CBR 500 R İLE BAŞLANIR MI ?
Reklamlar
-
Bende ilk motorum racing türü olsun istiyordum.İnternette her yeri kurcaladım baktım ki racing türleri başlangıç benim için fazla.Sonra tecrübe yapmak için bir scooter ya da cup motorların yeterli olabileceğini öğrendim.Ama ben direk vitesliden motosikletten başlamak istiyorum.Bence sende normal bir touring tiplerinde motosikletlere bakmanı tavsiye ederim.Paranın geri kısmıda sende kalır belli bir tecrübe yaptıktan sonra racing motorlara bakarsın...
Reklamlar
-
Geçenlerde yanlış hatırlamıyorsam 35-40 yaşlarında bir hocamız yeni başlamıştı motora, yine yanlış hatırlamıyorsam 600 küsurluk bir makineyle başlamıştı. Konusunu arayıp bulayım diyeceğim ama konuya dair çok az şey hatırlıyorum, dolayısıyla bulup çıkartamadım konuyu şimdi.
Her neyse, bu abimiz bize yazdığında motorunu zaten bir süredir kullanıyor idi; bileğine hakim bir arkadaştı. Anlattığı kadarıyla yolda usul usul gidiyor, etliye sütlüye karışmıyordu. Adam gibi bir son hıza bile çıkmamıştı henüz. Eh, yaşı da erişkindi adamın, uçarı kaçarı zamanları geçmişti. Bize de motora hayırlı olsun deyip, adama kazasız belasız sürüşler dilemekten başka bir şey kalmamıştı.
Diyeceğim şu ki, siz bileğinize hakim oldukça 500R ile de başlanır, ZX-636R ile de. Lakin güçlü bir motorla başlamak için, motorun hakkından gelebilecek olmak gerekir. Gazı çevirdin mi hepsi gidiyor, önemli olan tehlikesiz, usturuplu gitmesi.
Diyelim ki kemana merak saldınız; ilk işiniz gidip 10 bin euro'luk, el yapımı bir keman almak olmaz. Çünkü keman titizlik, dikkat ve emek isteyen bir aygıt. 10 bin euro'luk kemanı alırsanız, ne yaptığınızı hakikaten çok iyi bilmiyorsanız ilk yıl içinde hiç edersiniz kemanı. Bu kemanın saklama koşulları vardır, ortam neminden etkilenir, sıcaklıktan etkilenir, üstüne taktığınız tellerin geriliminden etkilenir; özetle etkilenir de etkilenir. Sizin yapacağınız önce 150 liralık bir öğrenci kemanı almak. Böylece zaten düşük gereksinimli ve performanslı olan kemanı çok daha kolayca öğrenebilir, hatalarınızı çok daha ucuza ödersiniz.
Keman bir örnekti tabii, işin ucunda motosiklet olunca yatırılan paradan çok daha büyük bedeller var ödenebilecek. Düşük performanslı cihaz yapısı gereği yüksek toleranslıdır; gaz kolunu fazla çevirdiğinizde dünyanızı yerinden sallamaz. Yüksek hacimde olacağı üzere yüksek hızlarda keyifli keyifli giderken bir anda önünüze çıkan, kestirememiş olduğunuz bir tehlikeyle telaşa kapılıp frenleri kilitlemenize, sonrasında düşmenize gerek kalmaz; yapacağı hız bellidir çünkü. Düşük hacimle başlamayı bu yüzden öneriyoruz; yaptığınızı fark etmediğiniz yanlışlar olacak. Bu yanlışları düzeltene kadar da yüksek hacim sizin için tehlikeden başka bir şey olmayacak. Bu 125'lik motorla başlayıp, sürüş tekniklerini oturtamadan hacim yükselten arkadaşlar için de geçerli.
Özetle diyeceğim şudur ki; yüksek hacimle başlanır başlanmasına da, önce kendinize dürüstçe şu soruları sorun: "Ben bu motora hazır mıyım? Eğitimlerim tamam mı? Karşıma çıkacak, beklenmedik her koşulda gerekeni yapabilecek yetenekte ve tecrübede miyim? Gerekli tecrübeyi edininceye kadar sakin kullanabilecek iradede miyim?" Tüm bunların cevabı evet diyorsanız, 500R ile başlayabilirsiniz. Herhangi birinin cevabı hayırsa, sizi herkesin geçtiği ve geçmek zorunda olduğu öğrenme yolları bekliyor. Takdir edersiniz ki kimse anasının karnından yarışçı doğmuyor, şekline aldanıp motor almayın.
