Motosiklet deposu nasıl boyanır?
Reklamlar
-
Arkadaşlar haziran gibi motorumun deposunu boyayacağım bir kaç sorum var.
Hangi boyayı kullanmalıyım? Sprey mi toz mu yoksa sanayiden falan mı boya alayım?
En son çare ustaya boyatmak istiyorum çünkü küçücük motora 300 tl 200 tl istiyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
Neden takılmıyorum acaba
Reklamlar
-
sprey boya ileriki kullanımlarda soyulma bozulma gibi sıkıntılar çıkartabiliyor. boyamak için kapalı bir ortamın varsa boya tabancası ile sanayi tipi boya kullanarak yapabilirsin. renk değiştirmeyeceksen bile eski boyayı sökmen, astarlaman sonraki boyanın ömrü için gerekli. düzgün bir kurutma ve kaliteli bir boya ile (siyah için tavsiyem hammerite) fabrikasyon boyası kadar temiz iş çıkartabilirsin. yeter ki boya tabancası nasıl kullanılır, pürüzsüz boyama teknikleri nelerdir gibi ufak yolyardımlarını öğrendikten sonra.
-
daha önce böyle açılan konular var araştırabilirdin oralarıda ama yine de yazıyım sana.İlk önce motorun deposunda ezik göcük yer vs varsa kaporta macunu ile düzeltiyosun.Macun attın veya macuna gerek yoktu daha sonra 600 lük zımpara ile motorun deponun hiçbir yerinde yapılmadık yer kalmayacak şekilde zımparalıyosun.Zımparadan sonra oto sanayiden içerisine sertleştirici atılmış oto boyası alıyosun karışımı spreye basıyolar veriyolar.Aynı şekilde sertleştiricili vernikde alıyosun.Astar şart değil ama istiyosan onu da al.Zımparadan arta kalan boya tozları vs tozu kiri bi alkollü bezle veya mumlu bezle sil iyice ki boya iyi tutunsun.Çalışacağın yerin etrafına boya işine girmeden hışır naylon çek ki toz kir boyanın yada astarın üstüne yapışmasın. Şimdi ilk astarı depodan 25-30 cm uzaktan sıkarak heryerini boyuyosun.Çok kalın değil ince ince birkaç kat at ki kolay kurusun.2-3 kat attıktan sonra deponu incele çizik göçük yer kalmışmı iyice bak.Çünkü zımparadan sonra net olarak görünmüyo.Eğer varsa astara devam edeceksin.Astardan sonra boyayı aynı şekilde atmaya başlıyosun.Boyanın içerisindeki sertleştiricinin boyayla karıştıktan sonra kullanım süresi max 24 saat ondan sonrasından randıman alamazsın o yüzden elini çabuk tutmaya çalış.Boyayı da ince katlar halinde 2-3 kat at.Yine mumlu bezle depoyu temizledikten sonra 2-3 kat ta vernik sıkıyosun.Vernikten sonra eğer sonuçtan memnunsan böylece bırakabilirsin.Eğer üzeri pütürlüyse veya toz kir yapıştıysa depoyu 2000 veya 1500 lük zımparayla sulayarak zımparalıyosun.Zımparayı suya batırıp deponun heryerini zımparalıyosun.Üzerine pasta cila atıyosun işlem tamamdır.Muhakkak sertleştirici katılmış oto boyası al yoksa benzin döküldüğü anda boya kalmaz.Masraflarını da söyleyim sana sonra sen karar ver kime yaptırcağını.kutusu 15 tl den 2 kutu sprey boya.2 kutu vernik.2 kutu astar.5 tl Mumlu bez.2şer tl 2000 ve 600 lük zımpara.pasta cila da alırsan 30ar liradan 60.totalde 160 tl tutuyor en iyi ihtimalle.Hadi kolay gelsin
-
Teşekkür ederim hocam. Eğer o kadar çok tutarsa yapmam zaten usta 150 liraya boyuyor göçük düzeltme dahil
-
Konusu açılmışken sormak istiyorum, henüz motosiklet sahibi olmadığımdan detay bilgim yok. Ruhsatta motosiklet rengi var mı? Yani motorsiklet rengini ruhsat/evrak kürek işleri ile uğraşmadan kafamıza göre değiştirebilir miyiz?
-
MosCom adlı üyeden alıntı
Konusu açılmışken sormak istiyorum, henüz motosiklet sahibi olmadığımdan detay bilgim yok. Ruhsatta motosiklet rengi var mı? Yani motorsiklet rengini ruhsat/evrak kürek işleri ile uğraşmadan kafamıza göre değiştirebilir miyiz?
tabiki rengi yazılı ruhsata işlenmeden değişiklik olmaz diye biliyorum
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)