Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Rodaj hatalari telafisiz mi?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet almak icin ucretini odemek yeterli saniyordum? Motor bilgisi sinavina mi girmek gerekiyor?
    Yazdığımdan bunu çıkardıysan başka yorum yapmama gerek yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız kardeşim şu aklıma takıldı; Tracer 700 gibi bir motora sahipsin, lakin hala fan açmayla hararet yapma arasında ki farlı bilmiyorsun. ???
    Yıl 2018, dandik ve bir çok farklı markaya aynı banttan üretim yapan fabrikalar hariç, rüştünü ispatlamış marka ve modellerde rodaj olayı eskisi gibi değil artık. Yani teknoloji gelişti, artık parçalar mikron seviyede kesilip biçilip imal ediliyor. Tabi ki yine de ilk bir kaç yüz km de dikkatli olmakta fayda var.
    Rodaj konusunda bir yanlışı daha düzletme ihtiyacı duydum; rodajda yüksek devire çıkılmaz diye bir şey yok, tam tersi çıkılır fakat çok kısa süreliğine. Sürekli sabit bir devirde kullanmak yarar sağlamaz, devir sürekli dalgalanmalı, sık sık vites değişimleri yapılmalı.
    Evet fan acma ile hararet yapma arasindaki farki bilmiyorum. Boyle boyle öğreneceğiz artik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Tesekkur ederim daha iyisi sizlerin olsun. Kurcalama yokta merak ettim sadece bu sekilde farkli bilgiler edinmek hosuma gidiyor sagolsun herkes guzel yorumlar yaparak bilgilendirdi.

  3. #43

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de traceri kismet olur insallah, omurluk mahiyette aldim.
    Motosikleti ilk olarak arkadasimin
    *kanuni chetaah motoru vardi 150cc ye cevirtmisti onu surmeye calisarak basladim.
    * baska bir arkadasimin better marka 125 cc motoru ile hayli ilerlettim
    * yamaha xt 125r ilk motorum oldu 5-6 bin km kullanip sattim.
    * yamaha yzf r125 hayallerimin motoruydu 7 bin km kullandim sattim
    * ilk sifir motorum r25 oldu 1500 km kullandim sevemedim. Esimle rahat binemiyorduk. cok yakiyordu ayrica r25i sattim
    ^ Arkadasimin suzuki drz 400 sm motoru ile arazide gezip hafif atlayip ziplamisligim var.
    ^ honda crf 250, 400, ayrica fazer6 ile de alip bi turlamisligim var.. neyse;
    *** motorsuzluk zordu ve alip esimle keyifle binebilecegim artik motosiklet fiyatlarina bakacak olursak devir eldekine iyi bakip satmama, kullanma devri, boyle dusunerek evladiyelik bir arac olmasi temennisi ile honda nc750 x ile tracer700 arasinda kaldim. İki motoru ölümüne kiyasladim nc750x in sadece 2 avantaji vardi 1 on bagaj, 2 az yakit.
    Tracerin avantajlari ve sekli harikaydi bu yüzden 4. Motor olarak yine yamaha aldim. Alinca hic zorlanmadim bisiklet gibi kullaniyorum. Sadece o tork u biliyorum ve bilegimi iyi kontrol ediyorum bu nedenle tracer bana enfes geliyor. Boyum 1.85 bana boyle heybetli motosiklet lazimdi. Cok guzel ve keyifli bir motosiklet. Tavsiye ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------



    Yaklasiminizi cok begendim , dogru soyluyorsunuz kitapcikta 5000 uzerine cikmayin degil, 5000 uzeri uzun sure kalmayin diyor. Bir kac kez cok ufak 5.500-6 000dv/dk yapmistim. Tesekkur ederim guzel yorumunuz icin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------


    Evet, dediginiz gibi 95 oktanmis o da. Katkiliymis.
    Bende 183cm 110 kg biriyim. 100 cc beni pek tatmin etmedi. Senin gibi Honda 750 ile tracer 7 arasında kalıyorum. Ama maalesef şu an para sıkıntısı var kesin kararı bazı planlar olunca vereceğim.
    O kadar tecrübe olunca tracer 7 ile sıkıntı olmaz diyosun anladığım kadarıyla. Peki ABS var mıydı? Hangi mod sürüyorsun

  4. #44
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Oncelikle sunu belirtmek lazim. 0 motor aldiginizda o motoru ilk defa siz calistiriyorsunuz saniyorsaniz uyandirma servisini arayin.

