Motosikleti her yikadiginizda zinciri yagliyormusunuz?
Motosikleti her yikadiginizda zinciri yagliyormusunuz?
Bugün yıkadım motoru.Yağlıcam.
Eğer yeteri kadar yağlıysa yağlama.Zincirden çatır çatır ses geliyorsa yağlarsın.
Aradıgım cevabi bulamamam
bence hiç yağlanmamalı zincir
Yağlasan'da 15-20bin km gidecek,yağlamasan'da....
Kendini yorduğuna değmez...
Bunlar hep,kapitalızmin ayak oyunları...
Ya ben 1000 km de bir temizleyip yağlıyorum. Örneğin 5000 olduğunda temizledim yağladım tekrar 5500 de sadece yağladım.
Yani 1000 de bir temizleyip yağlıyorum 500 km de bir de sadece yağlıyorum.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Maliyet açısından Ciddiyim,teknik açıdan tabiki espri yapıyorum...
Maliyet:(Küçük cc)40-50tl zincir için 5-6 kutu şu efsane Markanın sıvı gres ürünü kullananlar var,ve neredeyse 2 zincir fiyatına denk geliyor.benzer bir örnek Calgon ve Rezistans olayında'da mevcuttur.
Teknik:Tabiki zinciri yağlamak sadece dayanım için değil,hareket halinde tehlike arz etmemesi için yağlanır.
Allah ömür verdikçe daha çok zinciri yağlasam mı?yoksa yağlamasam mı? konuları açılır.
Müsterih olunuz...
Not:Üst post içeriğindeki yorumları es geçip benim yorumumu almanız gayet mantıklı olmuş.
konu açarken biraz araştırmak şart,neyse ben yine de yazayım, ben her yıkamada yağlamıyorum, yağlamak için 400km dolmasını bekliyorum, yağmur sonrası zincir mi yağlanır! aşırı bir çamur yağmur durumu yaşanmadıktan sonra şehir içinde 50-60 km yağmurda kalmışsın zincir yağını hiç etkilemez. zaten yağ sus tutmaz, suyla akıp gitmez.
zincir periyodik km'ye göre yağlanır, genelde 400 km ortalama ile yağlarsanız zincirinizin ömrü uzar, ayrıca sadece zinciri yağlamıyorsunuz, zincire bağlı olan dişlileri de yağlıyorsunuz onların ömrüne de katkıda bulunuyorsunuz, zinciri yağlamayı unuttunuz mesela 800 km kullandınız hiç önemi yok yeter ki periyodik yağlamaya devam edin. Zinciri yağlarken de güzelce temizleyin en iyi ve uygun fiyatlı temizleyici gaz yağı, uygun bir fırça ve birkaç parça bez yeter, balata spreyini asla o-ringli zincirlerde kullanmamak gerekir, benimki gibi o-ringsizlerde ise rahatlıkla kullanabilirsiniz.
zincir yağlarken en büyük sıkıntı yalnız yağlamaktır, yalnızsanız ve orta sehpa ya da arka maşadan motoru kaldıracak yardımcı bir sehpanız yoksa zincirin ter yönündeki maşanın altına bir yükselti yapacak tahta bir takoz gibi yardımcı bir şey koyarak kendi başınıza rahatlıkla yapabilirsiniz, basit bir aparat uydurarak da kalıcı çözüm haline getirebilirsiniz.
https://urun.n11.com/diger/wurth-500...E&gclsrc=aw.ds
hocam bu spreyle zincir temizleyemezmiyim?
Hava ve yol koşullarına bağlı olarak etkilendiği için kişiden kişiye değişecektir ama ben genelde kuru asfalt sürüşü yapıyorum. Özellikle yağmurda sürmek gibi bir zorunluluğum olmadığı için, yıkamada yağ çözücü de kullanmadığım için 700-800 km'de yağlıyorum sanırım. Uzun yolda bu ara daha da artıyor. Sürekli yüksek devirde virajlı yollarda veya çok yüksek süratlerde seyrettiğimde oldukça erken yağlıyorum. Zaten jant da batıyor
zincirde oring varsa tenizlemeyin, yoksa temizleyebilirsiniz, sebebi de o-ringlerin bu spreyle elastik özelliğini zamanla kaybetmesi, çok acil bir durum için kullanabilirsiniz ama sürekli kullanmak zarar verecek yani zincirinizin ömrünü kısaltacaktır. en iyisi dediğim gibi gaz yağı, zincirler için özel temizleme spreyleri var ama bana göre gereksiz yere pahalı.
Parmağını zincire sür, parmak zincirin üstünde takılmadan kayıp gidiyorsa zincir yeterince yağlıdır.
“Falsehood flies, and truth comes limping after it" J.S.
"A lie can travel half way around the world while the truth is putting on its shoes" M.T.
Birde benim zincirle arka jantın resmini çekip göndersem... Ah bir göndersemmmm...
Gözünüz gönlünüz açılır, o janttan kendini yağlar zincir dersiniz. CBF150, jantlar orjinal renginde, arka jant mat siyah
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)