Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Rodaj hatalari telafisiz mi?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster











    Sadece shell den ayni pompadan benzin aliyorum.
    O zaman çarşı karışır aga shell 97 oktan satmıyor.

    Not: Niye aynı pompadan diğerleri başka bir yere mi bağlı?
    MSMorkan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman çarşı karışır aga shell 97 oktan satmıyor.

    Not: Niye aynı pompadan diğerleri başka bir yere mi bağlı?
    İsyerimin yaninda shell var yakin oldugu icin oradan aldim motorlarima.
    Hep ayni pompa olmasi ugrasilmis bir sey degil, yoldan shell e donunce direkt kolayima gelen yer oldugu icin oradan aliyorum.
    Shell 97 satmiyorsa ben yanlis algilamis olabilirim bi yesil birde kirmizi vardi sanirim . Hangisinden olsun dedi , iyisi olsun dedim o kadar. Yarin bi bakarim neymis o benzin.

  3. #23
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    106 dereceyi hic gecmedi sicakligi. Fan calisinca 104, 102 derken fan duruyor. Sadece rodajda ve zarar gorur mu diye merak ettim
    Hiç birşey olmaz, ama yinede kafana takılıyorsa akşam serininde çıkın rodaj bitene kadar Ani gaz vermeyin, sabit devirde kullanmayın, yüksek devirlere çıkmayın yeter

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://resmim.net/f/JY13Hi.png
    Bir ihtimal petrol ofisinden olabilir.
    Bunu gördüğüm iyi oldu, ne zamandır gaz yağı arıyordum gidip alayım birkaç litre

  4. #24

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç birşey olmaz, ama yinede kafana takılıyorsa akşam serininde çıkın rodaj bitene kadar Ani gaz vermeyin, sabit devirde kullanmayın, yüksek devirlere çıkmayın yeter

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------



    Bunu gördüğüm iyi oldu, ne zamandır gaz yağı arıyordum gidip alayım birkaç litre
    Tesekkur ederim
    54RR bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsyerimin yaninda shell var yakin oldugu icin oradan aldim motorlarima.
    Hep ayni pompa olmasi ugrasilmis bir sey degil, yoldan shell e donunce direkt kolayima gelen yer oldugu icin oradan aliyorum.
    Shell 97 satmiyorsa ben yanlis algilamis olabilirim bi yesil birde kirmizi vardi sanirim . Hangisinden olsun dedi , iyisi olsun dedim o kadar. Yarin bi bakarim neymis o benzin.
    Shellde çalışıyorum. Eskiden o kırmızı pompa 97 idi. Ağız alışkanlığı (yada müşteri anlasın diye)hala 97 mi diye soruyoruz bazen. Vpower diye de belirtilen yakıt dynaflex teknolojisi ile üretilen bir yakıttır. 95 oktan olan bu yakıt shellin diğer yakıtına göre 3 kat fazla temizleyici parçacık taşıyan bir karışıma sahiptir.

    Motoru depoyu ve benzin yada mazot geçen her yeri temizler. Vpower benzin ve mazot var ikisinde de dynaflex teknolojisi kullanılan katkı var. 3 kuruş fark var ama o aradaki 3 kuruş farkı fark ediyorsunuz. Çekiş artıyor, motor korunuyor.

    Rodaja yakıtın etkisi yoktur. Sonuçta hepsi benzin tek etki vpower olması sebebiyle motorunuzu daha fazla korur. Fuelsave benzinde motoru korur ama performansta düşüklük hissedilebilir.

    Fan açılması iyidir rodaj sırasında çünkü motor ve fan da rodaj olur. Yani fan da alışır. Fanında dönen parçaları var ve onlarda alışması gerekir. Radyatör bile alışır. Çünkü içindeki su antifriz karışımı borularda akar ve basınç oluşturur.
    Dikkat etmen gereken şey fan açınca sıcaklığın düşmesidir. Düşmezse ters giden bişiler vardır. Motosikleti kenara çekip stop etmeden zorlamadan kontrol edersin radyatör patlak mı gerçekten fan çalışıyormu gibisinden.

