R-25 kullanan arkadaşlara saygı duymakla birlikte konuya farklı bir noktadan bakmak lazım diye düşünüyorum; r25'de ne var ki tercih etsin insanlar konusunu konuşmak yerine ne yok ki konusunu konuşmak lazım. Keza vahim bir tablo çıkıyor ortaya;
1)Alt devirleri cansız, torksuz bir motor. Sürekli devir çevirmek gerekiyor belirtilen tork ve gücün gelmesi için.
2)Kana susamışcasına misali bir yakıt tüketimi.
3)Oldukça kötü stock lastikler.
4)Oldukça kötü frenler.
5)Minicik bir kasa 1.80 ve üzeri için bariz küçük kasa.
6)Artçı ile kullanım için çok uygun değil.
Şimdi bu kadar negatif unsur barındıran bir motora karşı tek tutunacak dal top speed ve Ktm'in bakım ve parça maliyetleri ise ben de şunu sormak istiyorum; Her gün mü bakıma sokacaksınız motoru? Her gün mü parça değiştireceksiniz? Hayatınızda kaç kere top speed göreceksiniz? Her gün mü? Her an mı? Ayrıca 170km rahat rahat giden 5.5 saniyede 0-100 parkurunu tamamlayan babalar gibi torku olan 400cc segmentinde olan bir motoru her türlü şartta R-25'e tercih ederim. Tekrar R-25 kullanan arkadaşlara saygılarımı iletiyorum ama benim düşüncelerim bu yönde.
Ktm nin göstergisi gps le neredeyse birebir gösteriyor. Ekranda ne yazıyorsa o hız ile gidiyorsunuz
KTM 1290 Super Duke R mı ? HONDA CBR600 RR mı ? böyle bir karşılaştırma gibi olmuş
R25 ile Duke250 karşılaştırılır ve bu konu ile ilgili kitap yazılacak kadar bilgi ve açık konu var....
Ben deneyimledim düz yolda hafif rüzgar olunca 150 yi bile görmedi. 190 125-130kg biriyim. Duke390 ile 140-150 rüzgar yokuş demeden gidiyor.
İkisinin de sahibi değilim. 250cc motor ile 160 üzeri hikaye yokuş aşağı rüzgar olmayacak anca o zaman görürsünüz o hızları. Onda da hafif insan olacaksın.
*********************R25 DESTANI************************
Şekline kızlar.....gidişine yollar hasta...
Şekliniz varsa geliniz,yoksa ceyran yapmayınız...
Yumurta kadar çift kellesi,hırçın gölgesi...
Gazı açtımmı yüzseksen,yattımmı yüzdoksan..
Eski motorum drift yüzelli,ondan buna geçtim kalite kallavi..
Sağdan say otuzaltı,soldan say otuzaltı beygir...
Bir egzozu var ki tam kevgir....
Yolu buldumu bu aygır...
Sünmeside pek mağrur...
Aşık Bedevi..
Dinledim hocam , bi 25- 30km kullandım hatta çok güzel ses var ancak 4 silindir sesi bambaşka yukarıdaki arkadaşın bahsettiği kranktan felan pek anlamıyorum , sadece mt07lerin cp2 bloğunun krank bilmem neleri yüzünden amerikan arabası gibi ses çıkardığını öğrenmiştim ama 4 silindir egzozlu motosikletlerin sesi apayrı 😊
ktm spesial sahibi oldum üç sefer . ktm kullanması çok keyifli motorlar yapıyor ama parça bakım vs pahalı
KTM bakım pahalı yedek parça pahalı fahat arada uçurum yok duke 250 aynaları sanırım 250tl ikisi.
bide bakım masrafı pahalı fakat r25 5000km de bir ktmler 7500km de bir bakıma giriyor.
Ben ktmde 400tl vermiştim 8500km bakımında 5000km de r25 te 250 vermiştim hemen hemen aynı yani
Beyler size Yamaha'nın parça fiyatlarından sadece bir örnek vereyim, sizde şu KTM'nin "parçası ve bakımı pahalı" efsanesinden kurtulun.
Yamaha Nmax 125. Aldığı yağ miktarı 900 ml. Tek silindir, 12-13 bg sıradan bir scooter. Bin bakımında sadece yağ değişti ve 100 lira civarı ödedim.
Nmax'den önce Duke 200 kullanıyordum ve bir küsur litre yağ alıyordu. Bisikletciden bozma servisinde 120 lira ödedim toplam. Yağ 1 litre fazla ama toplam fiyat yakın.
