Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

162 cc MOTORA 200cc lik KARBÜRATÖR

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Merhaba arkadaşlar. Benim motorum 162 cc. 90 km. Hıza rahat rahat çıkıyor. Ondan sonra nazlanıyor. Otoban ve geniş düz yollarda 100'e zor çıkıyor ve bağırıyor. Üzerinde 150 lik karbüratör var. 200 lük karbüratör taksam, çekiş, hız, konfor artarmı. Yakıt artışı önemli değil. Motorun rahatlaması ve guçlenmesi önemli benim için. Dişi değişimi önermeyin, denedim. Önü bir diş büyüttüm ama beşinci vites öldü. Tork hissedilir derecede düştü. Karbüratör ile ilgili değerli fikirlerinizi almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Virago 250 motora 125cc'lik karburator takmistim, alt devirlerde guc ve tork artiyor, kalkis ve hizlanma daha iyi ama son hiz dusuyor hatta 90km/saat hizdan sonra motor boguluyor gibi oluyordu. Normal karburatorle 130 yapabiliyor. En onemli farki karburatorun emme manifold giris capi birkac mm daha ufak, bir de sanirim ana jet (igne) capi biraz daha kucuk.

    Sizin icin tersi gecerli yani tahminen, alt devirlerde motorun gucu azalir. Kalkisi kotulesir. Ust devivirlerde biraz daha rahatlar, son hiz artar. Rolantide bir degisiklik olmaz sanırım.. Denenebilir.
    bican33 bunu beğendi.

  3. #3
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------

    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virago 250 motora 125cc'lik karburator takmistim, alt devirlerde guc ve tork artiyor, kalkis ve hizlanma daha iyi ama son hiz dusuyor hatta 90km/saat hizdan sonra motor boguluyor gibi oluyordu. Normal karburatorle 130 yapabiliyor. En onemli farki karburatorun emme manifold giris capi birkac mm daha ufak, bir de sanirim ana jet (igne) capi biraz daha kucuk.

    Sizin icin tersi gecerli yani tahminen, alt devirlerde motorun gucu azalir. Kalkisi kotulesir. Ust devivirlerde biraz daha rahatlar, son hiz artar. Rolantide bir degisiklik olmaz sanırım.. Denenebilir.
    teşekkür ederim. Ama soruma tam olarak cevap olmadı. Yaşayan, bilen, tecrübe eden arkadaşlar da cevap verirse sevinirim.

  4. #4

    Üyelik
    30 Mayıs 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cg
    K.bakma arkadim ama Konuyu tam anlamdim arkadasim senin motorun kaclik 90km hiz yapiyor

  5. #5
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı Jet adam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K.bakma arkadim ama Konuyu tam anlamdim arkadasim senin motorun kaclik 90km hiz yapiyor
    Benim motorum 162 cc. 90 km. Hıza rahat rahat çıkıyor. Ondan sonra nazlanıyor. Otoban ve geniş düz yollarda 100'e zor çıkıyor ve bağırıyor. Üzerinde 150 lik karbüratör var. 200 lük karbüratör taksam, çekiş, hız, konfor artarmı. Yakıt artışı önemli değil. Motorun rahatlaması ve guçlenmesi önemli benim için. Dişi değişimi önermeyin, denedim. Önü bir diş büyüttüm ama beşinci vites öldü. Tork hissedilir derecede düştü.
    150 lik karbüratör yerine 200 lük karbüratör taktırsam motorun performansı artar mı? daha mı rahat gider? Karbüratör büyüyeceği ve daha fazla benzin yakacağı için gücü ve hızı artar mı? diye soruyorum. Bilmem anlatabildim mi?

  6. #6
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Adam zaten yazmış motorun hacmini! Tekrar tekrar sorup adama kopyala yapıştır yaptırtıyorsunuz! Hayret bi şey.

    ..... Dostum fazla masrafa girmeden önce açık hava filtresi takmanı öneririm, son hızın arttığını göreceksin.

