derbi gpr acilll YARDIMMM ???
-
Arkadaşlar oncelikle yanlıs bi yerde actıysam başlığı hepinizden özür dilerim. Bizde bitane derbi gpr 2 zamanlı motor var motor bundan 1 ay önce rektefeye gitti komple piston silindir yapıldı 1500 lira para harcandı. Yapan usta benzinede yag koy dedi biraz motor rödajı geçene kadar. İlk 2 hafta sıkıştırmamıza ragmer arada yokladıgımda turbo acıyordunsesi efsaneydi sonra birden turbo acmamaya başladı arada acıyordu suan hiç açmıyor. İnternette biraz araştırdım aynınsorunu aprilla rs 125 i olan biri yasamıs onlar egsozu temizlemişn düzelmiş. Bizde egsozu sökmeye kalktık sokerken saplamalardan tazzikli su attı silindirin içi sundoluydu motor beyaz duman atıyor gidiyor ama turbo acmıyor. Bilen biri varsa bi akıl vericek cook sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
?????????????
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
????????????
Reklamlar
-
Varol17 adlı üyeden alıntı
Yapan usta benzinede yag koy dedi biraz motor rödajı geçene kadar
Yağsız çalıştırdım deme :(
-
Yok abi yagı var ama suyun hepsini silindirden bosalttı hiç yagsız bırakmadık. Hatta kendi benzinine bile yag koyduk rodaj donemi diye usta oyle soyledi. Motor yuruyor abi ama kesiliyor suan turbo acmıyor
-
Benzine fazla yağ koyarsanız benzinle hava karışımı ve yağ karışımından yanma odasında yanma tam olmaz orta devirlerde boğulur, o şeyin adı turbo değil güç valfi-egzost sübabıdır.Boğulan motorda her zaman çalışmama olmaz, devir yükselmez, devir yükselmeyince egzost sübabı açılmaz.Egzost saplama vidalarını vida tutucu ilaçla tekrar yerine takıp motorun antifirizli suyunu ekleyip varsa havasını kontrol edip alıp motoru çalıştırın eğer bir kere hararet görürse kalıcı aşınma yapabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:47 ----------
Önce motor soğutma suyu işini hallettikten sonra sırasıyla sigorta tablasından sigortaları kontrol edin, atık sigorta yoksa, motoru çalıştırıp biraz boşta ısıtıp sonra bir saniye süreyle tam gaz açıp bırakın, devir 7 bini geçmezse ve çok duman atarsa depodaki benzini tahliye edio yağsız benzin ekleyin, bir süre kullanın 10 15 dk kadar.Sonra tekrar motor sıcakken 1 saniye süreyle gaz açıp kapatın duman azsa 7 bün deviri geçerse yani egzost sübabı açılırsa motor sayması düzgünse sorun fazla yağdan.Buda olmadı valfi çeken telleri kontrol edin kopma ihtimali var oda olmadı telleri valften ayırıp elle sübabı çevirin dönmüyorsa fazla yağdan sıkışmıştır sökülüp temizlenip geri takılması lazım.Tam gaz verince sübap motorunun telleri çekip çekmediğini kontrol edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:55 ----------
Kontağı ilk açınca şu valf egzost sübap motoru sesini duymalısınız, kendini ilk çalışma öncesi test edip valfi temizler
https://youtu.be/Ew-mLxp7hNM
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:59 ----------
1 depo benzine bir çorba kaşığı yeterlidir yağ fakat gereklide değildir.Bujiyi yağlıyor sonra buji çöp oluyor sübapta yağlanıyor rodajda düşük devir kullanılacağından motor zaten yağ toplar.O makine zaten otomatik pompayla silindire yağ yollar.
-
Abi valf calısıyor kontagı acınca ileri geri yapıyor yinede içi pislenmiş olabilirmi açılıp temizlenmesi gerekirmi ?. Diger dediklerini yarın deniycez cok teşekkğr ederim. Ama abi biz egsozu soktğgümüzde saplamları sokerker belki 30 sanşye su attı silindirden onu neden yapar ?