NEYSE, SADECE BİR PARÇA ÖRNEĞİ VERİYORUM YAHAMA'DAN. NMAX'IN PLASTİK YAĞ SEVIYE ÇUBUĞU TAM 75 TL. BILDIGINIZ PLASTİK, SIRADAN BIR YAĞ ÇUBUĞU 75 TL. INANMAYAN ARAR SORAR SERVISI.
Yakıt konusuna çok takılmayın düzgün sürdüğünüz zaman ki hergün işe git gel kullanıyorum (MT-25 kullanıyorum bu arada) ara ara bol gazlamalı bazen sakin 4,4 4,6 litre arası değişiyor. Milletin 7 8 litre yakıyo 6,5 litre yakıyo dediğine ben inanmayın kullanmayı bilmeyen adamın eline veriyolar motoru daha ilk motor adam tabi hayvan gibi yaktırıcak düzgün ve bilinçli kullanıldığı zaman yakmıyor. Ben mt25 aldım param olsaydı duke390 alırdım ama bütçeyi aştığı için alamadım. Eğer imkan varsa bence çok fazla düşünmeyin.. Ama sizin için söyle bir eksisi olabilir mt bile göbek hızamdan üzeri rüzgar alıyor dukelerde direk kemer hizasına yakın buda daha fazla rüzgar demek ve uzun yolda yorması demek şimdi herkes kabul etsin belli bir km sonra özellikle ilk 100km den sonra rüzgar yormaya başlıyor eğer bir uzun yol planınız varsa bence düşünün şimdi diceksiniz ya nolcak gidemicek mi duke 390 o kadar yolu adamlar karadeniz turu yapıyo izmir-istanbul yapıyo diceksiniz ama şöyle bir şey var her motor yapar 125'lik CG bile alsanız gidersiniz ama sizin nasıl gidiceğiniz konusu... Bence bunları bir düşünün ondan sonra karar verin kulaktan duyma bilgilere inanmayın rahmetli barkın abi duke 390 videosunda motosiklet konusunda babanız bile atıp sıkabilir kimseye inanmayın kendiniz araştırın bulun öğrenin demişti....
R25 in uzun yolda artısı daha konforlu olması olur. Şehir içi içinde çokta dertli değil yani öyle milletin abarttığı kadar 125cc kadar değil ama bir duke 390 kadarda şehir için performansı beklemen yanlış olur.
Aynı şekilde uzun yolda duke 390 sabit r25 veya mt-25 gibi sabit 130 - 150 arası gidebilicekmisin.Bunları hep tecrübe etmek lazım
öncelikle tarzına karar vermelisin ikisi alakasız motosikler. Duke Yamaha'da R serisine değil Mt serisine denk gelir. MT düşünmüyosan Duke neden düüşünüyosun mesela?
Sese gelince MT25/R25 öyle mükemmel bir sesi yok ama 7000 devir üzerinde sesi gerçektemn duke ya da başka bi 250cc motordan daha iyi. Yüksek deviri sever gaza getirir o yüzden tüketimide çok takmamalısın 100km de 4.5 litre civarı yakar.
Son sürat kısmına gelince naked motorda son sürate bakmak bence akıl işi değil 120 den sonra rüzgardan perilan oluyosub hele 150 160 falan aman Allah yani. Kaskına göğsüne çarpan rüzgar mı diyim yoksa kaska çarpan rüzgarın inanılmsz uğultusumu diyeyim.
R25 ile yüksek süratte daha konforlu olursun orası kesin ama 250cc motorla yüksek süratlerde motor çok yüksek devirlerde olur bu da hem tüketim hem de motor sesi demek.
tarzdan bağımsız olarak bakarsak ağırlıklı şehir içi dersen Duke yok otoyol gazlama uzun yol dersen R25 derim.
Ben de V2 seviyorum Bi Harley bloğunun sesi hiçbirinde yok bence. 4 silindir üst devirlerde iyi altta ses yok. Harley rölantide bile güzel
28.500 e kadar alınabilicek 0km en iyi motor KTM DUKE 390dır.neyini tartışıyorsunuz r25in fiyat avantajı olsa bari oda yok.1500 2 daha verirsen bir üst segment motor alıyorsun.naked la kıyaslamışın r25i ama rc serisi ile bence kıyaslama rc serisi piyasada hiç yok parça sıkıntısı var 2.el de daha değersiz.duke390 al devam et.bu soru eğer r25 20.000 tl olsaydı mantıklıydı biri 27.000 öbürü 28.500 olunca saçma bir soru olmuş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)