Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

400cc ile motora başlanır mı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir motosikleti tehlikeli yapan, hacminden ziyade tipi. Mesela 600cc cruiser ile çok rahat başlanabilir. İlk motosikletim öyleydi. Neden? Gaza istediğiniz kadar asılın, ön teker kalkmaz. Ön frene istediğiniz kadar abanın, arka teker kalkmaz. Arka fren tutar. Bunların hiç biri 400cc Duke için geçerli değil.

    Motosikletin ağırlığı onu tehlikeli yapan ana faktör değildir. Düşük hızlı manevrada alışmanız gereken bir dezavantajdır. Buna alışmanız için 10 bin km trafik tecrübesine ihtiyacınız yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    "Şu cc motosikletle ya da şu tip motosikletle başlamak gerekir." gibi kalıp cümleleri bir kenara bırakırsak: istersen 1500 cc ile de başlayabilirsin. Bu işin denklemi şu: Düşük cc: hata affeder, hata yapana kadar da korkmadan zorlayıp hızlı şekilde kendini geliştirirsin, hata yapıp yapıştıysan da yedek parçası ucuzdur; canını yakmaz, kalkar gidersin. Yüksek cc: daha fazla haz alabilirsin(motosiklete hakimiyet korkusu ile birlikte), hata affetmez, hata yapana kadar korkarak gaz açar; sınırlarını kolaylıkla öğrenemezsin,hata yaparsan yere yapışırsan (ki yapışmadan bişeyleri öğrenemiyorsun) yaşıyosan:150cc motor fiyatına çıkarsın servisten. Durum böyledir, tercih senin.

  3. #23
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    başlanır desem de başlanmaz desem de yanlış olur. ben 800 cc ile başladım.20 bin devirdim. kendini bilmen yeterli

  4. #24
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Bu arkadaşın daha önceden çıkarım yapabileceği bir sürüş tecrübesi olmamış. Motor hangi durumlarda hangi tepkiyi verir bilmiyor. Tepkileri daha zayıf ve daha hafif bir motorla bu işe başlayıp kendini geliştirmesi gerekiyor. Bu motorun ıslak ağırlığı 250 küsür kilo. Yani neredeyse iki tane duke 250 ağırlığında.

    400cc ile bu işin mantığını kavramaya çalışmak riskli bir hareket olacaktır. Daha küçük hacimli, daha hafif ve daha sakin bir motorla bunu yapmak daha güvenli ve doğru olur. 400cc tek silindir makina güçlü ve torklu.. Ani gaz açışlarda arkasının atma durumunu söylemiyorum bile 250kg ağırlık bir anda altınızdan kayıp sola doğru yatıyor herkes bunun gibi bir durumda soğuk kanlılığını koruyup gazı kesip tekrar motoru kaldırabilir mi?

    Bu ağırlıklardaki maxileri 14-15" gibi küçük lastiklerin üzerinde kontrol etmek sizin sandığınız kadar kolay olmuyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)