Bunarada cok teşekkğr ederim hangi ustaya götürsek ilgilenmiyor bi usta bulduk 200 km uzakta götürdük komple motor rektefe edildi nakliye parasınfilan 2000 lira yedi suan telefonlarımızı acmıyor allah razı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:24 ----------
Baktıgımızda motorun su spgutma sisteminde hiç su kalmamıştı
-
Motor büyük ihtimalle conta patlatmış suyu silindire karışıyor. Motoru çalıştırmayın hemen sökün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------
O ustayada bi daha götürme motoru. Ağzına sıçmış motorun.
-
Hangi conta hocam üstkafa contasımı ?
-
Muhtemelen üst kapak. Eğer üst kapak comtası değilse bile devirdaimde kaçıran bi yer var. Motoru çalıştırma. Hemen sök. İçi karıncalanır.
-
Hocam motor calısıyor sıkıntı yok. Tahminimce üst kapal degil. Egerki üstkapak degilse devirdayimds kaçıran yeri nasıl anlıycaz ?
-
Contanın patlak olması motorun çalışmasına engel değil. Tüm devirdaimi kontrol ediceksin kaçağı bulmak için. Bi yerin contası yanlış takılmış, takılmamış veya sıvı conta uygulanması gereken yere uygulanmamış olabilir. Diğer ihtimalde üst kapak contasının patlması. Motorun beyaz duman atması silndirin eksoz bağlantısından su çıkması, radyatörde su kalmaması motorun suyu karıştırdığını söylüyör. Sebebide işçilik hatası.
-
Hocam usta bulamyoruz işte en büyük sorunumuz o bizde acsak bunları yapabilirmiyiz oda muaamma. Muhtemelen daha cok bozarız vallaha cıkmazdayız
-
-
Ayvalıktayız abi izmire balıkesire yakınız
-
O motorun teknik yapısı mobiletten daha komplike değil. Eksoz valfi var fazladan. Her motorcu yapabilir. Kilometrelerce ötelere motor taşımana lüzum yok.
-
İyi bi eski usta yapar diyosun yani abi motoru ?
-
İşini titiz yapan her motosiklet ustası yapabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:43 ----------
2000 lirada sağlam koparmış sizi o usta müsvettesi. Geçen sene 150 lira piston 100 lira silindir rektefeye 250 liraya hallettik biz.
-
Vallaha abi sagolasın inşallah cpzucez yarın usta usta gezicez biri yapıcak illaki makinada birşey yok zaten tın tın sayıyor suan muhtemelen bi açılıcak komple tekrar toplanıcak bide temizliycek. Vallaha dertli olduk eger yine bişey olursa tekrar sorarım cok teşekkğr ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------
Birde arıyoruz egsozu soktuk su geliyo diyoruz bize diyorki egsozu sokerken silindiri delmişsinizdir civata atmadık daha egsoza sadece soktuk nasıl delicez vallaha anlamadım
-
Sübap motoru çalışıyorsa o sübap kapağı var onu sökün teller valfi çekip kapatıyormu ona bakın.Çekip kapıyorsa kirli değildir sökmeye gerek yok.
Matrax33 ne diyorsa hepsini doğru söylüyor bu valf işinden önce motor soğutma suyu ilk öncelikli ve acildir.Uzun saplama takıldıysa veya ilaçsız dahada fazla sıkıldıysa silindirin saplama vidasının sıkıldığı yer su dolaşan iç hazneye kadar delmişte olabilir veya arkadaşın dediği gibi contada yandıysa su silindirin içine girer haliyle egzostan çıkar.
-
Abi biz sadece soktuk takmadık sıkmadık zaten sunfıskırdıgını gorunce hiç ellemedim korktuk direk foruma yazdım.
-
2 zamanlı motor rektefiyesi için çok para vermissiniz o ustaya bir daha gitmeyin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)