    Gunumuzde avrupa ve japon motosikletlerin motorlarinin tamami fabrikada uretim sonrasi kalite kontrol ve hazirlik amaciyla bizim yol karsiligimizla en az 500 km calistirilirlar, maksimum devre getirilirler, devir kesiciye sokulurlar vs.

    0 diye aldiginiz motosiklet aslinda sizin ona davranacaginiz her muameleye hazirdir. Rodaj mevzusunu kafaniza cok takmayin. Ama kitapciginizda yazan bilgilerin de cok disina cikmayin tabi. Simdi ilk 1000 kmde su kadar devri gecmeyin denen motoru siz habire tekere alip devir kesiciye sokacak olursaniz da motoru oyle kolay kolay elinize almazsiniz merak etmeyin.

    Ha alirsiniz, alirsiniz ama ureten firmayla ilgili. Can cin zongshen aysen bisey alip ilk 500 kmde bozarsaniz o siz bir sey yapmasaniz da 1500 kmde bozulacak demektir zaten.

    Son soz dedigim gibi rodaj meselesini buyutmeyin gozunuzde. 2018 yilindayiz.

  5. #45

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 183cm 110 kg biriyim. 100 cc beni pek tatmin etmedi. Senin gibi Honda 750 ile tracer 7 arasında kalıyorum. Ama maalesef şu an para sıkıntısı var kesin kararı bazı planlar olunca vereceğim.
    O kadar tecrübe olunca tracer 7 ile sıkıntı olmaz diyosun anladığım kadarıyla. Peki ABS var mıydı? Hangi mod sürüyorsun
    Mod secenegi yok tracer7 de. Abs var frenleme, denge cok guven verici. Arka lastik 180lik. viraj performansi " daha ne kadar yatirabilirimki" dedirtiyor. Manevra kabiliyeti cok iyi. Sehir ici hakimiyeti cok kolay. Gorenlerin motoru izleyisi, uzun sure motoru alttan ustten suzmesi de tasarimi hakkinda bilgi verir olsa gerek. Malzeme kalitesini hayli basarili buluyorum. Nc su an tracer den daha pahali.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle sunu belirtmek lazim. 0 motor aldiginizda o motoru ilk defa siz calistiriyorsunuz saniyorsaniz uyandirma servisini arayin.

    Gunumuzde avrupa ve japon motosikletlerin motorlarinin tamami fabrikada uretim sonrasi kalite kontrol ve hazirlik amaciyla bizim yol karsiligimizla en az 500 km calistirilirlar, maksimum devre getirilirler, devir kesiciye sokulurlar vs.

    0 diye aldiginiz motosiklet aslinda sizin ona davranacaginiz her muameleye hazirdir. Rodaj mevzusunu kafaniza cok takmayin. Ama kitapciginizda yazan bilgilerin de cok disina cikmayin tabi. Simdi ilk 1000 kmde su kadar devri gecmeyin denen motoru siz habire tekere alip devir kesiciye sokacak olursaniz da motoru oyle kolay kolay elinize almazsiniz merak etmeyin.

    Ha alirsiniz, alirsiniz ama ureten firmayla ilgili. Can cin zongshen aysen bisey alip ilk 500 kmde bozarsaniz o siz bir sey yapmasaniz da 1500 kmde bozulacak demektir zaten.

    Son soz dedigim gibi rodaj meselesini buyutmeyin gozunuzde. 2018 yilindayiz.
    Sıfır motorun ; ilk kez tarafimca calistirilmadiginin, oncesince fabrikada bazi testlere girdiginin farkindayim. Bu tur videolari izlemistim, yazilari okumuştum.sagolun.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)