Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Güvenli Sürüşde Neden Trafiğin Akış Hızından Hızlı Gidilmeli ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Başlıkda da belirttiğim gibi neden trafiğin akış hızından (%10-%20) hızlı gitme öneriliyor.
    Bana çok da mantıklı gelmiyor.
    Trafiğin akış hızından 20 km hızlı gittiğimizi düşünelim. Bu demek oluyor ki önümdeki bütün araçları geçmem gerek peki nasıl geçeceğim.
    Sol şerit zaten dolu hatta bütün şeritler dolu iki şeridin ortasından mı geçeceğim arabaları. Peki o kadar adamı geçerken kendimi riske atmayacak mıyım? (İki şeridin ortasından gidenler, aniden şerit değiştirenler sinyal vermeden hatta bakmadan, yolda çukur var ondan kurtarayım derken şeridin dışına çıkanlar vs...)
    Halbuki trafiğin akış hızında gitsem önümdeki ile yeterli mesafe bırakarak efendi efendi herhangi bi riske girmeden daha güvenli olmaz mı? Neden sürekli milletin arasından geçmem gereksin ki,
    Acemi bir sürücü olarak düşüncelerinizi merak ediyorum.
    Tekerinize taş değmesin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Şehir-içi mi yoksa şehir-dışı sürüşten mi bahsediyoruz?

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    O kural, Türkiye trafiği için geçerli değildir belki.

  4. #4
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Bakınız: filtreleme nedir? nasıl yapılır?
    Kararında yapılırsa filtreleme oluyor. Biraz dozu kaçınca apaçilik oluyor.


    bunun gibi bişey

    bahsettiğiniz bilgi ile alakasız da olabilir tam bilemedim

  5. #5

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir-içi mi yoksa şehir-dışı sürüşten mi bahsediyoruz?
    Şehir içi trafiği için.
    Bağımsızlık benim karakterimdir.

    ATATÜRK

  6. #6
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı mombohunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıkda da belirttiğim gibi neden trafiğin akış hızından (%10-%20) hızlı gitme öneriliyor.
    Bana çok da mantıklı gelmiyor.
    Trafiğin akış hızından 20 km hızlı gittiğimizi düşünelim. Bu demek oluyor ki önümdeki bütün araçları geçmem gerek peki nasıl geçeceğim.
    Sol şerit zaten dolu hatta bütün şeritler dolu iki şeridin ortasından mı geçeceğim arabaları. Peki o kadar adamı geçerken kendimi riske atmayacak mıyım? (İki şeridin ortasından gidenler, aniden şerit değiştirenler sinyal vermeden hatta bakmadan, yolda çukur var ondan kurtarayım derken şeridin dışına çıkanlar vs...)
    Halbuki trafiğin akış hızında gitsem önümdeki ile yeterli mesafe bırakarak efendi efendi herhangi bi riske girmeden daha güvenli olmaz mı? Neden sürekli milletin arasından geçmem gereksin ki,
    Acemi bir sürücü olarak düşüncelerinizi merak ediyorum.
    Tekerinize taş değmesin.
    Başta bende senin gibi düşünüyordum sonra böyle sürmeye başladım

    mombohunter ve wing41 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Ayda 5k km şirket aracımla yol yapıyorum, kendi gözlemimden bahsedeyim.

    Otobanda otomobille 120 km/h hızla sol şeritte hız sabitleyiciyi ayarlayıp ilerliyorum. Arkamdan 130 km/h ile bir araç geliyor. Hızımı 130 a çıkartırsam arkamdaki 140 a, 140 a çıkarırsam arkamdaki 150 e çıkıyor. Yani maksadı 130 km/h hızını korumak değil önündeki aracı sollamak. Bu dediğimi defalarca denedim istisnalar hariç genelde aynı sonuç oluyor.

    Şehir içi sıkışık trafikte ise, bir iki araba öne geçmek için ne cambazlıklar ne çatışmalar yaşanıyor hepimiz biliyoruz ve yaşıyoruz.

    Şahsi fikrim bu ufak çatışmalara maruz kalmamak için trafik hızından bir tık yukarıda seyretmek daha güvenli bir hale geliyor.
    oialdemir bunu beğendi.

  8. #8
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Öncelikle iki araç arasında sıkışmadan kaynaklı kazalardan dolayı motosikletlerin şerit çizgisi üstünden gitmesi daha sağlıklı oluyor. Ve trafik kanunları buna göre düzenleniyor.
    (Avusturalya, Amerikanın bazı bölgeleri gibi bazı ülkelerde tersi bir şekilde yasaktır.)