    Bide tavsiyem mümkün olduğu kadar düşük hızlarda seyretmemeye çalış. Yani zorlamadan (çok yüksek devirlere çıkmadan) hızını 60 70 km ve üstüne çıkaracağın bölünmüş karayolu gibi yerleri tercih et. Şehiriçinde fazla dolaşma. Sebebi motor bloğunun çok fazla rüzgar sirkülasyonu görmemesi sonucu hararet artar.
    Mt 7 büyük motorlu olduğu için uzun süre şehir içi kullanımda hararet yükselip fan açabilir.

  6. #26

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sifir motor aldik, en onemli evre rodaj aşaması.
    Genelde söylenir yapilmamasi gerekenler.
    * Motor hararet yapmamali,
    * 95 oktandan yuksek oktan benzin kullanilmamali
    * belirtilen devri gecmemeli vs..
    Ben de motor aldim ve malesef itinali kullanmaya calissamda fan acti toplamda yaklasik 5 , 6, 7 kez kadar.
    Gecenlerde iyi olur sanirim diye 97 oktan benzin almıştım.
    Bu durumlarin ne gibi zararları olabilir? Su an 362 km de motorum.
    Her türlü oneriye, tavsiyeye acigim. Motorumu kismet olursa uzun yillar kullanma niyetim oldugu icin itinali kullanmak istiyorum.
    Simdiden yorum yapacak arkadaşlara tesekkur ederim.
    Fan açması hararet yaptığı anlamına gelmez.
    97 oktan alınmaması gerekiyor diye sana servis mi söyledi?
    Benim kitapçığımda öyle bir şey yazmıyor. 91 ve üstü uygundur diyor.
    Eğer rahatsız oluyorsan o benzini iyice bitir git 95 oktan al merak etme o kadarcıktan bir şey olmaz oyuncak değilya.
    Belirtilen devri de geçmeyiver bi zahmet :D Devir saati gözünün önünde.

    Ayrıca şimdi gördüm shellden aldıysan o kırmızı pompa da 95 oktan ama performans yakıtı merak etme oda 95 :D

  7. #27
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Kitapçığınızda önerilen yakıt yazıyordur ve rodaj için özel bir yakıt kullanmanıza gerek yok. 97 oktan ve 95 oktan mevzusu motorun sıkıştırma oranına bağlıdır. 12:1 oranından yüksek bir sıkıştırma oranına sahipseniz(supersport motorlar gibi) 97 oktan önerilir. Ama motorunuz MT-07 idi sanırım 11,5:1 sıkıştırma oranı için 95 oktan benzin kullanmalısınız. 97 kullanırsanız ne olur derseniz verimsiz yanma tepkimesi olur, yakıt sarfiyatınız artar. Hem alırken hem kullanırken fazla para ödemiş olursunuz. 95 oktan kurşunsuz iyidir. Shell V-power nitro kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım 3 yıldır.

  8. #28

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shellde çalışıyorum. Eskiden o kırmızı pompa 97 idi. Ağız alışkanlığı (yada müşteri anlasın diye)hala 97 mi diye soruyoruz bazen. Vpower diye de belirtilen yakıt dynaflex teknolojisi ile üretilen bir yakıttır. 95 oktan olan bu yakıt shellin diğer yakıtına göre 3 kat fazla temizleyici parçacık taşıyan bir karışıma sahiptir.

    Motoru depoyu ve benzin yada mazot geçen her yeri temizler. Vpower benzin ve mazot var ikisinde de dynaflex teknolojisi kullanılan katkı var. 3 kuruş fark var ama o aradaki 3 kuruş farkı fark ediyorsunuz. Çekiş artıyor, motor korunuyor.

