Hukuszuluğu istemeyin. Düzenleme isteyin.
Hukuszuluğu istemeyin. Düzenleme isteyin.
isteyen istediğini alır arabasına kime ne la hem otostop çekti diyelim adam parası yok vs onada mı ceza yazacaklar güvenlik kısmına gelince kasap dolmuşcu ve taksiciler kadar tehlikeli olacagını sanmam
değdirmeler çadırlar oha nere geldik
70 yaşında annemle 7 yaşında torununu kısa mesafe diye almayıp güneşin altında yürümek zorunda bırakan taksici esnafına da selam olsun buradan.
çok güzel uygulama neden bizim memlektte herşey 4 4 lük olmak zorunda
otostop da mı yasak bilen var mı?
bir keresinde tanımadığım birini motorun arkasına aldım. adam bildiğin yapıştı arkama. lan dedim, bu bana değdiriyor galiba. durdurdum motoru, "birader" dedim, "bu kadar yapışma, az geri git, arkadaki demirlere tutun" (sert bir şekilde dedim ama)
iyilik yapalım derken fantezi malzemesi olduk ona yanıyorum.
UBER bence de desteklenmesi gereken bir oluşum.
Fakat Scotty için benim de endişelerim var doğrusu.
Mesela biz motosiklet kullanıcıları bir yolculuğa başlarken hele de artçılı olacaksa!
Artçının bilmesi gerekenler vardır.
Motosiklete nereden binilir?
Virajda nasıl konumlanmalı?
Kendini nasıl dengede tutar gibi.
Şimdi konuyu diğer taraftan ele aldığımızda yoldan geçen veya yardım isteyen herkes, bence motora binmemeli.
Kullanıcının dengesini bozması çok kolay.
Etrafına bakarken bile dengeniz şaşıyor sonuçta.
Örneğin bir köpeğin yanınıza yaklaşması sırasında sizin göstereceğiniz tepki ile artçının gösterdiği tepki aynı değil maalesef.
Aralardan geçerken sizin rahat olduğunuz kadar artçı rahat olamıyor gibi gibi.
Yani geliştirilmeli belki, yasaklanmamalı da ama bu tip risklerin de olduğunu unutmamalı diye düşünüyorum.
Ben şunu fark ettim; konumlanmayi beceremeyen yani vucuduna sahip cikamayacak kadar az çevikliğe sahip artçılar denge bozuyor.
Yani 2 artçı düşünün ve ikiside 100 kilo olsun. Biri denge bozarken diğeri bozmuyor. Bu başıma çok geldi. Hatta iş yerinde bir abi vardı 65 kilo falan, ömründe bisiklete binmemiş ve öyle bir titriyordu ki 1 saniyede 2 kez sallıordu motoru sanki.
Yani artçı kalça ve gövde hareketleriyle motora uyum sağlayınca denge bozulmuyor.
İşte bu bahsettiğiniz noktada artçılı seyahatlerin sıkıntı oluşturması an meselesi oluyor.
Bu nedenle ben de pek sağlıklı bulmuyorum. Fakat ne olursa olsun artçı alıp almamak motosiklet sahibinin insiyatifine kalmış bir durumdur.
Bundan para kazanıp kazanmaması da.
Ama yasal düzenlemelerde güvenlik söz konusu olunca engellenmemesi işten bile değil.
Bilmediğin yol yoktur, gitmediğin yol vardır...
valla uber parladığından beri bir kez bile taksi kullanmadım. çatır çatır kullanıyorum. daha dün de kullandım. umrumda da değil. istedikleri kadar engellemeye çalışsınlar çatır çatır kullanmaya devam ederim.
kısa mesafeye erinen
ağzından küfür eksik olmayan ne olduğu belli olmayan sabıkalı leş gibi ter kokan at hırsızı kılıklı tipler
leş gibi sigara veya dandik araba kokusu sıkılmış külüstür dandik arabalar
can güvenliğini riske atan hareketler
yolu nasıl uzatırım da kazıklarım kafasındaki köylü kurnazı o.. evladı tipler.
bunlar düzelmediği sürece uber kullanırım. onu da engellerseniz korsan taksi kullanırım. onu da engellerseniz sürücülü vip taşımacılık kullanırım. onu da engellerseniz neyse küfür etmiycem.
