Eşimle bir günlük hafta içi iznimizi kopardığımız günün sabahı Bursa tarafına doğru planladığımız yolculuğun dönüş etabında, akşam saat 00:00 civarında E5 üzerinde yaklaşık 110 km/h hızla sağ şeritte giderken sağdan katılım ile gelen bir araç yolunda düz gitmekte iken direksiyonu doğrudan üzerime kırarak kullanmakta olduğum ve üzerinde eşimin de bulunduğu motosikleti sağ ön kapısı ilk temas noktası olmak üzere çarmış ve çarpma sonrası sola doğru itme hareketine devam ederek kasıtlı olarak düşmemize sebebiyet vermiştir.
Kask kamerasından aracın yaklaşım şekli (motosikletin sağ dikiz aynasından) ve hareketindeki kasıt net biçimde görüntülenmiştir.
Otomobil sürücüsü, sebebiyet verdiği kaza sonrası hiçbir şekilde yavaşlama belirtisi göstermeden hızla yoluna devam ederek kaçmış, bu hareketi şahit diğer taşıt sürücüleri tarafından da görülmüştür.
Kazada can kaybı yaşanmamasının nedeni kullanılan ekipmanlar ve diğer otomobil sürücülerinin kazayı zamanında fark ederek doğru tepki vermeleri ile şanstan ibarettir. Yardım için duran herkese buradan ayrı ayrı teşekkür ederim.
Ambulans ve polisin gelip tutanak tutması ardından hastane ve alkol raporları alınmış, konu savcılığa iletilmek üzere işlemlere başlanmıştır.
Aracın çarpma ve itme etkisi ile düşerken ve sürüklenirken bir taraftan eşimi tutmaya çalışarak ayrılmamaya, böylece yolda iki farklı noktada tehdit oluşturup yaşama ihtimalimizi %50 daha düşürmemeye gayret ediyordum. İlk fırsatta ayağa kalkıp eşimi de araçların geçtiği yol üzerinden çıkarmak için hareket ettim. İnanın ki o an beyin çok farklı çalışabiliyor, neyse ki paniklemeyen bir yapım var. Aksi durumda ne olurdu bilemiyorum.
Motosikletin kaza sonrasında ayağa kalktığındaki hali. Dikkat ederseniz gidon bir yere, çamurluk bir yere, teker başka bir yere bakıyor. Ekspertizi yapılıp incelenip gerekli tüm parçalar orjinali ile değiştirilecek.
https://i.hizliresim.com/aYB6A7.jpg https://i.hizliresim.com/8zEJrA.jpg
Arkamızdan gelip yardım için duran araçlardan birindeki bayan “sürüklenirken kıvılcımlar çıkıyordu, çok korktum araç içindeyken bağırdım” dedi. Kıvılcımların çıktığını tahmin ettiğim yerler buraları oluyor
https://i.hizliresim.com/DDkaAZ.jpg
https://i.hizliresim.com/mo8nDY.jpg
https://i.hizliresim.com/EDEZ0v.jpg
Eşim ve benim üzerimizdeki ekipmanlar eksiksizdi.
Motosiklet botu (Benim YDS, Eşimin IXON)
Dizlik (Venom Mafsallı)
Pantolon (Riderdenim)
Bel/Böbrek koruma (Prosev)
Mont (Benim RiderDenim, Eşimin Venom)
Kask (AGV)
Eldiven (Venom)
Not: Eşimle benim kullandığımız ekipmanlar aynı marka ise ayrı ayrı belirtmedim.
İlginçtir ki pantolonlarda neredeyse hiçbir şey yok. Dizlikler de sağlam. Ancak benim pantolonun sağ kalça kemiği kısmına darbe almış ve sürüklenmiş, sağ bacak yerde çok az sürüklenmiş.
https://i.hizliresim.com/Bz9kdV.jpg
Tabi ki pantolonun bu kadar az hasar almasındaki ana neden, sağ bacağıma takılı olan çantaydı, ki onun da durumu bu.
https://i.hizliresim.com/7D84JP.jpg
Eşimin ayakkabılar sanki yere hiç değmemiş, ancak benim ayakkabılar sağ ve sol yanaktan asfalta sürtündüğü az çok belli. Çok hafif de olsa yıpranma görülebiliyor.
