Rodaj hatalari telafisiz mi?
Reklamlar
-
Sifir motor aldik, en onemli evre rodaj aşaması.
Genelde söylenir yapilmamasi gerekenler.
* Motor hararet yapmamali,
* 95 oktandan yuksek oktan benzin kullanilmamali
* belirtilen devri gecmemeli vs..
Ben de motor aldim ve malesef itinali kullanmaya calissamda fan acti toplamda yaklasik 5 , 6, 7 kez kadar.
Gecenlerde iyi olur sanirim diye 97 oktan benzin almıştım.
Bu durumlarin ne gibi zararları olabilir? Su an 362 km de motorum.
Her türlü oneriye, tavsiyeye acigim. Motorumu kismet olursa uzun yillar kullanma niyetim oldugu icin itinali kullanmak istiyorum.
Simdiden yorum yapacak arkadaşlara tesekkur ederim.
Reklamlar
-
Fan, soğutma sıvısını soğutarak, motorun istenilen sıcaklığı geçmemesini sağlar. Dolayısıyla fanın çalışması bir problem değildir.
Fan çalışmasına rağmen motor sıcaklığı düşmüyor ve artıyorsa o zaman sıkıntı başlar.
Oktan meselesine gelince rodaj ile ilgili ilk defa duyduğum bir şey. Herhangi bir problem yaratmaz diye düşünüyorum.
Acayip performanslı, yüksek sıkıştırmalı bir motor bloğunuz yoksa hiç bir faydası olmaz. Sadece 97 oktan almış olursunuz. Oktan ile ilgili forumda konular açılmıştı, okumanızı öneririm
Bu arada motorunuz neydi? 125 cc ise çok yavaş gidiyor olmalısınız. Motor biraz rüzgar alsın
-
fan açmaktan kasıt hararet yaptırmamaktır yoksa kolayı var sök soketi fan açmasın
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Fan, soğutma sıvısını soğutarak, motorun istenilen sıcaklığı geçmemesini sağlar. Dolayısıyla fanın çalışması bir problem değildir.
Fan çalışmasına rağmen motor sıcaklığı düşmüyor ve artıyorsa o zaman sıkıntı başlar.
Oktan meselesine gelince rodaj ile ilgili ilk defa duyduğum bir şey. Herhangi bir problem yaratmaz diye düşünüyorum.
Acayip performanslı, yüksek sıkıştırmalı bir motor bloğunuz yoksa hiç bir faydası olmaz. Sadece 97 oktan almış olursunuz. Oktan ile ilgili forumda konular açılmıştı, okumanızı öneririm
Bu arada motorunuz neydi? 125 cc ise çok yavaş gidiyor olmalısınız. Motor biraz rüzgar alsın
Mt07 tracer motor.
Motor sicakligi 106 olunca fan devreye giriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
fan açmaktan kasıt hararet yaptırmamaktır yoksa kolayı var sök soketi fan açmasın
Soru bu zaten. Fan acmasi hararet yapmis olmasi demek mi oluyor?
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
Mt07 tracer motor.
Motor sicakligi 106 olunca fan devreye giriyor.
Bir problem yok o zaman. Baktınız ki fan açıkken motor sıcaklığı 120 lere doğru koşuyor, biraz dinlendirirsiniz motoru. Ki öyle bir şey çoğu zaman olmaz.
Ne kadar fiyat farkı var bilmiyorum fakat 97 oktanın mt07 için bir gerekliliği yok. 95 yeterlidir
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Bir problem yok o zaman. Baktınız ki fan açıkken motor sıcaklığı 120 lere doğru koşuyor, biraz dinlendirirsiniz motoru. Ki öyle bir şey çoğu zaman olmaz.
Ne kadar fiyat farkı var bilmiyorum fakat 97 oktanın mt07 için bir gerekliliği yok. 95 yeterlidir
Cok tesekkur ediyorum
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
Mt07 tracer motor.
Motor sicakligi 106 olunca fan devreye giriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Soru bu zaten. Fan acmasi hararet yapmis olmasi demek mi oluyor?
116 dereceye kadar normal sayılır, 116 dan sonrası sıkıntı başlar. Eğer motor fan açtığı halde 116 dereceyi geçiyorsa birseyler ters gidiyor demektir.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
95 oktan ile 97 oktanın arasında ki farkı anlayabilecek motor veya sürücünün Türkiye de olduğunu sanmıyorum belki Amerika da vardır onuda bilemem.
-
0 motor daha çok fan açar.nedenini bilmiyorum ama 5 tane 0 motorda da durum bu şekildeydi.hayırlı olsun darısı başıma tracer700
-
Çift silindir bir makina sonuçta,Bulunduğunuz şehir güney bölgesinde ise yer yer 30dereceyi bulan sıcaklar var.Fan açması normal bir durum.
-
97 oktan ülkemizde satılmıyor diye biliyorum nereden aldınız?
