Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Motosiklete LPG Taktırmak?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Bir honda msx 125 al fabrika verileri 1.5l/100km dir .Kullan

    Kraftstoffverbrauch
    Ausblenden
    Verbrauch Honda Messwerte gem. WMTC 1,5 l/100 km
    Abgasverhalten Euro 4
    CO2 g/km kombiniert ab Euro 4 34 g/km


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Benim 2011 LPG li lancer aracımla TVS RTR 180 motosikletim çok yakın fiyat aralıklarında yakıt tüketiyor, bu nedenle istanbul içi trafik olan yerlerde yahut acil işlerimde motosikleti,diğer şehir dışı olsun yağmur çamur olsun vesaire işlerim de de otomobilimi kullanıyorum.

    LPG ürettiği sıcaklık nedeni ile motora zarar verebilir benzin yanma sıcaklığı ve LPG yanma sıcaklığı bir değildir,aşırı ısı özellikle benim otomobilimdeki gibi Magvezyum alaşımli sübap kullanan araçlarda erken yıpranmasına neden olur.O yüzdendir ben otomobilde 3.000 devri geçeceğim zaman
    benzinde kullanıyorum
    zaten malumunuz motosiklet devirli alet düşünün ben 3.000 devirde otomobili benzine alıyorum motosiklet en az 5.000 devir zaten cayır cayır yanıyor motosiklet

    ben çocukken babamın motosiklet tamirhanesine gelen MOBİYLETTE marka ENDRO model bi piknik tüplü mobilet vardı Dayı gayet güzel kullanıyordu

    e yoğrumlamam bugadar.

  3. #63
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    su soğutmalı ve enjeksiyonlu motorlara LPG uygulaması daha kolay yapılabilir.

    karbüratörlü motorda hava-yakıt oranını tutturana kadar uğraşıp durursunuz. sabah mükemmel çalışan motorunuz akşam boğulur, ertesi gün marşı almaz, bezdirici derecede eziyet çekersiniz.

    lpg tankını arka çantaya takmayı emniyetli bulmuyorum. scooter alıp sele altındaki bölmeye montaj yapmak daha güvenli olur.

    ruhsata işletmeyi unutun. yapacağınız iş ne yasal, ne yasak -arada bir şey- olacak. otomobillere lpg dönüşümü mevzuatı yayınlanmadan önce yapılan dönüşümler gibi, idare edeceksiniz.

    motor ömrüne olumsuz etkisi olur mu? "benim motorum lpg ile benzinde gittiğinden daha iyi gidiyor" yarıştırmasına girerseniz motor ömründen yersiniz. dönüşümde lpg ayarlarını biraz kısık tutmalarını ister ve birazcık performans kaybına katlanırsanız, devir kesiciye girene kadar gaza abanmazsanız güle güle kullanırsanız.

    son söz; yapılamayacak bir işlem değildir. sonuçta uzaya roket göndermiyoruz. bilinen ve benzerleri yüzbinlerce arabada bulunan bir sistemi motosiklete uyarlayacaklar. lakin esnaf zihniyetli ustalarımız bu zahmetli işle uğraşmak istemez. o sürede 2-3 arabanın dönüşüm işini yapıp daha fazla kazanmaya bakar.

    1. ben kafaya koydum, bu işi yapacağım diyorsanız
    2. bu işi kafasına koymuş, ilk 5-10 uygulamayı araştırıp öğrenmek amacıyla yapacak, bu işten para kazanmayı sonraya erteleyecek bir de usta bulursanız ben teorik destek veririm.

  4. #64
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Honda msx benzeri ufak bir motor var ,
    Lifan pony 100
    99cc hem vergisi yok hemde iki kişi 100km hız ile yolculuk yaptık ağzım açık kaldı ,
    O ufacık motor lokomotif gibi çekiyor ,
    Neden anlattım piyasadaki en az yakan motor ,
    2 litre tüketimi var, 4 litre depo ile 200 km gidiyor
    Parçası ucuz ,
    Yazlık fln olsa alırım bir tanede visteli motor , bana gelmez .
    Lakin çok beğendim , sesi gidişi görünümü herşeyi çok güzel.