    Şerit çizgisi üstünde gitmenin sakıncaları var. En önemlisi hem sağ taraftaki hem de sol taraftaki araca çok yakın oluyor. Maalesef otomobil sürücülerinin bu ince ayarı yapması mümkün değil.Motosikletin sağ ve sol şeridindeki araçlar onu geçemediği için problem oluşmakta... Bu sebepler dolayı yine kanunu koyanlar, eğitmenler %10 akıştan hızlı olunması gerektiğini söyler.

    %10 hızlı gittiğinde iki araç arasındaki boşluktan geçiş tamamen senin kontrolünde kalır. Biraz sağ ... biraz sol sana kalmış.

    Ayrıca insanoğlu sabırsız. Barkın Bayoğlu, Fuat Domaniç söylerdi... Bir aracın arkasında veya önünde fazla durmayacaksın. Durursan adamın resmen gözüne batıyorsun. Ya kıçına yapışır ya da senden kurtulmak için gereksiz gaza basar/makas atar.

  9. #9
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Türkiye'de özellikle de istanbul trafiğinde filtreleme yaparken sizi filtrelemesinler de dikkat edin aman.

  10. #10
    Son Ütücü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2015
    Şehir
    Bakırköy/İST
    Motosikleti
    Yamaha mt-07
    Youtube - Royal Jordanian tavsiye ederim. Ülkemizin trafiğinde pek işe yaramayabilir ama faydalıdır.
    oialdemir bunu beğendi.

  11. #11
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yurtdışı trafiği olsa kesin bir kaç söyleyebilirdim ama Türkiye'de özellikle şehir içi trafiğinde resmen belli bir kural yok.Amerika'da filtreleme yasal ve izlediğim videolardan gördüğüm kadarı ile diğer araç sürücüleri de filtreleme yapan motosikletlere saygı gösteriyor.Ama Türkiye'de filtreleme yaparken ekstra dikkatli olmak lazım.

    -Genel olarak hız limitlerini çok aşmadan sollama yapabileceğiniz yerde sollayın.
    -Düşük hızlarda sürüş güvenliğini bozmadan eğer yeterli mesafe varsa aralardan ara sıra filtreleme yapılabilir.
    -Özellikle en sağ şeridin de sağını kullanırken çok dikkat edin.Toplu taşıma araçları her an yanaşabilir,birileri kapı açabilir yayalar yola fırlayabilir yol ayrımlarına yaklaşırken birisi sağa sapmak için hamle yapabilir.
    -Ülkemiz sürücülerinde şerit değiştirirken pek sinyal verme alışkanlığı yok.O yüzden yanından geçeceğiniz her araç şerit değiştirecekmiş gibi temkinli olun.
    -Ağır taşıtların kör noktaları fazlaca vardır.Sağını solunu arkalarını iyi görmezler.O yüzden ağır taşıtlardan mümkün olduğunca uzak durun,kör noktalarına girmemeye çalışın,kırmızı ışıkta beklerken sağlarına sollarına çok yakın durmayın.
    -Şehir içi trafiğinde dikkatinizi dağıtmayacak şekilde bir gözünüz her zaman aynalarınızda olsun.Çünkü her zaman arkadan tam gaz gelen bir manyak olabilir.Özellikle şerit değiştirirken çok dikkat edin.Gerekirse kafanızı hafif çevirip dibinizdeki kör noktaları kontrol edin.

    Daha dikkat edilmesi gereken bir sürü şey var.Şimdilik aklıma ilk gelenler bunlar.
    Cloud, Metilen ve mombohunter bunu beğendiler.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    fermuar diyelim biz ona makas demeyelim.bende bu şekilde sürüyorum ne kendimi ne de başkalarını sıkıştırmıyorum.3 sene bitti 4 e giricem daha başıma hiç iş gelmedi diyebilirim.motorda yılda 4 5 vaka olurken araba sürerken haftada 6 7 vaka olay oluyor.milletin seni geçmesine izin vermiceksin yoksa sıkıştırıyorlar hem bilerek hem bilmeyerek.en kötü trafik hızında seyret daha yavaşı değil

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    80-90 ile giden trafik sıkışık değildir, kimse beni tutamaz ince ince aralarından giderim. (sakin sakin gidiyorsam) Tehlike arabalarla aynı hızda gitmekten değil; onların sizi araçtan saymayıp sıkıştırması, yol vermenizi beklemesi, görmemesi ile alakalı. Kimsenin sizi görmediğini düşünerek sürdüğünüzde +10 km-20 km gibi kurallar uygulamanıza gerek kalmaz, duruma ve koşula göre sürüşünüzü düzenlersiniz.

