Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Rodaj hatalari telafisiz mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Sifir motor aldik, en onemli evre rodaj aşaması.
    Genelde söylenir yapilmamasi gerekenler.
    * Motor hararet yapmamali,
    * 95 oktandan yuksek oktan benzin kullanilmamali
    * belirtilen devri gecmemeli vs..
    Ben de motor aldim ve malesef itinali kullanmaya calissamda fan acti toplamda yaklasik 5 , 6, 7 kez kadar.
    Gecenlerde iyi olur sanirim diye 97 oktan benzin almıştım.
    Bu durumlarin ne gibi zararları olabilir? Su an 362 km de motorum.
    Her türlü oneriye, tavsiyeye acigim. Motorumu kismet olursa uzun yillar kullanma niyetim oldugu icin itinali kullanmak istiyorum.
    Simdiden yorum yapacak arkadaşlara tesekkur ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Fan, soğutma sıvısını soğutarak, motorun istenilen sıcaklığı geçmemesini sağlar. Dolayısıyla fanın çalışması bir problem değildir.
    Fan çalışmasına rağmen motor sıcaklığı düşmüyor ve artıyorsa o zaman sıkıntı başlar.

    Oktan meselesine gelince rodaj ile ilgili ilk defa duyduğum bir şey. Herhangi bir problem yaratmaz diye düşünüyorum.
    Acayip performanslı, yüksek sıkıştırmalı bir motor bloğunuz yoksa hiç bir faydası olmaz. Sadece 97 oktan almış olursunuz. Oktan ile ilgili forumda konular açılmıştı, okumanızı öneririm

    Bu arada motorunuz neydi? 125 cc ise çok yavaş gidiyor olmalısınız. Motor biraz rüzgar alsın

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    fan açmaktan kasıt hararet yaptırmamaktır yoksa kolayı var sök soketi fan açmasın

  4. #4

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan, soğutma sıvısını soğutarak, motorun istenilen sıcaklığı geçmemesini sağlar. Dolayısıyla fanın çalışması bir problem değildir.
    Fan çalışmasına rağmen motor sıcaklığı düşmüyor ve artıyorsa o zaman sıkıntı başlar.

    Oktan meselesine gelince rodaj ile ilgili ilk defa duyduğum bir şey. Herhangi bir problem yaratmaz diye düşünüyorum.
    Acayip performanslı, yüksek sıkıştırmalı bir motor bloğunuz yoksa hiç bir faydası olmaz. Sadece 97 oktan almış olursunuz. Oktan ile ilgili forumda konular açılmıştı, okumanızı öneririm

    Bu arada motorunuz neydi? 125 cc ise çok yavaş gidiyor olmalısınız. Motor biraz rüzgar alsın
    Mt07 tracer motor.
    Motor sicakligi 106 olunca fan devreye giriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fan açmaktan kasıt hararet yaptırmamaktır yoksa kolayı var sök soketi fan açmasın
    Soru bu zaten. Fan acmasi hararet yapmis olmasi demek mi oluyor?

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt07 tracer motor.
    Motor sicakligi 106 olunca fan devreye giriyor.
    Bir problem yok o zaman. Baktınız ki fan açıkken motor sıcaklığı 120 lere doğru koşuyor, biraz dinlendirirsiniz motoru. Ki öyle bir şey çoğu zaman olmaz.
    Ne kadar fiyat farkı var bilmiyorum fakat 97 oktanın mt07 için bir gerekliliği yok. 95 yeterlidir

  6. #6

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir problem yok o zaman. Baktınız ki fan açıkken motor sıcaklığı 120 lere doğru koşuyor, biraz dinlendirirsiniz motoru. Ki öyle bir şey çoğu zaman olmaz.
    Ne kadar fiyat farkı var bilmiyorum fakat 97 oktanın mt07 için bir gerekliliği yok. 95 yeterlidir
    Cok tesekkur ediyorum

  7. #7
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt07 tracer motor.
    Motor sicakligi 106 olunca fan devreye giriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------


    Soru bu zaten. Fan acmasi hararet yapmis olmasi demek mi oluyor?
    116 dereceye kadar normal sayılır, 116 dan sonrası sıkıntı başlar. Eğer motor fan açtığı halde 116 dereceyi geçiyorsa birseyler ters gidiyor demektir.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  8. #8

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    95 oktan ile 97 oktanın arasında ki farkı anlayabilecek motor veya sürücünün Türkiye de olduğunu sanmıyorum belki Amerika da vardır onuda bilemem.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    0 motor daha çok fan açar.nedenini bilmiyorum ama 5 tane 0 motorda da durum bu şekildeydi.hayırlı olsun darısı başıma tracer700
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Çift silindir bir makina sonuçta,Bulunduğunuz şehir güney bölgesinde ise yer yer 30dereceyi bulan sıcaklar var.Fan açması normal bir durum.