    Rodaja yakıtın etkisi yoktur. Sonuçta hepsi benzin tek etki vpower olması sebebiyle motorunuzu daha fazla korur. Fuelsave benzinde motoru korur ama performansta düşüklük hissedilebilir.

    Fan açılması iyidir rodaj sırasında çünkü motor ve fan da rodaj olur. Yani fan da alışır. Fanında dönen parçaları var ve onlarda alışması gerekir. Radyatör bile alışır. Çünkü içindeki su antifriz karışımı borularda akar ve basınç oluşturur.
    Dikkat etmen gereken şey fan açınca sıcaklığın düşmesidir. Düşmezse ters giden bişiler vardır. Motosikleti kenara çekip stop etmeden zorlamadan kontrol edersin radyatör patlak mı gerçekten fan çalışıyormu gibisinden.

    Bide tavsiyem mümkün olduğu kadar düşük hızlarda seyretmemeye çalış. Yani zorlamadan (çok yüksek devirlere çıkmadan) hızını 60 70 km ve üstüne çıkaracağın bölünmüş karayolu gibi yerleri tercih et. Şehiriçinde fazla dolaşma. Sebebi motor bloğunun çok fazla rüzgar sirkülasyonu görmemesi sonucu hararet artar.
    Mt 7 büyük motorlu olduğu için uzun süre şehir içi kullanımda hararet yükselip fan açabilir.
    Bu guzel yorum icin size cok tesekkur ediyorum . Keyifle okudum, hatta döndüm 2kez daha okudum. Dediginiz gibi yavas pek gidilmiyor. 2 den 3. Vitese atinca zaten yavas gidemiyorsunuz hiz 50-60 olunca maasallah akip gidiyor motor.

  9. #29

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Rodaj hataları bence telafi edilebilir ama ne tip hatalar yaptığına bağlı tabii. Rodajda kitapçığın dışına ufak tefek çıkışlar yaptın diye hiç bir şey olmaz, ama daha rodaj döneminde sen sürekli motoru sıkıştırırsan, son hız görecem diye her bindiğinde yüksek devir yaptırırsan ve tüm rodaj dönemini böyle geçirirsen (yine de ille de olacak demek değil ama) ileride sıkıntılar olabilir. Düzgün rodaj geçiren aynı motosikletlere göre bir fark olabilir gidişatında.
    Günümüzde araç motorları oldukça yüksek teknoloji ile üretiliyorlar acemi biri de rodaj dönemi geçirse motora çok büyük bir şey olacağını sanmıyorum ama, dediğim gibi bir şey olmaz diyerek tamamen kafana göre takılıp hırpalarsan, sıkıntı yaşama ihtimalin artar. Topu topu 500, 1000 km sabredeceksin hepsi bu. Bana göre ilk 5000 km dikkat etmek gerekir, ilk 500 ya da 1000 rodaj bakımı bitti diye hemen çılgıncasına limit zorlamak filan doğru gelmiyor bana. Benim yöntemim 500 km rodaj bakımından sonra 5000 ilk periyodik bakıma kadar da şartları zorlamadan ve aşırı yüksek devirlerde ve top speed'i çokça zorlayarak kullanmamaktır, ki kişisel olarak zaten tüm motosikletlerimde top speed'i toplasan sadece 1 ya da 2 kez, o da motosikletin ne yapabildiğini görmek amaçlı denemişimdir. Onun harici her daim limitleri zorlamadan redline görmeden kullanırım. Ne motorlarım sağır kaldı ne de bir sorun çıktı.
    Yani sabredip kitabına uygun davranmak davranmamaktan daha kolay ve masrafsız bir yoldur.
    Ama rodajda yapılan ufak tefek hatalar da (motoru kırıp dökmediysen, çatlatmadıysan, limitleri aşırı zorlamadıysan) tamamen telafisizdir diye bir şey yok zannımca. Yineliyorum bu yine de kimseyi rodaj kurallarını hiçe saymaya yönlendirmesin, rodajınızı düzgün yapınız.