-
Sağolasın bu cevap tatmin etti.Ben kendime bilek ve irade konusunda güveniyorum 500 r o kadar agresif değil 4 silindir gibi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
r25 yedek parçadan korktum biraz,bir de ömürlük istiyorum
-
Meraklı Genç adlı üyeden alıntı
Sağolasın bu cevap tatmin etti.Ben kendime bilek ve irade konusunda güveniyorum 500 r o kadar agresif değil 4 silindir gibi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
r25 yedek parçadan korktum biraz,bir de ömürlük istiyorum
hayırlı olsun o zaman şimdiden
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
Sağlıklı düşünebilen bir insan için 500cc ile başlamak çok büyük bir risk değil, ama ortamın gazına gelip gaz açan insan için 125cc bile ölüm sebebi olabilir.
-
Başlanır başlanmasına ama yukarıda güzel bir şekilde açıklanmış. Ben de üniversitedeyim. Altımda 200 cc motor var ve sürekli sınırlarında kullanıyorum. Bazen virajda gazı hortlak gibi açıyorum ama aletin ciğeri belli tükürmüyor beni sümük gibi. Bu virajda gaz hataları kalkarken ki gaz hataları zamanla azalıyor tecrübem artıyor çünkü 2 seneye yakın kullanıyorum bu arada birini pert ettim şu an 2. pulsarım. Kardeşim yaşlarımız yakın. Türkiye gibi bir yerde bizim yaş grubumuzdaki bir insanın 500cc ile başlaması gereksiz risk almaktır. Motosiklet geçmişin olmadan hata affetmesi düşük cclere çıkmak doğru değil. Ben 400 cc civarı da kullandım emin ol 200'den çok daha tehlikeli geliyor çünkü daha motosiklet kontrolüne yeteri kadar hakim değilim. Uzun süre kullanırım diyen insanların genelde kendilerini kandırdığını gördüm. Genelde her alan bir büyüğüne göz dikiyor ve ben de onlardan biriyim. Ama hatasız sürüş yaptığımı hissedene kadar geçmem. Motosiklet süren bir insan gerçek eğitimi motosiklet üstünde alıyor. Her yolculuk farklı tecrübeler farkındalıklar getiriyor. Önce al 250 cc bir motor ikinci el al zaten üstüne koyup satıyorsun bu ülkede . Yüksek olasılıkla kaza yapacaksın zaten bu matematiksel bir gerçek. Hem cebin az yanar. Şöyle bir tecrübe kazan iyice. Hazırım dediğin gün sat büyüğünü al kaçan bir şey yok ki. Bugün bir r25 alsan 2 hafta içinde geri satarsın aldığın paraya. (Bence r25 de başlamak için çok güclü) . Yani can senin akıl senin ama bu kadar insan ve ödenmiş bedel varken riske girmeye değmez. Şimdiden hayırlı olsun.
-
CBR500R bir racing makine değildir. Belki Turing denebilir. Bence başlanır. Gaz tepkisi frenleri yol tutuşu o kadar tatlı ki. Ayıptır söylemesi virajlarda öyle güzel gaz açıyorsun öyle güzel gidiyorsun. Zaten 40 bg felan var elinin altında. Çokta sıkıntı yapma kendine.
-
Meraklı Genç adlı üyeden alıntı
Sağolasın bu cevap tatmin etti.Ben kendime bilek ve irade konusunda güveniyorum 500 r o kadar agresif değil 4 silindir gibi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
r25 yedek parçadan korktum biraz,bir de ömürlük istiyorum
Makinelerin yedek parçaları pahalı da olsa alınabilir.
Fakat sizin kaybettiğiniz uzvunuzu yeniden almanız pek de mümkün olmayabilir.
O sebeple hangi CC motor ile başlarsanız başlayın ama mutlaka iyi bir eğitim alın.
Makineler büyüdükçe ağırlıkları artıyor. Kontrol etmesi güç bir hal alıyor. Kullanılacak özellikleri arttığı için yol kontrol kabiliyetinizi zorlayabiliyor.
Tabi almayı düşündüğünüz makine çok karmaşık değil ama yine de dikkatli olmakta fayda var.
Kalın sağlıcakla.
-
500r ın öldüreceği yerde 125 150cc de öldürür, sakin bir makinedir 500r düşersen parça fiyatları girer yalnız, benden söylemesi...
Bence ölüsünden fiyatı max 2000 tl olan bi cg al. 1000-2000 km kadar kullan sonra o cg yi satma üstüne 500r al. Cg ile her tip apaçiliği yaparsın, lastik yakarsın, teker yaparsın. Ama aynısını 500r le yapamazsın, çünkü 500r a bişey olursa için acıyacak biliyorum.
250 nin yanında bir tane de cg var benim. Kuba filinta 125 ti en son yuvalarını genişlettik 200cc yaptık, silindir piston takımı stronglu krank max 300 tl gibi bişey. 8-10 defa düştüm (hepsi viraj denerken oldu) kaldırıp yoluma devam ediyorum, hiç motora bişey oldu mu diye bakmıyorum. Geçenlerde zincir kopardı, gittim 50 tl ye bi zincir yoluma devam ettim. Şu an çıkma kompresor var elimde en son onu takacam basınç olarak 1 bar verip deneyecem bakalım başıma ne iş gelecek.
