Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Başlangıç için duke 390

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Şubat 2018
    merhaba ben haziranda motora başlayacağım eğitimlerimi tamamladıktan sonra kafamda mt25 duke 250 veya r25 gibi motorlar var ama r25 e bi 2 k daha koyduktan sonra 390 lık bir motor almak beni daha uzun götürür diye düşünüyorum sizce ne yapmalıyım ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Nisan 2018
    Motosikleti
    ybr esd
    sadece eğitimle olucak iş değil.En az bi 10bin km 125 cc bir motorla kilometre yapman lazım.Direk 250 lik çift silindir motor alma dicem kızıcaksın bana oyüzden alırsanda mt25 i öneririm ki aldıktan sonra trafiğe çıkmadan önce uzun süre yavaş dikkatli kullanmanda fayda var.
    sxysl bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr esd 125-x max 250
    Al kullan düşecek olduktan sonra ikisinde de düşersin duran motorun üstünden düştü geçen gün arkadasim kaburgasini kırmış sağlam teçhizat yap normal bin işte apacilik yapma
    127 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Direk MT-07 al. Hiç uğraşma onlarla. 2.el temiz bir tane düşür. Eğitimde alıyormuşsun zaten.

  5. #5
    Slayer5810 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Suan Motosikletim Yok :(
    Sana Bağlı

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alacağın eğitimler muhtemelen kapalı alan hakimiyet eğitimleridir, çünkü yol eğitimleri için genelde belirli bir km tecrübe istiyorlar diye aklımda kalmış. Kapalı alan eğitimleri iyidir, güzeldir ama 30,40 km gibi gerçek hayatta gitmeyeceğimiz hızlarda parkuru tamamlarsın. Yola çıktın mı biraz da süratin varsa ilk keskin virajda ya da aniden durman gerektiğinde işler değişir. Duke 390 iyidir, hoştur ama psikopat gibi gidebilen bir alet. Yerinde olsam daha hata affeden bir motorla başlar tecrübe kazanırdım. Tecrübeyi de 10-15.000 km dümdüz gitmekten ziyade her hava şartında, farklı farklı yol tiplerinde, boş ya da trafikli yollarda v.s gibi algılasak sanırım daha sağlıklı olacaktır. Forumu takip eden üstat seviyesinde yazarlar var, onlar daha doğrusunu söyleyecektir.

  7. #7
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Vergiler makul seviyede olsaydı da keşke 125 le başla 250 sonra 390 sonra 790 falan diyebilseydik keşke. Düşük cc motor için yeni başlayan adamın güçsüz diye nitelendirmesinden çok hata affeder diye nitelendirmesi lazım. Düşük cc ile viraja hızlı girersen gaz kestiğinde ciddi kompresyondan dolayı frene dokunmadan(yere yapışmadan) hatadan dönebiliyorsun. Ama yüksek cc lerde durum böyle olmayacak. Hata yaptığında herşey seninle yukardakinin arasında olacak. 125 likle başlamak zorundasın gibi dayatmalara aldırış etme ama tabi ki gidip de 600-700 cc motorla başlamaya çalışma. Bu nedenlerden dolayı 390 yerine abs li duke 250 al derim. Hem vergi diliminden dolayı cebinde kalan parayla güzel ekipman ve eğitim ayarlayıp 390 a hazırlık yaparsın

  8. #8
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    duke 390 başlangıç motoru değildir heyecan yaparsın şaşırırsın motor bir anda kafana geçebilir veya yerle yeksan olabilirsin

  9. #9

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Duke 250'yi tavsiye eden arkadaşı dinle derim ki... onda bile eline hakim olacaksın.

  10. #10

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    NMAX 155
    CB125F al sen şekilci adamsın bu motorda oda var iyice piş öğren sonra geçersin +250cc alete. Ben yerinde olsam demiyeceğim çünki öyle yaptım en başta scooter aldım çünkü motora alışmaktan çok ''trafiğe alışmak'' neyin nerden çıkabilceğini tahmin etmek azçok öngörüye sahip olmak gerekiyor.
    sxysl bunu beğendi.

  11. #11
    sxysl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    fethiye mugla
    Motosikleti
    Son motor motoran 125 crazy :)
    Trafikteki diğer sürüücülerin (motor üstünde iken) davranışları, motorcu süürücüsünü adamdan saymamalarını vs. bir kaç bin km. sonra ancak kavrayabiliyor motor sürücüleri.
    O nedenle kendini koruma adına motosiklete hAkimiyet becerisini kazanıncaya kadar fazla hız yapmayacak agressif olmayan, nisbeten ufak hacimli motor ile başlamak daha akla yatkın.

  12. #12
    ManahManah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R25 & XMAX 400 ABS
    Bu tarz tavsiye isteklerinde motoru nerede nasıl kullanacağınızı da belirtirseniz daha iyi tavsiye verebiliriz.

    Örneğin sırf öğrenmek için 125lik almaya karar verirseniz ama sürekli gideceğiniz yol bir otobansa sıkıntı çekersiniz.

    Ben YBR ile başladım aynı senin gibi eğitimler aldıktan sonra (125liktir kendileri). 6000km dayanabildim ki bence iyi bile dayandım. Bu sürede ilk 1000 km şehir içinde hakimiyetimi geliştirdim, lakin sonrasında sürekli işe gidip geldim kendisiyle ve geçtiğim yol komple TEM üzerinde 20-25 km kadar idi. Bu yüzden sürekli tam gaz, sürekli bağırtarak gittim. Ara hızlanma gerektiğinde 100'den 120'ye belki 2-3 dakikada anca çıkabildim.