  10. #30

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan açması hararet yaptığı anlamına gelmez.
    97 oktan alınmaması gerekiyor diye sana servis mi söyledi?
    Benim kitapçığımda öyle bir şey yazmıyor. 91 ve üstü uygundur diyor.
    Eğer rahatsız oluyorsan o benzini iyice bitir git 95 oktan al merak etme o kadarcıktan bir şey olmaz oyuncak değilya.
    Belirtilen devri de geçmeyiver bi zahmet :D Devir saati gözünün önünde.

    Ayrıca şimdi gördüm shellden aldıysan o kırmızı pompa da 95 oktan ama performans yakıtı merak etme oda 95 :D
    97 alinmamasi gerektigini forumda bir yerde okudum. Belirtilen devri gecmiyorum. 2, 3, 4. Viteste 3000-5000 dv arasi geziyorum ani gaz acmadan. Musait yol olunca 5 ve 6. Viteslerde de bu devirlerde sürüş yapiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------

    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçığınızda önerilen yakıt yazıyordur ve rodaj için özel bir yakıt kullanmanıza gerek yok. 97 oktan ve 95 oktan mevzusu motorun sıkıştırma oranına bağlıdır. 12:1 oranından yüksek bir sıkıştırma oranına sahipseniz(supersport motorlar gibi) 97 oktan önerilir. Ama motorunuz MT-07 idi sanırım 11,5:1 sıkıştırma oranı için 95 oktan benzin kullanmalısınız. 97 kullanırsanız ne olur derseniz verimsiz yanma tepkimesi olur, yakıt sarfiyatınız artar. Hem alırken hem kullanırken fazla para ödemiş olursunuz. 95 oktan kurşunsuz iyidir. Shell V-power nitro kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım 3 yıldır.
    Tesekkur ederim. Forumda bir yerde okumustum rodajda 95 oktan üzeri kullanmayin diye o yuzden sormak istedim. Zaten aldigim benzinde 97 oktan degil, temizlik katkisi fazla olan benzinmis yapilan yorumlara ve arastirmama gore.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj hataları bence telafi edilebilir ama ne tip hatalar yaptığına bağlı tabii. Rodajda kitapçığın dışına ufak tefek çıkışlar yaptın diye hiç bir şey olmaz, ama daha rodaj döneminde sen sürekli motoru sıkıştırırsan, son hız görecem diye her bindiğinde yüksek devir yaptırırsan ve tüm rodaj dönemini böyle geçirirsen (yine de ille de olacak demek değil ama) ileride sıkıntılar olabilir. Düzgün rodaj geçiren aynı motosikletlere göre bir fark olabilir gidişatında.
    Günümüzde araç motorları oldukça yüksek teknoloji ile üretiliyorlar acemi biri de rodaj dönemi geçirse motora çok büyük bir şey olacağını sanmıyorum ama, dediğim gibi bir şey olmaz diyerek tamamen kafana göre takılıp hırpalarsan, sıkıntı yaşama ihtimalin artar. Topu topu 500, 1000 km sabredeceksin hepsi bu. Bana göre ilk 5000 km dikkat etmek gerekir, ilk 500 ya da 1000 rodaj bakımı bitti diye hemen çılgıncasına limit zorlamak filan doğru gelmiyor bana. Benim yöntemim 500 km rodaj bakımından sonra 5000 ilk periyodik bakıma kadar da şartları zorlamadan ve aşırı yüksek devirlerde ve top speed'i çokça zorlayarak kullanmamaktır, ki kişisel olarak zaten tüm motosikletlerimde top speed'i toplasan sadece 1 ya da 2 kez, o da motosikletin ne yapabildiğini görmek amaçlı denemişimdir. Onun harici her daim limitleri zorlamadan redline görmeden kullanırım. Ne motorlarım sağır kaldı ne de bir sorun çıktı.
    Yani sabredip kitabına uygun davranmak davranmamaktan daha kolay ve masrafsız bir yoldur.
    Ama rodajda yapılan ufak tefek hatalar da (motoru kırıp dökmediysen, çatlatmadıysan, limitleri aşırı zorlamadıysan) tamamen telafisizdir diye bir şey yok zannımca. Yineliyorum bu yine de kimseyi rodaj kurallarını hiçe saymaya yönlendirmesin, rodajınızı düzgün yapınız.
    Tesekkur ederim yorumunuz icin. Konu rodaj olunca hayli hurafe olabiliyor internette. Uzun sure motorumu kullanma niyetim oldugu icin sifir aldim.
    Hata olabilir mi diye gördüğüm bu km ye kadar;
    *sanirim 5 - 6 kez fan acti motor. Yolda giderken degilde motoru stop ettigimde isi 106derece oluyor ve bu derecede tracer7 fan aciyor. Mesela hic 107derece olmadi. 106dan fan ile birlikte 104, 102 ve fan kapandi.
    ** birde artci aldim 80 kg civari arkadas 2-3 km kadar bi gezdirdim.
    *** arkadasim rolantide calisan motorumun uzerine bindi , bunda vites nasil atiliyor deyip debriyaja basmadan 1e atti ve motor stop etti en cokta bu canimi sikti.
    Simdiye kadar bu 3 hata var.
    Motoru sabah isitmadan hareket etmiyorum ve ani gaz vermiyorum. Sikistirmiyorum. Bunlarda iyi yanlari. Zaten rodaj bitse dahi ben sakin kullaniciyim yuksek hiz, ani gaz sevmiyorum.
    valeros46 bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97 alinmamasi gerektigini forumda bir yerde okudum. Belirtilen devri gecmiyorum. 2, 3, 4. Viteste 3000-5000 dv arasi geziyorum ani gaz acmadan. Musait yol olunca 5 ve 6. Viteslerde de bu devirlerde sürüş yapiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------


