Sorum aslında başlıkta vaki. CBR250 mi sattım. 1-2 haftaya Allah izin verirse makineyi alacağım. Fabrika çıkış Dunlop varmış üstünde tavsiyeniz nedir ?
Sorum aslında başlıkta vaki. CBR250 mi sattım. 1-2 haftaya Allah izin verirse makineyi alacağım. Fabrika çıkış Dunlop varmış üstünde tavsiyeniz nedir ?
hayır, ısıtmadan gaz açma yeter.
1000 km yaptıktan sonra değiştirenler varmış... ben değiştirmemiştim açıkcası. ısınmadan da yol tutuşu iyi olmuyor sertliğinden dolayı, fakat geç yıpranır daha uzun gider... bana göre lastik falan çok önemli değilde bilinçli kullanıcı olmak daha önemli..
alacağın motorla ilgilide kısa bir yorum yapayım.. titreşimi beni rahatsız ettiği için biraz soğumuştum.. benim tercihim satmak oldu ama tanıdıklarım memnun şuan.. önce tecrübe et imkanın varsa sonra almayı düşün.. çok güzel motor aslında ama her güzelin bir kusuru var sanrıım
Dunlop'lar kötü değil ama biraz dikkat istiyor.
Kötü asfaltta ani gaz açınca yanlayabilir, devri ayarlamadan vites düşürülürse kilitlenebilir. Ama dikkat edince bir sıkıntısı yok.
(500F ile 20000 km civarı kullandım)
Ama asıl kafama takılan, Cbr650f 2. motor mu olacak?
cbr250 den geçiyorsun, cbr650f sana evindeki en rahat koltuğun verdiği tadı verir titreşimi dert etme.
bahsettiğin motosikletleri bende test ettim, 189 boyumla hiç birinde rahat edemedim. cbr650f ve fazer8 tam oluyor ama boyuma, yakıtıda 4 silindirler rakiplerinin içinde en uygunu diyebilirim.
ısınınca güzel tutuyor. ilk 5-10 km ani gaz açmayın, arka lastik sürekli patinaj çeker.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------
ben de aynı şekilde yaptım.
ilk motorum cbr 250r idi, 3 sene kullandım, geçen sene cbr 650f aldım.
Hocam şu dediklerinizin kaçta kaçı lastikle ilgili.Söylediklerini rosso corsa olsada yapar çünkü.Güçlü bi makine kötü asfalt her lastik yanlar ani gazlamalarda birde bunun dışında devri ayarlamadan vites düşürünce kitlemedi ne zamandır lastiğin özelliği oldu 😂Yanlış anlamayın kötü eleştirmek için yazmıyorum.Hani tecrübesiz biri okur bunları lastikle ilgili sanar başka lastik takarsam bunlar olmaz der başına bişey gelir falan.Böyle şeyler olmasın diye yazıyorum.
ns200ün 16bin km deki nylon lastikleriyle rossolu r25leri virajlarda madara edeni canlı kanlı gördüm.
Lastiklerin genel özellikleri hakkında bi tablo vardı markaların hepsi birbiriyle neredeyse aynı değerlerde. Yurdum insanı lastik ısıtmadan açıyor gazı "aaa bu yan verdi" deyip 1500 liraya lastik seti alıyor.
Gaz açarken motor torku, lastiğin sürtünmesini/tutunmasını aşınca, lastik yanlarl/patinaja düşer.
Vites düşürürken motor kompresyonu/motor freni, lastiğin tutunmasını aşınca, lastik kilitlenir.
İyi lastikte, atıyorum 5 birim torkta kilitleniyorsa, kötü lastikte 2 birim torkta kilitlenir. Aceminin dikkat etmesi gereken şey, ya bu 2 birim torka ulaşmamak ya da 5 birim torka dayanacak lastik alıp kafayı bir nebze rahat tutmak.
Tabii ki her lastikte olur bu durumlar ama tolerans ve asfalta tutunma farklı.
Hocam Allah aşkına ne anlatıyorsun sen.Daha önce yazdıklarını biraz daha allayıp pullayıp detay verip yazmışsın.Ben senin dediğine ters birşey yazmadım.Hatta özellikle belirttim niyetimi.Ama şu var motora ister ırc ister dunlop isterseniz rossoları takın şu söylediğiniz eylemlerin hepsi motorla alakalı lastikle alakalı olan tek kısım sonradan o detay vererek yazdığınız iyi ladtikte şöyle olur kötü lastikte böyle olur olayı var ya işte o.Ayrıca şöylede bir durum var iyi lastikte 5 bitim torkta kitlenir kötüde 2 diye birşey yok.Siz uygun deviri tutturamazsanız hepsi aynı birimde kitlenir.Lastik burda neyi etkiler sürtünmeyi.Yoksa atıyorum iyi lastikte 2 bin devirde kitleyecekse kötüde 3 bin devirde kitler diye bir durum yok lastik onu etkilemez.Lastik sürtünmede size katkı sağlar.
Ben dunlopları söküp rosso 3 takmıştım geçen sene.. Dunlop baya sert bir lastik. İmkan var ise değiştirin derim.
https://i.hizliresim.com/r1Bzv7.jpg
Çok sert ve acaip hareketler yapmayacaksan pek sorun yapmıyor. Ama üzerinde gelen lastikler sert. Lastik iyice ısındığında ve sıcak asfaltta pek sorun yapmıyor.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)