Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraj içinde kötü zemin durumunda ne yapmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Merhaba,

    Motosiklete başlayalı çok olmadı, geçenlerde 50-60 gibi bir hızla viraj alıyordum yol boş ve iki şeritliydi. Virajın ortasında (ilk girerken gözükmeyen kısımında) sanırım harfiyat kamyonlarından dolayı oluşan toprak birikintisini gördüm. Küçük toprak tanelerinin yolu kayganlaştırdığını bildiğim için korktum ama hiç bir değişiklik yapmadım gaz-fren ikilisinde, aynı şekilde devam ettim. Fren yaptığımda daha kötü sonuç çıkarabileceğini düşündüğüm için. O toprak kısmı geçerken motor hafif kaydı altımda hissettim, sonra tekrar tutundu ve başıma bir şey gelmeden virajdan çıktım.

    Sormak istediğim şey, yaptığım doğru muydu? Bu tarz durumlarda, viraja girmeden görülmeyecek durumalar, viraja girdikten sonra emniyetli şekilde dönmek için ne yapılması gerekir? Bu işin doğrusu nedir?

    Teşekkürler.
    alargada bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Viraja girerken, açıktan dönüp görüş alanını arttırıyorsun.

    Viraja kabiliyetinin izin verdiği kadar hızlı değil, daha yavaş giriyorsun.

    Kum, su birikintisi gördüğünde önce motosikletini iç çizgiye sokup(virajın içine girip) daha sonra motosikletini dikleştirerek pozitif beya negatif ivmelenmeden oradan geçiyorsun.

    Motosikletini dikleştirdiğin için virajın dışına doğru açıldın, ha şimdi tekrar yatır

  3. #3
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Kontrollü gazı aç. Gaz kaparsan ayrıca yatış açın çok ise teker kayar. Viraja gelmeden gazı kapatıp apexe kadar hep stabil gazı tut. Çakılda, yağmurda her türlü bozuk yolda gazı hafif açıp ağırlığı önden arkaya alıp ön tekeri hafiflet.

    Twist of the wrist'te Keith abimiz de aynı şeyleri diyor.
    khaledome bunu beğendi.

  4. #4
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontrollü gazı aç. Gaz kaparsan ayrıca yatış açın çok ise teker kayar. Viraja gelmeden gazı kapatıp apexe kadar hep stabil gazı tut. Çakılda, yağmurda her türlü bozuk yolda gazı hafif açıp ağırlığı önden arkaya alıp ön tekeri hafiflet.

    Twist of the wrist'te Keith abimiz de aynı şeyleri diyor.
    Gazın kapalı apexe kadar tutulması yol şartlarında elzem değildir. Keith abi kendimizi tehlikeye atmadan en hızlı şekilde nasıl sürülürü anlatıyor. Daha yavaş sürebilirsiniz

    Düzeltme apexe kadar gaz kapalı okumuşum, viraj öncesi gaz kaptma mantıklıdır. pardon öteki yarış işi
    pea bunu beğendi.
    Az silindir, çok iş

  5. #5
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Eğer manevra yapacak zamanın kalmamışsa yaptığın doğru. Kaygan zemini gördüğün anda manevra yapacak vaktin varsa gazı kapatıp hafif fren yaparak motosikleti dikleştirip kayma riskini azaltabilirsin veya yeterli boşluk varsa engelin etrafından dolaşabilirsin.

    Bu tip durumlarda tehlikeye düşmemek için ileri bakarak sürüş yapmak önemli. Ne kadar ileri bakarsak tehlikeyi o kadar erken görüp tepki verebiliriz. Ayrıca viraja girerken hata payı bırakmak gerekli. Mesela bir virajı 90 ile alabiliyorsak o viraja risk durumuna göre 60-80 arası bir hızla girmek lazım ki bir sorun olduğunda manevra yapacak kadar yedek sürtünme kuvvetimiz olsun.

  6. #6
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    İstanbulda çok fazla başımıza gelen bir durum maalesef bu. Yaptığınız da bence doğru. Tehlikeyi fark ettiniz ve girdiğiniz hızla aynı virajdan gaz açmadan ve fren yapmadan çıktınız. Benim şahsi görüşüm bunun gibi bir durumda eliniz ayağınız birbirine dolaşmadan ve gaz açmadan motoru biraz daha dik bir konuma alarak fren yapmadan motoru virajdan çıkarmak.

  7. #7
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Senaryoyu daha güzel anlatabilmek adına muhteşem resim kabiliyetlerimle olayın krokisini çizmeye çalıştım. Bahsedildiği gibi viraja görüş açısı sebebiyle dıştan girdim ancak sol şeritte araba olduğu için kendi şeridimin en dışında girebildim. Bu arada viraj keskin gibi duruyor olabilir fakat normalde bu hızlarla çok rahat dönülebilecek bir viraj, yol geniş.

