BİRİNCİL AKTARMA - İKİNCİL AKTARMA NEDİR
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Motosikletin özelliklerinde birincil aktarma 30:80 ikincil aktarma 15:45 yazıyor.İkincisi galiba zincir dişlisi ama ilki ne oluyor?Ayrıca yeni zincir dişli seti değişimi yaptım 15:45 yazmasına rağmen 14:46 takılmış.Bu aradaki fark sorun yaratır mı?
Reklamlar
-
-
Süper Moderatör
Uykulu kafayla yazıyorum, hızın yavaşlaması ama seriliğin artması lazım.
-
Birincil aktarma dediği şanzıman dişli oranı, ikincil aktarma dediği zincir dişli oranıdır herhalde. Zincir dişli oranı değiştiyse son hızı etkiler. Mesela arka dişliyi küçültürsen son hızı arttırıp son vitesin torkunu biraz düşürmüş olursun. Sanki 1. vitesi iptal edip sona 7. vites eklemişsin gibi bütün viteslerde hız artıp tork düşer.
Eğer sürerken hissedeceğin bir fark yoksa sorun yok demektir.
-
Asıl öğrenmek istediğim uzun vadede bu farkın motora olumsuz bir etkisi olur mu?Birde önceki top speed 150ydi şu anki yaklaşık olarak ne olur
-
Ön dişliyi bir tık büyük tercih etmek,vibrasyonu ciddi anlamda rahatsiz eden motorlarda bir nebze olsun vib.azaltmaya ve motorun rahatlamasina yarayabilir.ama torku öldürmeden uygun olan dişli takilabilir.bu durumun handikabi ise Krank miline binen yükü arttirabilir.
Amma velakin ´´O motoru üreten Muhendisin en optimum düzeyde çalişacak dişli oranini hesaplamiştir´´düsturunu hatirlatarak yorumu bitiriyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)