    Tesekkur ederim. Forumda bir yerde okumustum rodajda 95 oktan üzeri kullanmayin diye o yuzden sormak istedim. Zaten aldigim benzinde 97 oktan degil, temizlik katkisi fazla olan benzinmis yapilan yorumlara ve arastirmama gore.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------



    Tesekkur ederim yorumunuz icin. Konu rodaj olunca hayli hurafe olabiliyor internette. Uzun sure motorumu kullanma niyetim oldugu icin sifir aldim.
    Hata olabilir mi diye gördüğüm bu km ye kadar;
    *sanirim 5 - 6 kez fan acti motor. Yolda giderken degilde motoru stop ettigimde isi 106derece oluyor ve bu derecede tracer7 fan aciyor. Mesela hic 107derece olmadi. 106dan fan ile birlikte 104, 102 ve fan kapandi.
    ** birde artci aldim 80 kg civari arkadas 2-3 km kadar bi gezdirdim.
    *** arkadasim rolantide calisan motorumun uzerine bindi , bunda vites nasil atiliyor deyip debriyaja basmadan 1e atti ve motor stop etti en cokta bu canimi sikti.
    Simdiye kadar bu 3 hata var.
    Motoru sabah isitmadan hareket etmiyorum ve ani gaz vermiyorum. Sikistirmiyorum. Bunlarda iyi yanlari. Zaten rodaj bitse dahi ben sakin kullaniciyim yuksek hiz, ani gaz sevmiyorum.
    Arkadaşın yaptığı canını sıkmıştır ama tahminim çok fazla sorun olmaz çünkü motor stop etmiş. Ayrıca cammı bu 1 kereden bişi olmaz ama bunu sürekli olarak yaşarsan sorun olabilir.
    Rodaj anında çok fazla süre artçı taşımanı tavsiye etmem özellikle tanımadığın( artçılığını bilmediğin) kişiyi bindirme sorun yaşayabilirsiniz. Hem motor alışıyor hem de siz motosiklete alışıyorsunuz.
    Arada ani gaz olabilir ama deviri ayarlamak kaydıyla. Frenlemede yapmalısın ama ondada çok fazla ani fren yapma. Tabii mecburiyet oluşursa o ayrı. Dediğim gibi fan açmasını istemiyorsan 70 80 km gibi hızlarda sür şehir içi gezme rodaj bitinceye dek. Yavaş gidilmiyor değil fan açılmasını istemiyorsan mecbur rüzgar sirkülasyonu oluşturacaksın. Dur kalk yapmayacak şekilde süreceksinki fan açmasın.
    Akşam saatlerinde yada gece saatlerinde sürüş yap(sıcaklık düşüyor hararet yapma ihtimali azalıyor) onuda dikkatli şekilde yap. Gece tehlikeler daha çok olabilir. Bu mt 7 tracermıydı onuda sorayım.
    Tekerin düz bassın.