    Son devirlerde çok hava çekmesi gerekir ve orjinal filtre havayı geçirme konusunda yetersiz kalir ve motor son devirlere dogru zengin karisima doner ve boylece yokus asagi gitsen bile belli bir devirden sonra motor hizlanmaz. Acik hava filtresi taktiginda motorunun artik kolayca red line cizgisini gectigini goreceksin.
    bican33 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Motosikletin marka modeli neydi acaba, birde ön ve arka dişli numaraları kaçtı.

  8. #8
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam zaten yazmış motorun hacmini! Tekrar tekrar sorup adama kopyala yapıştır yaptırtıyorsunuz! Hayret bi şey.

    ..... Dostum fazla masrafa girmeden önce açık hava filtresi takmanı öneririm, son hızın arttığını göreceksin.

    Son devirlerde çok hava çekmesi gerekir ve orjinal filtre havayı geçirme konusunda yetersiz kalir ve motor son devirlere dogru zengin karisima doner ve boylece yokus asagi gitsen bile belli bir devirden sonra motor hizlanmaz. Acik hava filtresi taktiginda motorunun artik kolayca red line cizgisini gectigini goreceksin.
    Teşekkür ederim. Benim derdim aşırı hız değil. Normalde 80 km yi geçmem. Fakat otoban ve benzeri yollarda 95-100 km yi bağırmadan zorlanmadan stabil gitsin istiyorum. Karbüratör büyütürsem bu sağlanır mı . Sorum bu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin marka modeli neydi acaba, birde ön ve arka dişli numaraları kaçtı.
    Motor Folcon wonder 150. Ama motoru orijinal 162 cc. Ön dişli 15, arka dişli 38. Önü 16 dişli yapmıştım. Tork, ivmelenme düştü. Sonra yine eski dişli takıldı.

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Bisan roadstar cup


    Merhaba bu karbüratör tiplerinden 30mm olanı deneyebilirsin özellikle CG tarzı drag yarışçıları yurtdışında çok över çalışma mantığı dışa doğru benzin püskürtüp giren havayı soğutur yada ben öyle biliyorum Cup 110 cc de bunun 24 mm olanını kullanıyorum gayet memnunum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

    Aliexpreste zsdtrp olarak geçiyor keihin oko Koso vb isimlerle bulabilirsin
    bican33 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Karbüratörü büyültmeyle motorunuz rahatlamayacak gibi. Çünkü motorunuz devir çevirmede bir problem yaşamıyor anlattığınıza göre, buyüzden yüsek devirde çok ses gelmesi normal. Ön dişliyi 16 yapmanızda fayda var, ancak motorunuz böyle rahatlayabilir. İlk başta size tork çok düşüyor gibi gelebilir bu normal bir durumdur fakat 1,2 haftaya yeni dişliye adapte olursunuz. 16 dişli ile son hızınız artar ve vites geçişleriniz rahatlar.Bu arada karbüratör mevzusuna hiç girmeyin , orası biraz sıkıntılı hava ayarı düzen tutmaz bunun yanında performans egzoz gerekir bir dünya ıvırzıvır benden söylemesi.
    bican33 bunu beğendi.

  11. #11
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörü büyültmeyle motorunuz rahatlamayacak gibi. Çünkü motorunuz devir çevirmede bir problem yaşamıyor anlattığınıza göre, buyüzden yüsek devirde çok ses gelmesi normal. Ön dişliyi 16 yapmanızda fayda var, ancak motorunuz böyle rahatlayabilir. İlk başta size tork çok düşüyor gibi gelebilir bu normal bir durumdur fakat 1,2 haftaya yeni dişliye adapte olursunuz. 16 dişli ile son hızınız artar ve vites geçişleriniz rahatlar.Bu arada karbüratör mevzusuna hiç girmeyin , orası biraz sıkıntılı hava ayarı düzen tutmaz bunun yanında performans egzoz gerekir bir dünya ıvırzıvır benden söylemesi.
    Teşekkür ederim. Şöyle bir ayrıntı var. Motor 162 cc, ama karbüratör 150 cc lik. Yani motor hacminden küçük. 162 cc karbüratör yok. En yakı 200 lük bar zannedersem. Motorun cc si iki karbüratörün ortasında. Küçüğü yerine büyüğü olsa sorunu mu çozer mi

