162 cc MOTORA 200cc lik KARBÜRATÖR
Reklamlar
-
01 Haziran 2018, 22:03
#21
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Baba bende pek anlamam ama karbüratör ve ateşleme ile nasıl beygir arttıracak? Daha çok kompresyon ile ilgili değil mi beygir?
Karburator beslemede yetersiz kaliyor demisler onun icin dedim yani karburator memesini buyutme islemini sonradan yaparsin demek istedim.
Atesleme sistemi yani iridyum buji + uygun atesleme bobini v.s. silindir icinde sıkısan hava yakiti daha iyi ve iskalamadan patlatiyor ve boylece guc artışı oluyor.
Sıkıştırma oranını yukseltmekte motorun gucunu arttırır sanıyorum.
masraf cok olabilir bu yuzden ben olsam hic bulasmazdim bu islere.
Reklamlar
-
01 Haziran 2018, 23:26
#22
fatih.met adlı üyeden alıntı
Karburator beslemede yetersiz kaliyor demisler onun icin dedim yani karburator memesini buyutme islemini sonradan yaparsin demek istedim.
Atesleme sistemi yani iridyum buji + uygun atesleme bobini v.s. silindir icinde sıkısan hava yakiti daha iyi ve iskalamadan patlatiyor ve boylece guc artışı oluyor.
Sıkıştırma oranını yukseltmekte motorun gucunu arttırır sanıyorum.
masraf cok olabilir bu yuzden ben olsam hic bulasmazdim bu islere.
Güç artışından çok ortaya çıkan gücü daha verimli kullanmak amaç sanırım?
-
01 Haziran 2018, 23:38
#23
Bak kardesim on dsli 15 iken 16 oldugunda sana en az 5 km kazandirir yalniz anladigima gore senn motor 16 disliyle ruzgara karsi bayiliyor motorun torku dsuyor bnm motorum 125lik ch 125silindir 150lik ust kapak 150 karburator vardi disli 16 36 di v2 130km rahatca yapiyordu sen kardesim su motorun markasi ne silindir ust kapagi kaclik . Karburator ufak glse motor hic biseklde gtmz cnku istedigi yakiti alamadi icin senn karburatorunde sikinti yok su motorunn bna resmini at buraya bn snn derdini cozcem
-
03 Haziran 2018, 16:35
#24
Jet adam adlı üyeden alıntı
Bak kardesim on dsli 15 iken 16 oldugunda sana en az 5 km kazandirir yalniz anladigima gore senn motor 16 disliyle ruzgara karsi bayiliyor motorun torku dsuyor bnm motorum 125lik ch 125silindir 150lik ust kapak 150 karburator vardi disli 16 36 di v2 130km rahatca yapiyordu sen kardesim su motorun markasi ne silindir ust kapagi kaclik . Karburator ufak glse motor hic biseklde gtmz cnku istedigi yakiti alamadi icin senn karburatorunde sikinti yok su motorunn bna resmini at buraya bn snn derdini cozcem
Resim atamıyorum fakat http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/113528-falcon-wonder-150-city-cross-9.html bu linkte motorun resimleri var. Marka model Falcon Wonder 150. Ama orijinal olarak 162 cc. 13 beygir.
-
17 Haziran 2018, 00:45
#25
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Baba bende pek anlamam ama karbüratör ve ateşleme ile nasıl beygir arttıracak? Daha çok kompresyon ile ilgili değil mi beygir?
Beygir, tork, güçle ilgili ne kadar kavram varsa yakıtın doğru yakılmasıyla alakalı. Örneğin karbüratör ayarını boz, motor yakıtı düzgün yakamadığı veya hiç yakamadığı için güç kaybı yaşanır. Hava ayarının en doğru olduğu zamanda hem yakıt azalır motorun gidişi de düzelir. Bu yüzden enjeksiyon sistemi çıktı zaten. Ateşleme ise hava/yakıt karışımını daha büyük ve doğru zamanda atılan bir kıvılcım performans getirisi sağlar tabii ki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------
Ha bu demek değil ki kompresyonla beygirin bir alakası yok hepsi birbiriyle alakalı şeyler mekanik modifiye hem daha pahalı hem de daha zahmetli
-
14 Ağustos 2018, 23:35
#26
Arkadaşlar merhaba.Konu güncel değil ancak benim sorunuma benzediği için tartışmaya yeni bir boyut kazandırmak istiyorum.Daelim s2 250 motosikletim var.Motorum şu an başka bi ilde motorcuda.Arızası belirsiz -bana göre- .O detaylarla şimdi kafanızı şişirmek istemiyorum.Ancak usta karbüratör arızası olduğunu söylüyor ve orjinalini bulamadığımız için 200 lük karbüratör uydurup deniycem 150 yapıyosa 130-140 yapacak diye geçiştiriyor.Ancak motorum zaten o hızlara çıkmıyordu diyelim ki 110 yapıyordu diyelim.Ama son hızı kaç kaç basıyo diye kaptırmış zorlamış da değilim çünkü bir ay önce 2.el aldım ve pek binme şansım da olmadı sorunlarıyla uğraşmaktan.Şimdi bu 200 cc karbüratör motorun son hızının dışında neleri etkileyecek,ayar tutacak mı,tekleyecek mi, randıman verecek mi diye düşünüyorum.Motordaki sorunu merak edenler için motor tek marşta çalışıyor ancak gaz yemiyor.ara gazıyla kastırırsak düz yolda 20-30 km yapıyor,rampa çıkmıyor,2 kişiyle hiç kalkmıyor.cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
-
15 Ağustos 2018, 03:04
#27
@torque28 hocam sizin sorun debriyajla alakalı olmasın?
-
15 Ağustos 2018, 11:01
#28
evet debriyajdan,egzost sisteminde bir tıkanmadan ve segman kırılmasından şüpheleniyorum açıkçası...ancak ben ist.a dönmek zorundaydım.2 motorcuya götürdüm,birisi bu motor bitmiş 1000-1500 masrafı var,piston segman değişecek dedi ama motoru bile açmadan boğularak getirdiğim için söyledi.diğeri de benim 2 hafta önce karbüratör temizlediğimi ve ayar tutmadığını anlatmam üzerine direk karbüratördendir dedi.açıkçası ben her iki tırnak içinde ustanın da motora anahtar vurmadan direk teşhis koymalarını mesleki deneyimlerine değil teşhisler farklı olduğu için sallamalarına bağladım.haftasonu motorun yanına gideceğim ancak dediğim gibi motorun kaldığı usta ben buna 200 lük karbüratör takıp yürütsem kabul edecekmisin diye ısrar etti.ben de gönülsüz bi şekilde tak dedim.parçacı gelince uydurursa beni arayacak.ancak 250 cc 21 hp motora 200cc için karbüratör takılınca olur da gerçekten motor yürürse başıma başka işler açar mı bunu merak ediyorum...cevaplar için tekrar teşekkür ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)