Sonuç olarak 500r ı düşürmek 750-800 tl ye patlıyor haberin olsun. R25 felan demişler yukarıda ama r25 te masraflıdır düşürürsen, grenaj abs olduğu için esnek olur zor kırılır ama kaliteli rötuş attırayım dersen o da pahalı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Bak dediğimi düşün, koy 1500-2000 tl max, al bi cg; ondan sonra motor ustası olursun zaten "Bu alet nasıl çalışıyür" diye söke taka...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Dostum küçük makinenin tadı ayrıdır, şöyle düşün çok güzel bir sofra kurulmuş çorbası ara sıcağı tatlısı ana yemeği herşey bitamam. Çorbayla kimse doymaz ama hepimiz içeriz niye? ayrı bir tadı var lezzeti var ilk çorba içilir sıralamaya uyulur çünkü. Sonra direk ana yemeği istemeyiz genelde arasıcak falan takılırız mezelerden tırtıklarız falan, en son ana yemek gelir, o acı açlığımızda geçmiştir hani o miğdemizin çalkalanması da geçmiştir biraz ana yemeği tadıyla lezzetiyle yeriz.
Şimdi sen diyorsun ki ben çorba istemem olur mu hiç ? Küçük motorla başla, hangi motoru alırsan al 1 seneden fazla binmezsin sıfır alma ikinci el al, satabileceğin piyasası canlı olan bi alet al.
Bence bu benzetmedeki cbr 500r ara sıcaktır, sonra mt07, asıl yemek de 1000rr. Ben hala çorba içiyorum ;)
-
Bursa'da eğitim veriyorlar mı
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
Üniversite öğrencisi olarak benzin çok sıkıntı olur mu ? r25'e göre mesela ?
-
Meraklı Genç adlı üyeden alıntı
Bursa'da eğitim veriyorlar mı
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
Üniversite öğrencisi olarak benzin çok sıkıntı olur mu ? r25'e göre mesela ?
sakin sürüşte r25 ten her türlü az yakar cbr500r, "ama üni öğrencisi olarak benzin sıkıntı olur mu" gibi aklında bir düşünce varsa beni dinle yukarıdaki dediğimi yap...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Bmw 1200 gs le bile baslanir.
-
yani bence yaşın gençse 500R alma da sen bilirsin yine de
-
Sabah mt-07 içinde aynı yorumu yapmıştım. Başla kardeşim başla. Ölü fiyatına motor arıyorum zaten. Siz tecrübesiz arkadaşları yakın takibe aldım
-
Laftan anlamıyon ki kardeşim. Arkadaşlarda z750 fazer r25 r6 gibi makinalar var. Kredinin tamamı yakıta gidiyor.
Ben de cbfle geziyorum. Aylık 200 liralık yakıt alıyorum. Bence sen acele etme. Üniye gidince kafanda bi plan yapar ona göre yürürsün. İşler senin şimdiki planına uymayabilir.
-
-
kötülere birşey olmaz
-
Bujii adlı üyeden alıntı
benimki fındıklı olsun kardeş
ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw
-
Şu yazıyı oku öyle karar ver
AhmeT16 adlı üyeden alıntı
İyi günler motosiklet.net
Bilgi almak için arada baktığım,Üye olmaya gerek duymadığım motosiklet.net,Merhaba. Biraz konuşup birkaç cevap verip gitmeyi düşünerek yazıyorum.
Adım ahmet. Bursadanım. yaşım 25. Gençliğin baharı derlerya. öyle değil işte.Onu ben kendimden aldım.
acıtasyon olsun,geçmiş olsun denilsin diye yazmıyorum. Bakmak istedim foruma kaza bölümünde Bursa özdileğin orada kaza yapmış bir arkadaş.
2012 den beri geçmesine hala ilk motor SuperSport 600lük alayımmı muhabbetleri bitmemiş.
Yazmak istiyorum. Bilinçlenin diye yazıyorum.Kendime kızarak yazıyorum.Belki birine derdimi anlatabilirim diye yazıyorum.
2012 de Temmuzda bir motosiklet aldım ben. 2008 Model Yzf R1 aldım. daha öncesi sanıyorum 5 bin km kadar motosiklet kullandım ufak tekek şeyler buna scooterlerde dahil.
2012 ekimde o karanlık gecede. Bursa Özdilek geçiti hemen geçince Bir kavşak var. Total benzin istasonuda var orada.
Motosikleti sürme konusunda bir sıkıntım yoktu şehir içi normal şekilde kullanıyordum.Benim etrafımda motosiklet kullananda pek yoktur.
