YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SÜRÜŞ TEKNİKLERİ...
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Motor ehliyeti alalı daha birkaç ay oldu. Motoru da yeni aldım. Ancak bana sürüş teknikleri hakkında bilgi verebilir misiniz? Mesela bazı motor sürücülerini görüyorum aralardan bayağı iyi geçiyorlar. Ama ben cesaret edemiyorum. Trafikte araç da gibi bekliyorum araçların arkasında. Bir keresinde aracın birinden laf atar gibi devam etsene aradan, bende motor olacak ki nasıl giderim gör gibi saçma sapan sözlere maruz kalıyorum. Geçemiyorum napim :(
Reklamlar
-
Donald duck lakaplı reşat abimizin yazıları var. Başlangıç için mükemmel yazılar.
Yazıları da burada http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/
Kitabı da var almak istersen. "Motosiklet Teorisi" adında.
Kitap linki
Barkın reisin de videolarını izleyebilirsin.
Ama başlangıç olarak o kitabı bir incele, oku. Sonrasında bayağı bilgi ve terim sahibi olduktan sonra videolar daha rahat olabilir senin için.
-
-
Size laf atananın amacı bahane ile muhabbet kurmak olabilir. Malum sinekler hiç bir fırsatı kaçırmaz. Sen uyma onlara bildiğin gibi devam et.
-
Duran trafikte araçların arasından geçmek zorunda değilsiniz. Geçmeye korktuğunuzu söylemişsiniz; bunun nedeni kapı açılır, el kol çıkar, kaza yaparım ise sorun yok. Fakat korkunun nedeni geçemeyeceğinizi düşünmenizse hakimiyet ile ilgili problemler var demektir. Forumu ve interneti biraz kurcalarsanız motosiklete hakimiyetnizi nasıl arttıracağınızzo öğrenebilirsiniz(bol bol pratik ile).
Olmuyorsa, eğitm şart
-
Super Moderator
Konu motosiklet olunca çoğu sürüş tekniği, teoriden çıkıp pratik olarak uygulandıkça fayda sağlıyor; bu denemelerde doğruları ve yanlışları görüp uyaracak deneyimli gözlere de fazlacaa ihtiyaç var.
Dolayısıyla sürüş tekniği için birinden dinlemek, okumak değil de profesyonel eğitim almak çok çok daha faydalı. Neredeyse her markanın her seviyeye uygun sürüş eğitimleri ve akademileri var; bunlardan seviyeye uygun bir taneye katılmak en doğru seçim olacaktır.
-
Çok teşekkür ediyorum arkadaşlar. Hakimiyet sanırım çok önemli bende o acaba dengesizleşir miyim korkusu var. Güzelde kullanırım aslında. Ama gel gör ki bazen bazı yerlerde korku başlıyor. Bu korku ile nasıl Çanakkale yapacaksam
-
Merhaba,
Xmax gibi kıvrak bir aletin sahibisiniz, sürücüleri genelde bu kıvraklığı gayet iyi kullanmaktalar. Yeni başladığınız için motosikletin trafikte duracağı yeri henüz bilmiyorsunuz, hareketler motor reflekslerinize henüz oturmadığı için yavaş kalıyorsunuz. Endişe duymayın 4-5 bin kilometre sonra, kendisiyle oyuncak gibi oynamaya başlayacaksınız. Aceleci davranmanıza gerek yok. Kendinizi nasıl güvende hissediyorsanız öyle sürün, bol bol araştırmanın yanında imkanınız var ise mutlaka eğitim alın.
Tekeriniz düz bassın.
-
Aynı sıkıntı ilk başladığımda bendede vardı, bunu halletmenin tek yolu kapalı bir alanda ''yavaş manevra teknikleri'' adındaki çalışmayı bol bol pratik etmektir. Ne yapıyoruz;
1-Olabildiğince yavaş, 1. viteste gidebileceğin en yavaş hızda fakat motoru stop ettirmeden düz hat takibi
2-Yarım debriyaj çok az gaz vererek, arka frene de hafif hafif basıp en yavaş hızda sağdan sola ve soldan sağa 'U' çizmek, '8' çizmek, gidon tam kapalı '0' çizmek, ve en önemlisi de ayağını yere değdirmemeye çalışarak yapmaya çalışmak.
Bu pratikler bana çok yardımcı olmuştu hala ara ara bu pratikleri yaparım, asla öğrendim bitti demiyeceksin. Her yaptığın bir öncekinden daha iyi olur.
-
Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
Benim X-Max 250 otomatik vites bisiklet gibi anlayacağınız. Ama manevra ve acabalar çok olduğu sürece bayağı zamanımı alacak.
-
Olcan Bey'in dediği gibi; pratiğe dökülmedikçe bu iş öğrenilmez. 7/24 ister video izleyin, ister ben uzmanım diyen birinden dinleyin, yola çıkıp tatbik etmedikçe geliştirmezsiniz kendinizi. Her defasında biraz daha zorlu bir parkur seçerek, kendinizin ve motorunuzun limitlerini öğrenin. Çanakkale ye de 5 saatte gidiliyorsa siz 7 saatte gidin, sonrası gelir.
