İnternet kask alışverişinde sorun
Reklamlar
-
merhaba n11 deki motosikletshop adlı mağazadan agv marka xxl kask aldım. Kask kutu içinde kutuda poşete sarılıydı . Poşet i yırttım kaskı çıkarıp denedim olmadı kutuyu poşete sarmadan kargoya geri teslim ettim. Kargo sanırım kutuya etiket yapıştırmış. Bunu satan vatandaş iadeyi kabul etmiyor üstelik kaskın havalandırmasında kırık var diyor ben kaskı şubede deneyip sağlam şekilde iade ettim. Ayrıca iade ederken yurtiçi kargo bütün sorumluluğu müşteriye yakalayan bir belge imzalatıyor. Bu durumda kask kutusunu poşete koymam gerekiyor muydu) ¿ ayrıca kaskı satan vatandaşla konuşmalarımda ısrarla o kask sana nasıl uymadı daha büyük bedeni yok diyor ama kaskın 3xl bedeni var. Yani adamın konuşma tarzından iade almak gibi bir niyetinin zaten olmadığı anlaşılıyor(iade etmeden yaptığım konuşmadada işi yokuşa sürme niyeti belliydi) . Bu durumda ne yapabilirim sizce¿
Reklamlar
-
Ürün iadelerinde ürünün satılabilirliğini bozacak durumlar olmamalıdır. Kutunun üzerine etiket yapıştırmış olmaları malesef bu durumu tetikler.
Yurtiçi kargo, birşey olmamış gibi size kağıt da imzalatmıştır, ki daha önce bana da aynısını yaptılar. Bu durumda sorumluluğu üstünden atmıştır.
Ama alıcı ve satıcının empati yapması gerekir.
1- Kutusunda etiket de olsa ürün aslında satılabilir durumdadır. Satıcı iadeyi kabul edebilir.
2- Alıcı olaraki bize üstünde sticker olan bir kutu gelse hemen itiraz edip iade ederiz. Bu durumda satıcı kaskı başkasına satamayacağını düşünüp iade almayabilir.
-
evet yurtiçi bir kağıt imzalattı bütün sorumluluğu üstünden atıyor.yani kutuyu paramparça da etse suçlu gönderici oluyor.iade edebilmek için mecbur imzaladım başka bir firmadan da gönderilmiyordu.merak ettiğim bu durumda yasal olarak yapabileceğim birşey var mı? mağaza sorumlusu da tüketici mahkemesine git o zaman gibisinden konuyu kapatmaya çalışıyor yani adamın korkusu yok.
https://www.photobox.co.uk/my/photo?album_id=5314219908&photo_id=500743178353
-
topgun1111 adlı üyeden alıntı
https://www.photobox.co.uk/my/photo?album_id=5314219908&photo_id=500743178353
Albüme ulaşılamıyor. Kontrol edebilir misiniz?
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
-
topgun1111 adlı üyeden alıntı
merhaba n11 deki motosikletshop adlı mağazadan agv marka xxl kask aldım. Kask kutu içinde kutuda poşete sarılıydı . Poşet i yırttım kaskı çıkarıp denedim olmadı kutuyu poşete sarmadan kargoya geri teslim ettim. Kargo sanırım kutuya etiket yapıştırmış. Bunu satan vatandaş iadeyi kabul etmiyor üstelik kaskın havalandırmasında kırık var diyor ben kaskı şubede deneyip sağlam şekilde iade ettim. Ayrıca iade ederken yurtiçi kargo bütün sorumluluğu müşteriye yakalayan bir belge imzalatıyor. Bu durumda kask kutusunu poşete koymam gerekiyor muydu) ¿ ayrıca kaskı satan vatandaşla konuşmalarımda ısrarla o kask sana nasıl uymadı daha büyük bedeni yok diyor ama kaskın 3xl bedeni var. Yani adamın konuşma tarzından iade almak gibi bir niyetinin zaten olmadığı anlaşılıyor(iade etmeden yaptığım konuşmadada işi yokuşa sürme niyeti belliydi) . Bu durumda ne yapabilirim sizce¿
kesin ve en etkili çözüm otomobil aksesuarında başıma geldiği için söylüyorum. N11 Mağaza seviyesi çok düşük herkesle çalışıyorlar dolayısıyla böyle terbiyesiz ve ahlaksız satıcılara denk gelmek oldukça fazla. Direk yapmanız gereken. N11 i telefonla arayın. Ürünü aldığınızı ürünü denemek için ambalajının mecburi olarak yırtılması gerektiğini ve yırtıldığı için mağazanın kabul etmediğini ve madur olduğunuzu söyleyin. Mağazanın tutumunun yalnış olduğunu ve bu gibi satıcılarla kesinlikle çalışmamaları gerektiğini söyleyin. Mağazalar iade taleplerini sürekli kapatıyor fakat konuyu n11 e bildirin ve bekleyin biraz uzun sürüyor 1 hafta kadar fakat kazanan siz olacaksınız. S.. S.. Kaskı geri alacaklar bu sizin yasal hakkınız. Kaskı iade almaları durumunda direkt olarak n11 i tüketici mahkemesine vereceğinizi belirtin. Beni çok uğraştırmışlardı ama en geç 1 haftada iademi almıştım. Ayrıca kargonun geldiği firma n11 in çalıştığı firma olduğu için n11 tüm zararını kargo firmasından alabiliyor .