  12. #12

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Şöyle söyliyim ben aynı motor bloğunu kullanan, mondial mc150 için zamanında bayağı uğraştım bu karbüratör işiyle.Üzerinde pz27 karbüratör vardı ,bende 200 lük yapmaya çalıştım 30mm shengwei karbüratör aldığımda, motor teklemeye başladı üst devirlerde... Performans almayı geçtim motoru süremez hale geliyordum.Shengwei 30mm olduğu için havafiltresi hortumuna zor bağlanıyor ayrıyetten hava manifoltu geniş olduğu için piston içine çok hava çekiyor motoru boğuyor, fakat kaliteli 28mm karbüratör bulabilirsen belki bir performans değişikliği olabilir. Orjinal karbüratör hava girişi az giriyor , 30mm fazla geliyor bu 2sinin arasını bulmak mesele dediğim gibi ben 30mm denedim pek beceremedim. Fakat şuanki senin sıkıntına gelecek olursak ön dişliyi 16 yapman motoru hem rahatlatacak hemde son hızın artacak.
    bican33 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    06 Nisan 2018
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    125 MH Drift
    Sadece 200 lük karbüratörle olmaz.Sağlam rahat ve torklu bir makine istiyorsan.Para biriktir ustasıyla konuş full 200 lük yaptır.Piston,gömlekler,üst kapak,krank,dişli seti,motor bloğu vs.

  14. #14
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Karbüratörden önce, elindeki karbüratörün memelerini büyüt dene bakalım gaz yeme canlanacak mı ölecek mi. Ölürse büyük karbüratörün zaten faydası olmaz eldeki besliyodur.
    oxus ve bican33 bunu beğendiler.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Motor bağirmasin diyor isen az devir ile yuksek hiz yapman lazim yani ön disliyi bir iki numara buyult.

    Fakat bu sefer motor eskisi kadar rahat hizlanamayacak hatta eskiden 110 yapiyorsa simdi 110 yapmak icin dahada zorlanacak.

    Motorunun beygiri yukselmedikce ne yapsan işini gormeyecek.

    Yani 200cc motorlar bile baguriyor 100 civari hiz ile giderken.

    Sana 250cc mitor lazimki 110-120 civari bagirmadan gitsin
    bican33 bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    30 Mayıs 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cg
    On dislide 1 dis yuksek taktiginda motorunda tork dusmez merak etme senin motorun gitmek istiyor ama gidemiyor cunku on dslin ufak on disi 1 dis yukselt motorun rahatliycak ve en az 5km fark eder yine bagirrsa arkayi 36 yap senn problemin motoruna disli takimin ufak geliyor motorunun hiz yapmsini tututuyor belli bir hiza geldimi o km yi gecemez bagirir durur dinle bni kardesim sen yine hala sikinti olursa yaz bna ben burdayim problemini her turlu cozeriz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------

    Karburatoru illa buyutcem dyrsan bilen bir tamirciye memeyi buyult
    bican33 bunu beğendi.

  17. #17
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı Jet adam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    On dislide 1 dis yuksek taktiginda motorunda tork dusmez merak etme senin motorun gitmek istiyor ama gidemiyor cunku on dslin ufak on disi 1 dis yukselt motorun rahatliycak ve en az 5km fark eder yine bagirrsa arkayi 36 yap senn problemin motoruna disli takimin ufak geliyor motorunun hiz yapmsini tututuyor belli bir hiza geldimi o km yi gecemez bagirir durur dinle bni kardesim sen yine hala sikinti olursa yaz bna ben burdayim problemini her turlu cozeriz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------

    Karburatoru illa buyutcem dyrsan bilen bir tamirciye memeyi buyult
    Ön dişli oriinali 15 diş idi. 1 diş büyüttük 16 diş taktık. Motor daha rahat gitmeye başladı ama rampalarda tork düştü. Düz yolda ilk dört vites rahatladı ve bağırmadan ve zorlanmadan hızlanması iyiydi. Fakat 5. vitese attığımda hızlanma olmuyordu veya nazlanarak hız artıyordu. Bu nedenle tekrar orijinal dişliye döndüm. Benim olmasını istediğim şey motor her viteste gaz yesin ve bağırmadan rahat rahat gitsin. otoban gibi yollarda da zorlanmadan stabil olarak 95-100 km arası gidebilsin. Yoksa basayım 120-140 yapsın gibi bir derdim yok. Rahat ve zorlanmadan 100 km hızla stabil ve uzun süre gidebilsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor bağirmasin diyor isen az devir ile yuksek hiz yapman lazim yani ön disliyi bir iki numara buyult.

