Arch Motorcycle’s markasının ultra lüks ve limitli sayıda üretilen performanslı cruiser motosikletine bakıyoruz.
Arch Elite Method 143 motosikleti, hiçbir masraftan kaçınılmadan ortaya konulmuş bir motosiklet diyebiliriz. Tasarımından üretim tekniğine ve 3.parti parçalarına kadar her şey son derece kaliteli ve üst düzey şekilde gerçekleşmiş. Yani, Method 143’ten daha iyi bir cruiser motosiklet arayan olursa işi fazlasıyla zor olacak. Method 143’ün görüntülerine, 2017’nin sonlarındaki EICMA etkinliğindeki tanıtımı sayesinde ulaşma fırsatımız olmuştu. Fakat bu motosikletin detaylı teknik özelliklerine bugünden itibaren ulaşma fırsatımız oldu ve şimdi bu detayları sizlerle paylaşacağız.
Kullandığı motordan yani 2.343 cc’lik V-Twin T143 motorundan ismini alan bu motosiklet, 170 beygir civarında bir güç üretiyor. Arch markası bu motoru daha iyi dayanıklılık ve daha iyi gaz tepkisi için revize ettiğini de belirtiyor. Ayrıca motosiklette MotoGP’den esinlenerek hazırlanılmış, titanyum ve karbonfiber malzemelerden oluşan bir egzoz sistemi de yer alıyor. Bu egzoz sistemi SC Project tarafından geliştirilmiş. Method 143’ün 6 vitesli şanzımanı da yüksek tork değerlerini karşılayabilecek şekilde geliştirilmiş ve motosikletin gücünü arka tekerleklere aktarıyor.
V-Twin motorun etrafında karbonfiber bir şasi bulunuyor. Bu şasinin içerisine entegre edilmiş bir de yakıt hücresi var. Bu da yüksek hızlarda stabilite sağlayan bir geliştirme olmuş. Motosikletin şasisi üzerindeki CNC işlenmiş gövdesinin alüminyum yoğunluklu olduğunu görüyoruz. Method 143’ün yakıt tankı ve koltuğunun arka kısmı gibi yerlerde de CNC makinesinin işlemesine gönderme yapan ve şık bir görünüm sağlayan izler de mevcut.
Elite Method 143’te, Ohlins firması tarafından bu motosiklete özel olarak geliştirilen, tamamen ayarlanabilir ve yeni sistem (tek amortisörlü – monoshock) bir süspansiyon sistemi de yer alıyor. Motosikletin frenlerine bakıldığında ise çift ISR 6’lı 30mm pistonlu frenler görülüyor. Michelin Power RS lastiklerin içerisinde ise Arch firmasının tasarladığı 17 inç’lik karbonfiber jantlar bulunuyor.
Firma, bu motosikletin üretilebilmesi için 200’den fazla parçanın tek tek CNC tezgahlarında işlenerek üretildiğini de belirtiyor. Bu sayede prestijli bir Amerikan motosikleti olmayı başaran Method 143’ten sadece 23 adet üretileceği de açıklanıyor.
motor1