    Yola dökülen toprak, kum vs. virajın en dışından bile görmesi zor açıkcası. Çünkü zaten öyle çok abartı bir şekilde değil de ince bir tabaka gibiydi asfaltın üstünde. Ya da benim daha dikkatli bakmam gerekiyordu, bilemiyorum. Virajın kıvrımı da 90 dereceden fazla olduğu için görmek iyice zorlaşıyor.


  8. #8
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    ucunu göremediğiniz virajlarda çok yatırmayın.

  9. #9
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Eğer motorunda viraj Abs'si yoksa (çoğu motorda yok, varsa frene basabilirsin) ve hızın - mesafen yavaşlamaya uygun ise en doğrusu motoru dikleştirip yavaşlamak ve bu engelden motorun dik şekilde geçmektir.

    Eğer bu bir şekilde mümkün değilse mümkün mertebe çizgini ve hızını bozmadan engelden geçmektir.
    Yani anlattığına göre doğru olanı yapmışsın, başka çaren de yok gibi.
    peyloride bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bu olay biraz sık başıma geliyor. Genellikle kaçış şeklim aynı oluyor, biri haricinde her seferinde sorunsuz kurtarmıştır beni.

    On an, kısıtlı zaman nedeniyle fazla yapılabilecek birşey yok. En mantıklı çözüm motosikleti doğrultmak.

    Sanki çok keskin bir virajı alıyormuş gibi, viraj içine doğru motordan sarkarcasına yatın, motosikleti mümkün olduğunca yere dik duruma getirmiş olursunuz. Kayma riskiniz en aza iner.

    Mesleğim gereği özellikle tuzla/şekerpınar civarına, fabrika ve sanayilerin bulunduğu alanlara, organize sanayi bölgelerine sık sık yolculuk ediyorum. Genellikle kamyonların işgal ettiği ve bozduğu asfaltın harap olduğu yollarda bahsettiğiniz durumlarla karşılaştığımda bu şekilde kurtarıyorum. Artık alışkanlık oldu, normal geliyor bana.
    peyloride bunu beğendi.

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir


    Düz geçişi umarım çizebilmişimdir, demek istediğim böyle bir şeydi
    peyloride bunu beğendi.

  12. #12
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazın kapalı apexe kadar tutulması yol şartlarında elzem değildir. Keith abi kendimizi tehlikeye atmadan en hızlı şekilde nasıl sürülürü anlatıyor. Daha yavaş sürebilirsiniz

    Düzeltme apexe kadar gaz kapalı okumuşum, viraj öncesi gaz kaptma mantıklıdır. pardon öteki yarış işi
    Ben saçma yazmışım. Yanlış hatırlamıyorsam aynı videoda gaz kapalı viraja girerser n'olur filan hepsini anlatıyordu.

  13. #13
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu olay biraz sık başıma geliyor. Genellikle kaçış şeklim aynı oluyor, biri haricinde her seferinde sorunsuz kurtarmıştır beni.

    On an, kısıtlı zaman nedeniyle fazla yapılabilecek birşey yok. En mantıklı çözüm motosikleti doğrultmak.

    Sanki çok keskin bir virajı alıyormuş gibi, viraj içine doğru motordan sarkarcasına yatın, motosikleti mümkün olduğunca yere dik duruma getirmiş olursunuz. Kayma riskiniz en aza iner.

    Mesleğim gereği özellikle tuzla/şekerpınar civarına, fabrika ve sanayilerin bulunduğu alanlara, organize sanayi bölgelerine sık sık yolculuk ediyorum. Genellikle kamyonların işgal ettiği ve bozduğu asfaltın harap olduğu yollarda bahsettiğiniz durumlarla karşılaştığımda bu şekilde kurtarıyorum. Artık alışkanlık oldu, normal geliyor bana.
    Sanırım Keith hocanın videosunda motordan sarkmanın hiç bir faydası olmadığı anlatılmıştı. Hatta sırf bunu kanıtmalak için gidonu özel bir motosiklet yaptırmıştı vs. Ben çok tecrübeli değilim, belki daha iyi bilen birisi aydınlatabilir. Ancak motoru dik tutmak kaymamak adına doğru hareket, diğer pek çok arkadaşın da dediği gibi.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    en risksiz sürüş bilmediğin yolda daha önce geçmediğin yolda basma kardeşim.. dikkatli temkinli git hiç bir sürüş tekniği istanbul yollarında teoremde tutmaz.. ne bizde avrupanın otoyollarının asfalt kalitesi var nede trafiğimiz avrupadaki gibi pürü pak sorunsuz..

    gerçi her gün geçdiğimiz yolda bile sabah gidiyorsun başka akşam geçiyorsun adamlar dağ gibi tümsek yapmışlar. başıma geldi yan yattık.. daha 5 saat önce geçdiğim yol 5 saat sonra dağ gibi tümsek yapmışlar..