-
esbabsız adlı üyeden alıntı
97 oktan ülkemizde satılmıyor diye biliyorum nereden aldınız?
Shell de vardi
-
kırklareli babaeskide çoğu israsyonda var 97 oktan
-
54RR adlı üyeden alıntı
116 dereceye kadar normal sayılır, 116 dan sonrası sıkıntı başlar. Eğer motor fan açtığı halde 116 dereceyi geçiyorsa birseyler ters gidiyor demektir.
106 dereceyi hic gecmedi sicakligi. Fan calisinca 104, 102 derken fan duruyor. Sadece rodajda ve zarar gorur mu diye merak ettim
-
rodaj kurallarına uygun hareket edip fan açtırmayan yoktur, belki kış aylarında açmaz. Rodajın anlamı alıştırma amacı motordaki hareketli parçaları birbirine alıştırmaktır. Benzinle ilgili bi durum yok.
-
Öncelikle hayırlı olsun.
Kullanıcı el kitabındaki ilgili bölüme bir göz gezdirin. Mt-07 için;
Hararet ve oktan ile ilgili bir bilgi yok. Rodaj konusu zaten bolca hurafe içeriyor. Devir konusunda dikkatli olduktan sonra geri kalanının çok da önemi yok. Yukarıdaki bilgilere ek olarak, motoru çalıştırdıktan sonra hareket etmeden motorun ısınması için biraz beklemenizi öneririm. Zaten göstergede motor sıcaklığı 40 dereceye ulaşana kadar "lo" ibaresini görürsünüz. Bu sayede motorunuzun düzgün yağlanması için ona zaman tanımış olursunuz.
Oktan konusuna da takılmayın ancak güvenilir bir benzinciden benzin almanız sadece rodajda değil motosikletin kullanım ömrü boyunca sizin menfaatinize olacaktır. (Shell - V Power kullanıyorum. 12bin km dir sorun yaşamadık)
-
esbabsız adlı üyeden alıntı
97 oktan ülkemizde satılmıyor diye biliyorum nereden aldınız?
Bir ihtimal petrol ofisinden olabilir.
-
Bu arada bende mt07 kullanıyorum, bizim motorlar denediğim fz6 , cb650f , fazer8 lere göre çok iyi ısınma konusunda.
-
Metilen adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı olsun.
Kullanıcı el kitabındaki ilgili bölüme bir göz gezdirin. Mt-07 için;
http://www.resimag.com/p1/70249c9258.jpeg
Hararet ve oktan ile ilgili bir bilgi yok. Rodaj konusu zaten bolca hurafe içeriyor. Devir konusunda dikkatli olduktan sonra geri kalanının çok da önemi yok. Yukarıdaki bilgilere ek olarak, motoru çalıştırdıktan sonra hareket etmeden motorun ısınması için biraz beklemenizi öneririm. Zaten göstergede motor sıcaklığı 40 dereceye ulaşana kadar "lo" ibaresini görürsünüz. Bu sayede motorunuzun düzgün yağlanması için ona zaman tanımış olursunuz.
Oktan konusuna da takılmayın ancak güvenilir bir benzinciden benzin almanız sadece rodajda değil motosikletin kullanım ömrü boyunca sizin menfaatinize olacaktır. (Shell - V Power kullanıyorum. 12bin km dir sorun yaşamadık)
Rodaj evresi dediginiz gibi hayli hurafe barindiran süreç. Bir seyler okudukça kafam karışıyor. Kitapcigi okudum, uygulamada sorun yok. 5000 devri gecmiyorum. Motor ilk calistiginda 55-58 derece sicakliga ulasinca hareket ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
Boldpilot adlı üyeden alıntı
rodaj kurallarına uygun hareket edip fan açtırmayan yoktur, belki kış aylarında açmaz. Rodajın anlamı alıştırma amacı motordaki hareketli parçaları birbirine alıştırmaktır. Benzinle ilgili bi durum yok.
Rodaj kurallarina uygun hareket edip fan actirmayan yoktur, rahatlatan cumle
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Sadece shell den ayni pompadan benzin aliyorum.
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
Sifir motor aldik, en onemli evre rodaj aşaması.
Genelde söylenir yapilmamasi gerekenler.
* Motor hararet yapmamali,
* 95 oktandan yuksek oktan benzin kullanilmamali
* belirtilen devri gecmemeli vs..
Ben de motor aldim ve malesef itinali kullanmaya calissamda fan acti toplamda yaklasik 5 , 6, 7 kez kadar.
Gecenlerde iyi olur sanirim diye 97 oktan benzin almıştım.
Bu durumlarin ne gibi zararları olabilir? Su an 362 km de motorum.
Her türlü oneriye, tavsiyeye acigim. Motorumu kismet olursa uzun yillar kullanma niyetim oldugu icin itinali kullanmak istiyorum.
Simdiden yorum yapacak arkadaşlara tesekkur ederim.
bende mt-25 var durunca fan açıyor sıcaklardan oluyor :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)