Bütün olayı süper yazmışsınız tam demek istediklerim bunlar olurdu. Ben hepsini yaşadım çünkü
Ben de canlı örnek vereyim kendimden.
Sayın konu sahibi arkadaşım; ben 30 yaşında başladım motora, Honda'sından bilmemnesine kadar 6 eğitim alıp başladım. Duke ile başlamıştım bana yetmiyor bu yeaa diyip gidip CBR 500R'a geçtim daha 2500 km olmadan. Aldım motoru ooo sürüyorum mis gibi hiç bir problem yokmuş yaa ben zaten akıllı adamım diyorum. Güya her şey yolunda... İlk 2 ay içinde başıma gelen 4 basit olayı anlatacağım.
1- Daha motoru elimle ileri geri alıp, dar yerlere park etmek için sokarken ne yapmam gerektiğini çok iyi bilmediğimden 3 kere motor yana yattı. Duke yatmazdı, çünkü Duke 120 kilo. Bu vatandaş 193 kg ve yatmaya daha meyilli
2- Bir gün yokuş aşağı bir yolda araba sıkıştırdı, soldaki yol ayrımına giremedim, sağda kaldım. Araba gitti, motoru 1 mt geri alıp diğer yola girebilirim. Yol da boş. Ama alamıyorsun arkadaş alamıyorsun işte henüz acemi iken olmuyor öyle kolay. O motor geri gitmiyor. Motordan ineyim çekeyim diyorsun indiğin yerde durmuyor. Boş yere 10 dk ter döktüm. Benzer durum yoğun trafikte olsaydı patlamıştım.
3- Bir ışıklarda sağda solda arabalar sıkıştırmış yeşil yansın diye bekliyoruz. Elemanlar da vın vın yapıyor birbirine. Dedim ki bunlar takıladursunlar, ben yeşil yanınca gazı açıp basıp gideyim aralarından. Yeşil yandı, gazı kökledim ve hooopp teker 60-70 cm havada
Tekerin havalandığını anlayana kadar bile 1 saniye geçiyor acemiyken. Yere inişte problem olmadı ama olabilirdi.
4- Bir sokak arasında dörtyol gibi bir yerde yavaşlamışım yoldan gelen var mı diye bakacağım. Tam hızım 5 km filan. Sağdan aniden arabaların arasından bir köpek çıktı. Korkunca gazı açtım aniden hızlıca geçip gideyim şu köpekten diye. Tabii acemilik, gazı açınca 50 nm torku olan alet neler yapabilir bilmiyorsun ki. Dizleri sıkmayı da öğretmişler ama ne işe yaradığını tam anlamamışsın. Gazı açmamla motor şaha kalkmaya çalışıyor ben dizginlemeye, derken beni geri attıkça bilek hakimiyetini yitiriyorsun ve hooop 30-40 hıza çıkıp high-side düşüş. Basit gelebilir sana ama o gün bir ayak tırnağımı kaybettim, 3 sene filan oldu çıkmadı bir daha namussuz. Ayağımda da o günün parasıyla 600 Avroluk Daniese bot var yani... Şükrediyorum, ya ben yola tam bakamadan o sırada bir araba gelip çarpsaydı diye.
Özetle, çok basit şeyler oldu ama şunu net anladım ki hacim büyüterek normalde riskli olmayacak konulardaki riskini gereksiz yere artırıyorsun. Bir şans, iki şans kurtarırsın ama üçüncüde o kadar şanslı olmayabilirsin. Sonra bana 500 yetmiyor demedim, tüm arkadaşlarım 1000 aldılar. Ben inatla 500'ümle takıldım peşlerine. Taa ki ben motorun hakkını verebiliyorum arkadaş her konuda diyene kadar. Onu diyince gittim 250 kg 1000 cc motor aldım, problemsiz sürdüm.
En az 8-10 bin km 250 cc motora bindikten sonra alabilirsin. Sonra da 500 al ama, gidip 600-650 alma hemen. Zaten yaş gençken aceleye gerek yok. 5-6 sene içinde büyütmüş olursun motoru gezilere gidersin. Avrupa kesmemeye başlar başka rotalara bakarsın. Hedefleri hızlı tüketmemek gerek. Yavaş yavaş oldukça keyfi de çok oluyor.