Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yağ gri gözüküyor

    REKLAM ALANI
  1. #21
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı bugs buny adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ seviyesi ile ilgili arkadaslar gerekeni söylemiş. yag gri olması konusu ise yağ kapağını defalarca açıp kapattın diye tahmin ediyorum.seviye penceresinde kalan nem ile karışan yağ gri gözüküyor diye tahmin ediyorum.
    Yok hocam salak gibi ben camın arkasındaki yeri yağ sanıyordum. Bakıyorum bakıyorum hiç oynamıyor yerinden. Yağın seviyesi de iyi rengi de.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam salak gibi ben camın arkasındaki yeri yağ sanıyordum. Bakıyorum bakıyorum hiç oynamıyor yerinden. Yağın seviyesi de iyi rengi de.
    Ulen ne güzel eskiden çubukluydu. İcat çıkardılar

  3. #23

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulen ne güzel eskiden çubukluydu. İcat çıkardılar
    aynen öyle bende iki saat yabancı forum okuyorum aldım elime Sözlüğü ingilizcem iyi değildir pek Allah için benim 500f daha tık demedi bir yağ yakması olursa yüreğime inebilir
    MSMorkan bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    06 Nisan 2018
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    125 MH Drift
    Bence o gri gördüğünüz şey motosikletin içindeki bir parçanın görünümü.Bununda görülmesi yağ eksikliğindendir bence.

  5. #25
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam salak gibi ben camın arkasındaki yeri yağ sanıyordum. Bakıyorum bakıyorum hiç oynamıyor yerinden. Yağın seviyesi de iyi rengi de.
    Arkadaş farketmiş zaten Ferdi bey.

    Ama motor çalışmıyoken yağı görüp, çalıştırdığımızda gözükmemesi gerekmez mi? Sanki bi yanlış anlaşılma var gibi.
    Respect

  6. #26
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı sash_009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş farketmiş zaten Ferdi bey.

    Ama motor çalışmıyoken yağı görüp, çalıştırdığımızda gözükmemesi gerekmez mi? Sanki bi yanlış anlaşılma var gibi.
    Bende onu anlamadım. Motor çalışırken doluyor aynı pozisyonda kapatınca geri iniyor. Bende mi sorun var Honda mı garip bir gösterge yapmış anlamadım

  7. #27
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Aklıma ilk gelen cvp, motor çalışınca yağın dolaşımı sonucu gösterge camının önünden geçişini izliyorsunuz.

    Zaten gösterge camının üst ve alt kısımlarına yakın yerlerde hiza çizgileri mevcut. Fotoda da gözüküyor. İki çizginin ortasına kadar yağ doldurulması gerektiğini düşünüyorum. Hatta motorunuzun alacağı yağ hacmi kitapçığınızda yazıyor olmalı. Yağı boşaltıp bu hacim bilgisine göre yağ koyabilirsiniz. Hem de yağ değişmiş olur.

    Bu arada malum gri parçanın amacı; arkası karanlık olduğu için metal gri parlak plakanın önünde yağın daha rahat gözlemlenmesini sağlamak.
    Respect

  8. #28

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende onu anlamadım. Motor çalışırken doluyor aynı pozisyonda kapatınca geri iniyor. Bende mi sorun var Honda mı garip bir gösterge yapmış anlamadım
    Garip olan bir durum yok..

    Esas mesele sistemin nasil çaliştiği konusunda bilgi sahibi olunmamaktan kaynaklaniyor.

    Mekanik sistemi kenara birakalim(şimdi uzun uzun teknik kisimlari anlatmadan,avam lisanıyla anlatiyorum)

    Elimizdeki malzemeler.