Eşimin sırt çantası biraz yırtılmış ancak benim sırt kısmındaki hasarın büyük kısmını çanta üstlenmiş. Bu da montun daha az zarar görmesini sağlamış.
https://i.hizliresim.com/j6YoD9.jpg
Benzer şekilde benim eldivenlerde hiçbir temas görünmüyor, ancak eşimin sağ elinin üstü az da olsa asfalta sürtmüş ve bu makul fiyatlı ürün dahi işini yapmış.
https://i.hizliresim.com/2aQblL.jpg
Tabi ki haliyle en büyük hasar montlarda. Eşimin ve benim montlarımızı incelediğimde sağ arka, sağ omuz ve sağ kol hasarlı, özellikle sağ kol ve dirsek kısımlarındaki ciddi hasar, ekipman olmasa neler olurdu diye düşündürüp insanı korkutmaya yetiyor.
https://i.hizliresim.com/Z3106g.jpg
https://i.hizliresim.com/lZzVXB.jpg
https://i.hizliresim.com/nlGBd5.jpg
https://i.hizliresim.com/vPoqGm.jpg
https://i.hizliresim.com/1EnXbY.jpg
Bel/Böbrek koruma da bu arada boş durmamış. Düşme esnasında ilk darbeyi o almış ve benim montun alt kısmına dikkat ederseniz yırtıldığında bel koruma ikinci kez işini yapmış. Düştüğümüzde ve sonrasında hiçbir bel ağrısı şikayetimiz olmadı. Bu ekipmanı kullanmayan arkadaşlara yine şiddetle öneriyorum. Pahalı bir şey değil, çantada yer de işgal etmiyor. İmkanı olanlar ve sürat yapan arkadaşlara mutlaka tam sırt koruma öneriyorum.
https://i.hizliresim.com/VDybOy.jpg
https://i.hizliresim.com/Z3106k.jpg
Sırt çantasının sağ cebindeki yedek kağıt mendil ve yedek kamera bataryası kabının geldiği durumu da göstermek isterim.
https://i.hizliresim.com/PDEgd6.jpg
Ekipmanları bir araya getirdiğimde ortaya çıkan manzara ise olayın aslında hiç de basit olmadığını,, o ekipman olmasa bize neler olacağını gözler önüne sermeye yetiyor.
https://i.hizliresim.com/g6LBgZ.jpg
Ve olayın videosunu da buraya ekliyorum. Olay iki gün önce gerçekleşti, kamera bataryası yolda değiştirildiğinden tarih ve saati hatalıdır bilginize. Buradan izleyip duygu ve düşüncelerinizi çekinmeden yazabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=zStsIYF8fo8
Hiçbir ekipman gereksiz değildir. İmkanlarınız dahilinde erişebildiğinizin en iyisini alın. Sadece bir kez işe yarayacak, emin olun. Şimdiye kadar bir şey olmadı diye düşünürseniz, olduğunda çok geç kalmış olacaksınız. Lütfen kaskınızı takıp “bir şey olmaz” demeyin, hava sıcak diye mont giymeden bir yere gitmeyin. Bu kazada en az hasarı alan ekipmanlar ilginçtir ki kasklardı. Eşim başını yere dahi değmemiş, ben ise çok hafifçe başımın arka kısmını vurup sürtmüşüm.
Ekipman kullanalım. Ne kadar iyi motosiklet kullandığınızın ve tecrübenizin bu noktada önemi yok. Tüm kazalarımı diğer araç kullanıcıları ve yoldaki uygunsuzluklar yüzünden yapmışımdır. Kendimi bildim bileli iki teker üzerindeyim. Birbirinden farklı cc, marka, model, tarzda motosikletlerim var. O anki psikolojime uygun, keyfe keder birini alıp kullanıyorum ki bunlardan en zevkle kullandığım CBF150’ dir. Bu eşekle trafiğe çıkmak tuhaf gelecek ama hoşuma gidiyor. Tecrübe ve motosikletinizin bir önemi yok. ABS ve elektronik sürüş kontrol sistemleri, en pahalı ve iyi lastikler asla diğer sürücülerin size doğrudan etkileşimini değiştirmiyor. Maalesef bütün eğitimler de bu tip kazaları engelleyemiyor. Yandan aniden katılan bir aracın yolunda düz ilerlerken (savrulma yok) size kasti olarak kaza yaptırmak için üzerinize direksiyon kırıp, çarptıktan sonra da düşene kadar itmeye devam etmesini hiç kimse beklemez, hiçbir eğitimde yer almaz.
Trafikte her canlı türü var. Kaza sonrası arkamda (servis aracı dahil) 4-5 araç durup en az 15-20 dakika bizimle ilgilendiler, ambulans ve polisler gittikten sonra dahi birkaçı biz oradan ayrılmadan araçlarına binmedi. Buradan kendilerine tekrar tekrar teşekkür ederim. Bu insanlar da o diğer insan dışı varlıklar ile aynı trafikte unutmayalım.
Bu uzun yazıyı okuduysanız size de teşekkür ederim. İçimi dökmek istedim, ekipmanın değerini tekrar göstermek istedim. Dikkatli sürün, ekipmanı eksik etmeyin.