  11. #11

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    97 oktan ülkemizde satılmıyor diye biliyorum nereden aldınız?
    MSMorkan bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97 oktan ülkemizde satılmıyor diye biliyorum nereden aldınız?
    Shell de vardi

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    kırklareli babaeskide çoğu israsyonda var 97 oktan

  14. #14

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    116 dereceye kadar normal sayılır, 116 dan sonrası sıkıntı başlar. Eğer motor fan açtığı halde 116 dereceyi geçiyorsa birseyler ters gidiyor demektir.
    106 dereceyi hic gecmedi sicakligi. Fan calisinca 104, 102 derken fan duruyor. Sadece rodajda ve zarar gorur mu diye merak ettim

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    rodaj kurallarına uygun hareket edip fan açtırmayan yoktur, belki kış aylarında açmaz. Rodajın anlamı alıştırma amacı motordaki hareketli parçaları birbirine alıştırmaktır. Benzinle ilgili bi durum yok.

  16. #16
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Öncelikle hayırlı olsun.

    Kullanıcı el kitabındaki ilgili bölüme bir göz gezdirin. Mt-07 için;



    Hararet ve oktan ile ilgili bir bilgi yok. Rodaj konusu zaten bolca hurafe içeriyor. Devir konusunda dikkatli olduktan sonra geri kalanının çok da önemi yok. Yukarıdaki bilgilere ek olarak, motoru çalıştırdıktan sonra hareket etmeden motorun ısınması için biraz beklemenizi öneririm. Zaten göstergede motor sıcaklığı 40 dereceye ulaşana kadar "lo" ibaresini görürsünüz. Bu sayede motorunuzun düzgün yağlanması için ona zaman tanımış olursunuz.

    Oktan konusuna da takılmayın ancak güvenilir bir benzinciden benzin almanız sadece rodajda değil motosikletin kullanım ömrü boyunca sizin menfaatinize olacaktır. (Shell - V Power kullanıyorum. 12bin km dir sorun yaşamadık)
    khaledome bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97 oktan ülkemizde satılmıyor diye biliyorum nereden aldınız?

    Bir ihtimal petrol ofisinden olabilir.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Bu arada bende mt07 kullanıyorum, bizim motorlar denediğim fz6 , cb650f , fazer8 lere göre çok iyi ısınma konusunda.

  19. #19

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı Metilen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun.
    Kullanıcı el kitabındaki ilgili bölüme bir göz gezdirin. Mt-07 için;

    http://www.resimag.com/p1/70249c9258.jpeg

    Hararet ve oktan ile ilgili bir bilgi yok. Rodaj konusu zaten bolca hurafe içeriyor. Devir konusunda dikkatli olduktan sonra geri kalanının çok da önemi yok. Yukarıdaki bilgilere ek olarak, motoru çalıştırdıktan sonra hareket etmeden motorun ısınması için biraz beklemenizi öneririm. Zaten göstergede motor sıcaklığı 40 dereceye ulaşana kadar "lo" ibaresini görürsünüz. Bu sayede motorunuzun düzgün yağlanması için ona zaman tanımış olursunuz.

    Oktan konusuna da takılmayın ancak güvenilir bir benzinciden benzin almanız sadece rodajda değil motosikletin kullanım ömrü boyunca sizin menfaatinize olacaktır. (Shell - V Power kullanıyorum. 12bin km dir sorun yaşamadık)
    Rodaj evresi dediginiz gibi hayli hurafe barindiran süreç. Bir seyler okudukça kafam karışıyor. Kitapcigi okudum, uygulamada sorun yok. 5000 devri gecmiyorum. Motor ilk calistiginda 55-58 derece sicakliga ulasinca hareket ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj kurallarına uygun hareket edip fan açtırmayan yoktur, belki kış aylarında açmaz. Rodajın anlamı alıştırma amacı motordaki hareketli parçaları birbirine alıştırmaktır. Benzinle ilgili bi durum yok.
    Rodaj kurallarina uygun hareket edip fan actirmayan yoktur, rahatlatan cumle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://resmim.net/f/JY13Hi.png
    Bir ihtimal petrol ofisinden olabilir.
    Sadece shell den ayni pompadan benzin aliyorum.

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sifir motor aldik, en onemli evre rodaj aşaması.
    Genelde söylenir yapilmamasi gerekenler.
    * Motor hararet yapmamali,
    * 95 oktandan yuksek oktan benzin kullanilmamali
    * belirtilen devri gecmemeli vs..
    Ben de motor aldim ve malesef itinali kullanmaya calissamda fan acti toplamda yaklasik 5 , 6, 7 kez kadar.
    Gecenlerde iyi olur sanirim diye 97 oktan benzin almıştım.
    Bu durumlarin ne gibi zararları olabilir? Su an 362 km de motorum.
    Her türlü oneriye, tavsiyeye acigim. Motorumu kismet olursa uzun yillar kullanma niyetim oldugu icin itinali kullanmak istiyorum.
    Simdiden yorum yapacak arkadaşlara tesekkur ederim.
    bende mt-25 var durunca fan açıyor sıcaklardan oluyor :(


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)