    -Leğen
    -3litre su
    -Spiral hortum(Pompa vazifesi icin)
    -Pet bardak içi sünger geçirilmiş(Yag filtresi gorevi goren)
    -Şeffaf cam kapak(Seviye cami isine yarayan)
    -Muhtelif plastik kap,kacak(Legenin icine koymaya,motor aksami vazifesi için)

    Şimdi spiral hortumdan agzimizla hava emerek,legendeki suyu çekiyoruz ilk akan suyla pet bardagi dolduruyoruz,ardindan legen icerisindeki diger malzemelere su basiyoruz..sonra legenin kenarindaki şeffaf camdan son duruma bakiyoruz.

    Sanirim durum anlaşildi ..

    Ulen bu şekilde daha zor oldu..

    Neyse diyeceğim bunlar,hadi ben iftar sofrasina geçtim..

    Hörmetle...

  9. #29
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garip olan bir durum yok..

    Esas mesele sistemin nasil çaliştiği konusunda bilgi sahibi olunmamaktan kaynaklaniyor.

    Mekanik sistemi kenara birakalim(şimdi uzun uzun teknik kisimlari anlatmadan,avam lisanıyla anlatiyorum)

    Elimizdeki malzemeler.

    -Leğen
    -3litre su
    -Spiral hortum(Pompa vazifesi icin)
    -Pet bardak içi sünger geçirilmiş(Yag filtresi gorevi goren)
    -Şeffaf cam kapak(Seviye cami isine yarayan)
    -Muhtelif plastik kap,kacak(Legenin icine koymaya,motor aksami vazifesi için)

    Şimdi spiral hortumdan agzimizla hava emerek,legendeki suyu çekiyoruz ilk akan suyla pet bardagi dolduruyoruz,ardindan legen icerisindeki diger malzemelere su basiyoruz..sonra legenin kenarindaki şeffaf camdan son duruma bakiyoruz.

    Sanirim durum anlaşildi ..

    Ulen bu şekilde daha zor oldu..

    Neyse diyeceğim bunlar,hadi ben iftar sofrasina geçtim..

    Hörmetle...
    Abi direk motorun yağlama mekanizmasını anlatsan daha anlaşılır olurdu. Mühendis olmama rağmen okurken benim bile kafam karıştı.

    Ben açıklayayım;
    Normalde yağ kartelin içinde ve yarıya kadar dolu olur. Camdan bakınca da camın yarısına kadar dolu olan yağı görürüz. Motoru çalıştırıp gaz verine yağ pompası alttan yağı çektiği için gözüken yağ seviyesi düşer. Fakat sizde yağ seviyesi olması gerekenin çok altında ve camdan gözükemeyecek kadar düşük seviyede. Motoru çalıştırınca pompa dipdeki yağı hareket ettiriyor ve camın önünden geçişi gözüküyor.

  10. #30

    Üyelik
    06 Nisan 2018
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    125 MH Drift
    Alıntı sash_009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş farketmiş zaten Ferdi bey.

    Ama motor çalışmıyoken yağı görüp, çalıştırdığımızda gözükmemesi gerekmez mi? Sanki bi yanlış anlaşılma var gibi.
    Bencede bu terslikte bi iş var

  11. #31

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi direk motorun yağlama mekanizmasını anlatsan daha anlaşılır olurdu. Mühendis olmama rağmen okurken benim bile kafam karıştı.

    Ben açıklayayım;
    Normalde yağ kartelin içinde ve yarıya kadar dolu olur. Camdan bakınca da camın yarısına kadar dolu olan yağı görürüz. Motoru çalıştırıp gaz verine yağ pompası alttan yağı çektiği için gözüken yağ seviyesi düşer. Fakat sizde yağ seviyesi olması gerekenin çok altında ve camdan gözükemeyecek kadar düşük seviyede. Motoru çalıştırınca pompa dipdeki yağı hareket ettiriyor ve camın önünden geçişi gözüküyor.
    Dostum haklisin,yazinin sonuna gelince anladim,erindim tekrar yazmaya ´´Cevapla´´sekmesine tikladim verdim coşkuyu,o sirada sofradan çağirdilar anca yetiştim..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)