özetle istediğiniz kadar engellemeye çalışın ben yine kullanırım kullanıcam. siz önce yukarıda saydığım şeyleri düzeltin.
Genelde scotty eco ve comfort paketler var insanlarda %90 eco paketi kullanıyor çünkü eco paket en yakınındaki motoru kapsıyor .. genelde eco paket motorlarda çok yaygın scooter modelleri xmas gibi sym gibi ..
scotty bende bende sıcak bakmıyorum niye bakmıyorum... artçı arkana aldığın insan büyük bir sorumluluk bu uber gibi değil ..
onun hayatından sen sorumlusun motorsiklet dediğin merette illaki senin kaza yapıcağın bir şey değil ki işte yeri geliyor ışıklarda bile arkadan çarpıyorlar yeri geliyor geçen arkadaş vefat etti adam aniden şerit değiştirdiği için.. Motor her zaman bizim için bile büyük riskken birde arkamıza artçı alıp o riski onla paylaşmak bana tuhaf geliyor...
arkada artçı tanımadığın adam yada bayan ölse hadi sakat kalsa ne olucak.. bunun bir ödeneği bir yasal koruyucu bir unsuru varmı yada sürücüyü..
o artçı müşteri yada ailesi o sürücüyü mahkemeye verse scotty nin herhangi sürücünün hakkını savunma pozisyonu varmı sanmam çünkü yapılan iş taşımacılık benim bildiğim legal değil neyini savuna bilirki..
yani işin kendi sıkıntılı diğer faktörlerde var artçı demek denge demekdir arkana panik atak artçılığın ne olduğunu bilmeyen biri binerse senide Allah göstermesin düşürür kendinede zarar verir..
Sürücü tarafındanda tabii zararı var kim olduğunu bilmediğin birini arkana alıyorsun riskli neticede hani hiç olmasa sana minnacık Allah göstermesin bir şey iğne batırsa içinde virüs falan mikrop olan belki o sıra anlamassın bile sivrisinek ısırığı gibi gelir ..
yani ben scooty sıcak bakmıyorum türkiye şartlarında standartlarında sağlıklı bir proje değil.. asya ve afrika ülkelerinde buna benzer motorsiklet taksiler var.. ama oralarda trafik kuralı yok trafik denilen şey keşmekeş zaten o motorsiklet taksi kültürü o keşmekeşlikden türemiş..
polisin sorduğu sorularda bence mantık dışı niye bende yeri geliyor bazen arkadaşlarla oturuyorum masada tanımadığım arkadaşların arkadaşı oluyor soohbet muhabbet ayrılırken sen maslak istikametinemi gidiyorsun kanka şu bizim falancayıda leventin oraya atarmısın diyor misal arkadaş.. elimizemi yapışıcak ok diyoruz .. ama hatunu yada adamı ömrüm boyu tanımamışım bir orda görmüşüm misal.. şimdi polis çevirse sorsa ben scotty cimi olucam o yönden mantıksız..
onu öyle soru sorarak değil anlamanın çok basit bir yöntemi var açarlar uygulamayı bakarlar olur biter yoksa öyle çok kul hakkı yer masumun günahına girerler..
daha geçen gün yan apartmanımızda oturan adam var yolda gördüm aldım arkama eve geldik adamlar samimiyetim yok .. apartman komşum merhaba merhaba insanlık yapdık aldık şimdi polis çevirse adam hakkında hiç bir şey bilmiyorum scotty cimi olucam ..
