700 cc ile başladım pişmanda değilim. Açıkçası nasılsa 150 yada 250'liği satıp zarar edip yüksek cc alacaktım. İş biraz bilekte bitiyor. Bende tam anlamıyla hakkını veremiyorum belki ama elinin altında güç olması insana güven veriyor. Aralarda kalınca ya da kaçman gereken bir durum olunca biliyorsunki motor bunu yapabiliyor. Bu da güven veriyor sürüş sırasında. Ama tabi tecrübeli forumdaşları da dinleyip düşük cc ile başlayabilirsin. Benim gibi bir kaç çıkıntı çıkıp aklını çelmesin
Ybr125 kullandığım zamanlar arkadaş ortamında cbr500 le motorları değiştik motor gemi gibi güzel ancak ürkütücü derecede torku var ve kontrolü zor.Tavsiyem seviye seviye atlaman.
Tabi görünüşü duruşu öyle olması gerek. Duruşu atrislik bile değil. 500cc racingler kral sınıfı. Çok uzun düzlüğü olmayan her pistte, 250cc'den 1100cc'ye kadar hepsine tur gindirecek en ideyal makina. 500cc'de en iyi pilotlar yarışıyordu. 500cc 4 silindirler inanılmaz motosikletlerdi. Üzerine ses tanımıyorum.
Arkadaşlar 1000'lik bir touring ile başlayıp hiç kaza yapmayabilirsiniz, 50'lik bir scootere bindiğiniz ilk gün kaza yapıp motosiklet hayatınızı bitirebilirsiniz. Ben hafif, düşük cc motosikletle başlanması fikrine inananlardanım. İnanın 500'lüğü geçtim 250'lik motorun bile ivmelenmesi fevkalede, 0-100'e pek çok arabadan daha kısa sürede ulaşıyor. Ben her hafta sonu en az 250-300 km full virajlı yollarda turluyorum. Ayda 1 muhakkak kapalı alanda antrenman yapıyorum. Çeşitli kurumlardan eğitimler de aldım ve bunları yeniliyorum. Buna rağmen hala 250'lik tek silindir bir makinenin bile tam anlamıyla hakkını verebildiğimi düşünmüyorum. Ne kadar "ben sakin kullanırım" desen de yeni başlayan biri için 500'lük çift silindir bir makinenin gaz tepkisi korkunç olabilir. Düzlükte, boş yolda sıkıntı çekmezsin ama yarın öbür gün öyle bir viraja denk gelirsin ki hayatın film şeridi gibi gözlerinin önünden geçer. Bileğe de fazla güvenmemek lazım, çünkü illa ki bir gün, bir yerde gaza geleceksin, ama şimdi ama 3 ay sonra..
Ya herkes motorun gidişinden bahsetmiş. Düz yolda hasbel kader insanlar basar ve durur. Esas sıkıntı virajlarda, yokuşlarda, ıvırlarda-zıvırlarda oluyor. Dün yolda o frenler seni durdurur. Virajda seni ne durduracak? Bana bunu açıklayın. Sonra uysal motor, vahşi motor tartışmasına tekrar girin...
Para ve bilinç varsa 500'lükle de başlanır.
Herkesin dediği gibi 50cc'yle de kaza yapılabilir. Ama 50cc'nin tamiri kolaydır, 500cc'nin birkaç bin TL'den başlar.
Acemilikten debriyaj balataları yansa ufak hacimde 100TL'ye halledilir, 500cc'de 1000TL.
Kazayı geçtim, "olduğu yerde düşme" bile maliyetli. Manet 150TL, sinyaller 150TL, karenajlar kim bilir kaç para.
Acemilik atlatılana kadar bir YBR parası gider.
E sen de her yerde konu ile alakasız saçma sapan yorumlar yazma o zaman. O efsane dediğin 500'lükler de 2 zamanlı olanlar diye tekrarlıyorum... 140kg 200Nm torklu bilmem kaç beygir 4 silindir hayvan aletlerdi onlar, biz burada 43Nm torklu 190kg 47bg 2 silindir bir motosikletten bahsediyoruz, bulandırma ortalığı...
Yazın alıyorum inşallah,ekipmanları topladım.Aldığım gibi incelememi de yazıcam buradan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------
Evet 2016 ve sonrası,şuan aklımda yarış kırmızısı modeli var,yazın alıyorum bir sorun çıkmazsa
Başlayabilirsin, ekipmanın tam olsun, kasko mutlaka yaptır, ufak tefek hatalardan dolayı yere düşüreceksin mutlaka buna hazırlıklı ol (koruma takozu mutlaka olsun)
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
Selamlar,
Mesajınızı tesadüfen gördüm, konuyu takip etmediğim için atlamışım.
Aslında inceleme yapmıyorum ama kask kameram var ve ister istemez bazı şeyleri kayıt edebiliyorum.
Yeni kasanın motor anlamında bir farkı yok, amortisörler ayarlanabiliyor, farlar led, tipi biraz daha keskin çizgili, egzozu daha güzel ..
Grubumuzdan bir arkadaşın yeni kasa Cbr 500R motosikletine binmiştim, net bir inceleme olmasa da ona bakabilirsin ; https://www.youtube.com/watch?v=Oh3CG_d7_Kc
Hızlanma değerleri için ise buraya bakabilirsin ; https://www.youtube.com/watch?v=i_p1DYNcmqk&t=2s
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Kendi sınırlarını, motorun sınırlarını anlayana kadar düzgünce sürersen ufak düşme kalkmalarla öğrenirsin sürmeyi lakin gaza gelirsen ölürsün.
Yeri öpmeden motorcu olunmaz denir. Kişisel fikrim; Muhakkak düşeceğini hesap ederek her tür motorla bu maceraya başlanabilir. Herkesin yeteneği farklıdır, kimi çok yeteneklidir hemen kavrar kimi on yıl geçse öğrenemez. Ama genel profil olarak yeteneksizlik baz alınırsa, düşük CC ile başlamak bu profile göre daha uygun görünür. Yok ben kendime güveniyorum, sınırlarımı biliyorum, kol gücüm dikkatim de gayet iyidir diyen her motorla başlar. Fakat kişisel deneyimime göre; iyi bisiklet sürmeyi bilmeyen, dengede duramayan motora kesinlikle 250 üstü motosikletle başlamamalıdır.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)