  12. #32

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın yaptığı canını sıkmıştır ama tahminim çok fazla sorun olmaz çünkü motor stop etmiş. Ayrıca cammı bu 1 kereden bişi olmaz ama bunu sürekli olarak yaşarsan sorun olabilir.
    Rodaj anında çok fazla süre artçı taşımanı tavsiye etmem özellikle tanımadığın( artçılığını bilmediğin) kişiyi bindirme sorun yaşayabilirsiniz. Hem motor alışıyor hem de siz motosiklete alışıyorsunuz.
    Arada ani gaz olabilir ama deviri ayarlamak kaydıyla. Frenlemede yapmalısın ama ondada çok fazla ani fren yapma. Tabii mecburiyet oluşursa o ayrı. Dediğim gibi fan açmasını istemiyorsan 70 80 km gibi hızlarda sür şehir içi gezme rodaj bitinceye dek. Yavaş gidilmiyor değil fan açılmasını istemiyorsan mecbur rüzgar sirkülasyonu oluşturacaksın. Dur kalk yapmayacak şekilde süreceksinki fan açmasın.
    Akşam saatlerinde yada gece saatlerinde sürüş yap(sıcaklık düşüyor hararet yapma ihtimali azalıyor) onuda dikkatli şekilde yap. Gece tehlikeler daha çok olabilir. Bu mt 7 tracermıydı onuda sorayım.
    Tekerin düz bassın.
    Evet motosikletim mt07-tracer. Genelde tek biniyorum, arada eşim ile şöyle bi turlayip geliyoruz. Arkadas cok israr edince kiramadim iste. oldugu yerde debriyaja basmayi unutup 1e atti gel ben sureyim seni dedim, düz yol vardi bi rüzgar yaptik geldik. Sonra dedim rodajdayken artci almasa miydim . 80 kilo arkadas. Normalde sorun yapmamda rodaj olunca kiyamiyorum motoruma

  13. #33

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet motosikletim mt07-tracer. Genelde tek biniyorum, arada eşim ile şöyle bi turlayip geliyoruz. Arkadas cok israr edince kiramadim iste. oldugu yerde debriyaja basmayi unutup 1e atti gel ben sureyim seni dedim, düz yol vardi bi rüzgar yaptik geldik. Sonra dedim rodajdayken artci almasa miydim . 80 kilo arkadas. Normalde sorun yapmamda rodaj olunca kiyamiyorum motoruma
    Rodajda alınmaz demek yanlış olur sadece artçılığını bilmediğin birini almak sıkıntı olur. Tracer 7 istediğim bir motor nasıl uzun yolda rahat sürüş olur mu? Şehir içi rahat sürüş oluyor mu birde. Kaç cc motosikletten buna geçtin?
    100 cc ve 125 cc ile 20k+ falan sürdüm sence ona geçmek uygun olur mu? Alırsam kaza bela olmazsa ömürlük olur benim için.