    Fakat bu sefer motor eskisi kadar rahat hizlanamayacak hatta eskiden 110 yapiyorsa simdi 110 yapmak icin dahada zorlanacak.

    Motorunun beygiri yukselmedikce ne yapsan işini gormeyecek.

    Yani 200cc motorlar bile baguriyor 100 civari hiz ile giderken.

    Sana 250cc mitor lazimki 110-120 civari bagirmadan gitsin
    Teşekkür ederim arkadaşım. Benim motor 100 km hızı zor yapıyor. Sorun bu. Oysa motor 162 cc, 9,5 kw yani yaklaşık 13 beygir gücünde. Bu motorun düz yolda rahat rahat 100- 110 km yapması lazım diye düşünüyorum. Ama 100 km yi zor ve bağırarak yapıyor. Ben de yeterli olmayan bilgime rağmen, sorunun motorun hacmine uygun olmayan 150 lik karbüratörden kaynaklandığını düşünüyorum mantıksal olarak. Yeterinden az besleme yapıyor diye düşünüyorum. Bu nedenle 200 lük karbüratörün faydası olur belki diye düşünüyorum. Bilmem haklımıyım. Bu nedenle siz değerli ve bu konuda benden daha fazla bilgili olduğunu düşündüğüm arkadaşlarım ve kardeşlerime danışmak istedim.
    Ayrıca sevgili Fatih.met kardeşim, senin yaptığın yorumlar ve verdiğin bilgiler benim için ayrıca önemli. Nedeni ise bizzat kendi yaptığın çalışmaları forumda devamlı takip eden birisiyim. Şu benim soruna da bir el atarsan çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler
    fatih.met bunu beğendi.

  18. #18
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Dur ne yapiyorsun yaa, kendimi bir sey zannedecem simdi :D

    Evet gordugun gibi on disliyi 16 yapinca bagirma sorunu azaldi, simdi sirada biraz beygir arttirma islemi var. Bunun icin karburator ve atesleme sistemine yogunlaş.

    Benim bilgim azdir ve teknik detayda tirtlarim ben fakat bir iki sey bilirim. On dislini buyutmedikce bagirma hep olacaktir bunu bil oncelikle.

    On disli 16 olsun ve gucu arttirmak icin performans hava filtresi denemelisin ve yetersiz gelirse karburatore el atarsin.

  19. #19
    bican33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dur ne yapiyorsun yaa, kendimi bir sey zannedecem simdi :D

    Evet gordugun gibi on disliyi 16 yapinca bagirma sorunu azaldi, simdi sirada biraz beygir arttirma islemi var. Bunun icin karburator ve atesleme sistemine yogunlaş.

    Benim bilgim azdir ve teknik detayda tirtlarim ben fakat bir iki sey bilirim. On dislini buyutmedikce bagirma hep olacaktir bunu bil oncelikle.

    On disli 16 olsun ve gucu arttirmak icin performans hava filtresi denemelisin ve yetersiz gelirse karburatore el atarsin.
    Teşekkür ediyorum.

  20. #20
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dur ne yapiyorsun yaa, kendimi bir sey zannedecem simdi :D

    Evet gordugun gibi on disliyi 16 yapinca bagirma sorunu azaldi, simdi sirada biraz beygir arttirma islemi var. Bunun icin karburator ve atesleme sistemine yogunlaş.

    Benim bilgim azdir ve teknik detayda tirtlarim ben fakat bir iki sey bilirim. On dislini buyutmedikce bagirma hep olacaktir bunu bil oncelikle.

    On disli 16 olsun ve gucu arttirmak icin performans hava filtresi denemelisin ve yetersiz gelirse karburatore el atarsin.
    Baba bende pek anlamam ama karbüratör ve ateşleme ile nasıl beygir arttıracak? Daha çok kompresyon ile ilgili değil mi beygir?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)