Tüketici mahkemesine gidip dava açın o zaman. Benim bildiğim en doğru yol bu. Önce en yakınınızdaki tüketici hakem heyetine gidip danışın, sonra da gerekiyorsa dava açın. Ne diyeyim.
cbf 150'de 15bin km'de yatak dağıtan arkadaşım da oldu. Yani kullanıma da bağlı, denk gelmeye de bağlı bence. Ama bana göre en önemli konu hor kullanmak. 150cc motor, zorlamaya gelmez. Honda'da Yamaha'da niye olmuyor demek doğru değil, onlarda da oluyor. Geçmiş yıllarda jant kıran BMW'den konu açılmıştı. Pek çok büyük marka için de sizinkine benzer garanti ve sonrası konusu bulursunuz.
Ekrem Ata'ya ulaşmaya çalışın. Netice alınamıyorsa ve haklıysanız davanızı açarsınız.
Burada Ekrem ATA'ya ulaşmak konusunda tavsiyede bulunan herkese katılıyorum.
Hatta keşke her markanın bünyesinde bir tane Ekrem Ata olsaydı.
Ama kardeşim her sorunda da Ekrem Bey'e ulaşmak istemek ne kadar doğru.
Adam destek olmaya çalışıyor, yetişmeye, cevap vermeye çalışıyor.
Ama bu adamın işi SSH (Satış Sonrası Hizmetler) değil.
Bence bu konuda artık biraz daha mevcut görüştüğünüz servis yetkilisi ile çözmeye çalışılmalı.
Bajaj kullanıcısı iken şu an değilim fakat Ekrem Bey'e çok yük bindiğini düşünüyorum.
Allah yardımcısı olsun.
Esasında haklısınız. Doğrusu servis ve onun aracılığıyla firma ile durumu çözmektir.
Baktınız çözülecek gibi değil tüketici mahkemeleri bunun için var.
Ben ikinci kez Bajaj almış biri olarak bunu söylüyorum. Neticede bu markalar hiç birimizin akrabası, babasının markası değil ki, bir sorun yaşarsak tabii ki gerektiğinde hukuki yollara da başvurabiliriz. Ama öncelikle firma ve servisle durumu netleştirmek lazım.
Burada başlık açmakla motorunuz tamir olmayacak sonuçta, siz yine açın derdinizi anlatın ama konuyu çözmek için doğru merciilere de başvurun öncelikle. Ve neticesini de yine buradan yazın ki herkes bilgilensin.
Arkadaşlar siz bu pulsari ne sanıp kullanıyorsunuzda kranklarini oralarini buraların patlatıyorsunuz ben anlamıyorum çiçek gibi kullanıyorum ben mi şanslıyım siz mi bilincsizsiz kullanıyorsunuz anlamadim.
Güzel kardeşim ben motor bilinçli kullanıcıyım 150 cc lik motordan top speed beklicek halim yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------
Ekrem abiyle konustum ürün iade edemeyiz ama tamirini yapıyor tüketici mahkemesine başvurmamı söyledi en kısa zamanda gidip mahkeme heyetine basvurucam yardımların için teşekkürler
arkadaş sanırım "motoru zorlama" hakkındaki söylenenleri anlamak istemiyor. bu konuda yorum yapanlar diyorki 2. el aldığın motorun önceki sahibinin ne yaptığını bilemezsin. bu bağlamda yorum yapan herkese ben zorlamıyorum 110 gidiyorum diyor. başına kötü bir olay gelmiş geçmiş olsun. ama söylenenleri iyi tartmakta fayda var. aslında 12bin km olan motoru 6bin km diye almışsın. bu bile olayı özetliyor. şu an kaç kmde bilmiyorum (serviste bakım kağıtları var demiştin) ama 1000, 5000, 10.000 bakımı yapılmış mı motorun? sen 6bin diye 12binde aldığında 10bin bakım kağıdını görmen lazımdı. eğer göremeyip 5bin bakım kağıdını gördüysen demekki 10bin bakımı yapılmamış demektir. bunlara da bi açıklık getirirsen konuyu daha iyi anlarız
Ücretsiz onarım isteme hakkı
MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
(2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.
Tüketicinin diğer hakları
MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Siz 8 inci madde kapsamında onarım talep etmişsiniz ancak tekrar arıza (sayı ve türü artık önemli değil) ortaya çıktı ise 9 uncu madde kapsamında seçenek haklarınızı kullanabilirsiniz. Ancak firmalar yargı kararı olmadan bu işe yanaşmıyorlar. Servis kayıtları varsa karar lehine bilirkişi yardımı ile lehine çıkar muhtemelen.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)