    Şerit arasından gitmeye gelince; devamlı şeridin arasından ilerlemek hiç mantıklı değil, riskli. İki arabanın arasında, kör noktasında kalmak anlamına gelir. Arabaları çapraz geçmek, şerit çizgisinden ilerlemekten hem daha hızlıdır, hem de manevra kabiliyeti ve alanınız daha geniştir. Daha güvenli olur.

    Şefin tavsiyesidir, duran trafikte dahi araçları belli belirsiz de olsa ''S'' şeklinde manevralarla geçin.

  14. #14
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Bir aracın önünde ya da arkasında uzun süre sabit şekilde yol almak bir süre sonra sizi diğer sürücü için görünmez yapar. Mümkün olduğunca hareketli bir sürüş bu yüzden daha güvenli.

    Öte yandan otoritelerin ağzından çıkan ya da sıklıkla tekrar edilen her bilgi her koşulda doğrudur diyemeyiz. Bu yüzden öğrendiklerinizi yorumlayın, tartışın, yeri geldiğinde uygulayın.

    %10-20 hızlı gitmek için gereksiz makas atmaktansa (eğer başka türlü hız arttırma şansım yoksa) ihtiyaç duyduğumda tehlikesiz bir yere kaçabileceğim şekilde konumlanırım. Ancak bazen öndeki sürücünün acemi/dikkatsiz olduğunu sezersem o araçtan uzaklaşmak için trafik akışının üstünde hızlarda da çıkarım.

  15. #15
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Akan trafikten hızlı gitmenin önerilmesinin tek bir basit, anlaşılır nedeni vardır. Arkadan gelen araçları tamamiyle olmasa da, daha az düşünmek zorunda kalırsınız ve dikkatinizi önünüzdeki trafiğe verebilirsiniz.
    (Öyle mi olacak böyle mi olacak diye kasmanın bir alemi yok) Müsait olmazsa sıkışık trafik anlamına gelir - hızını azaltırsın - fırsatını bulunca yine arttırır kalabalıktan uzaklaşırsın.
    Nerede çokluk, ....
    Metilen ve Olcay Avşar bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Birgün paraya kıyıp actioncam alacağım. Sonra işe gidiş ve dönüşümü çekip burada paylaşacağım. Arkadaş İstanbul trafiğinde kullanıyorsan reflekslerin gelişkin ve gözlerini 4 açacaksın. Yada Polis olacaksın dadat,Çakar,siren ortaya karışık yapacaksın. El birliğiyle rezil ettiler canım memleketimi. Eskiden İstanbul’un içine gidilirdi hafta sonları şimdi millet dışına kaçıyor nefes almaya.
    Cloud bunu beğendi.

  17. #17
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Trafikten %10 kadar hızlı gitmek çok daha güvenli akış hızında gitmeye göre. Akış hızında gidince yanında giden senin şeridine geçer. Arkadan gelen makas atar yada taciz eder. En iyisi kaçmaktır. Motosiklet sürerken sürekli kaçacaksın.

    Özellikle Ankara'da hızlı olacaksın yoksa hödüğün biri ile uğraşır durursun.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Egm nin uygulamasına video ile ihbar seçeneği eklesinler , motorcu görünce hepsi güvenli sürüş uzmanı olur . Caydırıcı bişey yok , canını düşünüyorsan onlardan hızlı olucan. En azından trafik teröristi dolu Ankara 'da böyle .
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  19. #19
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    arkadaşlar damarlarda genclik ateşi dolu her halde .
    en emniyetli sürüş istanbul da bence şöyle ; yolun durumunu, diğer araçları gözlemleyip gerekirse bir tık hızlı , bezen bir tık yavaş, gerekirse aynı hızda gitmek, filtrelemeyi çok uzun değil de kısa mesafelerde arada sırada kullanmak gerekli . ama unutulmaması gerekli olan altın kural önündeki araca frene bastığın da duramayacağın mesafeden fazla yaklaşma. trafik 70 - 100 km hızda akıyorsa gir şeridine ortala git.
    Ebabil bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)