Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Nedir bu km ara bakımı ? Avrupa’da nasıl?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Arkadaslar merhaba;

    Tr de tutturmuşlar bir ara bakım her 2500 de bir yağ değişimi, insanların aklında o kadar yer etmişki, sanki mecburi bakım sanıyorlar bunu. Hatta ara bakım fiyatı ne kadar diye soran birçok kişi var. Motor için faydalı olabilir bişey demiyorum fakat para bayılmaktan başka bişey değil diye düşünüyorum. Sonuçta bu motoru yapan mühendisler, test aşamaları vs. Boşuna yapılmıyor. Biz dahamı iyi biliyoruz yani. Motor hor kullanılmıştır kullanıcı yağ değişim ihtiyacı duyar kabul ederim. Dağda bayırda sürmüyoruz bu motorları kaldı ki yağı üreten firma bu kadar kısa km li dayanıksız yağ üretmez bence. Son olarak km bakım aralıkları Avrupa’da daha uzun diye duymuştum, varmıdır doğruluk payı ?
    birbilent bunu beğendi.
    Motosikletsiz biri


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Firmadan firmaya değişiyor bu. BMW F800S varken kitapçıkta 10 bin kmde bir yağ değişimi yazıyordu. Servise 5 binde bir gidiyordum yağ değiştirmek için, “gerek yok önerilen 10 bin, ama siz bilirsiniz” diyorlardı.

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Gereksiz yere para harcamaktan başka bir şey değil. Kitapta ne yazıyorsa o, hatta Türkçe manuel de yeterli değil bunun için. Avrupa'da manuelde ne yazıyorsa onu uygulayın.

    Bizim ithalatcılar servis aralığını düşük tutuyorlar Türkçe manuel bastırırken, aracın garantisi varsa mecbur buna uyacaksınız. Ama garanti yoksa üretici ne diyorsa ona göre değişim yapın.
    maktama ve quad_65 bunu beğendiler.

  4. #4
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bizim millet biraz orantısızdır zaten.Ya çok ilginir cılkını çıkarır yada hiç ilgilenmezler.Okuma alışkanlığımızda yoktur.Yada bilgi edinme konusunda da iyi değilizdir diretme konusunda kendi bildiğimizi savunma konusunda çok iyiyizdir ama.Neyse konuya dönelim yanlış mı değil ama doğru mu hayır doğru da değil.Yanlış değil çünkü motorun sıvılarını olsun vs yenilemek motora taze kan vermek gibidir iyi olur gözden kaçan şeyleri fark etmenizi yada tolere etmenizi sağlar nedir işte tortu oluşmuştur belkide değişim yapmasanız tıkanma olacak falan.Gelelim doğru değil kısmına ben bunu neden böyle söyledim.Çünkü gerçekten israf bence bu.Yağmurlu havada motoru yıkamak gibi birşey.Arabanızı yada motorunuzu her 10 km'de bir ya benzin azaldı yolda kalırım diye fuller misiniz?Ben yapmam çünkü yakıt tüketim verileri ortada ne zaman beni yolda bırakacağını tasarlayan üreten üretici söylemiş.Onun için zamanını geçirmeden bakım yapmak kötü birşey değil ama bence gereksiz zararı olmaz yararı da hani 100 yılda bir derler ya öyle yararı ya olur ya olmaz tamamen belirsizdir.Zamanı gelemeden yapamamak kötü değil bakım zamanına göre hareket etmekde daha mantıklı olur.

  5. #5
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    Bizde genel bir kanı var.
    Motorun canı yagdir,yağ ne kadar temiz olursa motor o kadar uzun ömürlü olur.
    Buna katılıyorum fakat motorun limitlerini zorlamadan normal devirlerde gidilirse 5 binlerde yağ değişimi normaldir.Ayrica zaten kullanıcı koyduğu yağın kalitesinden eminse vites değiştirdiği zaman yağın degisme zamanını hisseder.

  6. #6
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Yağ filtresi olan Motorlarda üretici hangi km de diyorsa o km de değişim yapılmalıdır.yağ filtresi yoksa daha erken değişim yapılması daha iyi olur.Tr şartları tozlu vs gibi bir kıstas yoktur, bunları servisler uydurmuştur.
    Otomobiller de durum çok farkı, üretici ne dediyse o, 1.6 multijet egea 20.bin km de. 1.3 multijet egea 10bin km de bir bakıma girer. 1.6 egea sı olan adama, tr çok tozlu sen 10bin km de gel diyemezler

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Zaten benımkınde 3 bınde bır dıyor bende nıye sık dıyorum.

    Ama yag değiş dıye uyarı cıkınca mecbur gidiyoruz

  8. #8

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Ben motora aşırı yüklenmiyorum açıkcası, tatlı sert kullanıyorum o yüzden israf olarak görüyorum zamanı gelince değişiyorum

  9. #9
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Her 1000 kmde bir yağ değiştirilir ama nedense hava filtresi bi üflenip geri takılıyo ?

  10. #10
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her 1000 kmde bir yağ değiştirilir ama nedense hava filtresi bi üflenip geri takılıyo ?
    Hocam oldu olacak 500 km yapalım yağ değişimini. Sence de biraz abartılı bi rakam değil mi 1000?