    Bütün bunlardan sıkılıp R25'i aldığımda yaşadığım rahatlığı anlatamam. Sollama mı gerekiyor? At bir vites aşağı kökle geç. Sollamana kıl olacak tipte bir arabacıya denk gelsen bile onun 1 tonluk arabası hızlanana kadar sen 2-3 boy öndesin.

    Özeti şu: Bence kullanacağın yolun ortalama trafik hızının yüzde 20-30 kadar üstüne çok zorlanmadan çıkabilecek bir motor al. Bunu dedim diye de gaza gelip kaldıramayacağın güçte bir motora da yönelme ama.

    Ha bir yandan da ilk motorunu alacak biri olarak kendini kandırma sakın. Seni uzun götürsün diye alacağın büyük motordan da aynı sürede sıkılacaksın. Garantisini veririm. Eline harcayabileceğin 10k geçsin, bu sefer o 390'ı satacaksın üstüne 10'u koyup MT-07 kovalayacaksın. O yüzden 250 üstünü kovalama şimdiden derim. Bunun vergisi var benzini var daha

  13. #13
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    eğitim alacaksan şayet, al 390 hiçbir şey olmaz. burdakiler biraz abartıyorlar.

  14. #14
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    ilk motorlu yutupırları bir izle. Eğitim alanlarda var. Patara kütere olur olmadık düşüyorlar. Büyük kaza yapmasan bile ayda 2 kere panik yapıp düşme ihtimalin yüksek. 6 ay sonra motorun çizilmedik yeri yatmadık tarafı kalmıcak. Ucuz bişeyle en azından 3 ay öğren derim kendi çapımda.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Tamamen size bağlı.

    Kişisel fikrim R25 dahi başlangıç için fazla olabilir. Daha basit ve zayıf, düşük cc bir motosiklet ile az da olsa yol tecrübesi edinmeden 250cc üzerine çıkmayın. İkinci el bir YBR - CBF150 - ACE150 gibi bisikletvari gördüğünüz o motosikletlerden biriyle trafiği ve trafikte yaşanacak tecrübeleri edinin.

    Ben piştim dedikten sonra (çok özür dileyerek söylüyorum ama en net tabir bu olacak) "yularımı tutarım", "kendimi bilirim" diyorsanız daha güçlü makineye zevkle ve daha tecrübeyle, tadını çıkarıp hakkını verecek şekilde geçersiniz.

    Doğrudan MT-07 ile de başlanabilir. Ancak dediğim gibi kişi kendisini çok iyi bilmeli, kontrolü mükemmeli görmeli.

    Binmekten keyif almayacağınız bir motosiklete binmeyin, tadı tuzu olmazsa keyif vermezse çabuk soğutabilir. Keyif alacağınız ve beğendiğiniz bir motosiklet sahibi olun derim. Yine de unutmayın, o çok arzuladığınız sevdaya onu tanımadan ulaşırsanız geri dönüşü olmayan pişmanlıklar yaşayabilirsiniz.

    Başlangıç motosikleti için 10 kişiden 8' i size küçük motorla başlayın der. Doğrudur. Yine de sizin tercihiniz.
    Hsncinar bunu beğendi.

  16. #16
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    seneye filan yükseltmek isteyebilirsin hemde tecrüben yok 2. El al derim devirdiğinde uykunda kaçmaz hem 0 a hiç bulaşma ben öğrenene kadar 2 kere düştüm 1 kerede motoru olduğu yerde devirdim 0 olduğu için bırakamadımda çizilcek diye bende üstüne düştüm motorun canı sıkılıyor insanın pırıl pırıl motora bişey olduğunda

  17. #17
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    Vallahi sizlerde iyi cesaret var be gençler. Para var. İmkan var. Var oğlu var anasını satayım. Ama görüyorum ki tecrübe yok. Temkin yok. Motosiklet insanı mutlaka gaza getirir gençler. Öyle yavaş, sakin kullanırım diye kendinizi kandırmayın. Hem trafikte o kadar çok öküz var ki hayal bile edemezsiniz. Türkiye şartlarında gücü en fazla 70hp olan motosiklet son derece yeterlidir. Hele ki 40-45 yaşa kadar 40-45 beygirin üzerini bile tavsiye etmem. Siz önce yarışacak mısınız? Yoksa gezme amaçlı ulaşım amaçlı mı kullanacaksınız ona karar verin. Bu ne böyle ya ccler, silindirler, beygirler havada uçuyor. Teknik öğrenin. Dururken hangi ayak yere basılır, rampada nasıl durulur-kalkılır desem yarıdan fazlası bilmez. Motoru boş verin teknik öğrenin 11hp Cbf150 bile 110-120 yapıyor neyinize yetmiyor? Dağılın.
    Angrypower, Kural [ Z ], pea ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    kardeş sen satın al da öyle konuşalım sorunlarını. Sonra başka başlık açarsın; para yetiştiremiyorum diye...
    pea bunu beğendi.

  19. #19
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    baslangıc motoru olur mu , olmaz mı bılemem ama bır kere kullanma fırsatım oldu gaz tepkısıne bayıldım . az bı gaz ac guc dırek arka lastıkte . tam bır sehırıcı makınası

  20. #20
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Herkes demiş ki 390 olmaz git 250 lik R25 MT 25 al. Bu motorların tek farkları kağıt üzerinde dostlar. Aralarında 5-10 tork ve beygir oynuyor. Bu CC lerde az olmasada öyle abartılacak kadar çok değil. Bence 390 la çok rahat başlanır ama korkak birisi değilsen. Korkak olduktan sonra o motora alışamadıktan sonra ilk günde acemice kaza yaparsın 2 sene sürsende. Alıştıktan sonra rahat olacaktır.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)