  5. #65

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı umaxmac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar LPG olayına hiç bakmayın. nedenlerine gelince:
    LPG kuru tip yakıttır. Daha yüksek ısı verir. LPG benzinden daha yüksek performans verir ancak benzine yakın fiyat çıkar ver ulaşacağı çok yüksek ısı da çabası. Sıralı sistemlerde ayarlamalar yapılırken fiyat performans aralığı dikkate alınır ki otomobillerde performansı düşük tutulup ısınında düşük tutulması sağlanır. Dolayısıyla da maliyet düşük tutulur. LPG'nin benzine göre avantajı daha çevreci olması, ayarlar doğru yapıldıktan sonra daha yüksek performans elde edilebilmesidir. Düşük ayarlar ile elbette maliyet avantajı da sağlar. Ancak karşılığında performans kaybı olur. Bu kaybıda sıralı sistemlerde yazılım ile cözüyorlar. (Aynı anda hem lpg hem benzin kullanabilmesi veya belirli bir devrin üstünde daha fazla enjekte etmek gibi)
    Ancak;
    Uzun vadede subaplar ve etrafında oluşturduğu kurum, alüminyum alaşım gövdeye verdiği yüksek ısı deformasyonu. Egzoz sıcaklığının artması. Motorun genel sıcaklığının artması. Sıcakmlığın yükselmesi ile çevre bileşenlerinin etkilenmesi (Kablo boru vs. Bunların tümü dezevantajdır. Belirli bakım maliyetlyeri vardır. Benzinli gibi binebilmek için bazı bakımların daha sık yapılması gerekmekte. Yağı farklı kullanacaksınız. Buji daha sık değişecek. Yani bakım maliyetleriniz ciddi oranda artacak. Diyeceksiniz ki soğutmayı artıralim hayhay. Ancak modifikasyonlar oldukça pahalı.
    Hadi tüm bunları yapabildiiniz. Uzun vadede yapacağınız kar oranı çok düşücektir ki değer mi? Subaplarınızın eğilmesi ve sıkışması durumunda yolda kalmanıza ekstra masraflar yapmaya değer mi? Ayda 3000 km üzerine çıkmıyorsanız lpg nin ciddi bir avantajı yoktur. Boşu boşuna bir yığın hesap yapmayın. LGP takılı araçta kar ediyor olabilmeniz için yıllık ekstra bakım masrafları ek giderler vs birlikte hesaplamanız gerekmekte. Arabalyarda bile yılda az km yapanlar için takılması büyük bir hata. Ekonomi yapmak istiyorsanız. Fabrika verilere göre olması gerekn devirlerde kullanıp hız yapmayın bu kadar basit. Bu arada tank konusunda bomba vs ifadeleri kulanan arkadaşlar. Kaçınız mühendislik okudu da o tankların imalat yöntemleri ve malzeme bilgisine sahipler. Tanklar genleşmeden patlar. 5 bar basınç kulanılan tanklara 60 bar basınç testleri yapılıyor. Tank sızdırmadan patlamaz. Kazadan patlamaz. (yarılıp dışarı sızdırdığı gaz tutuşturucu bir etkenle karşılaştığında alev alır. Bitinceye kadar da yanar.) Kapalı ortamda ısıya maruz kalan LPG mutfak tüpleri patlar. (Arabalarda kapalı ortamda kalan tankın genleşmeye maruz kalmayacağı anlamına da gelmez) Ama benzin tankından daha güvenilirdir bunu da bilin.
    Biraz bilme çokça küreleme,
    Usta'dan değil kulakdan duyma değil araştırıp yazı yazmanızı salık veririm yaş 42 ye gelmiş az ve özlü yazmak gerek .

    LPG benzinden daha fazla enerji verir demişsiniz , organik kimyada metan , etan, bütan diye gider her bir karbon atam u geldiğinde bir basamak yukarı gelir , ve verdiği enerji miktarı artar . Cng<LPG<benzin<mazot/dizel şeklindedir .

    Kuru yakıtda demişsin o da yanlış neyse çoksa şey yapmayım direk ummi (cahil demiyorum ) ummi ustaların lafı ile yazı yazmışsın , Genco biri yapsa düşe Kalka ögrnirde ,size tavsiyem ummi ustaların lafı ile hareket Edip yazı yazmayın sonra bilgili biri gelir sizle dalga geçer canınız sıkılır
    emremm bunu beğendi.

  6. #66

    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Dostum son durum nedir? Taktırdın mı? Maliyeti, motora artı ve eksileri neler?


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)