Konuyu hortlatıyorum ama buradan sorayım dedim. Benim 5000km bakımının zamanı geldi ama motor daha 4670km’de. Bugün gezersem 5000’i geçer gibi. Max kaç km geçme telorasınımız var?
Konuyu hortlatıyorum ama buradan sorayım dedim. Benim 5000km bakımının zamanı geldi ama motor daha 4670km’de. Bugün gezersem 5000’i geçer gibi. Max kaç km geçme telorasınımız var?
Arkadaşlar merhaba ben 15 binde mt 25 aldim suan 19bin kusurda 20bin bakimini kendim yapmayi dusunuyorum neler degismesi gerekiyo bilen varmi yada servise goturursem randevu falan almammi gerekiyor bu islerde yeniyim yardimci olursaniz sevinirim
Yağ
Yağ filtresi
Hava filtresi
Bujiler
Debriyaj ayari kontrol edilmeli
Gaz kolu boşluğu kontrol edilmeli
zincirin ve dislilerin durumu kontrol edilmeli
bujileri sökmek için motorun depo kısmı komple söküldüğü zaman genel bir aksam kontrolü yapılmalı.
Gidon boşluğuna bakılmalı
Tekerlek rulmanları kontrol edilmeli
Hareketli aksamlar yağlanarak kontrol edilmeli.
Tabi ki bunların hiçbirini serviste yapan olmaz. Serviste yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değiştirip gönderirler. Malzeme toplam 450-500 civarı tutar 600tl fiyat verirler.
Teknik bilginiz yoksa fazla derine inmeyin
Aga walla normal 120-130 gitse kullanacağım da titriyor alet o devir bandında. Bu aralar 100’le falan gidiyorum. Zaten bekliyorum 10000km bakımına sokayım halen böyle güçsüz gözükürse gözüme direk satıp servisle işe gidip gelmeye devam ederim. Kışın yeterince motor kullandım. Yazında başkaları sürsün.
Sayın Beyazsaray, öncelikle hayırlı olsun, güvenli sürüşler dilerim. Henüz yaptırdığım MT-07 periyodik/sezon bakım maliyeti için servise 800 TL gibi bir rakam ödedim. Bunun tabii neredeyse 200 TL'si servis işçilik ücreti. 2 sene öncesine kadar bu rakamlar neredeyse yarı yarıya fark ediyordu. Orada da servis müdürüyle bu konu hakkında ayak üstü lafladık. Haklı oldukları bir durum maalesef ki ülkemizde yaşanan kur dalgalanmaları, değiştirilen yedek parçaların yurt dışında döviz ile gelmesi gibi etkenler. Dolayısıyla sizden istenen ücret normal. Neticede servislerde bu ekonomide hayatta kalmaya çalışıyor, tıpkı sizin benim gibi ekonomi yapıyorlar.
Parça fiyatları hesabınız aşağı/yukarı doğru. Eğer eliniz anahtar tutuyorsa ve yağ, yağ filtresi, hava filtresi gibi şeyleri kolaylıkla değiştirebiliyorsanız kendinizde yapabilirsiniz. Ya da bahsettiğiniz gibi parçaları kendiniz temin edip başka bir ustaya yaptırabilirsiniz. Ama yine ustaya vereceğiniz servis işçilik parasıyla birlikte 600 olmasa da 500 TL'leri göreceksiniz.
Ama şunu gözden çıkarmamakta fayda var, 20.000 bakımda başkaca değişmesi gereken, ömrünü yitirmiş parçalar muhtemel olacaktır, dolayısıyla servis bu arızaları bulma konusunda elindeki donanımlarla daha güvenilir bunu unutmayın. Yani ustaya götürdüğünüzde aslında değişmesi gereken bir parçanın değişmeyerek göz ardı edilmesine sebep olabilir ve ileride daha maliyetli sorunlar oluşmasına sebebiyet verilebilir. Dolayısıyla kaçındığımız veya ekonomi yaptığımız bedeller bize sonrasında misliyle yansıyabilir.
Maalesef ki bizim şöyle bir huyumuz var, bu işe yeni girişenler öncelikle ve haklı olarak sizin gibi düşünerek daha az maliyetle kendi ustalarına yaptırıyor. Ancak daha sonra ortaya çıkan büyük sorunlar oluştuğunda yine servisin yolu tutarak acı tecrübe olarak hatırlıyor. Yıllar ve çevre faktörleriyle edindiğim ve gözlemlediğim tecrübe maalesef bu yönde. Neticede servisler sizin motorunuzdan her gün belkide 3-4 tanesi ile ilgilenirken, ustanız 3-4 ayda bir görebiliyor.
malzemeleri internetten al, taksit imkanın oluyor yanına alışveriş puanı da kazanıyorsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)