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    mv agusta turismo veloce rorro
    sıfır motor daha çok fan açar bilgisi doğrudur arkadaşlar,
    sürtünme daha fazla, ısı uretiyor, kompresyon da daha fazla.
    hiç takılmayın
    fan açılsın ve ısısını kendi ayarlasın motor.
    ayrıca ısınmasından da çok korkmayın, bloğun farklı ısılarda alışması güzel birşey, değişik devirleri ve ısıları görmesi lazım.
    hatta rodajda yabancıların heat cycle dediği ve tavsiye ettikleri bir konu var,
    rodaj esnasında uzun sürüşlerde 45-1 saat gibi kullandıktan sonra motoru stop edin soğutun ve tekrar çalıştırıp devam edin diyorlar.
    bence motorunuza zarar verecek bir şey yapmamışsınız.
    bırakınız alışsın böyle yaşamaya,
    önemli konu sabit bir devirde kalmamak aleti yüksek devirlere çıkarmadan değişik devirlerde ve viteslerde sürüş yapmak gerekiyor.
    hatta manuel 5000 in üstüne çıkmayın demiyor, 5000 in üstünde sabit veya uzun süre kalmayın diyor.
    memleketimizde vur diyince öldüren bir anlayış var.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motor hararet yaptiği için fan çalışmıyor, hararet yapmaması için fan çalışıyor. Modern su soğutmalı bir motosiklete hararet yaptırmak çok mümkün değil açıkçası, arızası yoksa tabii ki.

    Devir dışında motora fazla yük bindirmemekte fayda var. Düşük hızda ve devirde gaz verip motoru zorlamak gibi. Artçı almak çok iyi bir fikir değil mesela...

  16. #36

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    97 yazdığına bakmayın. Onların hepsi 95 oktan. Sadece katkılı. Eskiden 97 idi adını değiştirmediler. Belki bazı yerler devam ediyor olabilir. Ama shell -kesin eminim- 2-3 ay önceki araştırmalarıma dayanarak söylüyorum, sadece 95 oktan satıyor.

  17. #37

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodajda alınmaz demek yanlış olur sadece artçılığını bilmediğin birini almak sıkıntı olur. Tracer 7 istediğim bir motor nasıl uzun yolda rahat sürüş olur mu? Şehir içi rahat sürüş oluyor mu birde. Kaç cc motosikletten buna geçtin?
    100 cc ve 125 cc ile 20k+ falan sürdüm sence ona geçmek uygun olur mu? Alırsam kaza bela olmazsa ömürlük olur benim için.
    Ben de traceri kismet olur insallah, omurluk mahiyette aldim.
    Motosikleti ilk olarak arkadasimin
    *kanuni chetaah motoru vardi 150cc ye cevirtmisti onu surmeye calisarak basladim.
    * baska bir arkadasimin better marka 125 cc motoru ile hayli ilerlettim
    * yamaha xt 125r ilk motorum oldu 5-6 bin km kullanip sattim.
    * yamaha yzf r125 hayallerimin motoruydu 7 bin km kullandim sattim
    * ilk sifir motorum r25 oldu 1500 km kullandim sevemedim. Esimle rahat binemiyorduk. cok yakiyordu ayrica r25i sattim
    ^ Arkadasimin suzuki drz 400 sm motoru ile arazide gezip hafif atlayip ziplamisligim var.
    ^ honda crf 250, 400, ayrica fazer6 ile de alip bi turlamisligim var.. neyse;
    *** motorsuzluk zordu ve alip esimle keyifle binebilecegim artik motosiklet fiyatlarina bakacak olursak devir eldekine iyi bakip satmama, kullanma devri, boyle dusunerek evladiyelik bir arac olmasi temennisi ile honda nc750 x ile tracer700 arasinda kaldim. İki motoru ölümüne kiyasladim nc750x in sadece 2 avantaji vardi 1 on bagaj, 2 az yakit.
    Tracerin avantajlari ve sekli harikaydi bu yüzden 4. Motor olarak yine yamaha aldim. Alinca hic zorlanmadim bisiklet gibi kullaniyorum. Sadece o tork u biliyorum ve bilegimi iyi kontrol ediyorum bu nedenle tracer bana enfes geliyor. Boyum 1.85 bana boyle heybetli motosiklet lazimdi. Cok guzel ve keyifli bir motosiklet. Tavsiye ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------

