisi hariç araç neredeyse hiç kullanmadım. tek tük dolmuş, metro.
cok taksi lazım olursa da korsan taksi cagırıyorum. adama diyorum telefonda, suradan suraya 10 km, 30 Tl veririm. uyuyorsa geliyor.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Soru 1: Böyle bir durumda ne yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Soru 2: Ne yaptınız?
annem için yapılan durumda durağı aradım beyaz masayı aradım. 4 yıl önceki mevzu bişey yaptılar mı bilmiyorum
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
annem için yapılan durumda durağı aradım beyaz masayı aradım. 4 yıl önceki mevzu bişey yaptılar mı bilmiyorum
Durakta mevzu oluyor müşteri kaçırıyorsun diye
Beyaz masa ( 153 ) araç sahibini çağırıyor Bakırköy'e veya Kartal'a ceza yazıyor.
Durakta ki mevzu arkadaşlar arasında kapatılsa bile 153 baya rahatsızlık veriyor. Üzerine bir de ceza ödeyince epey caydırıcı oluyor.
Zaten her ticari araçta 153 diye yazıyor fakat genellikle vatandaşlar kullanmıyor. Birde art niyetli insanlar çok arıyor kötü tarafı şoförü dinlemeden hemen cezayı yazıyorlar şoför haklı bile olsa cezayı ödüyor.
-
sallami adlı üyeden alıntı
Ben karşının taksisiyim orayı bilmem. Yağmur var almam, arabayı teslime gidiyorum. bla bla bla.. Bence özel taksi şirketi kurulabilmeli, en az 50 adet araçtan oluşan filo olmalı. İş kurumsallaştırılmalı.
Ben daha da radikal çözüm getireyim. Belediyelerin ya da bu işe bakan resmi kurumların belirleyeceği standardı sağlayan her araba taksi olabilmeli. yani şu renk olacak, şu standartlarda özellikleri olacak vb. gibi detaylı tanımı yapılmış şekilde araç ve sürücüsü şu eğitimlerden geçmiş şu sertifikaları olacak şeklinde sürücü standartları da sağlandığında herkes bir şirket kurup ister bir tek araba ister büyük şirket olup binlerce arabayla taksicilik yapmaıs serbest olsun. ilk başlarda piyasada bir sürü taksi dolar, haliyle hepsi para kazanamayınca bazıları piyasa şartlarında elenir, bunu bilip hesabını yapamamış olanların da aynı sokakta 3 tane bakkal bir tane bim bir tane şok market bir tane de a101 varken başka yer yokmuş gibi aynı yerde bakkal dükkanı açıp tutturamamış işletmeciden farkı olmaz. Madem serbest piyasa ekonomisi deniyor, şartları sağlayan taksicilik yapabilsin, taksi sayısında da sınırlama olmasın, serbest piyasa bir şekilde dengeler durumu nasıl olsa.
Tabi bu şu anda taksi plakasından rant sağlayanların işine gelmez yalnızca.
Madem ülke serbest piyasa ekonomisi ile işleyen kapitalist bir sistem var o zaman taksi olayı da serbest piyasa olsun. Hem serbest piyasadan vazgeçmeyelim ama işimize gelmeyen durumlarda serbest olmasın demek rant üretir yalnızca.
-
Çeşitlilik iyidir. Sağolsunlar taksilerden nefret ettim edeli moov ve tiktak gibi araçları kiralar olduk. En azından uberde sürücümüz var
-
-
Benim babam emekli olduktan sonra evde duramadım e tabi gelirde yeterli değil taksicilik yapıyor. Lüks taksi kullanıyor, kendisi şoför ama Uber'den nefret ediyor. Anlatıyorum anlatıyorum anlamıyor her seferinde benimle kavga ediyor adam resmen. Taksi ve plaka sahipleri şoförlerin beynini falan yıkıyor diye düşünüyorum. Rekabetin olması en çok şoförlerin ve vatandaşların işine yaramalı ama mal sahiplerinden çok sesleri çıkıyor anlayamıyorum ben. Yani demem o ki bunlar öyle böyle bir örgütlenme ki her istediklerini elde ediyorlar öyle yada böyle, bu işe bir dur denmeli bence.
-
Mevcut taksi plaka sahipliği sistemi yaşadığımız yüzyıla ait bir sistem değil.
- Taksicilikle ilgisi olmayan rantiyeci 50 plaka sahibi olsun.
- Vergi ödemesin.
- Sigortasız şoför çalıştırsın.
- Kölelik ücreti ile şoför çalıştırsın.
- Olmadı, plaka kiralama ile yan gelip para kazansın.
Buna 21. yüzyılda ağalık sistemi denir.
- Savunucuları kimler?
- Karşı çıkanlar kimler?
Bilin bakalım...
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
taksilere karşı ön yargım asla kırılmıcak
örnek 1 : hamile kadın taksiyi durdurup binmek ister. taksici nereye der daha kadın binmeden. kadın gideceği yeri söyleyince oraya 10 dk yürürsün beni meşgul etme demiş ve çekmiş gitmiş. (not)kadın 8 aylık hamile (dipnot)kadını tanıyorum eski çalıştığım yerdeydi.
örnek 2 : yaşlı bi kadın hastaneye gitmek için duraktan taksi çağırır. taksi gelir. kadın tam taksiye binecekken şöförün sigara içtiğini görür. sigara dumanı bana dokunuyor dedikten sonra şöför tamam diyip yaşlı kadını almadan gider. (dipnot) yaşlı kadın benim annem
bunun gibi bir çok örneklerle doldururum ben burayı.
o yüzden bunlara ne yapsak haktır. aralarında iyi olanlar illaki varlar ama çok azlar.
Hatırlar mısınız bilmem geçen sene çok geçmeyen zaman önce araçta sigara içmek yasaklanmıştı göstermelik bir kaç ceza yazıp tv de haberlerede konu olmuştu. Sigara içmesi yasak olan bir durum varken şikayet edilseydi güzel bir ceza yerdi. Yolcu almadığı içinde ayrı ceza yerdi. Ondan sonra akıllanırdı bence. Ben ne zaman taksiye binsem hiç sıkıntı yaşamadım hep iyileri denk geldi. Hatta sohbet bile ediyorum. Arıza tipe hiç denk gelmedim.
-
Bu işin sorumlusu da devlettir. O yüzden arada bir İmamoğlu balıkçı, taksici vs. birileriyle uğraşıyor, yollarına taş koyuyor ya bayılıyorum. Ben olsam anasını ağlatırım, olması gereken budur. Taksicileri cezalarla öyle bir hale getireceksin ki müşterinin karşısına içtimaya çıkan asker gibi çıkacaklar. İlk şikayette ihtar, ikincisinde ise bir daha o işi yaptırmayacaksın. Diğer yandan plaka sahibi olanlara sürücülere sigorta zorunluluğu getirteceksin, sürücü şikayet alırsa ona da yüklü para cezası gidecek. İnsan olsunlar, insana benzeyen adamları çalıştırsınlar. İtin kopuğun toplumda insanlarla muhatap olmaya, hizmet sektöründe çalışmaya hakkı yok. Ha bu arada plakalar da belli ücret karşılığında serbest olacak, yok öyle 2 milyona plaka satmak. Bir ülkede silah almak taksi plakası almaktan kolay olmamalı.
Ulan yetki bende olacaktı diye buradan bir başlasam sayfalarca yazarım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)