400cc ile motora başlanır mı
Reklamlar
-
Merhaba herkese sırf şu konuyu detaylı bir şekilde çözmek için foruma üye olup konu açmaya karar verdim yaşım 22 dün itibariyle ehliyetime kavuştum ancak şöyle bir problem var 150cc motor ile başlayacaklen sym maxi 400i ile başlamak gibi bir zorunlulugum oluştu bu durumda fikirleriniz merak ettim söyledigim motor sym başlangıçta sıkıntı çıkarabilecek bir motor mu yoksa 150cc ilemi başlamalıyım detaylı şekilde söylerseniz sevinirim
Reklamlar
-
-
Kardeş motosiklete yeni başlıyorsan zorunluluklarla değil canını güvene almak olucak birinci felsefen bana kalsa 150 bile fazla 125 hatta daha azı ama onlarda maliyet yüzünden kimse yanaşmıyor..
400CC bir motosiklet canına kast etmene yetecek bir cc.
alacağın motor 150'yi geçmesin benden sana tavsiye
-
Sen kendini biliyorsan sıkıntı olmaz. Zaten motorda scooter.
-
Bileğine hakim olduktan sonra başlanır.
-
Scooter olduğundan senin için pek tehlike oluşturacağını düşünmüyorum ancak 400 cc scooter şanzumanıyla ne kadar yumuşak ve öngörülü güç üretse de basite alınacak kadar az değil , sen yinede sağlam pratik yapmadan aktif trafiğe hemen çıkma
-
400'lük motorun gaz tepkisi daha hızlı olacaktır illa ki o yüzden eğer acemiliğiniz var ise panik yapıp kaza yapma riskiniz daha yüksektir. Ağırlığı da hesaba katmak lazım tabii.. 150'lik bir motorda yine seridir ancak 400'lük kadar değildir. Benim şahsi düşüncem düşük cc ile başlayıp tecrübe kazandıkça üst motorlara geçmenizdir.
-
galiba abs li bir scooter ara sokaklarda bolca pratik yap alışırsın
-
Profesyonel bir eğitim alın, sonrasında kendiniz doğru kararı verebilirsiniz.
Genel cevap [düşük cc ile başla / küçük motorla başla / olabilir...] şeklinde olacaktır. Ama dikkat ederseniz kimse "tabi başlarsın" demeyecektir.
O yüzden ya küçük cc bir motosiklet ile başlamayı seçin, ya da ciddi bir kurumdan bir iki kur eğitim alıp kendinizi değerlendirip, hatta izin verilir ise son eğitime kendi motosikletiniz ile gelip kendinizi deneyin derim.
-
Normalde makbul olanı düşük cc ile başlayıp gerektiğinde yükseltmen.
Bence kendine şu soruyu sorman gerekiyor:
Aynı ya da muadil motorun 200ccliği varken 400cc ile başlamana neden olan şey ne.
400lük ile yapmak istediğini ya da yapacağın yolculukları 200cc ile yapabiliyorsan bir anlamı yok.
400cc ile direk başlayanlar illa kaza yapacak, kullanamayacak diye birşey yok. Bu iş bence senin elinde. Tabi bir de kullanacağın 400cc lik motorda önemli. Motordan motora değişiyor sonuçta.
Ben 200cclik bir motordan 1200cclik bir motora geçiş yapmıştım. Sıkıntısını görmedim. Dünyanın farkı yollarında farklı yerlerinde de sürekli kullanıyorum.
Altımdaki makina gaza yüklendiğinde çıldırabilecek bir makina. Ama ben çıldırmadım, çıldırtmadım.
-
Öncelikle kimseyi yanlış yönlendirmek istemem. Kimseyede örnek olmak istemem.
Benim ilk motorum CF Moto 400nk. 400 CC’lik ve ağır bir motosikletin başlangıç motoru olup olamayacağı konusunda çok kararsızdım. Yaklaşık 20 saate yakın motosiklet direksiyon eğitimi aldım. Eğitime Pulsar 150 NS ile başlayıp ve daha sonrasında MT-07 ile devam ettim. Saat olarakta 3-4 saat civarında Pulsar ile, kalan saatlerde de MT-07 ile derslerimi tamamladım. MT-07 Pulsara göre çok daha kararlı ve kullanımı basit gelmişti. Motosiklet hocamla görüştüğümde iyi bir eğitimle 400NK'yı daha rahat kullanabileceğime karar verdim. Yaptığım doğru/yanlış demiyorum. Fikir ayrılıkları tabiki her zaman olabiliyor. Yani motosiklet hocam bana güvenmeseydi kesinlikle böyle bir motosikleti önereceğini düşünmüyorum.
Kendimce 400nk eğitim alınmadan başlangıç motoru olamayacak kadar güçlü. Rodajım tamamlanırken motosiklete daha fazla alışmaya çalışıyorum. Rodajım bittikten sonrada ileri sürüş teknikleri eğitimine katılım sağlayacağım.
Motosiklet seçiminde en önemli etken bence kişinin kendisi. Ben ehliyet kursuna bile yazılmadan önce neredeyse tüm ekipmanlarımı tamamlamıştım. Direksiyon derslerine kendi ekipmanlarımla katılıyordum. Ehliyetimi teslim aldıktan 2-3 ay sonrada 400NK'yı teslim aldım.
Eğer eğitimlerimi aksatmam, kendimi tutarım diye düşünüyorsan düşünülebilir. Eğer motordan beklentiizi ve kendinizi biliyorsanız 400cc'lik bir motorla başlayabilirsiniz. Ancak yinede diyorum, Profesyonel eğitim kesinlikle önemli. Ehliyet kurslarındaki eğitimler çok yüzeysel.