Gittim beğendim aldım.Kimsede napıyorsun demedi. (ben kendimi bilmedikten sonra biri birşeyler desede ne kadar önemli ki? işte tam da bunun için yazıyorum bunları.
Bir an geliyor ki hayatta. İşte o an. Keşke dediğin an oluyor. Ben bursa tarafından gelip Görükle otobanına girecektim.Bursalılar bilir.Vazgeçip mudanya tepedevrentten dön ahmet dedim kendi kendime. Ben bunları düşünürken otoban sapağını geçtim.
Şunu belirtmek istiyorum. R1 Suçlu değil. Motosiklet asla suçlu değil.Gaz verdiğinizde giden.Frene bastığınızda duran bir makine yanlızca.
yani güçlü motor öldürür demiyorum.Bilinçsizlik öldürür.
Sohbet gibi olsun istiyorum.İki dost konuşuyor gibi olsun. Öyle yazacağım.
Bak dostum. Görükleye gidiyordum ben,Okuldan sevdiğim bir kız umut verdi bana.Oldu gibiydi ya iş telefonda.Birlikte olacaktık onunla.
Seviyordum,Çok..
Neler diyeceğimi düşünürek gidiyordum ben. Aklım ne yoldaydı nede ibrede.
Sen aklın başka bişeylerle çok meşgulken motosiklet sürüyormusun?
Ben sürüyordum.
Sen motosiklet sürerken kulaklıkla yüksek sesle müzik dinleyip,bunun dikkatini dağıttığını bilip dinlemeye devam ediyormuydun?
Ben ediyordum.
Sen güçlü bir motosikletin suya girdiğinde ne yapacağını biliyormusun?
Ben bilmiyordum.
...........
Ekim'de. aklımda O'na neler diyeceğimi kurarken biraz daha vaktim olsun diye 15km öteden otobana girmek istedim,yolumu uzattım.
Ben yazın aldığım. Ve gerçekten çok güçlü bir motosikleti ister inanın ister inanmayın daha hiç suya sokmamıştım.
Bak dostum Saat sanırım gece 2,3 arası. Olay nasıl oldu anlatayım
Ben ne kadar hızlı gittiğimin hiç farkında değilim.
Kulağımda da Muse-New Born bağırıyor.
bir an geldi. öyle bir kaydıki motosikletim. Beklemiyordum,Bilmiyordum,Ne yapacağımı hiç bilmiyordum.
o anlık savrulmadan sonra yüzüm ibreye yaklaştı o an ben Kadranda 240ı gördüm.
Nerdeydim biliyormusun? kavşağa sanırım 50 metre uzaktaydım ben.
Hafızam o anı çok net hatırlıyor.Belkide Allah özellikle hatırlamamı istemişti.Belkide bu yazdıklarım birine yol göstericek.
Kader böyledir çünkü.
Nasıl motosikletin altımdan kaydığını hatırlıyorum. Kaskın yerle buluştuğu anda Gök yırtılırmışcasına çıkan sesi hatırlıyorum.
Sonra ne mi oldu dostum?
4 ay sonra uludağ universitesinde açtım gözlerimi ben. Gerçekten çok şanslıydım ben.
ne oluyor? diye ayağa kalkmak istiyor insan dostum.
Sonra farkediyorsun ki bel altını oynatamıyorsun sen...
Hıçkırarak ağlayan bir ailen oluyor etrafında dostum.
Arkadaşların çok üzgün bakıyor sana biliyormusun.
Sonra bir şekilde öğreniyorsun ömür boyu o sandalyede kalacağını dostum.Bil bak bu güzel bir duygu değil.
Ufak bir dalgınlığın mükafatını ilk sandalyeye oturduğunda iyice anlıyorsun dostum.
Kötü dostum,Gerçekten kötü.
Rüyanda koştuğunu görmek,top oynadığını görmek kötü dostum.
Sosyal yaşamı dert etme. Sevdiklerin değerli dostların varsa mutlu olabiliyorsun bazı bazı.
Bak dostum;
Motosiklet ile olan kısa maceramda beni çok mutlu etti. Seninde çok mutlu olmanı diliyorum.
Ama youtubeden izleyerek mutlu olma olur mu?
Doğduğumuz anda konuşamıyor koşamıyorsak.
Tecrübe etmeden Güçlü bir motosiklete binmek
Doğru değil dostum..
Yazdıklarım benim Kişisel görüşlerimdir.Hatada bendedir.
Ekipman konusuna girersekte. Orta segment tam kıyafetim vardı. Mont Motosiklet pantalonu eldiven kask.
Sağlıcakla Kalın. Dalmayın.
Vakit buldukça sürün
Motosiklet Bir tutkudur.
Ömür boyu bu keyifi yaşayabilmek adına.Dikkatli sürün.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)