Korku işine gelince, her zaman biraz korku iyidir bu işte, yeter ki bu korku sürüş esnasında kararsızlığa dönüşmesin.
Çeyrek asırdan fazladır motor sürerim, halen benim de bazı korkularım var ve belki de bu korkular sayesinde halen sapasağlamım.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Olcan Bey'in dediği gibi; pratiğe dökülmedikçe bu iş öğrenilmez. 7/24 ister video izleyin, ister ben uzmanım diyen birinden dinleyin, yola çıkıp tatbik etmedikçe geliştirmezsiniz kendinizi. Her defasında biraz daha zorlu bir parkur seçerek, kendinizin ve motorunuzun limitlerini öğrenin. Çanakkale ye de 5 saatte gidiliyorsa siz 7 saatte gidin, sonrası gelir.
Korku işine gelince, her zaman biraz korku iyidir bu işte, yeter ki bu korku sürüş esnasında kararsızlığa dönüşmesin.
Çeyrek asırdan fazladır motor sürerim, halen benim de bazı korkularım var ve belki de bu korkular sayesinde halen sapasağlamım.
Anladım çok teşekkür ederim bilgileriniz için.
-
Sibell adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
Benim X-Max 250 otomatik vites
bisiklet gibi anlayacağınız. Ama manevra ve acabalar çok olduğu sürece bayağı zamanımı alacak.
X-max da manevra biraz daha zor gelmişti bana bilmiyorum belki alışma durumuyla alakalıdır, fakat uzun yolda çok daha rahat ve konforlu bir motor. Bol bol pratik yapın tekeriniz düz bassın.
-
Şu an en çok ihtiyacın olan şeye sahipsin ama ondan kurtulmak için çabalıyorsun
-
-
Sibell adlı üyeden alıntı
Anlayamadım.
Korkuyorsun tedirginsin , zamanla korkun azalacak aralara gireceksin , virajlarda daha hızlı döneceksin , takip mesafen düşecek , işte o zaman asıl tehlikenin içerisindesin demektir , şu an doğru olanı yapıyorsun , tutki iki aracın arasına girdin , kapı açılsa acil fren yapabilecekmisin ?..
-
Yani o kısmı da doğru ama Maslak gibi bir yerde beklemekte bana dokunuyor açıkçası.
-
Araçlarin arasından yavaş yavaş ilerlemek istiyorsanız yavaş sürme tekniğini iyi bilmeniz lazım.bunun kuralıda araçların arasında motorun geçeceği kadar mesafe varsa tam önünüze gidona değil ileri bakacaksınız ve hafiften arka freni sıkıp hafif gaz vereceksiniz.gaz fren beraber yapilarak bu şekilde çok düşük hızda yavaş yavaş ilerleye bilirsiniz.
Bunu yaparken de gayet rahat olmamız fazla heyecan yapmanız gerekiyor.
Önceden boş alanda yavaş giderek antreman yapabilirsiniz.
-
Yeni başladığımda bu forumda pek çok diğer değerli yazar arkadaşların/abilerin/ablaların yorumlarının yanı sıra, özellikle zaferce nickli arkadaşın yazılarından oldukça yararlandım.
Pek çok konudaki ayrıntılı yazılarını bu forumda arattırınca bulabilirsiniz diye düşünüyorum. Nicki: zaferce .
Ayrıca yazılarını topladığı web sitesi de şöyle: https://zafercemotosiklet.wordpress.com .
Yerli gelmiş hatırlamışken; teşekkürler zaferce arkadaş... ve tabii pek çok yazılarını okuduğum diğer değerli yazar, yorumcu arkadaşlar.
Tavsiyem, tek bir başlıkta önünüze önerilerin gelmesini beklemek yerine bu forumun "arama" özelliklerini kullanarak pek çok başlıkta yeni başlayanlar için açılmış konulara ciddi anlamda vakit harcayarak göz gezdirmeniz...
Bazen tek bir satır bile akılda kalıcı olabiliyor : "Erken vardınız diye size kimse karşı tarafta madalya takmak üzere bekliyor olmayacak" ... Yanılmıyorsam, AtillaXtreme abimizin bir sözüydü... ne zamandır bir yorumuna denk gelmedim; selamlar ona da...
Güvenli sürüşler ...
Ünlü atasözümüzle bağlayacak olursak : Geç olsun, güç olmasın ... aradan geçemediğiniz zamanları dert etmeyin. Yalnız yukarıda arkadaşların değindikleri gibi, pratik sorununuz varsa, onu tabii ki gidermelisiniz. Ne var ki, o da teorik bilgi olmadan zor olabilir. Kuru kuruya 4-5 bin km yapıp da hala yolda konumlanma hatası yapanlar, bu teorik bilgiyi bilmediklerinden, neyi yanlış yaptıklarını bilmemekten bu hatayı yapıyorlar. Pratik öncesi okumak iyi bir başlangıç olabilir sizin için.
-
Honda 2. seviye eğitimine git, okumakla olmaz, güvenli bir yerde motorun kıvraklığını iyi bilen bir hocayla deneyimlemelisin. Bunu en iyi Honda yapıyor. Direkt 2. seviyeden başla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)