Yukarıda da dediğim gibi, Benim seçimim doğru yada yanlış demiyorum. Sadece kendimi ve motordan beklentimi biliyordum.
-
cc den ziyade bu tarz motosikletler de hakimiyet onemlidir.. sym maxi 400 agır bir motosiklettir muhtemelen.. daha önce motosiklet hakimiyet tecrubeniz yoksa sizi zorlayabilir.. onun dısında gaz tepkileri herhangi bir ss ya da naked gibi bir motosiklet oldugunu sanmıyorum...
-
Arkadaşım İsveç'te yaşıyor. Özel eğitim kurumundan xj6 ile derslere başladı. Sürmeyi ilk o motorda öğrendi.
Benim ısrarlarımla Duke 390 aldı. Hocası demiş bu oyuncak ne?
Sigortası da pahalı olduğu için sattı MT 07 aldı. İsveç'ten İzmir'e motor üzerinde geldi. Şu anda pistlere gidip hakkını veriyor motorun. Dha 2-3 yıllık motosiklet kullanıcısı...
İşin özü bizim gibi 3.üncü dünya ülkelerinde 125 ile başlar 250 cc ile bitirirsin. (Hem maddiyat hem de trafikteki öküzler yüzünden)
Ama eğitimini alarak bu işe sıfırdan başlarsan 600 cc ile de başlarsın...
Şimdi çıkı bazı arkadaşlarımız diyecek, cenaze namazını kılamızı istiyorsan büyük cc ile başla diye. Motosiklete hayatını adamış bir kişi, yılların tecrübesine rağman maalesef 200 cc de vefat edebiliyor bu ülkede. o Yüzden kaza riski her zaman var. 30km/h nin üzerindeki her sürat ölümcüldür!
-
Arkadaşlar herkese cevapları için teşekkürler çoğunluk scooter oldugu için problem olmayacağını söylemiş ben gerekli eğitimleri aldım zaten bulundugum yer küçük ve tatillik bir yer o yuzden fazla trafik ve yol sıkıntım olmayacak şehir içi değil yani
-
Daha üstü ile de başlanır.
Neyle başlarsan başla en önemli şey önce; eğitim, eğitim, eğitim, eğitim, eğitim, eğitim.
-
Yunus polisleri aldiklari egitim ile 1200 gs kullniyorsa sende bunu becerebilirsin. Arkadaslarin dedigi gibi EGITIM
-
400 cc scooter ile başlanır bence bi sıkıntı olmaz.
-
Öncelikle söyleyeyim bileğine falan hakim olamazsın. Bu işleri geçelim ve gerçekçi konuşalım. Rüzgarı hissettikçe daha da açarsın gazı. 400cc demek herşeyden önce kasa olarak daha ağır bir makine demek. Bunun trafiği, aralara girmesi, beklemediğin anda mıcıra basıp ayağının kayması vs de eklenecek. Motora göre acemilik farketmez. Gazı açtıkça zaten dengede gider. Gazı kapatacağın yeri bilmek ise tecrübe ile olur. Sabah benim motorumdan aynısı E5 te önümde gidiyor. Herkese korna çalıyor, arabaların yanından geçeceğine durup bakıyor, bir sürü acemilik örneği gösteriyor. Bir ara önüne geçtim ve geçemediği yerlerden geçtim. Sonuç arkamdan gelemedi ve bende benzinim yık die basmadım. 5dk sonra açık yolda tapa gaz bana yetişmiş gene aynı saçmalıkları sergiliyor sıkışık trafikte.
Anlatmak istediğim tecrübe ile cc yi aynı anda büyütürsen bunun sana faydası var. Yoksa Mt-07 de benim motorda sıkışık trafikte aynı hızda gidiyor. Hatta ybr 125 de.
-
O kadar yorum var sadece angrypower gerçekleri yazmış..
Duke 390 ile başlamak isteyen adamı yerin dibin sokup, 400cc tank gibi maxi scooterla gayet rahat başlayabilirsin de ne demek?
O motorun boş ağırlığı 229kg.!!
Bende şu anda 171 kg'luk maxi-scooter var ve 10 küsür yıldır da motor kullanıyorum arada derede yerlerin kaygan olduğu durumlarda manevra yaparken park ederken vs.. motor bir anda ağırlık merkezindeki değişimlerden dolayı kayabiliyor Allah'tan kalıbımız boyumuz posumuz yerinde de hakim olabiliyoruz.
Şimdi motosiklet hayatına yeni giren ve daha önce hiç motor kullanmamış birine 229kg ağırlığında 33 beygirlik bu motoru nasıl tavsiye edebiliyorsunuz.
Yapmayın etmeyin yahu. Motorun adının içinde scooter ibaresi geçiyor diye o kadar da basite indirgemeyin. O motor buradaki çoğu motoru kalkışta veya uzun yolda yer. Aklım almıyor maxi-scooter denen bu motorları kullanmak o kadar da basit değil.
400cc böyle bir maxi scooter ile başlanmaz arkadaşım ve alma mümkünse. Gaza gelme. Kesinlikle riskli. Eğitim de alsan trafikte tecrübenin olmaması büyük dezavantaj.
-
400 cc scooter (aslında maxi scooter) kullanımı o kadar da kolay değil.
Normal motorlardaki viraj hakimiyeti, motoru dizinle tutma, vitesi küçülterek motor freni yapma gibi unsurlar ya yok ya da çok az.
Bununla birlikte ağırlık ve hızlanma fazla.
Sonuçta başlanabilir ama ben olsam başlangıç için daha küçük cc seçerdim.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)