-
Öyle turkish type, değiştirmiyoruz diye bir şey yok. Siz, ürünü kullanıp vaad edilen performansı alamadığınız için de iade edebilirsiniz. Eğer kargoyu alır almaz teslim ettiyseniz, direkt ihtar çekin. Şayet doğru dahi olsa sıfır bir ürünün parçasının kırılması da değişim hakkını engellemez. Zira kask kullanım itibarıyle dayanıklı olmak zorundaki ürünler kategorisinde. Yani ürünün filanca yeri kırık diyen kişi kendince üçkağıt yapmaya çalışıyor ki bu küçük türk esnafının küçük aklıyla olaydan yırtma çabasıdır. önemsemeyin. Düzgün bir yazı yazın ve fakslayın, ürünün 3XL bedenini talep ettiğinizi beyan edin, duruma göre de gider tüketici haklarına başvurur paranızı takır takır alırsınız. Kargoyu falan işin içine katmayınız, kargo ile ilgili sorun satıcı ile kargo arasında, sizinle alakası yok.
-
N11 den geçen ay bir wireless printer sipariş ettim. Ürün geldi ama wireless özelliği yoktu. Ürün tanıtımında ise var diyordu. Ürün sayfasının ekran görüntüsünü alıp iade işlemi başlattım (şeytan dürttü). Sebep olarak da wireless desteklendiği belirtildiği halde bu özelliğin olmadığını belirttim.
İade sebebini gören satıcı ürün sayfasındaki wireless desteklediğini yazan kısmı kaldırmış ve bana wireless desteklemediğini bilerek almışsın iade almam dedi.
N11 müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlattım. ekran görüntüsünü istediler, gönderdim. Ürünü kargoya verin dediler. Daha kargodan çıkarken param iade edildi.
Uzun lafın kısası N11 müşteri hizmetlerinin yaptırım gücü var satıcılarının üzerinde. Bence arayın anlatın derdinizi, iade almak zorunda kalırlar.
-
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
kesin ve en etkili çözüm otomobil aksesuarında başıma geldiği için söylüyorum. N11 Mağaza seviyesi çok düşük herkesle çalışıyorlar dolayısıyla böyle terbiyesiz ve ahlaksız satıcılara denk gelmek oldukça fazla. Direk yapmanız gereken. N11 i telefonla arayın. Ürünü aldığınızı ürünü denemek için ambalajının mecburi olarak yırtılması gerektiğini ve yırtıldığı için mağazanın kabul etmediğini ve madur olduğunuzu söyleyin. Mağazanın tutumunun yalnış olduğunu ve bu gibi satıcılarla kesinlikle çalışmamaları gerektiğini söyleyin. Mağazalar iade taleplerini sürekli kapatıyor fakat konuyu n11 e bildirin ve bekleyin biraz uzun sürüyor 1 hafta kadar fakat kazanan siz olacaksınız. S.. S.. Kaskı geri alacaklar bu sizin yasal hakkınız. Kaskı iade almaları durumunda direkt olarak n11 i tüketici mahkemesine vereceğinizi belirtin. Beni çok uğraştırmışlardı ama en geç 1 haftada iademi almıştım. Ayrıca kargonun geldiği firma n11 in çalıştığı firma olduğu için n11 tüm zararını kargo firmasından alabiliyor .
direk n11'i aramıştım zaten kayıt aldılar.ilgili birim sizi arayacak dediler.kaydı alan arkadaş tam bilgim yok size bilgi verilecek dedi ama yide de sordum hata bende olabilir mi diye emin olmayarak kaskı kutusuz gönderseydiniz haksız olabilirdiniz hata kargodan kaynaklanıyor falan dedi.bekliyorum şu an pek umudum yok ama inşallah dediğiniz gibi olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Albüme ulaşılamıyor. Kontrol edebilir misiniz?