    Alıntı khaledome adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır motor daha çok fan açar bilgisi doğrudur arkadaşlar,
    sürtünme daha fazla, ısı uretiyor, kompresyon da daha fazla.
    hiç takılmayın
    fan açılsın ve ısısını kendi ayarlasın motor.
    ayrıca ısınmasından da çok korkmayın, bloğun farklı ısılarda alışması güzel birşey, değişik devirleri ve ısıları görmesi lazım.
    hatta rodajda yabancıların heat cycle dediği ve tavsiye ettikleri bir konu var,
    rodaj esnasında uzun sürüşlerde 45-1 saat gibi kullandıktan sonra motoru stop edin soğutun ve tekrar çalıştırıp devam edin diyorlar.
    bence motorunuza zarar verecek bir şey yapmamışsınız.
    bırakınız alışsın böyle yaşamaya,
    önemli konu sabit bir devirde kalmamak aleti yüksek devirlere çıkarmadan değişik devirlerde ve viteslerde sürüş yapmak gerekiyor.
    hatta manuel 5000 in üstüne çıkmayın demiyor, 5000 in üstünde sabit veya uzun süre kalmayın diyor.
    memleketimizde vur diyince öldüren bir anlayış var.
    Yaklasiminizi cok begendim , dogru soyluyorsunuz kitapcikta 5000 uzerine cikmayin degil, 5000 uzeri uzun sure kalmayin diyor. Bir kac kez cok ufak 5.500-6 000dv/dk yapmistim. Tesekkur ederim guzel yorumunuz icin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97 yazdığına bakmayın. Onların hepsi 95 oktan. Sadece katkılı. Eskiden 97 idi adını değiştirmediler. Belki bazı yerler devam ediyor olabilir. Ama shell -kesin eminim- 2-3 ay önceki araştırmalarıma dayanarak söylüyorum, sadece 95 oktan satıyor.
    Evet, dediginiz gibi 95 oktanmis o da. Katkiliymis.

  18. #38

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Hocam fazla kurcalama jilet gibi bir motosiklet almışsın keyfini sürmeye bak. ALLAH kaza bela vermesin.

  19. #39
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Yalnız kardeşim şu aklıma takıldı; Tracer 700 gibi bir motora sahipsin, lakin hala fan açmayla hararet yapma arasında ki farlı bilmiyorsun. ???
    Yıl 2018, dandik ve bir çok farklı markaya aynı banttan üretim yapan fabrikalar hariç, rüştünü ispatlamış marka ve modellerde rodaj olayı eskisi gibi değil artık. Yani teknoloji gelişti, artık parçalar mikron seviyede kesilip biçilip imal ediliyor. Tabi ki yine de ilk bir kaç yüz km de dikkatli olmakta fayda var.
    Rodaj konusunda bir yanlışı daha düzletme ihtiyacı duydum; rodajda yüksek devire çıkılmaz diye bir şey yok, tam tersi çıkılır fakat çok kısa süreliğine. Sürekli sabit bir devirde kullanmak yarar sağlamaz, devir sürekli dalgalanmalı, sık sık vites değişimleri yapılmalı.

  20. #40
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız kardeşim şu aklıma takıldı; Tracer 700 gibi bir motora sahipsin, lakin hala fan açmayla hararet yapma arasında ki farlı bilmiyorsun. ???
    Motosiklet almak icin ucretini odemek yeterli saniyordum? Motor bilgisi sinavina mi girmek gerekiyor?


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)