Size katılmıyorum. Motosiklete aldığınız kişinin hayatından sorumlu olmanın, taksiye alınan yolcunun hayatından şoförün sorumlu olması ya da arka koltuğa oturttuğunuz çocuğunuzun hayatından sizin sorumlu olmanız arasında nasıl bir kıyaslama yapabiliyorsunuz? Yolcu olarak bulunduğunuz takside trafik kazası geçirip zarar görseniz taksiciye verilecek ceza miktarı; arkadaşınızın kullandığı araçta yapacağınız kazada zarar gördüğünüz durumda arkadaşınıza verilecek ceza miktarından farklı mıdır?
Artçı tanımadığınız biri vs diyorsunuz, taksici her aracına aldığı yolcunun gbt sine mi bakıyor? Sicil kaydı mı istiyor?
Ama motosiklet daha riskli, ya scotty e binen yolcu artçılığı bilmiyorsa, ya motosiklet kullanıcısı yeterince iyi kullanamıyor ise v.s. bu soruları geçin. Motosiklet kullanıcısı da, scotty ile artçı olan da bunların bilincinde zaten. Bu adam bu işi yapıyorsa bunları en başında düşünüyor.
1.5 - 2 tonluk güvenlik unsuru gayet yüksek airbagler, flexi şasilerin olduğu bir araçla motorsikletin kazasını siz asıl nasıl eş değer tutabiliyorsunuz .. motorsiklette en başda kaporta sizsiniz..
arabaya arkadan 50-60 ile vursalar arka yolcuya son 15 yıl içinde üretilmiş ncapden 4 yada 5 yıldız almış bir araçsa hiç bir şey olmaz ufak bir sarsılır o kadar .. yandan vursalar aynı hızlarda biraz travma geçirir belki incinme kırık olur gene ciddi hayati bir şey olmaz ..
aynı hızı bırak bu hızların yarısında 30-40 km hız ile bir araba gelsin arkadan bir motorluya vursun yada yandan vursun bakalım ne oluyor..
araba ile motoru nasıl kıyaslayabiliyorsunuz.. motorun hayati riski giriş sınıfında başlar ben çok düşdüm şu 25 yıllık motor hayatımda geldiler dururken vurdular ışıklarda,
şehir içinde adam 20 ile giderken dur kalk trafikde üstüme çıktı taksici daha neler neler yaşadık.. yaşadık ki ve yaşıyoruzda ondan diyoruzki bu sistem türkiyede risklidir diye..
yeri geldi ayağımın üstüne 3 ay basamadım dizlerim param parça oldu omzum yırtıldı ..
siz belliki hiç motordan düşmemişsiniz Allah da düşürmesin öyle 60-70 de gerek yok 30-40 ile düşün bakalım korumanızda tam değilse olmıyan yerden yara alırsınız .. bu scooty ye binen müşterilerin kaçının tam koruması var.. hadi sürücünün var diyelim ..
benim bir kazamda kask mont eldiven ayakkabıya kadar vardı o gün bir hava sıcak terletir diye pantalonu giymedim düşdüğümde tek yara aldığım yer dizlerim oldu et kalmadı dizlerde vede çok da düşük bir hızda düşdüm...
o yüzden siz o hikayeleri başkasına anlatın .. bizim gibi eşşekden düşmüş acısını bilen canı yanmış insanlarda o hikayeler geri teper..
Allah göstermesin belki şimdi değil ama bir sene bir buçuk sene belki 6 ay sonra bu scooty den bir kaza olursa ve Allah göstermesin bir ölüm le sonuçlanırsa merhumun yakınları da biraz çevresi geniş bağlantıları kuvvetli insanlar olursa tv lerde radyolarda haber olursa haftalarca aylarca bakın ne olur o zaman..
"Uber’e Türkiye’de uygulanan erişim engeli mahkeme kararına uygun olarak bugün itibariyle resmen kaldırıldı! Tüm İstanbullulara tekrar merhaba"
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)