https://drive.google.com/file/d/1ioW3wEPpk9g41mMKVlXqgDnQ9-uWhCjB/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1MpwYxkZbm5ZIauDSItqAjG5wyhaZ8xo4/view?usp=sharing
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------
Bu arada ben iadenin kabul edileceğini beklediğimden aynı siteden bir shoei kask aldım sorunsuzca daha güzel paketlenmiş halde geldi kullanıyorum.yıllardır internetten alışveriş yapıyorum ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Öyle turkish type, değiştirmiyoruz diye bir şey yok. Siz, ürünü kullanıp vaad edilen performansı alamadığınız için de iade edebilirsiniz. Eğer kargoyu alır almaz teslim ettiyseniz, direkt ihtar çekin. Şayet doğru dahi olsa sıfır bir ürünün parçasının kırılması da değişim hakkını engellemez. Zira kask kullanım itibarıyle dayanıklı olmak zorundaki ürünler kategorisinde. Yani ürünün filanca yeri kırık diyen kişi kendince üçkağıt yapmaya çalışıyor ki bu küçük türk esnafının küçük aklıyla olaydan yırtma çabasıdır. önemsemeyin. Düzgün bir yazı yazın ve fakslayın, ürünün 3XL bedenini talep ettiğinizi beyan edin, duruma göre de gider tüketici haklarına başvurur paranızı takır takır alırsınız. Kargoyu falan işin içine katmayınız, kargo ile ilgili sorun satıcı ile kargo arasında, sizinle alakası yok.
bunu beklerken yeni kask aldım bu adamdan zaten başka bişey al.adam kutuyu açarken kamera kaydı aldık diyor.ben nerden bilecem kaskı kırdıktan sonra yapıştırıp video çekmediğini ?
-
Umarım kısa sürede sorun çözülür.
Bu arada kask nerede? Satıcıda mı yoksa size iade mi edildi? Kutu görselinden de yorum yapılabilir.
-
saltuque adlı üyeden alıntı
N11 den geçen ay bir wireless printer sipariş ettim. Ürün geldi ama wireless özelliği yoktu. Ürün tanıtımında ise var diyordu. Ürün sayfasının ekran görüntüsünü alıp iade işlemi başlattım (şeytan dürttü). Sebep olarak da wireless desteklendiği belirtildiği halde bu özelliğin olmadığını belirttim.
İade sebebini gören satıcı ürün sayfasındaki wireless desteklediğini yazan kısmı kaldırmış ve bana wireless desteklemediğini bilerek almışsın iade almam dedi.
N11 müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlattım. ekran görüntüsünü istediler, gönderdim. Ürünü kargoya verin dediler. Daha kargodan çıkarken param iade edildi.
Uzun lafın kısası N11 müşteri hizmetlerinin yaptırım gücü var satıcılarının üzerinde. Bence arayın anlatın derdinizi, iade almak zorunda kalırlar.
aradım bekliyorum.inşallah dediğiniz gibi olur yoksa uğraş dur.kaskın kargoda kırıldığını da kanıtlayamam nasıl olacak bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Umarım kısa sürede sorun çözülür.
Bu arada kask nerede? Satıcıda mı yoksa size iade mi edildi? Kutu görselinden de yorum yapılabilir.
kask satıcıda kırılan parça değişebilen bir parçaymış 100 liraymış satıcı kendisi söylüyor
-
1-Paketlerinizin ambalajlarına mümkün olduğunca hasar vermeyin. İadeyi zorlaştırır, ama engellemez, işinizi zorlaştırmayın (Aşağıda değineceğim)..
2-Kargoya verirken bir şeye sarın veya başka bir koliye koyun. Kendinizi mağazadan, üstünde kargo etiketi olan bir kaskı alırken düşünün, hoşunuza gider mi? Gerçi bazı firmalar, kendileri, iade edilme olasılığı olan ürünleri bile olduğu gibi kutusuyla kargoya verebiliyorlar. Kargo da etiketi yapıştırıyor. Bu sizi bağlamaz, sonuçta kime gelirken yapıştırıldığı belli, ama demek istediğim, bazı firmalar buna hiç dikkat etmiyor. Siz en kötüsünü düşünüp yollayın.
İadeye gelirsek, iade almıyoruz diye bir şey yok. Mevzuatta şu var, ürünün satılmasını veya değerini azaltan bir şey varsa bunun maliyeti düşülerek para iadesi yapılır. Yani ürünün değer kaybını hesaplar, ama yine de iadeyi alır. Son olarak, ben hiçbir ürünümü kargo görevlisinin yanında açmıyorum ama ederi yüksek ürünleri açarken (Kargo poşetinin açılması dahil) kayıt altında yapıyorum. Ürün temiz çıkarsa kaydı siliyorum, çıkmazsa elimde kanıt oluyor.
Hatta, tüm sitelerde, iadelerde masraf alıcıya aittir ibaresi vardır. Oysa mevzuatta tam tersi karara bağlanmıştır. Şahsen, bayilerin düşük kar marjıyla çalıştığını düşündüğüm için kargoyu ben kendim karşılıyorum. Ama bir gün bir satıcı gıcık davrandı, ben de gıcıklığına kanunu hatırlattım, 24 saat geçmeden kargonun ne kadar tuttuğunu soran mail geldi ve aynı gün kargo ücreti yattı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)