    Ayrıca yağ değişimi ile hava filtresini kıyaslamak elmayla armut değil midir? Örneklerle benzetmelerle burayı doldurmaya gerek yok. Hiçbir alakaları yok yani.
    Respect

  11. #11

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    Arkadaşlar şimdi size çok basit bir örnek vericem cr moto 150 NK Türkiye'deki kılavuzunda 2000 km de bir yağ değiştirin diyor fakat aynı marka modelin birebir aynı motorun yurtdışı kullanıcı kitapçığında 4000 km de bir bakım yapın diyor şimdi burada UMA nın bir çıkarı var mı yok mu var neden tr 2000 diğer bütün ülkelerde 4000 açıklayın diyorum türkiye koşulu diyor. Anlayacağınız yurtdışı kullanım kılavuzunda bakmadan hareket etmemenizi öneririm

  12. #12
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bu periyodik bakımlar nedense Türkiyede farklı uygulanıyor.Benim arabanın 2009 model kullanım kitapçığında ilk gelen modelde triger için 150 bin yada 10 yıl diyor.Sonraki modelde bunu 60 bin 4 yıla düşürdüler.Avrupa ile bizim aramızda hep bir fark oluyor.Benim araba 2011 model alındığından beri kullanmadığım zamanlar dışında kapalı garajda duruyor ne güneş ne yağmur ne soğuk görüyor.Yol şartları desen İstanbulda tozmu kaldı heryer beton zaten.
    Ben 60 bin 7 yıl oldu yeni değiştireceğim daha trigeri.

  13. #13

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı roadpeople adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şimdi size çok basit bir örnek vericem cr moto 150 NK Türkiye'deki kılavuzunda 2000 km de bir yağ değiştirin diyor fakat aynı marka modelin birebir aynı motorun yurtdışı kullanıcı kitapçığında 4000 km de bir bakım yapın diyor şimdi burada UMA nın bir çıkarı var mı yok mu var neden tr 2000 diğer bütün ülkelerde 4000 açıklayın diyorum türkiye koşulu diyor. Anlayacağınız yurtdışı kullanım kılavuzunda bakmadan hareket etmemenizi öneririm
    Honda nc serilerinde yurtdışında 12000km ya da yılda 1 bakım varken(yurtdışı kullanım kitapçıkalrında yazıyor) Türkiye'de 6000km ya da 6ayda bir bakım zorunluluğu var(şimdi kimse "o 6 ay olayı 4 yıl uzatılmış garanti için" falan demesin, öyle değil çünkü, bu yüzden garanti dışı kalanlar oldu). Hatta Türkiye'ye ilk geldiği zamanlarda da kullanım kitapçığında 12000km yazıdığını okudum face grubunda.
    Demek uma da hondayı örnek almış, örnek alınacak başka bişey yokmuş gibi bunu seçmiş kendine, aferim UMA'ya da . Bahaneyi bile Honda'dan çalmış. Al birini vur ötekine.

    Türkiye'de yağ üstüne çok büyük bir piyasa var ve çok büyük de bir algı oluşturma yerleşmiş durumda, paranızı bunlara kaptırmamaya çalışın. Bir çok kişi sırf garanti süresince zorunlu olduğu için servise denilen zamanda gidiyor, Sonrasında ise uygun zamanda kendisi bakım yapıyor.

  14. #14
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, bu türkiye şartları konusunu motosiklet tutkunu tecrübeli bir mühendis olarak size açıklayayım.

    yol şartları, toz falan gibi açıklamaları bir kalemde geçiniz. toprak yol mu kaldı Allahınızı severseniz. ancak Türkiye ile Avrupa kıyaslaması yaparsak, bizde daha erken bakıma girmeyi gerektiren ne olabilir?
    - vergi gibi etkenlerden dolayı küçük hacimli motosikletlere mahkum olmamız. bu küçük cc motorlardan kapasitelerinin üstünde performans beklememiz.
    - istanbul ve diğer büyük şehirlerimizdeki çılgın trafik yüzünden bir frene, bir gaza abanmak zorunda kalmamız.

    buradan yola çıkarak kullanım şartlarınız aşağıda yazdığım örneklere benziyorsa yağ değişimini daha sık yapmanızda fayda var
    - 150 cc motoru 90-100 km hızla yarım saat gibi, veya daha uzun süre sürüyorsanız
    - günlük sürüşünüzde birkaç kez frene yüklenip, sonra trafiğin akışına yetişebilmek için gaza yüklenmek zorunda kalıyorsanız
    - paket servisi gibi bir işiniz olup günde on defa kontak kapatıp açıyorsanız

    yok eğer sakin bir şehirde yaşayıp motora keyifli keyifli biniyorsanız, bulunduğunuz yerdeki trafik 70-80 gibi hızlarda sürüp gitmeye elveriyorsa, son hızlara arada bir çıkıyorsanız bence Avrupa'da önerilen bakım aralığını kullanabilirsiniz.

    kendi adıma, işe gidiş gelişte e5'i kullandığım ve bu yolda 90'ın altına düşmek tehlikeli olduğu için cbf150'de 2500-3000 km'de yağ değiştirirdim. su soğutmalı motorlarımda ise yılda bir defa bakım yaptırıyordum, 7000-8000 km'de yağ değiştirmeye denk gelir. O da Türkiyede önerilen ile Avrupada önerilen kilometrenin ortalamasına falan denk gelir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)