    o yüzden sen sen ol sürüş teknikleri iyidir bilgi güzeldir ama türkiye realitesi türkiyedeki sürücü trafik realitesi, yol realitesi, politika realitesi tüm teorem ve teknikleri alt üst eder..
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #15
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım Keith hocanın videosunda motordan sarkmanın hiç bir faydası olmadığı anlatılmıştı. Hatta sırf bunu kanıtmalak için gidonu özel bir motosiklet yaptırmıştı vs. Ben çok tecrübeli değilim, belki daha iyi bilen birisi aydınlatabilir. Ancak motoru dik tutmak kaymamak adına doğru hareket, diğer pek çok arkadaşın da dediği gibi.
    Tam tersi başkan Motogp de millet boşuna götünü yere değdirmiyor. O videoda motoru sadece gidonla yön verebilirsiniz diyordu. Yani peglere basarak filan yön veremezsiniz onu gösteriyordu.

  16. #16
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Sanırım Keith hocanın videosunda motordan sarkmanın hiç bir faydası olmadığı anlatılmıştı. Hatta sırf bunu kanıtmalak için gidonu özel bir motosiklet yaptırmıştı vs. Ben çok tecrübeli değilim, belki daha iyi bilen birisi aydınlatabilir.
    İlgili videoda anlattığı şey şu aslında;
    Sarkmanın kontra verebilmek için bir faydası yok ya da çok az var.
    Yani sarkarak motoru pek yatıramazsın, döndüremezsin diyordu.

    Sarkma işi esas olarak daha hızlı viraj alıp dengeyi sağlamayı - korumayı sağlar.
    Virajın dışına doğru olan merkezkaç kuvvetini dengeler.
    Bu nedenle yarışçılar motoGp'de içe doğru sarkarlar.
    peyloride bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  17. #17
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım Keith hocanın videosunda motordan sarkmanın hiç bir faydası olmadığı anlatılmıştı. Hatta sırf bunu kanıtmalak için gidonu özel bir motosiklet yaptırmıştı vs. Ben çok tecrübeli değilim, belki daha iyi bilen birisi aydınlatabilir. Ancak motoru dik tutmak kaymamak adına doğru hareket, diğer pek çok arkadaşın da dediği gibi.
    dimdik duran motordan sarkmanın bi faydası olmayabilir, ancak biraz yatık vaziyette motordan sarkmak ağırlık merkezini değiştirebilir.
    motogp de boşuna mı yerlere sürtünüyo adamlar

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    viraja kısaca optimum bir açı ile girmek gerekir..

    merkez kaç kuvveti ve yerçekimi olgusu var.. dik girerseniz viraja merkez kaç sizi dışarı doğru iter motoru çok yatırıyım derseniz yerçekimi bu sefer sizi yere doğru çeker lastikler yolu kavrama yeteneğini yitirir..

    optimum açı dediğimiz şey nedir motorsiklet optimum açı ile girerse merkez kaç ve yerçekimi lastiklerin yola temas noktalarından dışarı ve aşağı doğru iter.

    buda teoremdem kitap üstünde yazmak çizmekden çok içgüdüsel zamanla sürdükçe elde edilicek bir yetenek. çünkü her virajdaki giriş açınız farklı olucakdır bunuda belirlemek zamanla içgüdüsel oalrak size kalmış..

    motogp ile normal Türkiyemdeki kırık kumlu yağlı dalgalı asfalt yolu kıyaslamayın o motorların lastikleri bile özel tasarımlı lastikler.. tabiki motogp ve formula 1 pistlerinde kullanılan iğne atsan üstünde kayıcak özel asfaltı söylemiyorum bile..

    zaten o lastiklerle normal asfalt yolda gidemessin geçenlerde bir arkadaş gsxr ile pistten çıkmışdı lastikleri değiştirmemiş pist lastiği ile normal yolda giderken rahmetli olmuştu..

  19. #19
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Cevaplar için teşekkürler, bilinçlenmiş oldum.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım Keith hocanın videosunda motordan sarkmanın hiç bir faydası olmadığı anlatılmıştı. Hatta sırf bunu kanıtmalak için gidonu özel bir motosiklet yaptırmıştı vs. Ben çok tecrübeli değilim, belki daha iyi bilen birisi aydınlatabilir. Ancak motoru dik tutmak kaymamak adına doğru hareket, diğer pek çok arkadaşın da dediği gibi.
    Bahsettiğiniz konu kontra tekniğinin çalışması ile ilgilidir. Benim bahsettiğim konu ise ağırlık merkezinin tekerlere etkisini; motosikleti daha az yatırarak yere olan açısını dikleştirmek/arttırmak, böylelikle virajda yol ve lastikten kaynaklı kaymanın azalmasına yardımcı olmak içindi. Motosiklet ile dönmenin tek yolu kontra uygulamaktır, bilinçli veya bilinçsiz her motosiklet kullanıcısı bu şekilde döner. Yatarken de kontra uygularız, aksi düşünülemez. Aslında anlatmak istediğimi doğru anlamış fakat yanlış yorumlamışsınız
    peyloride bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)